Annons:
Etikettdrömmar
Läst 7611 ggr
Isa56
2012-08-04 15:10

Dröm om räv.

Häromdagen hade jag en lustig dröm. Det är vinter och rätt mycket snö. Tydligen hade vi precis köpt nytt hus/gård och jag gick runt ladan för att flytta bilen. Bakom ladan var en liten hage eller nåt där står min bil. Inte den jag har nu utan en äldre 244. Där står en nyare Saab med.

Jag försöker öppna den bilen med ett halmstrå eller bit av spagetti. (ja lite knäpp dröm) Strået bryts ju. Av en händelse upptäcker jag att backspegeln är lite varm, kollar huven jo den är också varm. Bilen är nyligen körd och jag tittar in mot skogen men ser inget, känner en liten lätt obehaglig känsla av att bli iaktagen. Går mot min bil för att köra upp den till gården, ser en räv i ögonvrån som kommer från skogen mot mig.

Ställer bilen på gården och går in i vardagsrummet, där sitter min bror och svägerska. Jag sätter mig i den andre soffan och vi pratar om något. Då kommer räven in och går fram mot mig, den söker min hand. Jag försöker få undan den, lite rädd för att bli biten. Även om den inte är särskilt intresserad av mig mer bilnyckeln jag har i handen Funderar lite på skabb också.

Min bror och svägerska reagerar inte på räven, som hoppat upp i soffan hos mig och beter sig precis som en hund som vet att man har godis i handen. Den puffar och bökar med nosen för att man ska öppna handen och ge det till den. Där vaknar jag.

Visst är drömmar lustiga ibland. Grunnar lite på den där räven för det står rakt motsatt i de två böcker jag läst. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
2012-08-04 15:41
#1

Tänker på att du funnit nya möjligheter, vunnit en del nya insikter och rattar själv. Rävar brukar man ju beteckna som sluga varelser. De tar för sig, ber inte om lov. Att hitta vägen in i en bil via spagetti är ju ett sätt att se att det finns andra möjligheter och att köra bil är att själv ta kommandot. Så tänker jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-08-04 15:45
#2

Ja, som biltjuv lär jag inte göra någon större karriär. LOL  Men attans vad efterhängsen den räven var, upp i soffan hos mig också. Ja det är vissa bitar som börjar falla på plats. Tack Pagan Kyss

Oooh Förvånad måste vara en räv på rymmen från min farm bakom örat.Tyst Haha Kunde inte låta bli. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-08-04 15:48
#3

Ja där finns ju så många att en liten inte skulle märkas om den var på rymmenSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-08-04 15:55
#4

Akta Agda nu bara, hon är bra rar och vi vill  inte se henne i rävens gap Förvånad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Isa56
2012-08-04 16:30
#5

Humpf, mina rävar äter inte kött. De nöjer sig med grönsaker. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-08-04 20:35
#6

Drömmar är spännande men ibland frustrerande. Hoppas du hittar budskapet i din dröm IsaKyss

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Isa56
2012-08-04 21:16
#7

ja, det hoppas jag med. Blir bara lite kluven när det står motsatta saker i böckerna. brorsan och svägerskan känns mer som bifigurer.

Räven är tydligast. Den tar ingen notis om mig utan är helt koncentrerad på bilnyckeln jag har min vänster hand. Och obehagskänslan eller en känsla av utsatthet (jag är helt ensam där) när jag står vid bilarna och det är helt tyst och stilla runt om mig.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-08-04 21:23
#8

Såhär skriver rydals esoteriska om räv; Slughet, observation och instinkt. Förstå livet och du kommer att bli fri. Lår dig inte luras att tro att det finns någon hierarki inom din upplevelsevärld. Det du behöver veta är att du inte är ett offer i denna värld och att du inte ska göra dig till ett!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-08-04 22:08
#9

Tack Skogis. Ja man kan också se det som att någon försöker få kontroll över mig. Med tanke på att räven ville ha min bilnyckel.

Drog ett kort med frågan om vad räven ville. Fick 8 i Pentacles. Obestämd

Något kommer utifrån,

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-08-04 22:11
#10

IsaKyss

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-08-04 22:15
#11

Undrar vad räven skulle med en bilnyckel. Attans att jag vaknade där.  Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jessica Holländare
2012-08-04 22:47
#12

Kanske han bara ville ta en sväng med bilen och se hur du lever? Tungan ute 

Du kommer nog få en uppenbarelse inom kort som talar om vad räven har i görningen..


Isa56
2012-08-04 23:39
#13

Ja, det ville han nog. Flört

Spånar vidare. Saaben trodde jag först hörde till gården vi köpt. Men när jag upptäckte att den var varm, förstod jag att den var inte min. Den okokta spagettin bröts ju också. Så jag gick bort till min egen bil och tar upp bilnyckeln.

Jaja, vi får se vad det blir av det. Börjar ju jobba på måndag igen.

Och vad kortet ville säga.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Upp till toppen
Annons: