Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 2768 ggr
[C Stark]
9/24/12, 9:06 PM

Egna stjärnor

Nyfiken i en strut… Tror inte att jag är ensam om att göra egna stjärnor inför olika läggningar?
Men det jag är nyfiken på är hur du gör? Och varför?
Har korten och dess placering ett speciellt syfte?
Placerar du dom på ett visst vis, och varför?
Finns det en baktanke med varför du gör på ett visst sätt?
Hur tänker du helt enkelt när du utformar en stjärna?

Glad

Annons:
Jessica Holländare
9/24/12, 11:12 PM
#1

Jag går oftast efter Cassandra Easons ostrukturerade stjärna. Då kan jag lägga hur många kort jag vill efter tycke och humör. Lägger bara upp dom på rader och kolumner så att det blir typ en fyrkant med kort. Det känns bra och överskådligt för mig. Glad


[C Stark]
9/25/12, 10:42 AM
#2

Hmmm… Vem är hon? Skäms
Det låter som en utomordentligt bra lösning om du är nöjd iaf! Glad

[Momiji]
9/25/12, 6:49 PM
#3

Har ju en stjärna som jag gjort som jag tycker fungerar väldigt bra. Ska leta fram bilden på den till imorron så kan jag visa den Skrattande

Tarotstollan
9/25/12, 9:08 PM
#4

Cassandra Eason är en författarinna som har skrivit massor av böcker inom vårat intresseområde bl.a. Tarot, magi, naturväsen, spådomar, månkraft, auran, healing, änglar, pendling mm mm
Hennes böcker säljes som pocket böcker av New Page förlag. Väl värt att kolla upp. Jag har många av hennes böcker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
9/25/12, 9:08 PM
#5

Vad kul! Berätta gärna om du har nån baktanke med hur du utformat den! Skrattande

Pagan
9/25/12, 9:27 PM
#6

Jag är en riktig älskare av trekortsläggningen. Nutid, dåtid och framtid. Den kan ju besvara vilken frågeställning som helst tycker jag. Och på enbart 3 kort. Himla bra och konkret. Vill jag ha mer uttömmande svar så kan jag lägga två kort i varje kolumn.

Appråpå Cassandra Eason; Jag har hennes bok "stora boken om Tarot" häri finns flera stjärnor och en beskrivning av varje kort, lite numerologi också.

Hon har fått en del negativ publicitet, liksom Syliva Browne. Många har en föreställning om att när man skriver en massa böcker, tjänar pengar på dem och annat som finns runt om kring då är man oseriös. Må vara hur det vill med en saken, jag tar till mig från olika källor och Cassandra är en av dessa, Sylvia en annan som har en del i bokform (visserligen inte Tarot) som jag kan förlika mig med.Finns inte nån som jag förlitar mig på blint, sanning kan vara olika saker här i världen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
9/25/12, 9:37 PM
#7

Ah, har sett boken men aldrig läst!
Det där med negativitet är väl ändå ett hopplöst ord i den här branschen. Så mycket jante i en andlig bransch där det faktiskt vore självklart att det goda borde regera… Glad

Pagan
9/25/12, 10:02 PM
#8

prexis min uppfattning.Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/27/12, 10:19 AM
#9

*putt*  Är det verkligen ingen av alla tarottokar som gör egna stjärnor?

Pagan
9/27/12, 9:13 PM
#10

Kan ju se min trekortsläggning på annat sätt också Cs, som de tre ödesnornorna, en stjärna som jag gjort till min egen. Kan ju givet också användas med hjälp av runorna

Öde, verdandi och skuld. I dagens verklighet skulle Vedandi mer symboliseras av gemenskap, öde och skuld har ju fortfarande sin forna realitet.

Öde - besvarar då frågan om vad jag inte kan påverka? Gäller ju både inre och yttre orsaker och kan behöva ett stödkort ibland.

Verdandi - av vem/vilka kan jag förvänta mig hjälp/stöd?

Skuld - vad har jag samlat för poäng fram tills nu? (har ju med etik och moral att göra också)

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/27/12, 9:29 PM
#11

Den där trekortsläggningen är liksom ditt eget ordspråk och ditt eget mantra Pagan - jag gillart!  Flört

Angående hur man utformar en stjärna så var jag nyfiken på varför man gjorde som man gjorde.
Ex. Jag gör en ny stjärna som ska visa bla bla bla.

Jag börjar då med at använda mig av 8 kort eftersom 8 symboliserar mitt själskort. Vad hjärtat säger placerar jag till vänster eftersom hjärtat sitter där. Ett kort har jag lagt horisontellt för att… ja, ni förstår… osv… Glad

Pagan
9/27/12, 9:57 PM
#12

aha, me like too, jag har inte utformat en sådan för som bekant saknar jag vissa INSIKTER!!TystFlört

Men jag ska filosofera över vad och varför. Jag har en del jag funderar över. Exempelvis om man tar LoA - hur och vad gör man för att den ska fungera fullt ut, vilka saker sätter käppar i hjulet för oss, hur kan vi välja ett annat förhållningssätt i framtiden, så vi slipper dessa fallgropar. Vad är det vi inte riktigt fattar och vad är det för lärdom vi ska lära innan vi får det vi tror vi vill ha? framförallt-----------------om det är meningen att vi ska leva i det allra högsta och må vårt allra bästa - varför hamnar vi i svackor hela tiden som vi har svårt att ta oss ur? Undrar just hur jag ska lyckas filura ut en stjärna om detta. Hur många kort kan det krävas att få ett förståeligt svar? Hm, kanske får bli min utmaning nu då jag är ledig ett par dagar……….

kanske ska jag Först se tillbaka på olika situationer - få fram ett svar på hur och varför och summan av det - kanske jag då kan våga mig på att göra en stjärna om framtiden

Feel free to kommentera, komplettera eller analysera…………..går det att skapa en sådan stjärna?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/27/12, 10:06 PM
#13

Ja, det ska bli intressant att se Pagan om du klurar ut något sådant. Flört

Började filura på en stjärna, men den gick nog i ide tror jag. Får väl leta reda på lappen jag klottrade på. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
[C Stark]
9/27/12, 10:19 PM
#14

Det ser jag fram emot! Flört Du kanske får användning för alla dina oöppnade kortlekar tillsammans - äntligen!! Skrattande

Jag har gjort någon liknande stjärna för länge sedan faktiskt, och svaren jag fick var ungefär:
-Ge dig!
-Börja lev livet - det blir vad du gör det till!

Haha… livet är kanske inte så komplext som vi tror Flört

Pagan
9/27/12, 10:21 PM
#15

tack kära IsaTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/27/12, 10:31 PM
#16

OskyldigCool

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
9/27/12, 10:41 PM
#17

hahaha Cs, nä så kan det ju mycket riktigt varaTungan ute men klart värt att fortsätta filosofera över

minns du vilka frågor du ställde?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/27/12, 10:51 PM
#18

Jag kan se om jag hittar den i någon gammal bok  Flört
Minns bra att det var väldigt klara och raka frågor om livet (i en svacka när jag tröttnat totalt såklart) och precis likadana svar… *s*  Kunde inte annat än skratta åt mig själv.

Tarotstollan
9/28/12, 12:05 AM
#19

Jag har lagt ut korten i olika stjärnor och mönster men inte läst av dem!
Kommer ihåg en gång att jag lade 7 kort som en solfjäder och under det 5 kort och sen 3 kort under dem, sammanlagt 15 kort.
Varför har jag ingen aning om!

En annan gång lade jag en fyrkant med kort, 4 kort efter varandra på sidorna och 4 bredvid varandra över och under och sen 1 kort i mitten.
Tolkade inte då heller!

Lägger nog bara i olika mönster för att det ser bra ut! Tungan uteFlört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
9/28/12, 12:12 AM
#20

Du är ju härlig Tarotstollan!! Kyss


Annons:
Tarotstollan
9/28/12, 1:00 AM
#21

Hihi Cool!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Momiji]
10/1/12, 6:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Här kommer stjärnan som jag gjorde som examensuppgift i tarotkursen:

Kort 1: Vad ska jag lämna bakom mig?
Kort 2: Vad ska jag sträva efter?
Kort 3: Hur kommer ekonomin att påverkas?
Kort 4: Hur kommer min familjesituation att påverkas?
Kort 5: Hur kommer jag att påverkas under resans gång?
Kort 6: Vilka hinder finns på vägen?
Kort 7: Vad blir det sista steget i resan?
Kort 8: Vad kommer hända i slutändan, vad blir resultatet?

[C Stark]
10/1/12, 10:18 PM
#23

Spännande. HAde du ngn baktanke med varför du placerade dem som du gjorde Momiji? Glad

Tarotstollan
10/1/12, 11:02 PM
#24

# 22. Spännande Momiji, den skall skrivas in i min pärm och testas vid tillfälle!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Momiji]
10/2/12, 3:00 PM
#25

Inte egentligen CS, dom hamnade som bara som dom hamnade när jag la ut dom Glad

Upp till toppen
Annons: