Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1079 ggr
PiganX
2012-08-30 06:43

Godmorgon 30 aug

God morgon på er Glad Jag har inte gått och lagt mig ännu, har inte kunnat sova och dessutom bör jag ställa om dygnet så det blir normalt igen. Så det blir antagligen inte att sova förrän ikväll, tung omställning, men man får skylla sig själv.

Idag ska jag till terapeuten, haft en hel del ångest igår och inatt. Så det ska bli skönt att gå dit.

Vad gör ni idag? Hur mår ni?

Kram! Kyss

Annons:
Skogshumblan
2012-08-30 07:43
#1

God morgon! Felicia, så jobbigt med ångesten. Hoppas du mår bättre snart. Jag är mitt upp i loja frukosten och ska om en stund köra sonen till skolan, dotera får vara hemma idag för hon är inte alls kry stackarn. Snorar och hostar:( Det ösregnar så vi får väl bli inomhus idag också…. Jag mår bra, ikväll är det löpdejt:) Hoppas ni får en kanonfin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-08-30 08:15
#2

God morgon!

Så skönt att du ska iväg idag då FeliciaKyss.

Min minsta dotra är oxå hemma idag, hon hade huvudvärk hela dagen igår och vaknade med "en bomb bakom pannbenet!" Den äldsta var hemma igår med magvärk, hon avslutade dagen med en migränattack. Det är en jäkla seg förkylning denna gången. Makens kollega hade gått till doktorn efter två veckor, hon blev upplyst om att det kommit ett nytt förkylningsvirus som kallades 7-veckors förkylningen…. kul va!Obestämd Själv känner jag av mina lungor på eftermiddagen och ögonen börjar svida, blä!!!

Nähä, positiva affirmationer var det ja!!!! Jag är frisk, tack för att jag är frisk!!!Glad

I eftermiddag tar vi med minstan till optikern, hon ska välja ut glasögon som hon ska använda på lektioner och vid läsning/tv:n. Tar nog med äldstan oxå som ignorerat sin dåliga syn sedan hennes glasögon gick sönder för ett år sedan…. Imorgon ska jag vara ledig, min farfar ska begravas. Han var pensionerad pastor och hade längtat hem till Gud coh farmor de senaste 3-4 åren så det kändes ändå rätt okej när han gick över.

Ha det nu så bra idag godingar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
2012-08-30 08:58
#3

Oj, krya på er alla och ta det lugnt med hälsan och så skönt för farfar trots att det är tråkigt!

Theodor har haft en väldigt jobbig natt med magknip så han var väldigt trött och hängig när vi åkte till dagis. Han var glad att få komma dit men blev väldigt ledsen när jag skulle åka. Vet att det går över så fort man stänger dörren men med hans natt hade jag hellre suttit hemma i soffan hela dagen och kramat honom Kyss

Så, nu sitter jag här på jobbet och har tråkigt. Väntar på fika, är hungrig! Tänker göra så lite som möjligt idag Tungan uteFlört är väldigt trött efter natten. Både jag och älskling var uppe med Theodor, man känner sig så hjälplös. Alvedon hjälpte inte, tänkte han var hungrig och han slukade vällingen utan att andas nästan men sen var han ledsen ändå Rynkar på näsan spände sig massor och bara skrek så måste varit något med magen eller så… Men sen efter ett somnade han och jag fick väcka honom i morse inför dagis så lite har vi ju fått sova Glad men den där hjälplösa känslan ush vad jag hatar den! Särskilt nu när han inte kan tala om vad det är för fel…

Men men… Ny dag nya tag Glad

Kram på er alla!

Skogshumblan
2012-08-30 08:59
#4

Dagens asgarv kommer här: jag försökte låsa ytterdörren till huset med fjärrkontrollen till bilen… Haha det tog en stund innan jag fattade vad ja höll på med men ett gott skratt fick jag….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-08-30 09:24
#5

#3 Stackars liten, skönt att ni alla kunde somna till slut!

#4 hahaha, det hade jag velat seTungan ute

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[C Stark]
2012-08-30 09:25
#6

Hahaha… ah, nu skrattar jag så att jag DÖÖÖÖR!!!
*torkar tårar*
Fy farao vad roligt skogis!!! Skrattande Ahahahaha…… ;)

Vilken krasslig tråd det var idag - hoppas att ni kryar på er alla. Styrka o energi till alla som behöver! Kyss

Jag har ingen särskild plan för dagen, börjar bli väldigt frustrerad av att gå hemma - det måste vara ett friskhetstecken? Flört

Fin dag till alla!! <3

Annons:
Skogshumblan
2012-08-30 10:08
#7

Pellis, stackars T och er, hoppas ni alla får en bra dag trots natten.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-08-30 10:27
#8

Krya på er alla som behöver det. Massa kramar till alla, friska som sjuka!!! Kyss

Jag har sovit hela natten, med något avbrott. Men jag är lika trött ändå. Och kroppen värker efter att ha slagits om platsen i sängen med två katter.. *suck* En hel dubbelsäng och dom ska ligga på/brevid mig!!

Idag regnar det ute.. Jag behöver diska och ungen vill gå till simhallen. Vet inte om jag orkar med det idag.. Vi får se.

Och Humblan, du är så härlig!!!


Ruzicka
2012-08-30 11:10
#9

God morgon allihopa!

Jag tycker att det är så spännande att läsa att vi verkar ha ungefär samma eller liknande sinnesstämning allihopa här. Godmorgontrådarna har så ofta ett tema. Många kramar till alla som behöver och vill ha det, och krya på er till alla som inte är helt på topp!

Idag kommer sambons bror hit på middag. Han som kanske inte är min bästa vän, så att säga.. minns ni honom? Sambon gav honom en rejäl utskällning över telefonen och brodern var lika trevlig han, men efter någon vecka ringde han till oss igen och verkade ha tagit åt sig av vad sambon sade. Han försöker verkligen acceptera mig och inte vara grinig, så jag skall inte vara värre. Han ville så gärna komma hit en sista gång innan vi åker, vilket i och för sig är bra tycker jag. Jag hade inte mått bra om sambon och hans bror, den enda familj sambon har, inte kunde träffas en sista gång innan vi utvandrar på grund av oenigheter om mig. Men jag är orolig, hittills har jag legat och gråtit i sängen ett dygn efter var gång vi träffats. Vi får se..

En man var villig att ta vår lägenhet direkt när vi flyttade ut så vi skulle sluppit betala hyra fram tills november, men när han påpekade att golvet inte var lagt särskilt bra ändrade sig hyresvärden plötsligt och sade att han inte gillade mannen och inte ville att han skulle flytta in. Igår kom en ny man och tittade på lägenheten, han kunde också ta den direkt, men hyresvärden satte stopp för det också. Jag börjar bli lite butter. Det ligger ju inte i hyresvärdens intresse att bli av med lägenheten så snart som möjligt, så vi jobbar ju emot varandra här. Och tyvärr är det han som bestämmer.. *suck*

Oj oj oj så långt det blev! Jag ber om ursäkt! Förvånad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-08-30 12:31
#10

Haha! Jag skrattar så jag dör humblan! Det låter som något jag skulle kunna göra!! :)

Skogshumblan
2012-08-30 12:51
#11

Ja jag skrattar rätt gott åt det också. Där kan man snacka om förvirring på elitnivå…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
2012-08-30 13:11
#12

Nu är du nog ansvarig för att ha förlångt våra liv med ett par år, så som vi skrattat, Skogis. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
2012-08-30 14:12
#13

Ja varsågoda! :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jessica Holländare
2012-08-30 15:25
#14

Det är starkt av dig Ruzicka att försöka vara trevlig mot brodern. Hoppas han uppför sig. Och bra gjort av din sambo att säga ifrån på skarpen. Vilken idiot till hyresvärd.. Rynkar på näsan


Destany
2012-08-30 19:26
#15

Idag har varit en lugn dag förrutom att min hyresvärd ringde på dörren som en galning när jag var i duschen o när jag inte öppnade så öppnade han själv o gick in. så där stod jag i bara handduk.. han hade anticimex med sig pga att vi har bi bo precis utanför.. men ändå lite pinsamt var det allt.

börjar bli tjock i halsen men vägrar bli sjuk så här i slutet på semestern

Pagan
2012-08-30 20:09
#16

Ja hoppas det gick bra med svågern i dag Ruz och sicken jäkla hyresvärd!Skrikandes

Skogis, hade du Agda i fickan eller?Glad

Destany fy tusan, har du samma tokiga värd som Ruz, herree jösses sicken överraskning

Hoppas allt gick bra för sonen pellis och att det magonda försvunnit.

Här mår jag kanon, inte en bacill som rår på mig, allt som går småspringer förbi mig, mår fantastiskt bra, alltid lika frisk!!!! Mitt eviga mantraTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-08-30 20:29
#17

Hade gått jättebra på dagis och han har varit på underbart humör hela kvällen :) han hade gjort två stora lass på dagis så magontet är nog borta ;) det bästa med dagis: nån annan får torka skiten! Haha! Puss och kram!

Isa56
2012-08-30 20:34
#18

Oj godkväll alesammans. Skrattande

Har ju inte skrivit något utan bara suttit och läst. Skäms

Ha en skön kväll.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-08-30 20:52
#19

Ruz, så impad av din vilja att få en god tid innan flytten med brodern:) hoppas det gick så som du hoppats. Pagan, ja någon förvirrad höna var det nog;) Destany, oj Hahaha ja käre tid vad ska man säga. Tur du överlevde, tror hyresvärden skäms mer än du gjorde. Pellis, jag håller med, bra att han mår bra igen. Ibland kan det hjälpa att reta tarmen lite, ta en tops eller temp och stoppa in försiktigt. Låt sedan naturen ha sin gång. Tips jag fick på barnakuten när min son hade stopp i maskineriet;) Isa, varför smyger du i kulisserna, Agda verkar trivas här så henne behöver du inte gömma dig för;) Nu lite skryt. Jag orkade springa 7,64 km på 56 min & 23 sekunder. Nästa vecka ska vi visst klämma en mil säger min löparkompis…. Happ! Funderar på att köpa Martina Haags bok till oss så kan vi ha bokcirkel när vi springer hahaha!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-08-30 20:56
#20

Jag har också varit duktig idag!! Jag har cyklat!! Måste vara tio år sedan eller nåt! Förvånad


Annons:
Isa56
2012-08-30 21:00
#21

Hehe nja jag är nog mest splittrad. Lite undrande hur det går på måndag när jag börjar jobba igen. Och funderar över den där lunta jag ska fylla i. Obestämd

Tror Agdas tvilling är hos mig och hälsar på. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-08-30 21:10
#22

Förstår Isa, håller allt jag har för dig. Den där luntan får du bara sätta dig ner med. Blir inte bättre av att vänta i det sista.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-08-30 21:13
#23

Hahaha Pellis, ja det är faktiskt inte fy skam. Det finns en del goa poänger med dagis helt klart!Skrattande

Oj Jessica, ja då lär du ha ont i stjärten i morgon. Sista jag satt på cykeln så hade det gått ett bra tag och jag cyklade glatt i väg runt en mil, gick hur bra som helst. Sen då jag klev av kunde jag tamejtusan inte gå och sitta var ju inte tal om på flera dagar. Rumpan kändes som den var blå! Lycka till imorgonGlad

Har du börjat fylla i den isa? Var det inte 12 sidor eller nåt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-08-30 21:14
#24

Det där gick rätt bra. Brodern var trevlig och vi pratade mest djur - ett harmlöst samtalsämne. Han tackade för maten jag hade lagat och frågade om han fick lov att hälsa på oss i Sverige någon gång. Så, ja. Klart över förväntan. Glad

Så duktiga ni varit, både Skogis och Jessica! Kämpa på!

Kära nån, Destany.. det finns så många galna hyresvärdar!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
2012-08-30 21:17
#25

Det där känner jag också igen. Upp på cykeln och iväg. Sen stapplar man av cykeln. Tyst Lättare med motionscykeln, där la jag en kudde. Oskyldig

Ja luntan är på 12 sidor har börjat fylla iden. Dotra har fyllt i en sådan. Hon utvecklade Fibro efter olyckan för ca 1,5 år sedan så hon hjälper mig att få det rätt ifyllt, inte bagatellisera eller överdriva.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-08-30 21:17
#26

Ruz, så skönt! Och klart han ska få hälsa på! Kanske var det han var orolig för att han inte fick? Hoppas verkligen han håller sig i skinnet. Tror det här kommer bli toppen för både dig och gubben din Kyss

Jag blir så impad humblan! Jag minns en gång i tiden…. Bla bla… Sen blev jag gravid, var anmäld till midnattsloppet det året men mådde så illa så klarade inte av att springa och nu är jag bara lat Obestämd

Pagan
2012-08-30 21:19
#27

Skönt det ISA hjälp kan behövas ibland. erkänn att hon fick erbjuda sig för du bad aldrigFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
2012-08-30 21:20
#28

Skönt Ruzicka att det gick bra. Kyss

Ja jag finns här i krokarna och följer er allihopa, även om jag inte skriver så mycket.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2012-08-30 21:56
#29

Sitter här också och läser allt ni har haft för er under dagen. Kram till er allihopaGlad!

Själv håller jag på att städa i köket, får ta lite varje dag annars pallar inte min rygg. I går städade jag fågelburarna, höll på i nästan 6 timmar innan allt var klart.
I dag har jag torkat persiennerna och putsat fönstren, 2 stora och balkongdörren både ute och inne. I morgon får jag stryka gardinerna och hänga upp dem, ett företag med livet som insats!
Stången är så lång, så det är lättast att den sitter kvar och så får man stå på ett bord och trä på kappan med armarna i luften. Kappan är ca 4 meter lång så jag vet att jag lever när kappan äntligen är på, armarna bara skakar! Men skönt när allt är klart.Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-08-30 21:59
#30

oh my, ja du har fullt upp du Stollan. 4 meter lång! jösses å jag tycker mina förnster är storaFörvånad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-08-30 22:01
#31

Jösses Stollan. Kan du inte få hjälp med det av någon?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-08-30 22:03
#32

Ruz, underbart att läsa! Klart något att jobba på, och Schweden måste han ju få komma till. Bara han håller sig i skinnet. Annars skickar du honom norrut, tror vi är ett gäng som tar oss an honom, Jessicas Iller Göran inkluderat. De lär bitas rätt kännbart ;) Jessica, ja men så härligt! Bra gjort. Låt det inte gå 10 år igen nu bara ;) Pellis, lat kanke men självinsikt har du om det:) Jag är så spänd på att få se när jag orkar runt 18 km slingan jag ritat upp. Men nästa vecka är det milen, jajamen!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-08-30 22:08
#33

Heja Skogis snart kan du kila ner till mig på en snabbfika innan du elegant studsar hem igen på dina mjuka fjädrande löparskor. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
2012-08-30 22:18
#34

# 31. Jodå det finns en granne som kan hjälpa mig om jag vill. Jag brukar få gå upp till henne och hjälpa henne ibland också, hon har ju exakt lika dana fönster fast spegelvända. Fast det funkar  bra på mitt sätt, hon däremot har inget bord att stå på och då är det värre!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jessica Holländare
2012-08-30 23:26
#35

Njae, jag har ingen cykel så kommer nog dröja ett tag till. Skulle bara hjälpa mamma att få hem cykeln från bilverkstan när hon hämtade bilen. Hon har en såndär liten bil som man inte kan tjonga in en cykel i. Flört Så jag har inte cyklat särskilt långt…

Var skönt Ruzicka att det gick så bra!!

Jösses Stollan vad du sliter och lever runt! Förvånad

Kram på er!!


Skogshumblan
2012-08-30 23:52
#36

Jessica, ursäkter ursäkter…Flört

LÅNA mamman dins cykel och ut med dig.Kyss

Isa, ja vänta du bara, snart kommer jag skuttandes, du har väl gevalia hemma, eller vad för kaffe det nu var för kaffe man skulle ha enligt reklamen när man får oväntat besök…

Hoppla hej med fönsterputsning, jo jag tackar för att inte ha 4 m fönster. Urk jag hatar fönsterputs, eller eg all form av städing. Urk urk och än mer urk liksom. Utom toastädning och stryknig….konstigt nog.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-08-31 00:01
#37

Jag tycker om mina ursäkter ju… Oskyldig Dessutom har jag ju fibro ett tag till..


Upp till toppen
Annons: