Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1134 ggr
plutopellis
9/5/12, 6:20 AM

Godmorgon 5/9!

Och onsdag dessutom! För 5 år sen på en onsdag föddes underbaraste Nora! Hipp hipp hurra! Hemma idag, var ju egentligen babysim men då jag fick hämta hem en unge med 38 graders feber igår hoppar vi tyvärr simmet idag :( och till råga på det! Nu har även jag ont i halsen! Mutter… Nähä, blöjbyte kände jag ;) Hoppas ni alla får en bra dag!

Annons:
Jessica Holländare
9/5/12, 7:45 AM
#1

Godmorgon!

Grattis i mängder till min underbara bebis som inte är bebis längre! Kyss Hon blev grinig när jag sjöng för henne.. "Stäng av radion!!!!" Obestämd Hon är ruskigt förkyld fortfarande och min halsont och huvudvärk finns kvar. *suck* Men hon ska i alla fall en sväng till dagis på sin dramakurs. Sen blir det födelsedagsfika. Glad

Ha en toppendag alla!!! Och hoppas Theodor är frisk idag.


Skogshumblan
9/5/12, 7:52 AM
#2

God morgon och STORT grattis till världens finaste Nora idag! Hoppas ni alla som är krassliga kryar på er, att ni som har flyt glider lugnt fram och att himlen inte ramlar ner mer för huvudet är fullt av bulor;) Ha en alla tiders dag helt enkelt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
9/5/12, 7:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Födelsedagsbarnet. Kyss


plutopellis
9/5/12, 9:06 AM
#4

Goaste Nora :) Verkar inte ha feber och full rulle så han klassas nog som frisk :) fast simmet får vara ändå..

Ayanna_h
9/5/12, 10:11 AM
#5

Godmorgon mina underbara nya vänner.

Just nu så sitter jag på jobbet och filurar lite. Känns faktiskt lite tråkigt eftersom det bara är jag och 2 stycken till. Så tyst o tråkigt. Men då är det skönt att ha ett forum som man kan vända sig till och diskutera Tarot. Fasen jag lever verkligen för korten. Hahah.

Hoppas ni alla få en riktigt bra dag.

Nu ska ja dra dagens kort för er alla och se om jag kan komma med några råd inför dagen för er att tänka på.

Kramar

Madde Alias Ayanna Healingbear.

Ruzicka
9/5/12, 10:31 AM
#6

Godmorgon och ett stort GRATTIS till stora Nora!

Idag börjar mitt schema jag gjorde om flytten. Vad som skall göras och när. Det är mycket, och jag funderar på om jag skall försöka ta mig i kragen och göra några grejor på torsdags schema också, så vi slipper stressa så fruktansvärt då. Mina föräldrar är ytterst skeptiska till min flyttplanering och hävdar att vi aldrig kommer hinna, så jag vill ju verkligen visa dem att jag visst kan fixa saker och ting. Gärna utan att gå under på köpet, men det är kanske för mycket begärt av en flytt. Flört

Många kramar till er alla, jag hoppas att ni får en underbar dag.  Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
plutopellis
9/5/12, 11:00 AM
#7

Kom ihåg din tarotläggning Ruz ;) du kommer klara det galant trots andras misstro!

Ruzicka
9/5/12, 11:07 AM
#8

Min tarotläggning..? Va..? Vad är det nu jag har glömt..? Skäms

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
9/5/12, 11:38 AM
#9

Den jag la för dig på cirkeln, den sa ju detta ju! Haha :)

Elpida
9/5/12, 12:51 PM
#10

God middag!

Vilken söt liten donna, lilla Nora. Grattis på 5-års dagen! <3

Ruz, klart du fixar det! Med lite god vilja och lite hjälp från ovan kanske ;-).

Pluto, det är ju det där med barn. 40 graders feber ena dagen och hur pigga som helst den andra dagen. Jag var själv sån när jag var barn.

Hej Ayanna_h, tror inte jag "träffat" dig innan, Välkommen hit iafGlad.

Ikväll ska jag på ett föredrag med Jan Oleby, den förste läkaren i Sverige som fick behålla sin licens och samtidigt utföra healing vid sidan om. Han har hälsat på John of God i Brasilien så det ska bli spännande att höra om detta mötet.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
9/5/12, 2:34 PM
#11

Ohhh Elpida så spännande! Blir "avis", på så sätt att jag gärna också hade velat gå på sånt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ayanna_h
9/5/12, 3:12 PM
#12

# 10 Nej det har vi inte. Hej på dig och tack Flört

Jessica Holländare
9/5/12, 8:27 PM
#13

Fick ett sjukt telefonsamtal av mamma nyss. Hon undrade om jag sagt upp min lägenhet och ska köpa hus med min pojkvän. Tydligen har min hyresvärd lovat bort min lägenhet till mammas granne. Och det är två andra som tidigare frågat om jag ska flytta. Vad i h***te händer?? Förvånad Imorgon ska jag ner och fråga om han blivit dement eller nåt. Jag fattar inte ett jävla skit!!! Skrikandes


Annons:
Isa56
9/5/12, 8:31 PM
#14

Godkväll allesammans. Skrattande

Hej Ayanna och välkommen till oss. Skrattande

jessica, ja ta reda på hur han kan lova bort en lägenhet som inte är uppsagd av dig. Låter som ett mycket dåligt skämt. Kram vännen. Kyss

Och gratulera lilla Nora som nu är stora damen. Tungan ute

Önskar alla en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
9/5/12, 8:57 PM
#15

Grattis lilla Nora på stora dagen. Japp nu är det kört jessica, nu har hon vuxit i kapp dig och vet allt som är värt att veta och är snar att tala om för dig hur det egentligen ligger till. Eller hon kanske redan har börjat Glad

Vilken typ du har till hyresvärd, vad händer egentligen. Har både du och Ruz dragit en nitlott i den kategorin. Är du med i hyresgästföreningen??

Häftigt Elpida, hoppas du berättar om kvällens höjdpunkter.

Ni skulle se hur här ser utGråter det har öst ner i flera dagar och dräneringsgubbarna är här. Fy sjutton!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
9/5/12, 9:04 PM
#16

Nej det är jag inte. Har aldrig varit det.. Jag har ju bott i hus! Tungan ute Får se vad han säger imorgon. Måste vara ett enormt missförstånd. Jag har fått för mig att han är bra men seg som hyresvärd. Mamma har ju bott här länge så hon har ju koll på honom. Jag fattar ingenting..

Nora försökte få veta allt om utvecklingsteorin igår. Hur förklarar man vart männsikor kom ifrån, från början?? Och dinosaurierna?? Förvånad


Isa56
9/5/12, 9:21 PM
#17

Googla Jessica på människans utveckling eller dinosaurer.

Han kan inte godta en uppsägning utan din underskrift. Det verkar väldigt underligt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
9/5/12, 9:29 PM
#18

Får göra det.. Glad Kanske finns något bra för en femåring så hon kan fatta. Fast hon har säkert redan glömt att hon frågade. Flört


Pagan
9/5/12, 10:28 PM
#19

Ja dessa små, jag var rätt noga med att bara besvara själva frågan, inte utveckla. Jösses, då slutar de ju aldrig fråga.Tungan ute

Vet då äldste sonen kom med intressanta frågor om flickor och pojkar, han var rätt tidig och frågorna om när han skulle börja dejta mm, då var han runt 8. "När ska man börja ha kondomer med sig"?, öhhh, vet att jag svamlade om ålder och att det var länge kvar, tre dagar senare kom han på att först måste man ju ha en plånbok att lägga dem i. Han har ju sett på TV vaFlört

plånbok köpte han sedan dagarna efter på marknaden vi var på och kom i diskussion med gubben i plånboksluckan om i vilket fack man bäst förvarar dem och då svarar gubben att det finns ju olika storlekar och att det också finns bäst före datum på dem. Jäklar vilka följdfrågor det blev.Skäms

Han har förresten aldrig slutat ställa pinsamma frågorObestämd vetetusan vem han brås på, pappas gener å allt det där

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
9/6/12, 6:31 AM
#20

Asg! Ja vad svarar man pagan! Haha! Men man får sig ett gott skratt i alla fall :)

Annons:
Ruzicka
9/6/12, 9:28 AM
#21

Ah, den läggningen, pluto! Yes, den skall jag minnas!

Hahaha, Pagan! Åh vad kul!

Min kusin på 8 år frågade mig vad "bög" betydde. Jag tyckte han var gammal nog att veta vad homosexualitet är för något. Det tyckte inte hans föräldrar.. Skrikandes Han var mycket stolt att han kunde det ordet i alla fall, och gick omkring och frågade alla om de var bög.

Själv frågade jag mest frågor om döden. "Om vi kör av bron nu, och plumsar rätt in i vattnet, vad händer då?" "Om vi krockar på motorvägen, vad händer då?" "Om jag ramlar ner för det här stupet, vad händer då?" "Vad händer om jag slår mig och allt blod rinner ut?" Jag har hört många roliga historier av mina föräldrar om det. Men de var nog rätt oroliga just då.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
9/6/12, 10:13 AM
#22

*asg* Underbart!!

Fick precis frågan vart vandrande pinnar kommer ifrån, från början. Innan mamman och pappan fanns… Förvånad Efter en stund svarade hon åt sig själv med att de kom från ett ägg.. Ja visst!! Svarar förvirrade jag som precis gått upp… Ja jösses…


Skogshumblan
9/6/12, 12:09 PM
#23

Hahaha ja de är bra härliga ungar.

Då vi väntade lillasystern här hemma frågade min son mig ofta hur barn blev till och sen när hon var född hur hon kom ut.

En morgon när vi var på väg till förskolan med honom säger han med ganska bestämd röst " mamma snälla kan du inte berätta hur bäbisar blir till och hur de kommer ut , och dra inte de om bamse och luckor i magen för jag vet att det inte är så det går till!"

Ja vad ska man säga, knappt 4 och redan inne på takter som får David Attenborough att blekna….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
9/6/12, 12:28 PM
#24

Min säger ju bara titta och hej till folk ännu :)

Amandla
9/6/12, 12:35 PM
#25

Det kan vara bra att fråga barn "vad tror du själv". Låt dem fundera en stund, ofta besvarar de själva frågan på en långt mycket lägre nivå än vad man som vuxen tänkt sig Tungan ute och så är det så härligt att höra deras teorier. "Jahaaa, så kan det säkert vara" kan man säga Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
9/6/12, 8:03 PM
#26

Ja Amandla, den taktiken använde jag mig ofta av och de har himla logiska svar på det mesta, man kan häpna över hur kloka de är i vissa åldrar. Sedan i tonåren däremot så är denna förvärvade kunskap och briljans totalt väck, då häpnar man över det i stället. Då är det bra att ha pappa att skylla på i alla lägen, eller farmor för all del, funkar bra det ocksåTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
9/6/12, 8:06 PM
#27

*asg* Ja, jag ska skylla stenhårt på Niklas i tonåren!!! Tungan ute


Annons:
Pagan
9/6/12, 8:19 PM
#28

Ja, gör det. Man ska ära den som äras börCool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
9/6/12, 8:21 PM
#29

Hmm Amandla det hade vi behövt veta då för han hade klurat ut att det har något att göra med hur tjejer och killar ser ut nakna. Förresten har jag glömt berätta att jag alltid hävdat att min son är en salig blandning av en galen äventyrare och en galet vetgirig vetenskapsman i samma reinkarnation?Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
9/6/12, 8:28 PM
#30

Låter som en vettig son. Glad


Skogshumblan
9/6/12, 8:38 PM
#31

Jessica ja, jag har svårt att förstå hur det kan vara synd om oss som har fått en med "särskilda behov" (ogillar det där kategoriserandet och ettiketerandet på folk..). I mina ögon har vi fått ett specialuppdrag, någon som är sällsynt och ska ta till varas på. Även när han driver oss till galenskapens rand lite då och då…Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
9/6/12, 8:42 PM
#32

Vila "särskilda behov" går han under?? Så kan man nog inte uttrycka sig… Obestämd Jag är aldeless för trött idag…


Skogshumblan
9/6/12, 8:45 PM
#33

Särskilda  behov är en ihopbuntning av barn som faktiskt har diagnoser och barn som kanske inte har diagnoser men är i behov av stöd och förståelse från vuxna på ett annat sätt än vad "gemene man" behöver. Ogillar det där med att man inte kan få ha sin personlighet i fred utan att det ska vara fel eller normalt hit och dit.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
9/6/12, 8:50 PM
#34

Jag vet vad särskilda behov är, jag tänkte mer på vad har din son för diagnos? Eller han kanske inte har någon…?


Annons:
Skogshumblan
9/6/12, 8:54 PM
#35

Jessica, jaha du tänker så, jag vill av respekt för min son inte berätta det, han är dels så ung att det är svårt att säkert säga något och sen har han rätt att själv äga sitt liv och vem som får veta vad om honom.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
9/8/12, 8:44 PM
#36

Det respekterar jag. Vad fint tänkt! Kyss


Skogshumblan
9/9/12, 9:50 AM
#37

Jessica * smackelipuss på dig * :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: