Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 3659 ggr
Tettelush
2012-09-17 20:47

Jag är rädd!

Hej!

Jag har länge, länge varit intresserad av det mesta som rör det övernaturliga, astrologi och dylikt. På senare tid har jag starkt funderat på att börja meditera. Målet är avkoppling och ny energi. Jag vill uppleva att jag blir stärkt och bättre på att tackla vardagen. Jag har även blivit mer och mer intresserad av änglakort och har beställt hem en kortlek idag.

Men nu till problemet: jag är så rädd! Jag är så otroligt rädd för att råka "dra till mig" något. Andevärlden är spännande - rent teoretiskt, att läsa om osv, men jag vill absolut inte ha något med den att göra "på riktigt".  

Jag är väldigt rädd för att råka öppna upp mig för något, att experimentera och göra fel. Jag skulle till exempel aldrig våga mig på att utföra olika slags ritualer, dock är det inte heller aktuellt eftersom att jag inte är jätteintresserad av magi och sådant. Dåliga upplevelser under meditation är också något som oroar mig.

Jag är faktiskt också nästan lite skraj över att ha en orakellek här hemma. Som att den skulle kunna göra skada bara genom att ligga i en byrålåda. Löjligt.. Men så är det.

Poängen med detta inlägg vet jag inte riktigt, det blir lite spretigt, men jag skulle tacksamt ta emot lite tankar och åsikter om detta. :) Jag vill ju gärna utveckla mig själv.

Annons:
Jessica Holländare
2012-09-17 21:00
#1

Jag förstår dig att du är rädd. Själv är jag med livrädd för "andra sidan". Jag har totalt stängt ner mig och är inte alls mottaglig. Har alltid haft bergskristall utspridd lite varstans som skydd i hemmet.

Nu till orakelleken. Jag tycker det är jätteroligt att du beställt en lek och är intresserad. Själv har jag en orakellek och tre tarotlekar som jag älskar! Jag har dock aldrig kännt att det är något övernaturligt med dom. Dom är ju mina… Dom öppnar ingen port till andra sidan såvida jag själv inte tillåter det. Tarot och orakelkort handlar om intuition, att känna och lita på sig själv. Så jag hoppas verkligen att du kan släppa in din orakellek i ditt hem med öppet hjärta. Den ska ju vara din nya vän, inte ovän..

Lycka till!


Skogshumblan
2012-09-17 21:01
#2

Välkommen hit! Jag förstår din rädsla och känner igen mig i det du skriver. Mitt råd är att försöka bena ut vad du är rädd för och varför samt sedan lära dig hantera det här andliga så att DU känner dig trygg. Läs på ex healing i fokus och andra sajter på nätet om hur man kan skydda sig. Det du tänker och känner är i grund bra, man ska vara rädd om sig. :) Att stänga ner sig efter man ex mediterat är jätteviktigt. Alla har olika sätt men det viktigaste är att du hittar det som funkar dig. Jag brukar föreställa mig att jag sitter mitt i en blomma som sen stängs blad för blad tills den är hårt stängd. Sen ber jag mina guider att respektera min önskan om att vara stängd och bevaka mig så inget kommer åt mig. Lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tettelush
2012-09-17 21:20
#3

#1  Precis som du säger så har jag också lärt mig att orakelkorten handlar om intuition. Vilket jag verkligen vill öva upp. Jag har egentligen inte heller uppfattat att de ska vara övernaturliga egentligen men du skrev: "Dom öppnar ingen port till andra sidan såvida jag själv inte tillåter det." KAN de öppna upp något? Alltså om man skulle tänka tanken?

#2  Tack för tipset om healing.ifokus! Det här med att stänga ner sig visste jag inte riktigt gällde om man "bara" var ute efter avslappning. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig till andliga guider (förutom rädsla såklart, haha.. även om jag läst att de är jätterara och allt sådant). Jag trodde mer att man behövde stänga ner sig igen efter samtal med sin guide eller andliga visioner osv?

Tack för er förståelse! Känns fint att kunna ventilera tankarna! :)

Jessica Holländare
2012-09-17 21:26
#4

Endel som lägger Tarot eller orakelkort, använder pendel med mera tar hjälp av sina andliga guider för att få svar. Alltså de öppnar upp för den andliga världen för mer svar än vad intuitionen ger. Vilket inte jag använder mig av då jag inte vill veta av min guide. Flört Men det är ju något du själv gör i så fall, ett eget val man tar. Ber du inte om hjälp från andra sidan utan kör på din intuition kan dom ju inte komma. Om du förstår hur jag menar..


Skogshumblan
2012-09-17 21:38
#5

Det här med när man öppnar & stänger sig tror jag det råder lite olika åsikter om, jag tror man öppnar sig omedvetet mer än vi tror kanske och stänger hellre om mig i onödan. Jag är lite trött i huvudet nu och ber om ursäkt ifall jag är otydlig och. Snurrig. Men som sagt, läs på här inne, på Andersdagen på nätet om det här. Kan säga att när jag kom in på den här banan var jag starkt troende pingstvän. Ja du kan ju tänka sig vilken rädsla jag hade för allt de thär eftersom Bibeln skriver att det här är farligt och ajaj. Jag blev skiträdd första gången jag såg kortet djävulen och döden i min lek, och höll på rätt länge med det men efter hand märkte jag att det mest var mina egna hjärnspöken som ställde till det. :) Så återigen. Ta reda på vad du är rädd för, varför och läs på så dina hjärnspöken får på nöten o du lär dig ta has om dig:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-09-17 21:40
#6

Hej Tettelush och välkommen. Skrattande

Min åsikt är att orakelkort eller tarotkort, ja pendel med är ett redskap. Precis som en hammare eller en penna osv. När jag drar ett kort och ser på det så tänker jag på vissa saker och får ideer beroende på vad jag frågat. Men det är jag själv som styr. Så det är min intuition som kommer igång av bilderna så att säga.

En vanlig avslappnigsmeditation är inget konstigt. Den syftar till slappna av. När jag gör en avslappningsmeditation då koncentrerar jag mig på min andning inget annat. Och jag har aldrig stängt ner eller skyddat mig när jag gör den. Finns ju mental träning för idrottare som vill förbättra sina resultat och de är i samma klass som avslappning.

Vill jag däremot försöka få kontakt med min vägledare, ja då ber jag om beskydd helt enkelt och visualiserar en bubbla runt omkring som stänger ute allt negativt och bara släpper in goda energier.

Lite kort om min syn på sakerna. Du får säkert fler tips och råd av andra. Glad

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Tettelush
2012-09-17 21:58
#7

#4  Okej, kommer helt klart hålla mig undan pendel :P Bara använda dem i sin enkelhet istället. Tack :)

Tettelush
2012-09-17 22:01
#8

#5  Jag har läst på ganska mycket här de senaste dagarna och kommer fortsätta med det, tack :)

#6  Okej, då är det avslappningsmeditation som jag är ute efter. Lugn men inte något speciellt :) Fint med det här med korten - att man själv styr. Precis så som jag vill ha det haha :) Tack!

Jessica Holländare
2012-09-17 22:09
#9

*hihihi* Jag använder mig av pendel endel emellanåt utan att dra in andevärlden. Den är super för att rena och ändra energier. Finns många här inne som har superbra tips om just pendel. Den kan man med använda som ett verktyg för att träna intuition ju.

Hoppas du kommer trivas här hos oss! Kyss


Tettelush
2012-09-17 22:19
#10

#9   Jajamän, trivs prima so far :)

plutopellis
2012-09-17 22:24
#11

Välkommen in i detta tokiga gäng! Du har fått massa bra råd och tips så jag ville bara säga hej :)

Pagan
2012-09-18 21:27
#12

ja jag vinkar jag med, hejsan TettelushSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tettelush
2012-09-19 13:47
#13

Hej igen! :)

Idag fick jag hem mina kort, Änglaterapi, mycket fina och jag är nöjd! Lite roligt är att jag beställde dem på engelska men fick hem dem på svenska av någon anledning. Det är jag i alla fall väldigt glad för trots allt. Jag beställde dem nämligen på engelska på grund av priset, trots att jag nog hellre hade velat ha den svenska versionen. Och se där! :)

Jag drog faktiskt redan ett kort ganska omgående efter att jag gått igenom hela leken och kortet stämde väl in på min fråga och situationen runt omkring den :)

Här kommer dock en kanske ganska småkorkad fråga: På en del av korten står det att jag ska kalla på ärkeänglarna och be dem om hjälp med diverse saker. Saken är ju den att jag inte vill kalla på något överhuvudtaget, som ni vet.. :P  Hur gör jag om jag får upp dessa kort? Ska jag bara förbise dem? Om jag får upp dem vill de väl säga mig något?

Tack på förhand för era kloka och förstående svar! :)

Annons:
Jessica Holländare
2012-09-19 15:47
#14

Du behöver inte be änglarna om hjälp utan kan förlita dig på ödet, din intuition eller vad som helst. Det är just för att det är en änglalek som endel väljer att be änglarna om hjälp. Inget måste alls. Glad


Isa56
2012-09-19 16:20
#15

Jag är helt ense med Jessica här, att du bestämmer själv om du vill be någon om hjälp eller inte. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
2012-09-20 17:55
#16

Hej!

-Välkommen!
Jag tror att vi alltid har stöd från andra sidan om vi sysslar med mediala saker. Hur förklaras det annars att rätt kort kommer på rätt plats?
Men sen tror jag även att vi kan vara mediala av olika grad, precis som vi kan öppna upp oss mer om vi vill.
Men däremot kan jag begränsa de bilder och den information som jag får själv genom att be om att få vara ifred eller helt enkelt slippa viss information.

Själv brukar jag bara be om ljus och frid över mig och mitt hem och mitt liv, samt den jag lägger för innan jag börjar. Fungerar alltid väldigt enkelt och bra.
Glad

Tettelush
2012-09-21 00:28
#17

Okej, jag blev mest lite fundersam eftersom att några kort inte hade andra budskap än att öppna upp mig och be om hjälp från änglarna. Kommer förbise dem om jag råkar dra dem. :)

Tack igen för alla fina svar, en härlig grupp människor som rör sig härinne!

Upp till toppen
Annons: