Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1287 ggr
Tarotstollan
9/1/12, 5:10 AM

September månads kort 2012.

Eftersom jag är uppe sent/tidigt börjar jag med denna månadens kort!

Jag drog åter igen "Stjärnan", samma som jag hade i Maj månad när vi började denna trevliga "följetong".Glad
September är en månad jag gillar för många olika saker, så detta  kort passar mig bra.
Det är ett glädjekort och mycket trevligt skall hända denna månaden, tyvärr inte förrän i slutet. Fast "transporten" dit kan ju vara trevlig också!Bl.a. skall jag på Livs-och Hälsomässa den 29-30/9.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
9/1/12, 11:33 AM
#1

Sitter som vanligt med min lek av bara Stora Arkanan och med pendelns hjälp fick jag fram 2 kort för september.

Månen

Jag kommer att drömma mycket men ha svårt att tyda budskapen. En förändring är på gång som kommer ta den tid det tar för månens faser att genomgå ett helt varv runt. Jag kommer känna hela känslospektrat och uppleva att det är svårt att lita till magkänslan. Månens inverkan kan ha den effekten. Jag kommer att ha behov av mer vila och lugn och ro runt mig. Förändringarna som är på gång kommer kräva en hel del energi.

Tornet

Plötsliga och kaotiska förändringar på gång. Tankemönstret förändras. Något har byggts upp under lång tid och nu inträffar den förändring jag inte sett nalkas med dramatisk fart. Här ska vi rensa luften, rasa rejält och vad det innebär inför framtiden får vi se då dammet lagt sig.

Jag ber mina Gudinnor berätta för mig vad summan av kardemumman blir av dessa två kort. Får The Empress, Kejsarinnan. Hon står för fruktsamhet och den kvinnliga aspekten i livet. Hon säger att det som kommer ut av dessa kort är berikande på alla sätt och den grund jag har kommer visa sig vara frodig och grön och allt går mig väl. Jag står inför en nystart och en större säkerhet gällande det materiella i mitt liv. Trygghet och säkerhet på alla sätt. Tack kära gudinnor, nu vågar jag möta septembers alla förändringar och tryggt veta att allt leder till det bästa. Genom intelligens, charm och kvinnlig fruktsamhet så landar jag tryggt och säkert in i oktober.

Lite skrämselhicka fick jag alltTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/1/12, 12:13 PM
#2

Jag får nog dra fler kort.  Fick Kung i bägare. Maken är kräfta och mycket av kortet stämmer på honom, samtidigt blir jag fundersam för jag får inte ihop det med de saker som jag vet ska hända. Är ju en del på jobbfronten nu.

Så ärligt talat så är jag nog mer förvirrad än vanligt. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
9/1/12, 1:16 PM
#3

Jag har dragit Ödets hjul, faktiskt den naturliga övergången efter Eremiten som jag hade förra månaden så det känns klockrent!
Kan tilläggas att jag inte tagit ut stora arkanan speciellt för att specifikt få ett starkt kort, utan litar alltid på att korten visar det som är tänkt.

Det kommer alltså bli en lugn månad men med många nya händelser, nya människor, nya överraskningar.
Kortet talar för att jag är på banan igen, nu handlar det mycket om timing, och livet börjar åter komma till mig.

Mina extrakort är bla. Döden som skvallrar om en radikal förändring, vilket jag oxå gjort efter att ha gjort mig av med gamla saningar och gamla mönster i augusti. Jag har storstädat och verkligen satt upp nya riktlinjer för vem och vilka och vad jag värdesätter i mitt liv.
En dörr stängs för att ge plats åt en annan. En ny bättre väg som gynnar mig och mitt nya jag betydligt bättre. Vi får se vart den bär…

9 stavar kommer som återkommande glädjekort detta året. Och jag tackar gud/de högre makterna varje gång det dyker upp då det uppmanar mig att vara stark o fortsätta på den inslagna vägen.
Mirakel sker över en natt men det tar tid att bygga upp ett helt nytt liv och en ny framtid!

<3

[C Stark]
9/1/12, 1:18 PM
#4

Det låter som en händelserik månad Pagan, ta ett glas vin för skrämselhickan och lyft blicken mot horisonten för att se vad som faktiskt kommer efter!
<3

Pagan
9/1/12, 2:13 PM
#5

ja, det var lite hickit där ett tag, ett glas vin skulle onekligen avhjälpa stressen CsGlad Undrar just vad ynglen skulle säga  om morsan korkade upp en vinare så här klockan 2 på ljusan dag, men det finns ju bara ett sätt att ta reda på den saken. Skål tamejfanTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/1/12, 2:15 PM
#6

Haha… jag skyller jämt på att jag är född i fel tidszon!
-Skål!! Flört

Annons:
Ruzicka
9/1/12, 5:32 PM
#7

Själv drog jag månen. Falska förhoppningar tänker jag direkt på, men jag är så himla snabb till att vara pessimistisk ibland så jag viftar bort den tanken lite. Det kanske snarare handlar om att jag har många drömmar och planer men att de inte riktigt kommer uppfyllas än. Jag faller hela tiden tillbaka till tanken att månen är ute på natten, att jag kommer fortsätta vara i den nattliga, vilsna delen av mitt liv den här månaden. Däremot är det ju som mörkast innan gryningen, så det är nog ett hoppfullt kort som understryker vad jag lärde mig av plutopellis i tarotcirkeln - tålamod. Det löser sig inte än, jag kommer fortsätta fumla runt i mörkret ett tag till, men ljusningen är på väg. Jag tror också att kortet försöker berätta för mig att vardag är vardag var jag än är någonstans. Det kommer inte ske några mirakel bara för att jag flyttar. Det ger bättre förutsättningar, men jag skall inte lura mig själv till att tro att allt kommer lösa sig bara för att jag flyttar på mig.

Kanske inte riktigt vad jag hoppades på, men jag har så lätt att bli lite för sju-i-bägare att det nog är bra att få ett kort som drar ner mig på jorden.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
9/1/12, 6:27 PM
#8

Denna månad känns det som jag bara ska dra ut lilla Arkannan. Drog ett kort ur stora och djävulen dök upp så jag ser det som att mycket som har med mig och mitt ego att göra fortsätter. Drog två kort. Först ett som är positivt något som månaden för med sig: kung i pentagram/ mynt. Något som rör det grundläggande trygga i livet kommer avslutas och det är enbart bra i långs loppet även om det kanske är svårt att se/ ta in här och nu. Färgerna gult, guld och blått samt grönt finns på bilden. Mycket trygghet, djup och helande alltså. Kungars tal är 14, 1+4= 5 som ger förändringar och utmaningar. Andra kortet, negativt som jag ska se upp med: tre i stav, Blir lite förbryllad av att få ett då positivt kort här men på min lek står det betydelsen i två ord både för rättvänt och felvänt. Orden är duplicity och struggle. En jobbig månad. :/ Drog ett tredje kort för pepp. Detta kan jag göra för mitt eget bästa och då var det stora Arkannan som gällde måttfullhet/ temperance. Återigen 14 som blir fem men också ett gott råd att balansera mig, hålla mig själv mitt i fåran och inte låta ytterligheter slå mig än hitan och ditan. Drog även eremiten, jag fick en fin vink om att hålla mig lite för mig själv.Hålla huvudet kallt och lyssna inåt, inte lyssna elle söka andras tankar och åsikter som jag ofta av ful vana gör. Jahapp lagom är bäst helt enkelt. ( som vanligt får ni gärna komma med kommentarer/ infallsvinklar)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
9/1/12, 6:30 PM
#9

Ps. Det här är de bästa trådarna - jag är alltid klistrad inför nya månaden! Flört

Amandla
9/1/12, 7:47 PM
#10

Jag drog Djävulen, som brukar handla om frestelser för mig. Få se vilket håll det bär iväg åt, om jag ska följa med eller kämpa emot, beror helt på vad det rör sig om Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
9/1/12, 7:59 PM
#11

#9. Jag gillar också dessa trådar. Det är så kul att se hur ni tolkar era kort, jag lär mig nytt hela tiden. Eftersom jag inte har så mycket intuition ( se jag har redan lärt mig av er att jag har lite intuition)Flört, så måste jag se mer av hur ni tolkar!
Kom på nu att min "Stjärna" också ger mig 8 "Styrkan", spännande, spännande…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
9/1/12, 8:15 PM
#12

Alla har intitution stollan, det gäller bara att lyckas lyssna ordentligt… men det är lättare sagt än gjort givetvis Flört

Ayanna_h
9/4/12, 2:10 PM
#13

Tarotstollan: Du har mer intuition än vad du tro, det handlar bara om, precis som Stark säger, att du måste lära dig att lyssna på den. Ja lovar den finns någonstans där långt inne.

Annons:
Skogshumblan
9/26/12, 8:42 PM
#14

Meep meep, månaden slut. Dags för uppdatering:) Resan inåt fortsatte, men på lite andra sätt än jag kunnat tro. Har fått insikter och klarhet i massor, sånt jag inte ens visste att jag visste;) Kung i pentagram ja… Käre tid. Där var jag före mitt eget förstånd. Så rätt kan jag inte säga om det är på lång sikt än men jag hoppas och tror. Fick ju efter knappt tre dagars timvick på stående fot erbjudande om långvick på ett ställe som jag gärna blir kvar på;) Kungen kan också visa på min man. Där har hänt grejer och det som korten visade har stämt. Något avslutades. Andra kortet, negativt som jag skulle se upp med: tre i stav, som förbryllade mig hade jag också rätt om. Det var en sjukt jobbig månad på många sätt men det som hände har varit till det bättre för mig. Lite som att jag ömsat skinn, tappat bort mig själv och blivit ratad av mig själv samtidigt. Ingen rolig uppgift men nu när jag kommit igenom är jag så glad för vad det gav. Drog ett tredje kort för pepp. Detta kan jag göra för mitt eget bästa och då var det stora Arkannan som gällde måttfullhet/ temperance. Stämde fint den också. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
9/26/12, 8:48 PM
#15

Hm, jag grubblar fortfarande på vad kungen i bägare vill. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
9/26/12, 9:18 PM
#16

Fick en tanke som slog mig, du har ju haft en del turer med jobbet och på sjukhuset. Är det någon där som hjälper dig Isa?

[C Stark]
9/26/12, 9:22 PM
#17

Du träffade bra skogis även om det inte alltid är roligt att pricka in allt.
Visst är det väl så skogis, att det blir visst aldrig som man tänkt sig… ;) Men det som inte stjälper stärker! Glad

Skogshumblan
9/26/12, 9:25 PM
#18

Cs japp. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
9/26/12, 9:35 PM
#19

Jo, vi har fått en ny företagsläkare, med lång erfarenhet av värk. Jobbat både på smärtklinik och visst varit rådgivare till Fk. Och ja, hennes personlighet kan ju stämma. Eller företagssköterskan som drog igång och bokade undersökningen på företagets bekostnad. Har ju redan träffat henne tre gånger.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
9/27/12, 10:15 AM
#20

Mina kort har f.ö stämt väldigt bra… en radikal förändring, släppt gammalt, kämpar och kämpar och kämpar, samtidigt som saker börjar hända på riktigt igen…. jag väntar otåligt på oktobers kort nu. Glad

Annons:
Pagan
9/27/12, 8:30 PM
#21

Ja jösses, när jag läser mina tolkningar och ser vad som hänt så kan jag bara säga att ja det har stämt utomordentligt bra!! Blir sur på mig själv när jag inte haft raderna framför mig under månaden utan bara gått på som vanligt utan att SE!!! Ja en lärdom som heter duga minsann. Jag är för bra för mitt eget bästa, men har inte vett på att förstå det bara. jäkla knäppskalle!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
9/27/12, 8:32 PM
#22

Pagan du är för underbar. Tur att du har självinsikt, det är viktigt har jag hört;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
9/27/12, 9:03 PM
#23

Är det vad du tror jag har Foten i munnenja jag har också hört detTyst men först nu kan jag förstå detCool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/27/12, 9:07 PM
#24

Du glömde väl för guds skull inte vinet!?! Förvånad

Pagan
9/27/12, 9:15 PM
#25

jamen vad sjutton…..visste det var nåtFörvånad skit också.!!Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
9/27/12, 9:31 PM
#26

Det blir en bag in box inför oktober då  Cool

Pagan
9/27/12, 9:46 PM
#27

japp en dubbel du!!Tungan ute mååånga liter så jag riktigt kan bli berusad av mina insikter!!Tyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
9/27/12, 9:47 PM
#28

Hahaha… Flört

Tarotstollan
10/1/12, 1:52 AM
#29

Jag drog ju Stjärnan…..
Sitter som vanligt med ett stort: ? svävande över huvudet!
Det har hänt både sorgliga och roliga saker denna månad, precis som det alltid gör i en människas liv!

Jag föredrar kort som inte "svävar" så mycket utan visar mer direkt hur det skall bli.
Fast det är väl som vanligt jag som inte kan tolka rätt! Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
10/1/12, 2:35 PM
#30

Jag drog XIV, Djävulen. Och precis som jag skrev, det handlar ofta om frestelser och att jag ska tillåta mig att få falla för dem ibland. Månaden började med att det rullade iväg fler slantar väldigt kvickt än vad jag tänkt mig, men det löste sig plättlätt så jag har inte behövt snåla något alls Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
10/2/12, 6:36 AM
#31

Känns som att måttfullhet & eremiten följer med in en bit i oktober. Jahapp. Kan ju bara bli bäst det här. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: