Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1116 ggr
Destany
8/23/12, 7:19 AM

Godmorgon 23 Augusti

Godmorgon Här vaknar man tidigt fast man har semester. Idag ska jag nog ta upp spåkorten igen. Tog ju ett uppehåll pga att det började hända skumma saker här hemma. Hoppas alla får en fin dag idag

Annons:
plutopellis
8/23/12, 7:23 AM
#1

Godmorgon! Trött idag men men.. Ser fram emot en lugn dag :) får se vad dagen har att erbjuda helt enkelt. Sen måste jag nog ta tag i läggningen för tarotcirklen :) Kram på er alla goingar!

Elpida
8/23/12, 8:46 AM
#2

God morgon!

Sitter på jobbet, snuvig, ont i halsen och inte alls piggObestämd. Resten av familjen ligger däckad hemma och lillstumpan har fått problem med höfterna igen. I våras fick hon ju höftledsinflammation efter en förkylningObestämd. Blir inget Bodybalancepass för mig ikväll, synd för jag hade verkligen sett fram att få köra - nu som licensierad instruktör!

Får se om jag inte piper hem lite tidigare och slänger mig i soffan..

Må så gott allal godingar!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
8/23/12, 9:04 AM
#3

God morgon! Destany, sånt är väl typiskt, inte sova när man kan:( Hoppas du fått ordning på vad du kan göra för dig själv så ni får ro hemma. Pellis, hoppas du får fortsatt lugn dag! Elpida, det där lät inget vidare! Vill du ha lite healing så hojta till. Tack för den healing du skickade mig, kände inget i foten igår när jag sprang och inget i dag heller:) Själv har jag just lämnat barnen, blev väldigt tyst här hemma helt plötsligt:) Ska ta mig lite kaffe och sen ska jag se vad städmanin blev av. Borde finnas här någonstans…. * kikar mig omkring*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
8/23/12, 10:16 AM
#4

Godmorgon!! Grått ute idag, men det gör inget för jag ska hålla aktivitetsnivån nere..

Elpida - Ge henne inflammationshämmande direkt. Stackars liten.. Rynkar på näsan Och hoppas ni alla blir friska snart. Kram

Hade velat göra min läggning för tarotcirkeln, men inte fått min fråga ännu… Typiskt…


Elpida
8/23/12, 10:23 AM
#5

#3 Vad bra Glad

#4 Ja, hon har fått alvedon. Det är vad de rekommenderar i första läget. Det är lite svårt att få i henne thé med älgört och rölleka däremot…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
8/23/12, 10:30 AM
#6

Elpida, krya på er alla!

Där sa du något syrran! Läggningen kan jag göra nu ju! Fick telefonsamtal från dagis, jag fick inte komma ännu utan de ville testa att han äter där själv Gråter sen skulle jag få ta med honom hem redan vid tolv så han fick vila hemma idag Skrattande och testa sova där imorgon. Ja, det var jätteroligt att höra att det gick så bra men jösses vad det högg till att jag inte fick gå tillbaka ännu! Jag blir nog som den där mamman som grät när hon lämnade i alla fall! Förvånad

Annons:
Jessica Holländare
8/23/12, 10:41 AM
#7

Elpida, ge ipren istället. Alvedon är inte antiinflammatoriskt men det är ipren.. Och voltarengel kan funka. Men hur gammal är hon? Tror det finns åldersgräns på voltarengel…

Det blir lättare syrran. Puss på dig!! Kyss


LadyM82
8/23/12, 11:09 AM
#8

Godmorgon alla!

Är ju ny här på Tarot så det känns lite konstigt att bara ge sej in i en diskussion…känns lite som att tränga sej på och avbryta ett pågående samtal :-)

Fick hem mina två nya pendlar igår och vill egentligen inget hellre än att sätta igång men trötthet och huvudvärk gör sej lite väl påminda. Så svårt att fokusera då.

Ha en fin dag alla!

Kram <3

plutopellis
8/23/12, 11:20 AM
#9

Lady, du avbryter absolut inget! Bara kasta dig in och känn dig som en i gänget!

Åh, nya "leksaker" Tungan ute vad är det för pendlar? Här är vi nyfikna av oss Flört

Isa56
8/23/12, 11:40 AM
#10

Godmiddag allesammans Skrattande

Börjar med att önska LadyM82 varmt välkommen, om jag inte gjort det innan. Skrattande

Destany, ja det är typiskt att inte kunna sova när man kan det. Obestämd

Pluto läggningen ja. Du vänjer dig snart, som jessica säger det blir bättre. Flört

Elpida, ush så tråkigt. Hoppas ni snart kryar på er allesammans. Skrattande

Skogis din städmani har nog gömt sig i garderoben, tror jag. Här är den inte iallafall. Flört

Jessica ta det lugnt och pyssla om dig själv. Det behövs ibland. Skrattande

Själv tar jag det också lugnt, men värken har släppt och rörligare har jag blivit i axeln, så det går åt rätt håll. Tungan ute

Önskar alla en skön dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
8/23/12, 11:44 AM
#11

Lady, välkommen hit! Jag håller helt med Pellis, släng dig in och sluta känna som du stör, det går ändå snabbt över ;) Vi är lite störda på sajten men det är inte på grund av dig;) Isa ja där har jag inte letat. I kylskåpet den inte och inte i soffan framför tv:n heller;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

LadyM82
8/23/12, 11:45 AM
#12

plutopellis: vad härligt :-) Det är en bergskristall pendel och en svart pendel med pentagram på. Båda köpta från amuletten.net :-)

Har inte pendlat sen tonåren då jag och en kompis testade oss fram.

Isa: tack snälla! Ni verkar så mysiga och trevliga allihopa :-)

Elpida
8/23/12, 11:54 AM
#13

Välkommen LadyM82 till detta lätt galna och glada gängSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
plutopellis
8/23/12, 12:34 PM
#14

Mysiga dom låter Lady Glad

Plockat hem sonen, han blev lite gnällig när jag kom för då kom han väl på att han faktiskt hade saknat mig lite Kyss annars hade det gått så bra så de ville ha en riktig lämning imorgon Förvånad Ni får stå ut med dagistjatet denna veckan Flört

Så nu ligger han här hemma och sover gott i sin säng och jag är nöjd att ha honom här, haha Glad

LadyM82
8/23/12, 12:54 PM
#15

Tack Elpida och Skogshumblan! :-)

Amandla
8/23/12, 1:13 PM
#16

Välkommen Lady! Tänk att jag blir glad för varenda ny person som kommer hit Glad

Idag ska jag - SKA - klippa mina pudelpuddingar. Albins frisyr ska göras om, och Pixies frisyr är obefintlig. Liten grå dammråtta typ Tungan ute så jag har lite att klippa bort.

Min äldste son, nittonåringen, åkte i förmiddags iväg på sin första långtur med bilen på egen hand. Han ska till sin farfar som bor uppe i Hälsingland, dryga 40 mil att köra och han kommer hem på söndag, sista dagen innan hans universitetsstudier börjar. Sjuttonåringen är i skolan, och det är så gudomligt skönt att han går på rätt linje på rätt skola! Alla som varit skoltrötta själva eller har skoltrötta barn förstår hur jag menar Flört Han trivs och det värmer mitt modershjärta.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
8/23/12, 4:27 PM
#17

Jag stämmer in i körsången; Du bist sehr wilkommen Lady!
Ju fler kockar desto sämre soppa! Skrattande

Ruzicka
8/23/12, 5:17 PM
#18

Välkommen, Lady! Skrattande

Usch, CS, du får mig att rysa med tyskan. Jag som äntligen trodde jag skulle slippa det snart, och så börjar ni prata tyska här inne? Förvånad

Idag säljer vi hälften av alla våra saker, känns det som. Två stora möbler, ca 50 böcker, runt 20 spel och en dator. Det kommer nog kännas tomt, men det blir faktiskt bara skönt tror jag. Det kommer kännas som att vi är på gång, som att det händer saker. Annars är det bara två veckor och två dagar kvar tills vi packar flyttbilen och sticker härifrån! Förvånad

Många kramar till er allihopa! Jag har läst allt och tänker på er, men tråden är så lång så det går inte att svara på allt. Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
8/23/12, 5:25 PM
#19

Åh vad tiden rusar iväg Ruzicka!! Snart är du där du hör hemma. Glad

Välkommen hit LadyM82!! Roligt med nya medlemmar. Hoppas du ska trivas här. Och spännande med nya pendlar.


Ruzicka
8/23/12, 5:38 PM
#20

Nja, lite längre än så dröjer det nog, Jessica. Först skall vi trängas i föräldrarnas källare tills vi hittar en egen lägenhet, och då blir det ju ännu en flytt - in i den nya lägenheten. Hur läng tid det tar har jag ingen aning om, men det är inom räckhåll i alla fall. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Jessica Holländare
8/23/12, 5:50 PM
#21

Jag menar nog snarare hemma i Sverige. Flört


[C Stark]
8/23/12, 6:39 PM
#22

Haa, förlåt Ruz… Kyss

Pagan
8/23/12, 7:39 PM
#23

Ja jösses här händer det grejer mest hela tiden, jag vet inte var jag ska börja så jag säger godafton och skrattar gott åt era kommentarer.

wirklich SpaßTungan ute

Välkommen till sajten lady, kul att du hittade hit. Skrattande

Ruz låter underbart tycker jag, sälja, sortera bort och börja om. Spännande!!

Pellis, vi vill gärna höra dagisprat såklart. Theodor har ju en spännande tid nu, och mamma också givetvis fast du just nu tycker det är småjobbigt. Det går över. Vänta du till han börjar ettan och varenda fröken är så mycket klokare än du…."fröken säger att" var ett jäkla tjöt om hur förträffliga de var. Men det gick också över å mamma blev bäst igen.

Isa så himla skönt att höra att smärtan börjar bli överkomlig. Kram på dig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
8/23/12, 8:11 PM
#24

Kikar på Lyxfällan, dom är i Tranemo. Skrattande


plutopellis
8/23/12, 8:13 PM
#25

Coolt, nån vi känner?

Ruzicka
8/23/12, 8:23 PM
#26

Åh vad ni tetas med mig! Inte du också, Pagan! Skrikandes Ja, det är faktiskt härligt med omstart såhär. Det blir dyrt att köpa allt nytt sedan, men vi får väl prioritera en soffa och vara utan garderob i några månader, helt enkelt. Tungan ute Det går inte att flytta över allt till ett rimligt pris, så vi har inget val.

Ja, det har du rätt i, Jessica. Men att jag hör hemma i Sverige vet jag inte om jag håller med om.. jag trivdes som fisken i vattnet i småstäder på "landet" i Japan, till exempel, som är det tredje land jag bott i. Jag tror bara att jag är inkompatibel med Tyskland. Bara för att jag kommer till Sverige kommer jag ju inte hem för det, menar jag. Det krävs ju fortfarande en lägenhet där jag känner mig bekväm och.. tja, hemma. Fram tills dess är jag bara på resande fot, i princip.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
8/23/12, 8:31 PM
#27

Kunde ju inte låta bliTungan ute

Du har haft det tufft en period, men nu vänder det på alla sätt Ruz, att komma hem till sverige, prata svenska, träffa familjen kan vara ett bra steg i alla förändringar du har framför dig. Ett skyddsnät på gott och ont. Ja det är ju klart trist att få flytta till deras källare ett tag, men det blir nog inte så långvarigt. Men du har rätt i att man känner sig hemma där man trivs och det spelar ingen roll var i världen det är. Tror väl inte du är inkompatibel med Tyskland kan vara lite bad tajming i livet bara.

Lustigt,  i dag har jag haft en funny feeling i magen, så där förväntansaktigt som man kände på julafton som barn, vetetusan vad det kan bero på för jag har inte något framför mig som kan orsaka detta pirr. Men det kittlar gott i kistan. Känns himla trevligt iallafall. Lite busigtSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
8/23/12, 8:32 PM
#28

Finns många loppisar som man kan göra riktigt fina fynd för en billig peng på. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
8/23/12, 8:56 PM
#29

Nja, jag tror faktiskt att jag inte funkar ihop med Tyskland. Hierarki och patriotism är något jag aldrig har förstått mig på alls, och vill faktiskt inte ens försöka. Det finns säkert många som tycker att det är bra, men jag är inte en av dem.

Magkänslan har sällan fel, Pagan, så det kanske händer något spännande snart? Skrattande

Det tror jag det, Isa! Vi blir nog stammisar på Erikshjälpen. Tror ni man kan få bonuskort där? Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
8/23/12, 9:05 PM
#30

Blocket och Tradera inte att förglömma

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
8/23/12, 9:08 PM
#31

*suckar djupt och erkänner*; jag är ett klantarsle! Min bil gick inte igenom besiktningen så jag ringde den mekaniker jag hittat och trivs med och bad honom fixa hem delar och bokade tid och idag när jag skulle hämta bilen klämmer han ur sig att han bytt fel spindelled, jag har sagt höger till honom och i papprena från besiktningen ( som han iofs inte kollat i förrens idag när bilen var klar och han skulle fixa papprena) står det vänster. SÅ där rök nästan 1800 kr helt i onödan och totalt kostar allt han skulle fixa och göra över 8 000.  JIPPI- NOOOOOT!Skrikandes

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
8/23/12, 9:10 PM
#32

Å så finns det bortskänkes-sidor på Facebook! Suveränt Skrattande Folk ger bort allt möjligt, det kan vara jättefina saker som de inte ids sälja eller köra till tippen. Men det gäller att vara på hugget, man vet ju aldrig vad som kommer att erbjudas och när.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
8/23/12, 9:12 PM
#33

Amandla, just nu min hjärna och mitt skamsa liv….Slå till, erbjudadet gäller bara högst tillfälligt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
8/23/12, 9:15 PM
#34

Hm, undrar om din hjärna funkar bättre än min… Obestämd nä, törs nog inte testa. Jag vet vad jag har men inte vad jag får Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
plutopellis
8/23/12, 9:17 PM
#35

Ush vad förargligt Humblan! Tur vi alla här inne är miljonärer Tungan uteCool

Ruzicka
8/23/12, 9:19 PM
#36

Stackare, Skogis! Så tråkigt att bli av med onödiga pengar sådär.. och så blev ju inte bilen klar heller än! Usch, så tråkigt. Men borde han inte märkt att det var den andra som leden som var trasig..? Dåligt av honom, tycker jag. Jag kan skicka sambon på det, så det blir gjort på ett vettigt sätt? Flört

Javisst, Pagan. Jag har hur många möjligheter som helst! Världen är helt öppen för mig. Flört

Hm, jag har ju inte Facebook, amandla.. Annars var det också ett bra tips! Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
8/23/12, 9:28 PM
#37

Vi har Klippantorget som är gratis att annonsera på. Borde finnas i fler kommuner. Tycker jag. Obestämd

Som exempel.

http://www.klippantorget.se/

Men ush då Skogis. Det borde han ju kollat upp innan, du borde få rabatt när han klantat sig.

Jag fick avdrag på arbetstiden med två timmar när vår bilkille inte fick av någon grej utan fick sticka iväg till en lastbilsverkstad och låna grejor. Jo jag flög på nästan 7 000 kr för nya bromstrummor och en fjäder som gått av. Förra året var det lika mycket med bromsband och diverse. Tur man är rik. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
8/23/12, 9:32 PM
#38

Ja Isa jag kan tycka att det var klantigt av honom men  känner att jag inte orkar bry mig mer nu, jag kan säga saker men när jag känner att det inte är säkert att jag har rätt kan jag faktiskt vara tyst.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
8/23/12, 9:37 PM
#39

Han sa det själv bilkillen. Sen får jag erkänna att det var maken som, som vanligt  var in med bilen. han (maken) anser jag är för snäll i sådana fall. Skäms

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
8/23/12, 9:46 PM
#40

Ja surt sa skogis om klantskapen… Men jag tror ärligt det finns en baktanke med allt, en positiv grej som i slutändan kan bli god.

Bilen är hemma, de andra grejerna ordnade och  rätt spindelled  fixar han nästa vecka på ett par timmar sa han så jag åker ut när barnen är på sina ställen och medan han meckar ska jag ta en härlig löprunda i skogarna där, kan bli en stunds meditation också.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
8/25/12, 3:45 PM
#41

ja det var ju himla trista pengar att betala för fel del skogis. Ja vi får hoppas att det var nåt gott med det i slutänden och en löparrunda är ju inte helt fel.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: