Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1115 ggr
plutopellis
2012-08-15 08:31

Godmorgon 15 augusti

Godmorgon alla! Solen skiner, jag har semester, gosat massor med sonen. Ja livet leker! Börjar tro att mina antidepressiva var precis vad jag behövde för Gud så underbart jag mår nu för tiden och det är så skönt! Jag njuter av sonen, min älskling, mina djur, hela livet! I dag kommer Theodors kusin och hälsar på så vi mammor kan snacka massa skit, sen blir det kalas ikväll för Mickes bror och pappa :) Hoppas alla får en toppendag!

Annons:
Elpida
2012-08-15 08:53
#1

God morgon Pellis!

Vad glad man blir att läsa hur glad du är och hur bra du mår!Kyss

Solen lyser utanför fönstret och jag tror att det blir en ganska hyfsad dag. 10-åringen är själv hemma så vi får se om hon får långtråkigt eller om hon cyklar till mig under dagen… Skönt när de är så stora så att de kan reda sig själva! Ikväll ska jag träffa två väninnor för lite småprat, ska bli trevligt!

Önskar er en solig och fin onsdag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

wolfheike
2012-08-15 09:21
#2

God förmiddag !

Härligt att höra du mår så bra Pellie,toppen toppen toppen Cool

Ha en underbar kväll med dina väninnor Elpida Glad

och en fin dag till er alla Glad

[Momiji]
2012-08-15 16:03
#3

Hallå på er!

Ja, dagen började hemskt men nu känns det mycket bättre Glad

Började med att jag vaknade kvart över 3 inatt med världens ångest, hade drömmt att min kusins pappa blivit skjuten och det stod massor med folk runt omkring men ingen gjorde någonting för att hjälpa honom. Efter det tvingades jag att äta kött. Vaknade dränkt i svett trots att jag hade föntret öppet och det bara var 9 grader ute. Men jag lyckades somna om. Blev en långprommenad sen då väckaren hade ringt och ångesten började släppa när jag kom hem till moster och blev sönderpussad av hunden Glad
Sen bar det av till arbetsförmedlingen till ett otroligt tråkigt möte om en utbildning som startar nu på måndag som jag ändå inte har något intresse av att gå. Efter det blev allt bara bättre och bättre. Gick ner till kanalen och satte mig på träbryggan och kollade på båtar, ringde till farmor och farfar och sen gick jag på stan. Då kom jag ihåg att Björn Hellberg skulle vara här idag och signera sin nya bok så jag vandrade in i Gallerian där han satt och pratade med han ett litet tag och fick mig en signerad bok(tur att jag gick på denna signering, han ska vara i den andra gallerian nu och där kostar boken 10 kr merGlad). Sen mötte jag en kompis och vi gick och åt lunch. Sen for jag och handlade och då jag kom till kassan och skulle betala så hade jag fått min återbäring Skrattande Så det blev 26 kronor billigare!

Så jag är verkligen nöjd med hur dagen utvecklade sig Glad

Jessica Holländare
2012-08-15 20:15
#4

Vad roligt att läsa om allas toppendag!!

Själv har jag sovit halva dagen. Tvättat, hämtat busungen på dagis, handlat lite och varit en sväng vid sjön och fikat. Nu har jag bäddat ner en trött och speedad unge. Kyss

Min handled klarade typ en halv natt innan den blev kass. Har skitont!! Och benen, ryggen.. Ja jösses. Inte lätt att komma tillbaka efter semestern till en superlugn avdelning.. Tungan ute Men vad gott det är att jobba igen!!!

Kram alla!!


Ruzicka
2012-08-15 20:50
#5

Åh, pluto, så glad jag blir av att läsa det! Ta väl hand om dig så att det fortsätter på samma bana! Kyss

Jag kan mycket glatt informera er om att sambon idag fick det jobbet han helst ville ha, med lön långt över förväntan! Skrattande Han börjar den 15:e september, så det är alltså om exakt en månad. Det blir till att skynda oss att planera flytten. Så om tre veckor flyttar jag till Sverige!! Skrattande

Vi skall bo hos mina föräldrar första tiden, och det är jag orolig över. Riktigt orolig.. de vill bara väl, men de förstår inte det här med mental ohälsa. Vi har försökt förklara så tydligt som möjligt så många gånger, över mail, Skype, telefon och "på riktigt", men de förstår helt enkelt inte och fortsätter sucka över att jag är så lättstött och "lat". Men det finns inget alternativ, så det är bara att försöka stå ut och hålla sig i bakgrunden. Förhoppningsvis hittar vi en läghenhet till oss själva snabbt. Glad

Vad jag ser fram emot mest? Att äntligen kunna gå till läkare igen. >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-08-15 20:53
#6

hahaha Jessica, du e som en bulldogSkrattande

Momiji, vad det låter bra efter den skräcknatten.

Pellis, ljuv musik i mina öron. gott att du har det gott Tjejen!

Själv har jag jobbat, slappat, har värsta PMSen och liiiiider i dag, grälat med dottern som tycker att jag är värsta ufot, å det var inte PMSens fel!! vill jag bara påpeka! Bara jag som bad om att få lite lugnare musik mellan väggarna och uppenbarligen inte fattar mig på KULTUR!! Hon lagade en strålande middag trots detta och jag tog så gärna all diskFoten i munnen till och med sjöng för mig själv……………..not

Fick detta från Mike Dooleys The Universe nyss:

What if everything that's happened so far, Pagan, was just practice for when things get really, really good?

Really, really soon -
The Universe

Eller hur!!!! jaha nu är kulturen på gång igen ja. Andans djuuupt!Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
2012-08-15 21:04
#7

Härligt Pellis - vad roligt att läsa! Det är du verkligen värd!!! Kyss
Instämmer med Jessica, men beklagar mig över hennes elakartade handled, vad roligt att läsa mo allas toppendag!
Jag har spenderat hela dan på la hospital o ligger nu utslagen i soffan o filurar på livet igen som faktiskt ser väldigt hoppfullt ut.
Hoppas attt alla har o har haft en skön dag!
Peace Kyss

plutopellis
2012-08-15 21:08
#8

Ruz!!!! Så underbart!! Grattis!!!!!

Pagan
2012-08-15 21:13
#9

Oj då Ruz, grattis verkligen, gulledu ta alla bekymmmer as they go along, nu blir det bara bättre och bättre, vi håller varenda tumme. Tänk va, nu är du ju på väg hem, får gåshud här och lite tårögd känner jag mig ju också, lilla gumman det kommer bli kanon. Ja att få träffa en doktor är ju prio det fattar jag ju. Men så himla häftigt ändå. Du är på väg hem!! jaha nu kom pmsen igång och tårarna rinner. fattar du tjejen, allt kommer bli så bra!!!Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-08-15 21:14
#10

CS vad gör du på sjukhus!!??? där vill jag inte att du ska vara. Ska ni få mig att lipa hela högen????

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-08-15 21:16
#11

nu ser jag att du är hemma på soffan Cs, ja det var en jäkla tur för dig! herre gud vad ni härjar med mitt hjärta!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-08-15 21:19
#12

Grattis Ruzicka!!! Det är ju helt underbart!!! Kyss Vad himla roligt för sambon att han fick det jobb han ville ha. Det här kommer bli toppen!! Och ni har snart eran egen lägenhet. Kram i massor!!!

Bulldog?? Vad menar du Pagan??


Pagan
2012-08-15 21:29
#13

"Min handled klarade typ en halv natt innan den blev kass. Har skitont!! Och benen, ryggen.. Ja jösses. Inte lätt att komma tillbaka efter semestern till en superlugn avdelning.. Tungan ute Men vad gott det är att jobba igen!!!"

Enveten som en bulldog tycker ändå allt e så kul på jobbetTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jessica Holländare
2012-08-15 21:34
#14

*hihihi* Jag kanske är en bulldog då.. Tungan ute


Pagan
2012-08-15 21:48
#15

Skrattande ja liite så va´

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-08-15 21:50
#16

Man ska väl vara lite knäpp? Oskyldig


Pagan
2012-08-15 22:13
#17

ja annars trivdes vi väl inte härFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-08-15 22:18
#18

Å Ruz - grattis  och välkommen hem!!! Vad roligt o skönt!
Det kommer gå bra, ett steg i rätt riktning! Skrattande

Haha… härliga Pagan! Jag skrattar så jag kiknar….

Gud vad jag finner mycket skratt o ro i våran lilla familj! Niär bäst - alla!!
Kyss

Ps. Knäpp är en god egenskap, det blir så mkt roligare då! =)

Amandla
2012-08-15 22:21
#19

Jag läser och hänger med men fixar inte att kommentera allt Cool (är ju så rädd att missa någon)

Idag har jag haft finbesöket här på  fika, de kom aldrig så långt igår utan sov över i Mora. Så två tjejer/kvinnor, fem mellanpudlar och en iggy (italiensk vinthund) har varit här, hur kul som helst! Det var livat i holken Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-08-15 22:27
#20

Goa Cs du gjorde mig bra orolig, vår lilla familj måste hålla i hopKyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jessica Holländare
2012-08-15 22:40
#21

Vad mysigt Amandla!

Japp, våran goa familj här är bäst!!!


Ruzicka
2012-08-16 00:12
#22

Tack allihop! Och Pagan, du är så söt. Kyss Ja, det känns så underbart att sambon fick det jobb han ville ha, så att han också blir nöjd. Jag vill inte att han skall offra sig för min skull. Det är ett ställe där jag vet att han kan utvecklas precis som han alltid önskat men inte haft möjlighet till tidigare, och där hans entusiasm och höga ambitioner faktiskt ger honom en fördel istället för att bara utnyttjas. Och så har de en bastu, som han så många gånger har fangirlat över.. Flört Jag får se det som en grej i taget, så kommer jag nog igenom detta hyfsat smärtfritt. Jag har ju er om det blir för tungt någon gång. Kyss

Amandla, vi vet alla att du tänker på oss även om du inte svarar, så ingen tar illa upp alls om du missar någon. Kyss

Härligt att det håller i sig med ditt goda humör, CS. Jag är så imponerad av din styrka!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Elpida
2012-08-16 08:55
#23

Vilken fantastiskt tråd detta blev, motgångar som vänds till framgångar/tillgångar.

Men du Pagan, really really soon!!!! Det låter väl som grejer det, du är sååå värd att ha det really really good! Själv tror jag att hans böcker kom till mig. Jag trodde jag hade avbeställt månadens böcker men så damp de ner, och nu passar de ju bättre än någonsin!

Ruzicka - hurrey hurrey hurrey! Fasiken vad roligt, och med mer lön än förväntat!!!! Välkommen hem till Svedala tjejen!!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ruzicka
2012-08-16 11:48
#24

Jag vet inte var du har fått Svedala från, Elpida.. Jag bor ju i Lund ju? Tungan ute Det är ju inte så långt därifrån i och för sig.. Hm, man kanske skulle kolla på lägenheter där? Måste ju vara billigare än Lund i alla fall.. *funderar*

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Elpida
2012-08-16 13:06
#25

#24 Tänkte mer på hela Svea Rike Skrattande. Men du är annars väldigt välkommen till VäxjöFlört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ruzicka
2012-08-16 13:30
#26

Växjö? Det blir nog lite opraktiskt att flytta dit om sambon har jobb i Malmö. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-08-16 13:54
#27

Eller till simlångsdalen Halmstad ;)

Annons:
Ruzicka
2012-08-16 14:43
#28

Tja, det går ju att pendla..

Tungan uteFlört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-08-16 21:31
#29

Å så sant det Elpida. På något undermedvetet plan ville du allt ha hans böcker då, jag lovar att han har pepping på varenda sida. Precis vad doktorn ordinerat ju.

Så härligt det blev av allt. Känner riktigt de goa vibbarnaSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: