Annons:
Etikettlekar-på-sajten
Läst 1239 ggr
Pagan
7/31/12, 8:16 PM

Att väva samman

Tänkte vi skulle "leka tarot" liteSkrattande Kanske kan vi skapa en liten saga och få en ny förståelse för våra kort, som kan vara till god hjälp i framtida tolkningar. Vad säger Ni, hänger Ni på?

Jag sitter och funderar över Pippi Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrumps liv och leverne. Just för att Pippi har vi väl alla en relation till och kan med lite fantasi sätta i gång händelserna lite.

I mina tankar just nu står Pippi och vinkar farväl till sin Pappa Efrahim som just gett sig av med sina män för att åter segla de sju haven.

Jag drar och får upp Hjulet

I min lek symboliseras detta kort av en vacker kvinna på en grön äng. Bredvid sig har hon ett stort rullande hjul som hon dirigerar. Kvinnan är Aranrhod, gudinnan av krama. Det du ger det får du. Ibland går det dig emot, ibland får du fördelar. Vilka poäng väljer du att samla tänker jag då direkt. Blomblad för vinden syns i kortet och det är grönt, friskt och hoppfullt. Pippi skiljs från sin far, men det är inget ledsamt avsked.

Så Pippi går glatt iväg längs kajen efter sitt avsked från sin far….

Vad händer henne på vägen?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
8/1/12, 11:26 AM
#1

Pippi fortsätter längs kajen och upp i byn och funderar på vad hon ska sysselsätta sig med nu när hon är föräldralös igen.
Sällskap ville hon ha. Och pengar borde hon kunna tjäna ihop själv…. ett arbete skulle hon skaffa!

Den första pippi träffar på längs vägen är 3 Pentagram. En mörk och muskölös hantverkare som flinkt och fantastiskt gör vackra träsniderier som han säljer dyrt i sin atelje intill stadens torg.
Pippi står länge intill och begrundar arbetet och undrar om inte hon också skulle klara av att tälja till en liten träbit. En träsvan skulle hon tröttna på och det skulle ta alldeles för lång tid. Men en smörkniv, det borde gå fort och ge snabba pengar.
Så pippi frågar om hon inte kan få arbeta en stund i hans hytta för att få tjäna ihop lite flis.
Men hantverkaren skrattar åt pippi. Han förklarar att det inte går på en blink att lära sig snida, och att det krävs både tid och tålamod innan man kan tjäna sig en vinst.
Tid och tålamod tänkte pippi.
-Ja, tid dethar jag all i världen, men tålamod det vet jag inte riktigt om det finns….
Hantverkarn skrattar och säger till Pippi att om hon kan lägga all sin tid i slöjdateljen så är han villig att lära upp henne för att öva på sitt tålamod som - om hon nu bara håller sig till planen - kommer ge hennes kassa klirr!

Pagan
8/3/12, 2:52 PM
#2

Jodå Pippi lyckas göra ett helt gäng med smörknivar. Hon är ju kreativ varelse. Fast knivarna kanske inte riktigt är sådana som folk i allmänhet tänker sig att de ska se ut. Med 7 i stav i rockfickan drar hon ut på stan och ska sälja sina vackra knivar. Men hör och häpna – ingen är villig att köpa dem. FörvånadInte ens går det att ge bort dem.

Pippi blir lite trött på att övertala och tjata i sin sak och lägger ner hela projektet. Men hon är fortfarande fast besluten att fixa mer flis. Men hon måste uppenbarligen finna ett annat sätt.

Hon är inte nedslagen, tvärtom, mer beslutsam. Med många funderingar i huvudet slår hon sig ner hemma vid sitt sockerdricks träd och filurar på nästa steg.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
8/5/12, 10:32 AM
#3

*putt* Kom igen nu tarotstjärnor - detta var ju en jätterolig idé!

Tarotstollan
8/6/12, 2:45 AM
#4

Efter att druckit tre sockerdricka, och suttit och tänkt på sin döda mamma i himmelen och sin pappa på väg i Hoppetossa till Söderhavet inser Pippi att ja 10 i svärd är inget kul kort men vad skall jag göra?

Jag orkar inte komma på någon bra idé just nu, jag är så trött i huvudet tänker hon. Med trötta fötter släpar hon sig in till sängen och kryper ner. Med fötterna på kudden som hon brukar sova, kryper hon ihop med tanken på att i morgon blir det bättre, i morgon får jag en bra idé om hur jag skall tjäna pengar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
8/6/12, 12:36 PM
#5

SpännandeSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
8/6/12, 11:10 PM
#6

Dagen efter vaknar Pippi utsövd och pigg. Den energiska person som riddare i stav visar på är också en klockren beskrivning av Pippi. En glad, omtänksam och social person som man trivs med och gärna vill vara med.

Här kan jag inte gå och dra, vill jag till pappa i söderhavet får jag se till att komma dit tänker hon och plockar ihop det hon behöver för att kunna resa iväg ett tag till pappa i söderhavet.

Hon tänker ta värvning på ett skepp som ska passera Kurrekurreduttön på sin rutt.

Herr Nilsson och Lilla gubben står förvånade och tittar på för nu går det undan, allt packas och plockas i ordning med en väldans fart.

Kort stund där efter styr hon stegen mot hamnen…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Upp till toppen
Annons: