Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1133 ggr
Skogshumblan
8/23/12, 10:21 PM

Dra kort/ runor på nätet?

Som rubriken antyder undrar jag hur ni ser på äktheten, eller hur bra kort/ runor etc man drar via nätet stämmer jämfört med de läggingar som görs med kort och i verkligheten så att säga.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
8/23/12, 10:25 PM
#1

Jag tror att det är lika träffsäkert oavsett om det är via nätet eller i verkligheten kort/ runor läggs. Träffsäkerheten ligger i min tanke snarare i hur  tydlig och väl formulerad texten som hör till de nättolkningar som finns är och hur väl utvecklad intuition den som tolkar har.

Jag tror att de vi har runt oss, änglar, guider eller vad du än vill kalla dem, ser till att rätt kort/ runa etc kommer fram oavsett om du sitter med en fysisk lek och blandar eller har en nätsida att förlita dig till.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
8/23/12, 10:38 PM
#2

Jag tror också att det är lika bra. Enda skillnaden är att man inte har någon som tolkar och känner in åt en utan det får man göra själv.


Tarotstollan
8/23/12, 11:09 PM
#3

Jag har inte testat att dra kort så ofta på nätet, men de gånger jag gjort det verkar det stämma lika bra som i verkligheten. precis som ni tycker. Ibland stämmer det jättebra och ibland undrar jag vad korten svarat på egentligen. Obestämd

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mads
8/24/12, 10:02 AM
#4

#0 Det finns ju en hel sidor där man kan dra kort/bli spådd gratis. Jag tror nog inte så mycket på det tyvärr. Det är ändå datorn som slumpaktigt väljer ut kort….Men visst kan det vara kul ibland.

Amor Vincit Omnia

Ruzicka
8/24/12, 12:17 PM
#5

Jag har faktiskt fått mycket slående resultat av provläggningar på datorn, så jag är berädd att tro att det inte gör någon skillnad om man lägger på riktigt eller virtuellt, även om jag till en början viftade bort det virtuella som strunt. Däremot gillar jag det inte ändå. Jag vill gärna ha korten framför mig så att jag kan röra dem. Det är mycket viktigt för mig. Så jag föredrar ändå att ha en riktig lek. Men egentligen tror jag inte att det gör någon skillnad. Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

christel70
8/24/12, 10:50 PM
#6

Om jag någon gång skulle göra de här testen på nätet där datorn drar slumpmässiga kort så gör jag det mest på skoj. Jag tar inte till mig svaret precis. Det är en människas inre  (intuition) som kan komma med de "äkta" svaren och därifrån man får vägledningen - så är min tro.

Medarbetare på Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: