Annons:
Etiketterboktipstidningarövrig-media
Läst 958 ggr
Tarotstollan
8/14/12, 4:34 AM

Det okända.

För er som missat tv-reklamen. Nästa måndag 20 Augusti kör en ny säsong med "Det Okända" igång igen i 7:an!

Det verkar som att minst ett nytt medium skall vara med, det blir spännande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jessica Holländare
8/14/12, 6:05 AM
#1

Vad roligt!! Skrattande


Ruzicka
8/14/12, 12:14 PM
#2

Jag kollade på några gamla avsnitt igår (hade aldrig hört om det förut) men blev jätterädd under första halvan. Skäms Det är ju massa läskiga ljud och saker som hoppar fram mot en hela tiden i "flashback"arna! Jag såg det här avsnittet om medeltidskrogen i Gamla Stan i Stockholm, och lade av när kvinnan som hade gått igenom kocken visades. Nej, det där vågar jag nog inte mig på igen, jag som annars är så svårskrämd!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
8/14/12, 12:17 PM
#3

Ruz, prova att stänga ner dig ordentligt innan du ser det, funkar på sjåpiga mig.

Tack för tipset, hoppas de lägger ut dem i playfunktionen så vi som inte har sjuan kan se dem även denna säsong.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
8/14/12, 12:33 PM
#4

Det är ju inte andarna/själarna/vad man nu väljer att kalla det som skrämmer mig, det är hur programmet visar dem i skräckfilmsanda. Minns ni alla de videor på internet som börjar helt harmlöst och sedan när man minst anar det poppar det upp ett monsterhuvud? Jag klarade aldrig av dem, och det här är samma princip. Jag är osäker på om att stänga ner hade hjälpt, för mina instinkter är ändå mina instinkter. Men jag kanske får ge det en chans till och testa, det var ju väldigt spännande. Skrattande

Jag läste i tråden på övernaturligt att den här säsongen skulle ha mindre skrämselmoment, så det kanske finns hopp för mig? Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
8/14/12, 12:35 PM
#5

Stäng av ljudet och ha text på, hahaha så fegt kör  jag  men nu pallar jag liiiite läskigt ljud innan jag stänger av.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
8/14/12, 12:53 PM
#6

Hahaha, Skogis! Klockrent! Jag får nog göra så jag med. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Skogshumblan
8/14/12, 12:57 PM
#7

Ja eller hur? Synd att vi inte bor närmare, annars kunde vi suttit och kurat bakom varsin stor kudde och tröstat varandra.

Jag känner mig ofta som knyttet som var så rädd i Tove Janssons saga "vem ska trösta knyttet?"

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
8/14/12, 1:57 PM
#8

Ruz, jag förstår precis hur du menar, minns när de allra första avsnitten av den danska föregångaren visades, jag tyckte det var såååå läskigt. Stänga av ljudet och ha texten på, så gjorde jag med Glad

Numera stör jag mest över alla upprepningar av vad som händer, har hänt och kommer att hända. Först i introt, sen sista minuten före varje reklambreak, första minuten efter varje reklambreak osv osv. Hur många minuter "effektiv mediumtid" är det? Max en fjärdedel tyvärr för det är ju det som är det intressantaste. Eller jo, det är intressant också när de går igenom vad som stämt med familjerna, fast det är förskräckligt mycket upprepande och tjat Rynkar på näsan särskilt av de delarna med tillsatta effekter *suck*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
8/14/12, 8:22 PM
#9

# 8. Håller helt med dig, angående upprepningarna men ändå så vill jag se det!

Jag är tydligen inte lättskrämnd på det viset, för jag reagerar inte på det nästan någonting. Däremot avskyr jag "skrämselmusik" för det är alltid högt och gör ont i öronen. Jag har nästan alltid text på svenska program om det finns, för jag får ha på ljudet så högt annars. Tycker alltid att svenskar pratar så otydligt eller också har de dialekt som kan vara svårt att höra och förstå vad de säger!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
8/14/12, 8:52 PM
#10

Och jag håller med dig, har också alltid texten på när det är svenska program. Det är rent hopplöst att höra vad folk säger, fort pratar de också förutom att de slarvar och sluddrar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
8/15/12, 1:34 AM
#11

Vi kan ju arrangera något, Skogis. Flört En "trösta knyttet"-helg då vi kan sitta och  trycka bakom soffkuddarna.. Tungan ute

Jag är precis likadan! Har alltid undertexter när jag tittar. Folk pratar ändå bara stockholmska på TV, så dialekter är inte ett problem för mig, däremot viskas det så mycket i filmer! Det blir inte bara lättare att höra vad de säger med undertexter, utan jag får faktiskt mycket lättare att minnas namn och annat också.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: