Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 721 ggr
plutopellis
2012-09-13 07:33

Godmorgon 13/9

Godmorgon alla! Trött och lite hostig men men.. Theodor är pigg men håller honom hemma denna veckan :) idag ska vi åka till Apoteket och köpa allt de har för att få bukt på vår förkylning :) jag ska bli av med hostan och Theodor sin täppta näsa! Ser ut att bli en fin dag idag. Får väl ta och vädra här, byta sängkläder mm så vi blir av med alla basselusker! :) Hoppas ni alla får en bra dag! Massa kramar till er goingar!

Annons:
Jessica Holländare
2012-09-13 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Låter som en bra plan syrran.

Här är det med fint väder. Nora mår bra nu när hon är uppe i alla fall. Satsar på gympa idag. Hon får vara med på det hon orkar.

Annars?? Lata sig. Tungan ute Vet inte ens vad jag ska laga för mat idag. Kanske skulle rota lite i frysen…

Fick hem nya räkor igår. 16 fina små räkor som far runt som busar i akvariet.


Elpida
2012-09-13 10:30
#2

God förmiddag!

Sista dagen på jobbet idag, håller på att rensa datorn…

Har varit hemma i två dagar, lite möten, träning och annat. Jäklar vad tiden går fort!!! Trodde jag skullel hinna med dubbelt så mýcket. EFtersom vår dator strular och slänger ut mig ibland har det inte blivit så mycket skrivet. Ska försöka fixa den imorgon.

Önskar er en solig torsdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2012-09-13 10:57
#3

God middag. Pellis, ja ut med basilusker & iväg med förkyldningen! Hoppas du hittar saker på Apoteket som hjälper. Jessica, hoppas frysen bjuder på något gott, själv kör jag popcorn till lunch för mig idag. Och innan ni säger något då-jodå det är lagad mat;) Elpida, oj är det redan dags att "gå hem". Fy, hoppas du inte upplevelser så tungt och deppigt som jag skulle göra… Ja här sitter jag och glufsar popcorn, barnen är i väg på sin förskola & skola, så jag ska passa på att städa lite innan de små liven ska hämtas. Ska bara hitta orken och motivationen först. Tror de ligger i botten på kaffemuggen;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-09-13 11:00
#4

Tycker att popcorn passar perfekt! Hade jag haft det hemma hade jag med tagit lite. Glad Och popcorn är ju varmt så det borde räknas som lagad mat.


Skogshumblan
2012-09-13 11:05
#5

Ja precis Jessica, så tänker jag också:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-09-13 18:00
#6

#3 Faktiskt inte vare sig tungt eller deppigt, konstigt nog kanske. Eller… jag vet inte. Jag gillar verkligen min arbetsplats och mina arbetskamrater men jag har känt hela året att jag är på fel ställe. Jag har ju varit medveten om, bl. a tack vare tarotkortenFlört, att något annat är på väg att ske. Jag är sällan sentimental, ganska saklig av mig. Därmed inte sagt att jag är känslokall - tvärtom! Jag vet att de jag vill ha kontakt med i fortsättningen, de kommer höra av sig.

Min mamma ringde idag och frågade hur det kändes. Hon har alltid varit lite orolig av sig när det kommer till sådant här, att man inte ska klara sig ekonomiskt osv. Den här gången sa hon; jag tror du behöver den här pausen. Vi tycker du har sett sliten ut på sistone! Det landade till inom mig och jag inser att även om jag trivs med det jag gör finns det sällan tid för mig själv och min personliga utveckling, sällan tid för att bara vara, hänga med barnen osv. Jag har bett universum om två veckors vila - det tycker jag är en bra deal!Flört Sen inbillar jag mig stenhårt att jag kommer att få världens jobberbjudande som kommer att föra mig till en helt ny nivå!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Jessica Holländare
2012-09-13 18:58
#7

Det tror vi med stenhårt på Elpida!!! Skrattande


Skogshumblan
2012-09-13 20:05
#8

Låter som att du är på rätt bana Elpida. Hoppas du hinner landa och ladda om minst två veckor nu då. Säger som du angående jobb- väntar också på att en vis rektor ska fatta att det är mig h*n vill ha. Och att jag ska våga söka jobbet denna gång;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-09-13 20:36
#9

Ja det låter bra det Elpida, ta denna ledighet som en chans att ta igen missade saker, sedan går det undan resten av året.

Skogis, klart rektorn fattar det!!

Hoppas Ni fann vad Ni sökte på apoteket pellis

Räkor, ja de såg ju livliga utTungan ute

Här har vi haft kanonväder, soool! nästan hela dagen, underbart. har börjat med Nässlepulver och blåbär, smakar urk, men undrar just vad de stället till med min mageObestämd Låter som värsta helikoptern

under två dagar denna veckan har narren dykt upp, ska nog lära mig chilla mer och inte ta saker så himla allvarligt…….Lan Tsai Ho, som enligt myten tog sig fram full och glad mest hela dagen, sjungandes och med olika skodon på fötterna, enligt vad jag förstår en av de 10 odödliga gudomarna i Kina - en hermafrodit - Hermes och Afrodite, ja jösses, undrar vilket budskap hen vill delge.

Universal goddess:

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-09-13 20:44
#10

Popcorn? Ja det hade inte suttit fel… Tungan ute

Det låter så underbart på något sätt elpida, det känns så rätt för dig och jag är helt säker på att det kommer bli toppen Glad

Nej Pagan, hittade inte alls vad jag sökte Skrikandes visste ni att det endast finns enenda receptfri hostmedicin för rethosta? Medan det finns tre för slemhosta samt naturläkemedel för slemlösande?! Det är riktigt dåligt! Och det enda jag kom hem med till Theodor var koksalt samt näsdroppar men det fungerar ju nada…

MEN vi känner oss båda mycket bättre idag så vi ska till dagis/jobb imorgon Glad

Massa kramar på er alla!

Jessica Holländare
2012-09-13 20:51
#11

Jodå syrran, apoteket är ju heeelt underbart och har sååå mycket utbud… TystFlört


Pagan
2012-09-13 20:53
#12

Nämen ja det var ju inte mycket att botanisera runt då pellis, kanske man skulle ge sig på att uppfinna en egen då, och sälja den dyrt. Nåt med ingefära givetvis. Va skönt att Ni är så pass krya, men jag hade stannat hemma i morgon. Inte bra att gå iväg för tidigt heller ju.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-09-13 20:55
#13

Haha, ingefära… Theodor har inte haft feber sen en liten minitopp igår mitt på dagen annars ingenting och han har varit sig själv idag så tror vi ska klara det Glad

Annons:
Pagan
2012-09-13 20:57
#14

Ok då, jag hoppas Ni får en god nattsömn också då, pagan ska sluta tjötaCool

vet du jag fick just mitt 1000:ende Guldmynt!!!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-09-13 20:58
#15

Ingefära… Tyst Fy farao!! Den smaken alltså.. Skrikandes


plutopellis
2012-09-13 20:59
#16

Pagan, jag fick mitt 2000e igår Tungan uteGuld i mun synd det inte är äkta Skrikandes

Pagan
2012-09-13 21:02
#17

Jessica, du behöver bara vänja dig liteTungan ute

2000!!!!!!!jösses! å jag var glad för hälftenTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-09-13 21:06
#18

Man kan tro jag inte har något liv då jag bara hänger här och samlar mynt FlörtOskyldig

Jessica Holländare
2012-09-13 21:07
#19

Jag har nog bara 480 mynt eller nåt.. Tungan ute Och jag låtsas att jag missade ditt inlägg Pagan..


Isa56
2012-09-13 21:25
#20

Godkväll i stugorna. Skrattande

Faktiskt suttit och tittat på kockarnas kamp, ja verkligen tittat och pratat med maken. Inte bara halvhängt och slöat som jag brukar. Trött ja, lite ont här och var ja. men inte den utmattade avdomnade känslan jag brukar ha efter 8 timmars jobb. Ska bli spännande att se hur långt jag kan komma tillbaka. Tungan ute

Ledsen jag tjöttar och verkar helt upptagen av mig själv. Men det är många tankar som dyker upp i samband med att man äntligen får ett namn på alla konstigheter och inte bara en axelryckning och hänvisning till panodil, som ändå inte hjälper. Kyss

Ha en skön kväll

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Jessica Holländare
2012-09-13 21:28
#21

Jag måste ha missat något, jag har nog inte läst alla gamla trådar. Vad blev din dom Isa??


Isa56
2012-09-13 21:36
#22

Fibromyalgi. Sjukskriven på deltid. Hon skulle ringa och boka tid på smärtkliniken också. Förklarar mycket av alla konstigheterna det sista året.

Plus att jag fått mina skrapor av dotra och extradotra för mitt duktighetssyndrom. Jag har inte så ont ju. jag är bara lite trött suck.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
2012-09-13 21:39
#23

Tänk att jag redan funderat på det. Jag har ju bara muntlig diagnos. *morr* Men har med tagit mig i kragen och ska minsann få den skriftlig på onsdag. Tänkte sagt att det är härligt att höra, men fibro är inte härligt. Men gott att veta vad det är i alla fall. Kyss


Isa56
2012-09-13 21:42
#24

Ja efter så många år med läkare som ansett att jag mer eller mindre inbillat mig. Hon frågade till och med om jag orkade med hemmet efter jobb. Den läkaren kan verkligen det här med värk. Henne ska jag vara mycket rädd om. Kyss

Lite lustigt för jag hade förkastat den tanken och var hundra på att axeln och handleden var på väg att lägga av, Och resten var åldern. Tyst

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
2012-09-13 21:46
#25

Jag vill med träffa en sån läkare. Henne får du verkligen vara rädd om. Kyss Tycker det är underbart att höra att det fortfarande finns bra läkare. Jag är inne emellanåt på fibromyalgi.ifokus men där är det bara massa skit med läkare, försäkringskassa och allt. Man blir bara deprimerad…


Jessica Holländare
2012-09-13 21:47
#26

Nej, nu tänker jag hoppa in i duschen och sen gå och sova. Natti på er och en jättebamse kram till dig Isa!! Och alla andra som vill ha..


Isa56
2012-09-13 21:52
#27

Tack Jessica samma tebax. Och till er andra som vill ha.Kyss

Pluto nu vet jag inte om man kan ge det till så små. men mina älskade pepparmyntste med honung i när de hade rethosta. Fick upp slemmet i halsen så det blev lättare att hosta. Kyss

Har läst hela tråden men orkar inte kommentera allt idag. Men ni vet att jag är med er i tankarna. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Upp till toppen
Annons: