Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1087 ggr
rosegarden
9/11/12, 4:02 PM

när både korten och intuitionen sviker

Har fastnat i ett dilemma jag inte varit med om innan?

en bekant ber mig lägga kort för henne angående kärlekslivet, jätte kul tyckte jag och började…

men det är helt blankt!!?? jag får inte till mig nått? och slår upp olika böcker för att se om jag kan få lite vägledning från dom.. men inte nått som står i böckerna stämmer in minsta lilla på hennes fråga ? ja böckerna brukar väl inte svara på frågan, men man brukar ju kunna se åt vilket håll man ska tänka… INGET???

la undan kortleken och tänkte att jag försöker dagen efter… blev precis lika dant?

är det nån som varit med om samma? och hur hanterar ni det?

tack på förhand=)

stor kram

Annons:
plutopellis
9/11/12, 4:19 PM
#1

En gång, hela läggningen blev pannkaka så sätter en fot här för att höra av någon mer erfaren Glad

Skogshumblan
9/11/12, 6:01 PM
#2

Ja det har hänt både i frågor om mig själv och andra. Kanske är det så att du eller din vän inte ska veta svaret, allt man frågar om ska man ju helt enkelt inte veta. Ibland kan det kanske också vara så att just du inte ska lägga eller så ska din vän inte veta:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jina.
9/11/12, 8:10 PM
#3

Hej. Jag håller med om vad skogshumblan skrev. Men det kan även vara så att din bekant inte alls är mottagligt för dina svar helt enkelt. Eller mottagligt för Tarot överhuvudtaget. Hoppas du förstår vad jag menar.

www.mediumjina.se

Skogshumblan
9/11/12, 8:47 PM
#4

Jina tack där fick jag en aspekt till! tack :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
9/11/12, 9:34 PM
#5

Det beror ju på vilka kort du fick upp. Jag lärde mig på kursen att kom det inte upp några Bägar kort (kärlek) i frågor om kärlek, så var det inte dags för dessa frågor ännu.
Kanske var det så att man helt enkelt fick avvakta en tid, kanske några månader innan man kunde fråga den frågan igen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

rosegarden
9/12/12, 11:19 AM
#6

tack alla rara för svar och hjälp!

tror jag förstår situatuinen bättre nu, och som tarotstollan påpeka så kom där inte ett enda bägar kort.. men nu vet jag inte om det är mig det är fel på ändå?

har flera beställningar på läggningar och har lagt på flera st.. men det går så segt? känns som jag håller på och tappa hela känslan?=( jag blir lätt förvirrad och otålig… och fattar inte korten alls (från att älska att tolka och hitta nya tolkningar) , flera av läggningarna jag gjort har kunderna inte kunnat ta till sig mycket alls?? va händer? =(

Annons:
plutopellis
9/12/12, 11:22 AM
#7

Ibland behöver man en paus, tvinga inte fram något! Ta ledigt några dagar :)

rosegarden
9/12/12, 11:23 AM
#8

tack plutopellis..ska ta till mig ditt råd!!  ska deppa ner mig under ett täcke i flera dagar haha!!!

kram

Skogshumblan
9/12/12, 11:31 AM
#9

Håller med Pluto. Sen kom en tanke, kan det också vara så att ditt liv försöker säga dig något? När började problemet och om ändrade du något i ditt liv som du kanske behöver se över?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

rosegarden
9/12/12, 12:02 PM
#10

oj nu fick jag tänka till=/ alltså det ända jag kan komma o tänka på är ju att jag gör allt gratis! det "läckte" ut att jag lägger kort för ca två veckor sedan i kommunen jag bor i… och har blivit totalt överöst av frågor, blev väl väldigt smickrad till att börja med, då det t.o.m folk jag ser upp till som bad om råd… men nu blir det bara mer o mer och jag känner att folk nästan tar mig för givet? åh så läser jag nu min text och inser vad problemet är… åååh!!haha

plutopellis
9/12/12, 12:12 PM
#11

Men du! Du har rätt att säga nej eller ta betalt! Ta det lugnt och bränn inte ut dig. Styrkekramar!

Amandla
9/12/12, 12:42 PM
#12

Precis, du har svaret där. Det var exakt därför som jag började ta betalt. Du behöver inte be någon om ursäkt för det heller, säg bara att du inte väntat dig ett sådant gensvar och att du helt enkelt inte hinner med alla. De har ju ingen aning om hur din lista ser ut. Säg att listan är full för två veckor framåt och att du därefter kommer att börja ta betalt Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
9/12/12, 1:53 PM
#13

Lyssnar man inte till sig själv så säger kroppen stopp på de mest märkliga vis, både psykiskt och fysiskt.
Svaren har du dock alltid inom dig själv.

Glad

Annons:
Skogshumblan
9/12/12, 4:14 PM
#14

Ja si där. Kloka råd du fått. Lyssna inåt och låt det råda dig:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
9/12/12, 8:11 PM
#15

Tyvärr allt för vanligt att det plötsligt kommer förfrågningar från höger och vänster och givet ska de ha det gratis.Obestämd

Inte konstigt Rose att magen säger stopp & belägg. Detta har säkert magen velat tala om för dig rätt länge, nu blir det tvärstopp för du ska lyssna inåt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: