Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1452 ggr
wolfheike
2012-08-16 09:23

Hmm,,, kan man egentligen

Göra fel när man lägger Tarot.Har funderat en hel del och jag är ju ingen Tarot tolkare mer än för husbehov hemma.

Jag är inte insatt i vad korten betyder men jävulen och döden dom har minsann fastnat märkligt nog annars tycks det som om beskrivning av korten inte alls vill falla på plats i minnet.

När jag använder kort oavsett vilka det är så går jag hellre på intuitionen och lyssnar till Wolf.Frågan är kan man göra en helt knasig feltolkning om man gör på sitt eget lilla vis och inte följer riktlinjer som finns på kurser eller i böcker?

Nu tänker jag mest för annan persons räkning,lägger jag på mig själv tar jag det som det kommer men ansvar följer ju om man ska lägga för annans räkning.

Är inte heller insatt i olika läggningar utan har mina egna läggningar som jag kör med vilka en duktig Tarot tolkare förmodligen skulle tycka var helkonstiga men men på mig fungerar det och frågan är om man ska våga ge sig på nån gång att lägga för annans räkning.

Jag har ju mina egna andliga värderingar och vissa frågor dom lägger jag inte alls på eftersom så mycket är föränderligt.Men hur är det egentligen,kan man lägga alldeles tokigt om man kör med sitt eget lilla sätt ?man tolkar korten på ett annat sätt en vad en bok exempelvis beskriver.

Vad säger ni som kan det här ? Glad

Annons:
plutopellis
2012-08-16 10:37
#1

Jag vill säga att du gör helt rätt. Man ska använda sig av intuition, guider mm framför böcker. Tror inte det kan bli helt tokigt då :) jag själv som inte har det andliga utvecklat går mer efter böcker då jag har svårt att få till mig något annars men det du skriver är så jag tycker att man ska jobba med sina kort så kör på! :)

Elpida
2012-08-16 11:28
#2

Det viktigaste är ju vad kortet betyder för Dig, hur Du tolkar bilden, vad Du får för känsla med det. Sedan kan det ju vara bra om man kan lite nummerologi och själva "följden" i korten.. men det är inte viktigast.  Ett kort kan ju betyda en sak för mig men en helt annan för dig, även om det har en grundbetydelse. Jag kan dessutom "se" olika saker i kortet vid olika frågor. Olika lekar ger olika infallsvinklar och svar.

Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

wolfheike
2012-08-16 11:43
#3

Tack Pellis och Elpida så med andra ord kör så det ryker på det sätt som känns bäst även med Tarot som med så mycket annat inom det andliga.

Nummerologi är jag helt rudis på Skäms men bra tips att fördjupa sig i det.Tack båda,tycker Tarot är svårt till tusen att lära via en bok så då blev det lite egna sätt och hittils har det stämt in bra på mig själv sen hur det går för nån annans räkning,ja det återstår att se Glad

Tarotstollan
2012-08-16 19:42
#4

Nej, du gör helt rätt! Kör ditt eget race!
Vi kan vara 20 personer som tittar på samma kort, och resultatet? 20 olika tolkningar!
Helkul med dina egna läggningar, har du lust att dela med dig lite? Jag är jättenyfikenTungan ute!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
2012-08-16 21:41
#5

Är också nyfiken på vad du har för egna läggningar. Glad


Pagan
2012-08-16 21:49
#6

Bra Heike, du har funnit ett eget sätt att arbeta med korten och det är ju klockrent rätt för dig. Kan knappast bli fel.

Ofta kan man ju se på ett kort, läsa skaparens egna tolkning och tycka att det är helt åt pipan. Den känsla man själv får är ju den som ska gälla.

Men jag är också inne på Elpidas linje gällande numerologin, den är en viktig aspekt för mig då jag tolkar. Många går säkert efter astrologin också, alla kort har ju sin tillhörighet enligt stjärnorna också. Men viktigast är att gå på vad den egna intuitionen säger. Det är klart det som är viktigast. Allt det andra kan ju tillföra en del och i kortens placeringar kan man ju också läsa in en extra dimension. Men allt kommer att falla på plats då du lärt känna just dina kort.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Pagan
2013-06-21 23:10
#7

* viktiga aspekter vi filurar på här

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: