Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1313 ggr
Tarotstollan
2012-08-16 04:50

Har ni testat?

Ni som har flera lekar, har ni någon gång lagt en stjärna och använt flera lekar samtidigt?
Alltså till en tre korts läggning, använt tre olika lekar, eller en sju korts stjärna använt sju lekar och dragit ett kort från varje lek?
Om ni testat, tycker ni svaret blivit mera "ärligt", eftersom ett kort då har chansen att återkomma flera gånger i stjärnan?
Eller vad tycker ni?

Jag har testat en gång en tre korts läggning med tre olika lekar, men det blev inget dubbel eller trippellkort den gången.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Ruzicka
2012-08-16 07:55
#1

Jag har planerat att dra dagens kort ur flera lekar, men det har inte riktigt blivit av än. Jag är så dålig på att minnas att dra. En hel stjärna har jag inte tänkt på, men det går säkert! Men jag hade nog varit bekvämare med att göra hela läggningen med en lek, och sedan göra om hela läggningen med en annan lek. Det funkar ju bara om det är en relativt liten läggning.

Men jag tror att det verkligen kan ge något att använda olika lekar. Alla lekar har ju olika svagheter och olika styrkor som kan belysa information på olika sätt. Jag tror att om man gör som du föreslår så är det superviktigt att inte bestämma sig för att ha ett kort ur varje lek och var de skall ligga, utan att man känner sig för vilken lek som har något extra att säga på just den platsen. Annars kanske fel lek hamnar på fel plats, och gör allt ännu mer förvirrande. Så i slutändan hade det kunnat bli bara en eller två lekar som faktiskt använts, men då är det just de som hade något att säga i frågan.

Äsch, förstår någon hur jag menar? Jag känner att jag pratar helt i nattmössan. Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
2012-08-16 19:22
#2

Nej ingen nattmössa alls, jag förstår hur du menar.
Men för mig som inte har någon intuition eller känner något alls, funkar det ju inte att göra som du tänker.  Jag kan ju bara välja de lekar jag tror skall passa extra bra för just den läggningen och sen hoppas på att jag valt rätt lekar.Obestämd
Bara att välja lekar kan ju vara svårt om man inte bara säger att dessa lekar två eller tre oavsett vad de har för motiv,  de skall jag bara ha just nu till denna läggningen! Tänker jag så kan det bli hur rätt eller fel som helst!FörvånadGlad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
2012-08-16 21:34
#3

Enklare om man inte äger så många lekar! FlörtTungan ute

Jag har aldrig provat och aldrig tänkt på att ens lägga med alla mina. Tillräckligt förvirrad som det är. Men det lät väldigt intressant och jag tror säkert att det kan ge mycket.


Pagan
2012-08-16 21:52
#4

oj, nej det har jag inte gjort, men låter spännande Stollan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

christel70
2012-08-17 21:39
#5

Låter spännande, Stollan! Jag har bara 1 tarotlek men däremot så har jag massor med orakelkort så där kan jag ju prövaTungan ute

Medarbetare på Tarot

[C Stark]
2012-09-24 21:26
#6

Det har hänt nån gång att jag känt att jag bara måste använda mig av fler, och inte sällan så har det då kommit upp samma kort från varje lek.
Det blir liksom extra kraftfullt när det blir påtalat två gånger. Glad

Annons:
Pagan
2012-09-24 22:28
#7

Funderar på om det kan vara ett sätt att lära känna en ny lek, att ta hjälp av den "gamla" och blanda dem?

Kanske värt att prova. Jag har ju så himla låååång startsträcka innan jag vågar mig på en ny. Mina nyinköp ligger och väntar och väntar och väntar och….Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-09-24 22:30
#8

Va!?! Har du inte testat dom??? Förvånad

Pagan
2012-09-24 22:31
#9

NopeSkäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2012-09-24 23:15
#10

Jag gjorde så förra veckan på våra mediala cirkel. Då vi skulle tolka symbole /färger/ Bilder.

Då fick man dra 2 tarotkort ett färg band och ett fotografi  och så fick man tolka dessa  saker i hop. Så en blandening av olika hjälpmedel och det fungerade aldeies utmärkt och ett perfekt sätt att komma i från detta med grundbetydelser och använda kombinationer av hjälpmedel så man inte kan ha några grund betydelser o är tvungen att  använda sin egen intuition.

Lasse

Tarotstollan
2012-09-25 02:08
#11

# 7. Du kan ju börja sakta och dra dagens kort ur en av de nya.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-09-25 10:38
#12

#9 Toka!! Nu blir Jag!  alldeles ivrig. Det ärklart du måste bekanta dig med dem!!

Mads
2012-09-25 13:01
#13

Jag tror man kan göra precis hur man vill, finns nog inget rätt eller fel. Budskapen som ska fram kommer nog oavsett hur vi gör :)

Amor Vincit Omnia

Annons:
[C Stark]
2012-09-25 14:20
#14

Jag håller med Mads även om det är kul med flera lekar ibland. På ett eller annat sätt så får man infon som behövs iallafall. Det händer rätt ofta att det exempelvis ramlar ut extra kort ur leken om man bara har en lek och något bör understrykas… Glad

Pagan
2012-09-25 19:57
#15

Jo men jag håller ju på att lära känna min Universal Goddess fortfarande, vi har ju bara umgåtts ett par månader än. Jag är lite saktfärdigTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-09-25 21:07
#16

Haha… galet! Vi är som natt o dag! Jag har hunnit öppna paketet innan det ens kommit hem! Tungan ute

Pagan
2012-09-25 21:16
#17

Hahaha, ja en annan är ju lite långsam i bekantandet. tittar och förundras men har lång startsträcka innan jag verkligen använder dem. Min Universal var ett undantag faktiskt, vi bekantade oss redan första dagen. Har ett par lekar jag inte ens öppnat än. With some time………………Glad Det finns eller fanns ju iallafall ett skäl till varför jag köpte dem så jag VILL ju, men…….

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-09-25 21:33
#18

Galenskap…. men praktiskt tror jag. Det finns nog risk att jag därför  köper hem nya lite oftare. Flört

Tarotstollan
2012-09-25 21:34
#19

# 17. Du har väl öppnat dem och kollat att alla kort är med? Det händer ju tyvärr att det kan både fattas och vara medskickade dubbletter och ha tryckfel mm. Har du haft dem länge kanske du inte får byta dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-09-25 22:04
#20

öhhhh Stollan jag har öppnat, känt på dem och beundrat dem, men inte kollat om något kort fattas. Har jag inte ens haft en tanke påFörvånad Å ja, det har ju kanske gått för lång tid för reklamation nu då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
2012-09-25 22:31
#21

# 20. Inne på Aeclectic nämner de ofta att de skrivit till förlagen om fel kort och sådär och då har de skickat nya kort. Vet inte om det också gäller lekar man köpt i affärer, men det borde det ju göra. De vill ju ha nöjda kunder så jag tror nog att om det är kort som saknas osv så hjälper nog försäljarna här i Sverige till. De vill väl också ha nöjda kunder Flört, annars hamnar de ju på "Svarta listan" inne på Tarot i Fokus eller hur? FlörtOskyldig

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-09-27 19:55
#22

Klart de gör, det är ju värre än att hamna på Råd & Röns sista platsCool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: