Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1135 ggr
Skogshumblan
2012-09-26 20:44

Oktober 2012 månadskort.

Ny månad snart, dags för nya kort. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2012-09-26 21:13
#1

Mitt kort för oktober : världen/ universum. Ja vad kan man mer säga. Allt mög är nu över. Jag har nått en period av ro där allt jag strävar efter och längtat efter äntligen finns och kommer fortsätta. Den resa jag påbörjat inåt mig själv har nu gått över i total frigörelse på alla plan det skall. Jag känner en sådan styrka i detta kort, en sådan ödmjukhet, tacksamhet och oövervinnelig trygghet i att just universum tar hand om mig, vill se till mitt bästa- inte som jag tänkt utan det som faktiskt är mitt bästa. Tillägg 2 oktober: det här kortet är mitt livskort vilket för min del gör att allt i kortets betydelse och tolkning blir mer styrkt på något sätt. Ska bara bli spännande att framåt november få se vad kortet bjudit på:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-09-26 21:25
#2

Jag går i ide under oktober tror jag.

Drog ett kort ur min runlek som blev Tiwaz, den står för mod, kamp, offervilja, sanning och seger. Ett tecken på att det rustas för strid.

Till det drog jag ur vikingtarot tre i svärd, som visar på besvikelser och konflikter eller förlust.

Jag är trött vill inte fajtas nu. Guld i mun

Har ingen någon bättre lösning, går jag i ide en månad.  TystFlört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-09-26 21:35
#3

Isa min känsla är att kungen visar på sidor hos dig själv du måste ta fram, första runan bekräftar kungen. Tre i svärd är för många ett dåligt kort men för mig visar kortet att jag kämpar för det som betyder något alls för mig min familj. Så kanske di måste stå på dig, orka vara stark och kämpa för att kunna få njuta av att ha det som betyder något för dig? Och om du menar allvar med att sova kan du ta över mitt "september-ide" varmt och skönt men inget för mig;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-09-26 21:42
#4

Haha tack vännen. Kyss

Ja kanske det. Eller är det så att jag om jag vänder på korten så börjar det med en strid som jag går segrande ur. Tog Tiwaz först men de kan ju faktiskt byta plats, då blir det mer förståligt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-09-26 21:47
#5

Isa, lägg som du vill bara du vet vilken position som betyder var. Ingenting att bli assisterad av förvirrade hönor då man gör;) Ja kämpa på för du kommer nå resultat är min känsla.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-09-26 21:52
#6

Jag drog bara ett kort för oktober ur varje lek utan någon speciell ordning. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Skogshumblan
2012-09-26 22:00
#7

Ja men dåså:) Kör så det ryker Isa!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-09-26 22:03
#8

Hehe får jag bara fart så landar jag nog hos dig Skogis. Jag gillar kaffet starkt. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-09-26 22:11
#9

Isa du är så välkommen. Här är de Zoegas skånerost och starkt som gäller;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-09-26 22:17
#10

Perfekt ju. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

tarotlasse
2012-09-26 22:51
#11

Jag drog ett kort plus att ett kort ramlade ur leken o hamnade på golvet. Jag säger bara Oj Oj OJ första kortet jag drog det var the Lovers med ett passionerat kärleks par. När jag tar upp kortet från golvet kan jag bara skratta för när jag vänder kortet så vad hittar jag då där jo 2 bägare och i min lek är bägar tvåan ytterligare ett kärleks par som sitter o skålar i ett glas vin och med ett stort rött hjärta. När det är så solklara kort på kärlekså drar jag ett till för att min kärleks relaton är ju en komplicerad som vi bestämde att avsluta förra veckan. Jag balandar korten och drar ytterligare ett kort till mim förfåning så får jag även upp bägare esset som för mig är en helt ny kärlek som blommar upp och sista kortet visar en klok man som visar tydligt att hen pekar bort i horisonten o en stor gläddje i detta kort som jag tolkar som att detta verkligen är ngt aaatt satsa för fram tiden eftersom det är en mogen tarotläggare vid min sida och en enorm kärlek o passion. Så jag mpste faktiskt fråga vidare och undrar om det är ngn här som är singel i denna tråd som vill lära känna mig lite närmare för dessa kort var aldeles för bra för att inte låta bli att försöka finna detta kärleks par. Kunde vara trevligt att få slippa vara den andra mannen i framtiden. Så blev ju även en liten kontaktannons av detta månadskort. Lasse

Tarotstollan
2012-09-26 23:44
#12

Grattis till fina kort Lasse, hoppas att din kärlek snart dyker upp! Glad

Själv drar jag inte mitt kort förrän sista dagen i månaden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-09-27 07:03
#13

Lasse, härligt att läsa vilka kort du fått!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[C Stark]
2012-09-27 10:10
#14

Jag instämmer med de andra. Korten talade verkligen sitt tydliga språk Lasse!  Härligt. Kanske finner du din dam på Harmoniexpo som går av stapeln i oktober?
Lycka till i vilket fall! Glad

[C Stark]
2012-09-27 17:49
#15

Kyss

(psst Jag hjälpte dig med stavningen CsFlört)

[C Stark]
2012-09-27 17:57
#16

Jag drog såklart också kort i morse, och…

-Stjärnan dök upp för mig.
Fortsätt på den inslagna vägen och håll drömmarna nära. Vägen är fortfarande lång, men nu finns det både inpiration och ljus i mörkret att ledas efter.
Hopp har tänts och jag har fått styrkan att både se och följa ljuset i tunneln av Page i bägare som återspeglar mig, en ung dam som är redo för nya relationer och att möta världen med nytt sjävförtroende!
Min framtid ser visst ut att hägra i horisonten - spännande! Glad

Pagan
2012-09-27 20:12
#17

Så härligt Skogis och för dig också CsGlad Underbart ju!!

Lasse, jössesFörvånad

Isa, Tiwaz representeras av din inre krigare och av Styrkan i Tarot, så du lär nog stå upp för dig själv. trean är ju om samarbete, så du får hjälp på vägen.

Jag ska dra kort under morgondagen, spännande!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-10-01 14:40
#18

För oktober har jag dragit XIV Måttfullheten. Ett av de få kort jag har svårt att känna in… Obestämd tycker inte att det säger något alls just. Bilden visar en ängel som häller vatten ur en liten bägare till en större, det är en ljus och fridfull bild och ängeln ser nöjd ut. Men vad betyder det?? *suck*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-10-01 19:35
#19

Mina kort för oktober blev

Översteprästinnan

Lyssna inåt, se efter budskap i drömmarna, gemenskap med kvinnor, hemligheter, något är på väg att uppenbaras.

Solen

Allt går strålande, här finns handlingskraft, glädje, lycka och harmoni. Härliga möjligheter. Materiell framgång och trygghet.

Hm, låter som en salig mix denna månad, men av den goda sorten, får se om jag filurar mer.

Jag är inte så förtjust i namnet Måttfullheten - Gillar mer Alkemisten Amandla och då tänker man ju på en som  kan framställa Det fulländade ämnet, å då tänker jag inte på alkoholGlad En riktig mystiker som kan göra guld av allt, bara lite som inspiration om hur du kan låta tankarna vandra.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-10-02 00:29
#20

Jag har också dragit mitt kort, och ni har nog redan gissat vilket det blev på mitt inlägg och fråga tidigare?! Flört

Jo, just det…. X Hjulet!

I min lek kallas det "Wheel of Fortune", en man sitter och håller hjulet i sitt knä. En rödorange och en blåfärgad katt är avbildad på det. Eftersom han håller i det kan det ju inte röra sig varken framåt eller bakåt!

Så jag är nog där jag skall vara för tillfället, dessutom kort 10 för månad 10!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Elpida
2012-10-06 18:24
#21

Jag har dragit mitt månadskort ur Doreen Virtues Angel Tarot Cards, det blev Nine of Earth. På kortet står det: Enjoying life's little luxuries. Spending quiet time alone. Successfull self-employment

Jag tycker det ger en tydlig bild av där jag är idagFlört. Känns väldigt positivt!

Lasse - jösses vad spännandeSkrattande.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2012-11-01 19:39
#22

Dags att sumera! Jag kan inte säga så mycket mer än att det jag såg har stämt, jag har verkligen haft en skön och lugn månad på så sätt att jag vet var jagjobbar fram till jul, jag har en ekonomi som lämnar dåligt utrymme för ekonomiska orostankar:) Så jag tackar och bugar för denna månads fina och ser fram mot novembers oskrivna blad

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2012-11-01 20:09
#23

Ja, jag drog ju Hjulet, och det känns som att det stämde bra. Det har inte hänt något stort som rubbat grunden.
Känns som om det varit en månad där jag bara skulle ta det lugnt och vila.
Så för en gångs skull känner jag att jag förstår vad kortet menade! Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-11-01 20:50
#24

Stollan, så.härligt att det stämde och inte minst att du förstod !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-11-01 22:00
#25

Vad kul för er att det gått i land. Väntar med spänning för nästa månadskort!
Men mest nyfiken är jag ju på Lasse - hur gick det egentligen med romansen din??

Min Stjärnan har lyst på mig hela oktober, drömmarna hålls fortfarande nära. Och banne mig så har jag även lyckats få in dem i min kalender inom en smärre framtid. Nu känns horisonten mer nåbar än någonsin!
Glad

Isa56
2012-11-01 22:08
#26

Hm, ja kanske inte strid i den bemärkelsen, men visst har andra dragit i "strid" för mig. Kyss Och min inre krigare, tja jag har lärt mig ett och annat om mig själv, och talat om det. Så visst har det hänt en del denna månad. Och det är inte slut än. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: