Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 643 ggr
[C Stark]
8/5/12, 10:02 AM

Godmorgon Söndag 5/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon allla fina! Och fula för den delen, men jag tvivlar på att det finns några sådana här… Flört
Vlken härlig morgon!
Jag och min Eremit sitter sedan en dryg vecka o reflekterar över livet och vad det ska bli av det. Drömmar är målade och visioner börjar komma på plats igen. Det kommer att bli en grym tavla när jag är färdig med allt förarbete!
Det här med att stänga av telefon och dator och låtsas att man är på semester var ingen dum idé. Jag kommer ha semester, minst en  vecka till…
Syns, och kommer nog därför inte synas så mycket här heller, men snokar i kulisserna gör jag. Jag har lite svårt att slita mig… ;)

Jag hoppas att alla haft en fantastisk vecka och önskar alla en fantastisk avslutande dag med glädje och lycka!

Annons:
wolfheike
8/5/12, 10:14 AM
#1

God Morgon på er !

Här kommer den fule och elake så visst finns vi Skrattande skönt att vila från dator men visst är det svårt att hålla sig härifrån .

Var nyss och handlade och vilken Söndags start det blev.Gick till bankomaten med kortet i handen men den var stängd,10 meter till butiken och kommer till kassan kortet borta.

Snurrar runt och letar febrilt om jag tappat det från bankomaten eller på butikens golv.Inget kort.Ringer min far som fick åka ner och lösa ut varorna,trevlig personal lånar ut telefon och ställer min korg i deras kyl i väntan på att far ska komma ner och lösa ut.

Åker raka vägen hem och ringer banken för att spärra,väntetid en Söndag märkligt nog.Nåja sen knackar det precis på dörren när dom på banken svarar där står min far med kortet i handen som jag tydlgen lyckats lägga i kundkorgen av alla ställen Skäms

Nåväl lite rivstart skadar inte och fart blev det på oss alla och kortet till rätta på sekunden innan dom hann spärra det ,slutet gott i alla fall Skrattande

Ha en fin dag allihop Glad

[C Stark]
8/5/12, 10:29 AM
#2

Oj, vilken rivstart Heike! Vilken tur att det löste sig, och nu kan ju söndagen bara bli bättre… Flört

wolfheike
8/5/12, 10:31 AM
#3

Absolut inga problem alls,men lite pinsamt när man inte kan betala och får be far om hjälp,men så går det när man inte numer bär kontanter på sig Skrattande

[Momiji]
8/5/12, 10:54 AM
#4

Oj Heike! Det lät som en konstig start på söndagen.

Själv har jag nu städat bort sista kaningrejerna. Vissa saker(som jag kan ha användning för) hamnar i förrådet och resten ska iväg till kaninernas nya ägare. Éires hörn är bortrensat och nog kom det en liten tår när man hittade hennes bjällerboll hon fick i födelsedagspresent förra året.
Tog hem basen och förstärkaren igår då jag kände på mig att jag skulle ta bort sista grejerna idag. Så nu får jag ta och ställa upp det där Éires bur stod. Ska fara iväg med mattan också, men måste vänta med att lägga ut den nya då jag lyckades he sönder damsugaren imorse när jag skulle byta påse(var lite för hårdhänt) Tungan ute Får gnälla lite på mamma så kanske hon känner för att ge mig deras gamla damsugare Flört

Jag har faktiskt bokat tvättstugan också! Har inte vågat tvätta där på typ 1 år på grund av grannen. Men på tisdag ska jag allt tvätta där. Kommer säkert sitta där nere hela tiden och vakta så inte grannen kommer och snokar medans jag tvättar, för då ska jag ringa hyresvärden och klaga på hon Glad

Men nu ska jag till återvinningsstaionen med nå gamla tidningar(har alltid sparat dom och använt som underlag till burarna). Ha en trevlig dag!

plutopellis
8/5/12, 10:58 AM
#5

Godmorgon alla! Oj heike! En sån start på dagen. Skönt att det löste sig så bra :) Har låtit gubben få sovmorgon, lyckats dammsuga och nu är det lite slapp innan massa besök kommer i form av pappa, bror, syrran och Nora. Och inget firar vi alla bara prickade in samma dag :) Kram på er!

Skogshumblan
8/5/12, 11:07 AM
#6

God middag. Cs låter underbart! Blir glad av att läsa om hur gott du verkar må:D Heike, jag vet inte om jag ska beklaga virrigheten eller skratta igenkännande så jag gör både och;) Momiji, Assa brassa! Kör så det ryker och nåde grannen om hon ens tänker tanken! Pellis, hoppas ni får en fin dag med familjen:) Själv är jag en grinig kärring idag. Handen läker nog för det gör ont och jag knaprar smärtstillande som gör mig lullig. Pest eller kolera? Hoppas ni får helt fantastisk söndag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
8/5/12, 11:16 AM
#7

Här var det liv i luckan minsann.

Heike så gott att veta att vi är i gott sällskapFlörtCs du låter så befriad och skön. Rena familjedagen Pellis, vad kul, spontant och trevligt. Skogis ja det är väl att välja mellan pest & kolera kan jag förstå, men bättre lite lullig än smärtpåverkad kan jag tro. Momiji har fortsatt fullt upp, synd på dammsugaren. Hoppas mamma kommer till din räddning. Hade date i går, så det blev lite sent. Nyss hemkommen. Så gott att bli uppvaktad och bortskämdGlad söndag i dag. Lite svalt ute, ingen sol men ser ut att bli uppehåll iallafall. Ska slappa lite till innan jag bestämmer mig för om det blir lååångpromenad eller fika med grannen eller vad. Dagen är min att fylla med vad jag vill. Gott med den fria viljan ibland.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

wolfheike
8/5/12, 11:16 AM
#8

Momiji bry dig inte om grannen det finns så mycket surfolk.Har ni inte anordning på dörr till tvättstugan så ni kan sätta privata hänglås och på så vis hålla nyfikna borta.Jobbigt sånt där men du har all rätt att få tvätta i fred och stör hon så skäll ut efter noter det skulle jag ha gjort.

Pellis ha en kalasfin dag med familjen.

Humblan skratta på du jag garvar själv åt knaset,vadå lägga kortet i kundkorgen då är man allt en riktig kornknarr Skrattande

wolfheike
8/5/12, 11:19 AM
#9

Mäh nu föll text bort igen,krya på handen Skogis skulle det ju också stå Kyss

[Momiji]
8/5/12, 2:15 PM
#10

Jo, det kommer inte bli nådigt för grannen om hon försöker med någonting mer. Då får hon tillbaka för 2 år av terror Glad

[Momiji]
8/5/12, 2:28 PM
#11

Ojoj, sitter i föräldrarnas källare nu i mitt gamla musikrum vid min gamla dator. Bestämmde mig för att kolla vad som fanns här på min gamla dator och hittade en dikt jag skrev för 6 år sedan:

_Idag trampade jag på en hög med glas
__en hög med glas, mitt ute i regnet.
__Glaset var färgat i en svag blå färg,
__samma färg som himmelen har
_en sån där tidig morgon.

_En sån där morgon, när man sitter vid fönstret
__man sitter där och tittar ut över världen.
__Drar sakta några ackord på en nystämd gitarr
__och undrar om denna dagen blir som den förra.
_Njuter av tystnaden medan alla andra sover.

_Det enda som hörs är fåglarna och vinden.
__Fäller nu tyst mina tårar medan dagen tar vid,
__då vaknar alla andra, och gitarren stoppas tillbaka.
__Tillbaka i sitt mörka fodral, där den står till kvällens början.
__Den tas fram än en gång, och ackorden klingar sakta.
__Skriver en sång, om trasigt glas,
_trasigt glas i samma färg som himmelen som jag såg imorse.

_Kan man verkligen vara så oskyldig som himmelen,
_om man krossar glas sådär?

_Det kanske man kan, men idag trampade jag på färgat glas.
__Samma färg som himlen, jag hörde när det trängde in,
_in i skon som jag hade på mig.

_Jag hörde detta ljud, samtidigt som stora, tunga droppar föll,
__stora tunga droppar av regn, som kommer från samma himmel,
__som jag ser upp till på morgonen, när jag fäller dagens tårar,
__kan det möjligtvis vara mina tårar som faller som regn,
_när jag trampar på högen med färgat glas?

Ja, man ser hur långt man kommit sen dess

Skogshumblan
8/5/12, 2:37 PM
#12

Vilken vacker text! Wow, du har talang!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
8/5/12, 3:17 PM
#13

Helt underbart vacker text Momiji,tack som delar med dig Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: