Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1790 ggr
Skogshumblan
9/11/12, 9:50 AM

Kunna se/ förutspå Årstid med tarot?

Jag undrar om någon vet om man kan se när saker kan ske med hjälp av Tarot? Om varje svit har en egen årstid ex. Har på prov lagt ett kort och frågat när i tiden jag kan förvänta mig en specifik händelse och fick sex i svärd som svar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[C Stark]
9/11/12, 9:56 AM
#1

Stavar Vår
Bägare Sommar
Pentagram Höst
Svärd Vinter

Jag brukar dock göra upp månaderna innan om jag är ute efter specifika tidsangivelser. Ex. högar för  vardera månad närmsta halvåret.

Glad

Skogshumblan
9/11/12, 10:17 AM
#2

Cs tack! Hur menar du med högarna? Jag förstod inte riktigt:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
9/11/12, 10:24 AM
#3

Om jag ska ska göra en läggning och vill veta specifikt vad som händer ex. jobb och kärleksliv ett halvår framöver så gör jag 6 högar som avser de sex olika månaderna. En för september, en för oktober, en för november… osv… Glad

Skogshumblan
9/11/12, 12:03 PM
#4

Ah nu är jag med. Ja så gör jag ibland också. Denna gång var det en fråga jag försökte få klarhet i och valde att lägga fyra kort för att få olika perspektiv och sen den där sexan dök upp för att om möjligt se när i tiden. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
9/11/12, 12:51 PM
#5

Var sak har sin tid…. Flört

Skogshumblan
9/11/12, 2:17 PM
#6

Cs absolut, men att vara nyfiken har jag alltid tid med;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
9/11/12, 8:10 PM
#7

Skogis om du tänker enligt numerologin så kan ju 6:an antyda att svaret på din fråga kommer samtidigt med bekräftelsen på ngt. När något enligt plan ska vara klart, så kommer svaret via 6an. Så med andra ord så kan inte svärd 6an ge dig det svaret du vill ha, för du har ngt annat att ta itu med först. Hänger du med? Men någon gång i vinter så borde du ju få ditt svar…..om du nu fixat med det där andra förstFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
9/11/12, 8:52 PM
#8

Pagan ja jag hänger med. Det är lite så jag tänkt. Och jo jag har massor att jobba på denna fråga;) * rabblar * jag är tålig och mild, ja kan släppa saker och ältar inte…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
9/11/12, 8:54 PM
#9

Hahahaja försöka går juFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
9/11/12, 9:09 PM
#10

Tack för den hörrö Pagan! :P Om man upprepar det tillräckligt ofta blir det ju sanning eller hur LoA nu funkar ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
9/11/12, 11:17 PM
#11

Skogis allt är relativt. Det beror bara på vad du jämför det med, en snigel eller en turbospeedad Isa. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
9/12/12, 7:06 AM
#12

Isa * asg*. Jaha ja jo då är ju valet i denna fråga enkel, turbospeed tack!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
9/12/12, 8:06 AM
#13

Då är du en mycket sansad och lugn person, som lätt släpper tråkigare saker. FlörtKyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Skogshumblan
9/12/12, 9:04 AM
#14

Isa, japp- skyldig!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
9/17/12, 8:06 AM
#15

Jag petar upp den här, för jag blev lite konfundixad av #1..

I min Wizards är Stavar sommar, Bägare höst, Pentagram vinter och Svärd vår. Och Mary K. Greer skriver i Tarot for Your Self att Stavar är vår, Bägare är sommar, Svärd är höst och Pentagram är vinter. Jag är förvirrad till max av alla bud.. vad skall man lita på?

Själv tycker jag bäst om Wizards sätt.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
9/17/12, 9:08 AM
#16

* nynnar* " vem i hela världen kan man lita på…?" Ja du Ruz, bra fråga. Ja tänker att vår är då allt växer och spirar: stav men sen är det ju kört… ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
9/17/12, 12:12 PM
#17

Stavar är ju så mycket mer än bara en årstid. Om man ser helheten kanske det är lättare att förstå varför de placeras i ett fack.
(Astrologiskt, praktiskt, etc.)
Stavsviten står ju för kreativitet, ambition, växande, inspiration och handlingskraft. Stavsviten står för våren just för att allt då spirar och växer, knoppar brister precis som Skogis skriver. Representerar även öst - där solen går upp, en ny början.

Jämförbart med Svärdssviten representerar vintern (kyla) och därmed väderstrecket norr.
Myntsviten som representerar årstiden höst, dvs skördetid då skörden är mogen, och väderstrecket väster - där solen går ner.
Bägarna som symboliserar väderstrecket söder och därmed årstiden sommar.

Finns det någon förklaring till varför de är representerade annorlunda i din bok Ruz? Det vore intressant och få en annan förklaring.

Ruzicka
9/17/12, 12:14 PM
#18

Jag tänker att våren är lite försiktig, så att säga. Sommaren är mycket aggressivare, det är varmt och soligt och det är då allt faktiskt kommer igång på riktigt.

Hm, knepigt är det i alla fall. >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: