Annons:
Etiketthumor
Läst 1116 ggr
Isa56
9/5/12, 8:00 PM

HUR SKA JAG PRIORITERA?

Det sägs att det är nyttigt att varje dag äta ett äpple, och en banan för kalcium. Man ska också äta en apelsin för C-vitamin! Och det är ett måste att dricka en kopp grönt te (utan socker för att undvika diabetes) för att minska kolesterol i kroppen!
Man måste också dricka 2 liter vatten varje dag (och sen kissa lika mycket, vilket fördubblar tiden man hittills tillbringat på toa) Man måste också dricka ett glas yoghurt varje dag för att få de bra bakterierna i magen, som ingen vet vad de exakt är, men du MÅSTE ha minst en miljon sådana i magen annars är det illa!
Du ska också ta ett glas rött vin för att undvika hjärtinfarkt. Och så ett glas vitt vin för att skydda ditt nervsystem! Och ett glas öl (jag minns dock inte varför det var nyttigt!) Men om du tar dessa tre samtidigt kan du få stroke, fast det gör inte så mycket, för du kommer inte ens märka det.
Man ska också äta nötter och bönor/ärter varje dag. En hel massa nötter/bönor/ärter. Du ska äta 4 till 6 måltider per dag, lätta måltider, men glöm inte att du ska tugga varje tugga minst 36 gånger.
Bara för det behövs det 5 timmar!
Och så en sak till: efter varje måltid ska du borsta tänderna, dvs.
borsta dina tänder efter äpplet, yoghurten, bananen, nötterna/bönorna.
Detta ska du göra så länge du har tänder, och glöm inte tandtråden, tandköttsmassagen och munvattnet. När du ändå håller på med detta, kan du ju städa badrummet, kanske installera CD-spelare eller TV där inne, för med tanke på allt vattendrickande och tandborstande lär du tillbringa en hel del tid i badrummet.
Man måste också sova minst 8 timmar per dag och jobba 8 timmar per dag, plus de 5 timmarna som behövs för att äta, det blir 21 timmar. Det är 3 timmar kvar, under förutsättning att det inte är trafikstockning när du åker till och från jobbet. Enligt statistiken tittar folk på TV 3 timmar per dag. Det funkar inte längre eftersom man måste ta en promenad varje dag i minst en halv timme (ett råd: efter 15 minuters promenad vänd tillbaka, i annat fall tar din promenad en hel timme). Du måste också hinna med att träffa dina vänner, för de är som växter, måste tas hand om dagligen.
Bland allt annat måste du också hålla dig informerad, dvs. läsa minst två dags- och några st kvällstidningar, för att kunna ha en kritisk inställning i livet.
Du ska också ha sex varje dag, men utan att det ska bli rutinmässigt, dvs. du ska vara innovativ, kreativ och varje gång på nytt förföra din partner. För detta krävs ju tid. Och då har vi inte ens nämnt tantriskt sex.
Du ska också hinna med din familj, hinna moppa golv, diska, tvätta, för att inte tala om allt du måste göra om du har barn eller husdjur.
När man räknar ihop allt detta ovan behövs det minst 29 timmar. Den enda lösningen är att göra flera saker samtidigt!
t.ex. Duscha med kallt vatten och håll munnen öppen så får du dina 2 liter vatten per dag. Medan du lämnar badrummet med tandborsten i munnen kan du samtidigt ha sex med din partner, som i sin tur tittar på TV och läser tidningar medan du torkar golv.
Och då har du fortfarande en hand ledig, med vilken du kan ringa till dina vänner och släktingar. Drick vin efter det (du kommer behöva det).
*suck* *stön*
Sen om du skulle få 2 minuter över, skicka detta mail vidare till dina vänner (som man ska vårda dagligen), medan du äter äpplet som är som sagt väldigt nyttigt.
Dags för mig att sluta nu, för mellan äpplet, yoghurten, ölen, den första litern vatten och min tredje måltid idag (inkl. nötter/bönor/ärter), vet jag inte längre vad jag måste göra, men jag vet att jag måste gå på toa NU.
Jag lär spara några minuter om jag borstar tänderna samtidigt!

Hittade den på Facebook. Flört

Kan just undra varför jag är så trött? Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
9/5/12, 8:29 PM
#1

Ja fy tusanTungan ute inte underligt man känner sig jagad bland alla "lyckade" som hinner och fixar allt.

Ja onekligen så fanns ju en del tips som är tidsbesparande. Tur då att jag slutat läsa och se på nyheterna, sparar ju en massa tid. Bra tips det där med att bara gå en kvart och vända åter. Lätt hänt att gå fulla halvtimmen och då tar det ju dubbel så lång tid, den tiden skulle man ju kunna öva på det där innovativa och kreativa förförelsekonsten. Hmm Funderar på att utöva Yoga under själva sextiden så kanske jag slipper den jäkla promenaden också. Kanske kan man få ynglen att sova redan vid 18, så slipper de ju lorta ner de sista timmarna och man får den där yogastunden innan Dallas, ja iallafall på Onsdagar då. Massa att fundera på……Jaaa, helt klart bra tips här Isa.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/5/12, 8:33 PM
#2

ASG Ja Pagan, kanske vi hinner in här också ibland. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
9/5/12, 8:37 PM
#3

Ölet är för B-vitamin Flört

Hopplöst det där! Haha Kyss

Isa56
9/5/12, 8:40 PM
#4

Ok om man tar en multivitamin så slipper man all frukten och ölet. Tänker så det knakar. Tyst

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
9/5/12, 8:46 PM
#5

*asg* Finns säkert massa tillsatser i multivitamin som ger dig cancer! Oj oj oj… Det är inte lätt att leva Flört

Isa56
9/5/12, 8:48 PM
#6

det ska va gött att leva, annars kan det kvitta. LOL Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
plutopellis
9/5/12, 8:48 PM
#7

Tungan uteSkrattande

Pagan
9/5/12, 8:50 PM
#8

hm ja och kanske finns det sådana där tandborstar man sätter på pekfingret så har man ju den till hands hela tiden, en flaska vatten med gurgel i andra handen så är man ju på G direkt. Eller gurgla i öl utan att svälja för B vitaminet. Då kan man ju räkna in det i TV tiden å slipper installera Tv i badrummet. Då kan man i stället ha TVn i köket och lagar man all veckans mat på söndagar så har man ju sluppit detta också. Man kan ju fixa ner all veckans frukt i grytan så har man ju sitt på det torra….eller förgås vitaminerna i koket tro?Foten i munnen

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
9/5/12, 8:50 PM
#9

*asg* Jag skulle vilja se någon kämpa så varje dag!! Tungan ute


Isa56
9/5/12, 8:52 PM
#10

Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
9/5/12, 8:57 PM
#11

Den är underbar!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/5/12, 8:58 PM
#12

Javisst är den. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
9/5/12, 9:10 PM
#13

Asg! Tänker osökt på hur ofta jag äter frukost & borstar tänderna på väg till jobbet- just för att hinna med allt…. * visslar och försöker se oskyldig ut*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Isa56
9/5/12, 9:19 PM
#14

Men Skogis då! Förvånad ASG Du är avslöjad. Småbarnsförälder kallas det för. FlörtKyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
9/5/12, 9:37 PM
#15

Haha… är det inte så alla gör? Flört

Pagan
9/5/12, 10:18 PM
#16

hahaha eller hur Cs, och lyckas se coola och lyckade ut samtidigt. undrar just vad de har för deoFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/5/12, 10:46 PM
#17

Jag använder Rexona Cool

Tarotstollan
9/6/12, 12:33 AM
#18

Isa, du är för härlig!

Tror du glömde den där halva magnecylen som man skall ta varje dag för att slippa stroke eller vad det var…..Flört

Hahahahaha….

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
9/6/12, 7:13 AM
#19

Isa, jag avslöjade ju mig själv :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ayanna_h
9/6/12, 8:32 AM
#20

Åh gud det är inte konstigt att jag har IBS… ja menar man bli ju stressad för mindre.

Annons:
Ruzicka
9/6/12, 9:39 AM
#21

Jag äter ju LCHF som ni antagligen vet, och kände mig himla hjärntvättad när jag tänkte "varför inte bara äta ett enda ägg istället, så slipper man hela första stycket?" XD

Jag gjorde samma som du, Skogis, när jag fortfarande pluggade. Jag tog med mig hela frukosten och åt den under min första rast, och sedan åt jag lunchen under den andra rasten. Annars hade jag aldrig hunnit. Min väska var helt full av mat på morgonen. Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
9/6/12, 10:08 AM
#22

Så gjorde jag med Ruzicka, men ibland fuskade jag och köpte frukost där.. Tungan ute


Ruzicka
9/6/12, 10:59 AM
#23

Oj du måste ha varit rik som student, Jessica. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
9/6/12, 7:46 PM
#24

Faktiskt, när jag gick på högskolan hade jag pengar i massor trots att jag bara hade lån och bidrag, hyra att betala och att inte tala om alla böcker!! Men på något sätt var jag aldrig fattig. Till skillnad från nu.. Weird…


Isa56
9/6/12, 7:48 PM
#25

Jessica förmodligen tog du för givet att du hade pengar. och bekymrade dig aldrig över det.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
9/6/12, 7:58 PM
#26

Rexona Cs, 24hTungan ute

Bäst att införskaffa det då. Dove lenar ju bara, lindrar inte uppenbarligenGlad

Ja just det Stollan magnecyl, finns ju inte en sekund över och var ska man stoppa denFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/6/12, 8:00 PM
#27

Ja magnecylen får man väl stoppa upp därbak. Hrm Tyst

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Jessica Holländare
9/6/12, 8:00 PM
#28

Förmodligen Isa. Glad


Skogshumblan
9/6/12, 8:01 PM
#29

ASG! Isa man kan också lägga i arveck eller annat lämpligt ställe där huden är tunn och låta den absorberas där.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
9/6/12, 8:04 PM
#30

Vad är det för magnecyl ni äter??? TystFörvånad Jag fick alltid en smält i lite vatten, bara att svälja.


Pagan
9/6/12, 8:04 PM
#31

SväljaFörvånad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
9/6/12, 8:05 PM
#32

trodde det var i stolpiller jagFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
9/6/12, 8:07 PM
#33

Magnecyl finns som vanliga tabletter med ju..


Pagan
9/6/12, 8:18 PM
#34

Tungan ute vet jag ju

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jessica Holländare
9/6/12, 8:21 PM
#35

*asg* Vad jag är trööög idag!!! Tyst


Pagan
9/6/12, 8:22 PM
#36

jaaaaTungan ute men bara liiiite

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
9/6/12, 8:26 PM
#37

OskyldigSkrattande


Upp till toppen
Annons: