Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 979 ggr
wolfheike
2012-07-31 05:26

God Morgon sista Juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er Glad

Jahapp då har vi klarat av Juli månad och i morgon tar vackra Agusti vid.Skolungdom som börjar gruva sig att sommarlovet börjar så sakteliga gå mot sitt slut.

Här städas det för fullt,tvättar täcken,kuddar,dukar allt vad jag kan komma över.Man kommer lite efter med sånt där när man legat sjuk men nu jämmer i min låda åker allt i tvättmaskinen som jag kan komma över Skrattande

Regn på intågande enligt vädergudarna,mellanrisk för åska under förmiddagen.Vi hade ett dunderväder häromkvällen som drog förbi och jag kämpade mig vaken till sena natten för att få se det men det gick tyvärr på sidan fast vackra och många blixtar mot natthimlen bjöds det ändå på.

Nu mer kaffe,sen damma och stå i,gå och handla för jag har så gott som ätit mig ur huset.

Bild från min gård och underbara tall som jag brukar nyttja när jag har ceremonier,en tall med många underbara väsen i.

Ha en fin dag när ni vaknar Glad

Annons:
plutopellis
2012-07-31 06:44
#1

Godmorgon alla! Så vacker gård heike!! Blir allt lite avis! :) Här är det sol, regn och åska samtidigt! Haha :) Sitter på bussen till jobbet. Den här dumma förkylningen är en sån som satt sig i kroppen så jag har så ont!!! Men men, vad är väl en bal på slottet? Puss och kram alla

wolfheike
2012-07-31 07:01
#2

Tack jag stortrivs här.Många som verkar förkylda nu Pluto,har precis blivit hyfsat av med min och som dig ont hade jag i hela kroppen men nu är det så gott som borta, krya på dig Pluto Kyss

[Momiji]
2012-07-31 07:22
#3

Hallå på er.

Fy vilken tung natt och morron. Lägenheten känns så tom och det är alldeles tyst. Ska dock fara och hälsa på kaninerna snart. Klumpen i magen har då inte släppt iallafall men jag hoppas på att få besked under dagen om det hemmet som någon av kaninerna kanske skulle få fara till.

Nä, nu ska jag fara och hälsa på mina små-pluttar

Skogshumblan
2012-07-31 07:56
#4

God morgon! Ditt hem med trädgården är så fint Heike, förstår att du, pälsklingarna dina och knytt trivs där. Pellis du borde sjukskriva dig och vara hemma så du blir frisk gumman. Känns inger vidare att du tär så på sig:( Momiji, ush så jobbigt! Hoppas det blir lättare när de små har fått nya permanenta hem. Känner så med dig. Har du provat att bearbeta dina tankar med "the work"? Funkade jättebra på min panikångest:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-07-31 08:01
#5

God morgon!

Pluto, blås blåser bort dumma förkylningsbaciller! Krya på dig vännen!

Momiji, det tar nog lite tid för klumpen att försvinna och konstigt vore det annars eftersom de varit dina älsklingar så länge. Nu affirmerar vi av bara sjutton, fina och kärleksfulla nya hem till dina små fina!Kyss

Gråväder och blött i min del av världen, det verkar dock som att det kanske kan lätta upp lite… vi hoppas! Höll mig till att måla finlir med pensel på huset igår och sparade mina leder, men jäklar vad öm jag är i dem. Ikväll skakar jag loss på zumban, det blir visst 5 pass denna veckan. Två av passen är Bodybalance och på lördag kör vi alla gratis till förmån för Barncancerfonden, vi hoppas det kommer in lite donationer!

Massor av sol, kärlek och härliga upplevelser hoppas jag ni får idag!

(Tog med mig min tarotlek till jobbet, det är så tomt på kontoret än att jag hoppas kunna "leka lite" på lunchen…Glad)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[C Stark]
2012-07-31 10:29
#6

Godmorgon!

Här är det precis perfekt i skrivande stund. SItter med morgonkaffet i högsta hugg och försöker få ordning på lite papper. SOlen kommer nog hit idag igen så det lir en tur ut i vid världen sen.

Vilken jättefin gård heike, när bjuder du oss på kafferep? ;)
Pellis… du skriver att du är sjuk och på väg till jobbet? Det lät högst dumt från den här sidan av skärmen.
Förstår att det känns tungt momiji, men tänk att du får mycket tid för dig själv nu att ta igen och bli till den du är igen!
Och god morgon skogis och elpida.
Jag hoppas att ni alla och alla efterföljande får en strålande tisdag!

Annons:
Jessica Holländare
2012-07-31 10:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Godmorgon alla!!! Här är det grått och regnigt…

Vilken underbar gård Heiki!!! Är den till salu? Tungan ute

Har läst allt annat men jag ska släppa ut min unge på grönbete nu så jag får skriva vidare en annan dag.


wolfheike
2012-07-31 11:14
#8

Njae till salu är den inte och härifrån får man bära mig ut innan jag lämnar ifrån mig husetSkrattande

C Stark tjoa till om du är i krokarna Leksand så sätter jag på kaffepannan Cool

Vilken söt liten tös Jessica Cool

Momjii all stryka till dig och stor kram Kyss

Pagan
2012-07-31 11:26
#9

Ja här var det full rulle minsann. tack Cs ska försöka.

Massa goa tankar om krya på dig, krama kaninerna, pussa på tösen mm. Ja Ni fattar. Inte lätt att ramla in långt efter Ni börjat. Tungan uteHärligt boende du har Heike. Hoppas du hittar lite lektid i dag Elpida.

Här är det blött, det började i gårkväll igen och har inte slutat än. Inte vidare lockande väder för promenader.

Men jag ska klippa gubben, städa, handla, och tvätta lite. I ungefär den ordningen - om han behagade att dyka upp inom det snaraste. Så får vi se var dagen landar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Farwuq
2012-07-31 13:23
#10

Go'eftermiddag.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

plutopellis
2012-07-31 14:13
#11

Tjena hopp alla!

Varit på plantagen och inhandlat lite fint till våra fönster Glad blev fyra st paulia och två hibiskus. Blir så fint här hemma.

Mår mycket bättre nu under dagen, ont i halsen och trött men inte alls ont i kroppen längre! Underbart!

Jobbarkompisen fick sin dotter igår, skrev jag det? Ja, i vilket fall har de ju besöksförbud på BB men jag och en annan jobbarpolare smög oss dit och tittade ändå. Ingen som vågar säga något när vi kommer i våra vita rockar Flört så underbart söt liten tjej! Men de har det lite jobbigt båda två, hon är inte ens intresserad av att amma, de fick dra ut henne med tång samt en som satt på magen och tryckte så bebis får smärtlindring och mamman har inte sovit sen fredags Rynkar på näsan man vill ju bara stjäla bebisen i några timmar så hon får sova! Men de mådde båda bra för övrigt så det ska nog bli bra Glad

Tack för alla krya på, de har nog hjälpt Kyss

plutopellis
2012-07-31 14:15
#12

Och för er som undrar så petade jag på foten och magen utanpå kläderna på bebisen så jag har inte smittat ner henne och mamman fick heller ingen kram Flört

Pagan
2012-07-31 14:26
#13

Det fattade vi allt det PellisGlad Låter som de fick det besvärligt i sluttampen. Hoppas mamman får lite sömn, det är ju jobbigt nog ändå första dagarna.

Gott att höra att det går åt rätt håll med dig med. Nya blommor, ja det är ju bästa humörhöjaren om inte annat.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
plutopellis
2012-07-31 14:30
#14

Haha, ja ibland måste man förtydliga ändå Tungan ute

Jag älskar blommor! Ska plantera om lite också. Känns som om man fick in helt nya energier nu när jag samtidigt städade upp lite i fönstrena. Det behövdes! Så nu känns det fint och luftigt och somrigt Skrattande Toppen med andra ord! Och! Gubben betalade allt Kyss (nu delar vi visserligen på allt men man kan ju känna så ändå när det är han som drar kortet)

Pagan
2012-07-31 14:33
#15

Haha jamen precis, man slipper ta i det trista med betalningen och leva kvar i förvissningen att på just mitt konto finns allt kvarSkrattande

Oftast behövs inte en massa pengar för att få livsandarna att vända åter, lite myspyssel kan räcka och allt känns kanon. Härligt! Å skulle det nu kostat en å annan tia mer än du tänkt så var det precis vad som behövdes!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-07-31 16:23
#16

Åh bebis! Hoppas dom båda mår bra snart! Kyss Och jag vill med ha nya blommor!! Eller kanske ska börja med en ny kruka till min passionsblomma jag fått av syrran, den växer som ogräs!! Förvånad

Själv har jag varit i Visen och badat fötterna. Plockat massa små växter i vattnet som nu är rengjorda och har flyttat ner i mina akvarier. Hoppas dom överlever…


Pagan
2012-07-31 16:55
#17

växterna eller fiskarna?Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-07-31 17:18
#18

Urk Pellis, låter jobbigt för din vän. Hoppas allt blir bra för dem tillslut. Skönt att du mår bättre iaf, och grattis till växter och annat uppiggande.

Jessica lter som du njutit av dagen. HOppas dina växter överlever med samma fina resultat som passionsblomman.

Själv ska jag sätta mig och virka som *fula ord* har ett 10-tal rutor kvar att virka, montera och sen en kant på filten kvar och allt måste vara klart senast torsdag kväll så jag  börjar känna viss press.

Det är en liten ruta som ska lagas med nål och tråd men den kan min mamma rädda om det kniper men virkandet är inte hennes gebit.

Hoppas ni alla har en fin kväll, jag kikar väl in här lite då och då.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2012-07-31 19:12
#19

Gokväll! Här är allt väl, kallt som busen så man kunde tro att det plötsligt är september. Det har inte varit många dagar då jag snuddat vid tanken på att åka till nån strand (kom aldrig längre heller än att bara tänka på det). Har just varit och hämtat ett litet väggvitrinskåp som jag fick alldeles gratis, _älskar_ bortskänkessidorna på facebook! Tungan ute Nu ska det målas vitt och skavas av lite, få nya vita små porslinsknoppar och förmodligen en liten spetsgardin innanför rutorna eftersom glaset inte är riktigt klart och dessutom streckmönstrat a la 50-60-tal nånting.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Momiji]
2012-07-31 19:35
#20

Har försökt som en galning idag att hitta nya hem till kaninerna. Har tjatat på mammas kompis som ska höra med föräldrarna till hennes dotters kompisar, frågat min farbror och sen har även min moster spridit ut på djurkliniken att det finns 2 kaniner till salu. Hon hade några jobbarkompisar som kände några som var intresserade av kaniner. Hoppas jag hittar nya hem åt dom snart då mamma börjat prata om att jag ska överväga avlivning. För det tänker jag verkligen inte göra. Kaninerna förtjänar att leva och bli älskade, inte avlivade bara för att inte jag kan ta hand om dom

Annons:
[Momiji]
2012-07-31 19:39
#21

Förresten Skogis, vad är "the work"?

Amandla
2012-07-31 19:47
#22

Momiji, The Work är en bok och metod utarbetad av Byron Katie. Väl värt att kolla upp! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Momiji]
2012-07-31 21:01
#23

Ska genast kolla upp

Tarotstollan
2012-07-31 22:50
#24

Wolfheike, vilket underbart hem du har!Kyss Vilken fin tall, förstår att det bor allt möjligt av fina väsen i den och runt omkring.
Ett sådant hus och trädgård skulle jag vilja bo i,men det får väl bli i något av mina nästa liv. Eller om jag av "misstag"skulle råka vinna pengar på min enda skraplott jag köper varje månad!

Hoppas ni sjuklingar kryar på er och alla andra problem ni har löser sig.

Här har varit lite blandat väder, mest regn. Var ute på en kort promenad innan och klarade mig från skurarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: