Annons:
Etiketterboktipstidningarövrig-media
Läst 940 ggr
Ruzicka
8/3/12, 7:55 PM

The Tarot Playbook

Jag fick hem min The Tarot Playbook för några dagar sedan. Den är skriven av Lynda Cowles, och är så här snygg. Den har 176 väldigt tjocka och glatta sidor, och en väldig massa bilder, som ibland är mer långsökta än andra. Men det gör inte så mycket, det blir lättare att läsa och mindre pretentiöst om det är många bilder.

Boken har ett kort förord på 4 sidor, och sedan kör den igång med lekövningar. 78 stycken allt som allt, varje övning hör samman med ett speciellt kort. Man kan alltså låta leken bestämma vilken övning man skall göra genom att dra ett kort på måfå. Själva övningen har egentligen ingenting med kortet att göra, utan det är bara ett sätt att välja övning. Vissa övningar fokuserar på lilla arkana, vissa på stora och vissa på hovkorten.

Precis som det låter så handlar övningarna om att leka fram ett band mellan leken och dig. Det handlar om att skriva kärleksbrev till leken, att bjuda den på tebjudning, att leka maffia med den, att sprida skvaller mellan hovkorten och att göra små "förutsägelser" om vad som kommer stå på morgondagens tidnings förstasida.

Jag tror att den hade passat många här, eftersom vi alla är lite knäppa. Tungan ute Så jag kan definitivt rekommendera den, om ni inte har något emot att leka lite med era lekar. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Pagan
8/3/12, 8:33 PM
#1

Hahaha ja alla knäppisar här skulle klart ha behövt en sån om inte annatSkrattande Låter ju hur kul som helst. Just nu råder köpstopp för mig. Men den ska klart föras in i önskelistan.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
8/3/12, 8:49 PM
#2

Har också köpstopp just nu men ska verkligen kolla in den då det är över Glad

Tarotstollan
8/3/12, 10:12 PM
#3

Låter kul, får kanske investera i en sådan!Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
8/4/12, 9:09 AM
#4

Åh det lät som en rolig bok! Kanske du kan lägga ut en lekövning nån gång så vi alla får leka? :)

Ruzicka
8/4/12, 9:27 AM
#5

Det gör jag gärna, jag hade gärna lagt ut hela boken för er, men jag är osäker på hur mycket jag får lov att lägga upp..? Har vår kära Sajtvärd någon aning?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
8/4/12, 10:36 AM
#6

Åh det ska jag veta! Men minns inte, kan det vara 20% man får kopiera ur en bok? Minns inte men vet att vi hade diskussionen när jag gick på högskolan..

Annons:
Pagan
8/4/12, 11:17 AM
#7

Ofta så står det ju att det är totalförbud som gäller att vidare föra något ur boken. Men Jag kan ju tänka mig att en och annan lek ur boken vore ok. Lite pö om pö liksomTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
8/4/12, 12:22 PM
#8

Hmpf. Jag skyller på dig då, Pagan, om polisen kommer efter mig? Flört Jag läste det finstilta och det står att ingenting får av någon anledning, någonsin, någonstans kopieras, citeras, användas eller inspireras ur boken utan tillåtelse från Schiffer. Hm.. får jag lov att göra övningarna i boken i så fall, undrar jag då.. Tungan ute Men jag kan kanske vara lite busig.. Jag brukar ju inte vara en sådan som följer lagen till punkt och pricka, så att säga.. *tänker på nedladdningsprogrammet som står igång 24/7 och den chippade XBoxen, Wiin, PSPn, och DSen..* Oskyldig

20% låter jättemycket, pluto! Förvånad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
8/4/12, 12:58 PM
#9

ja lite busig måste man få vara ibland. Alla desssa regler paragrafer och lagar som finns. Skulle tro att vi alla är lagbrytare i ett eller annat fall, många gånger utan att ens veta om det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
8/4/12, 4:32 PM
#10

Kan ha varit läroböcker det handlade om… För vi fick kopiera hela kapitel och det var ok..

Upp till toppen
Annons: