Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1980 ggr
Tarotstollan
2012-07-27 02:23

Årskort 2012.

 Satt och läste gamla trådar här och kom in på "Gott och Blandat" där skrevs en del om årskort och själskort, men sen har det varit tyst om det vad jag kunnat märka. De flesta som hade skrivit där då verkar inte längra vara medlemmar på sajten. Nu har det kommit så många nya medlemmar att jag tänkte det kanske kan vara intressant för dem att titta och räkna ut det på sig själva.

Fast om ni inte gillar detta så får ni plocka bort detta inlägget.

Mer än halva året har ju gått, stämmer erat årskort eller har ni inte funderat på det?

Mitt årskort för 2012 är: Den hängde.

Att livet är upp och ner och att jag inte har full kontroll över livet kan ju tyvärr stämma in på alla människor, så jag får nog vänta till året är över innan jag kan summera mitt kort!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
wolfheike
2012-07-27 12:44
#1

Det där var intressant visste inte det finns årskort men har hört om själskortet.Vet inte riktigt vad det står för själskortet eller hur man lägger det så tipsa mig gärna om hur vore roligt att veta och provaGlad

Pagan
2012-07-27 13:12
#2

Årskortet får man fram genom att lägga ihop dag och månad man är född med det aktuella året man vill ha svar om:

Ex. Någon är född den 10 augusti och man vill veta vilket kort som råder i år

1 + 0 + 8 + 2 + 0+ 1+ 2 =14 Kortet blir Alkemisten

1 + 4 blir Överste Prästen som är ytterligare en aspekt att ta hänsyn till det aktuella året.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-07-27 13:23
#3

Mitt årskort i år är döden, kort 13

1 + 3 = 4 Extra aspekt kejsaren – vilket är både mitt själskort och personliga kort – så det tar jag som en smärre dämpning i skumperiet. Döden stämmer ypperligt väl med senaste årets förändringar i mitt liv.Obestämd

Döden i mitt fall följs under nästa år av Alkemisten, så det finns ett ljus där framme.Skrattande

Alkemisten följs då åt av Överste prästen vilket kan indikera för ökat ansvar på olika sätt. Andliga studier och ökad inre kunskap är också viktiga nyckelord som följs av detta kort. Så jag tror att jämvikt och kompromisser tillsammans med ökad upplysning kommer leda mig under 2013. Inte helt fel.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

wolfheike
2012-07-27 13:43
#4

Tack för tipset Pagan Glad

Räknade nyss ut och fick Justice,googlade kortet eftersom jag inte kan det här något vidare och då står det så här Justice: Du sätter rättvisan framför allt och ser mer till sak än till person. Du favoriserar inte utan försöker se den stora helheten och på så sätt handla på rätt sätt.

Och det kan stämma,rättvisa betyder mycket Cool

Ruzicka
2012-07-27 15:19
#5

Mitt årskort är 17, The Star, och den extra aspekten är 8, Styrkan.

Jodå, jag får nog hålla med om att det stämmer väldigt bra. I alla fall hittills, men om jag tittar framåt på resten av året tycker jag att även det verkar ha en stjärn-tendens. Flört

Mitt själskort/födelsekort var the Hierophant, vilket förvånade mig något enormt när jag räknade ut det. Jag relaterar verkligen inte till det kortet och är nog det kortet i leken jag ogillar mest. Men så läste jag en intressant tolkning av det, och kom väl lite mer till ro med det, även om jag fortfarande inte känner mig bekväm med det.. Tyvärr kan jag varken minnas var jag hittade tolkningen, eller vad det stog. XD

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-07-27 20:40
#6

Hmmm.. spännade, har jag faktiskt aldrig hört talas om eller räknat själv.

The Lovers blev mitt. Hehe… det sägs ju att jag ska träffa mannen i mitt liv när jag är klar med mig själv… vi får se! ;)
Har ju försökt lägga för kärlekslivet det här året tidigare, men då försvann det kort ur högarna så det var omöjligt att få några svar. Spännande ;)

Annons:
[C Stark]
2012-07-27 20:44
#7

Ruzicka.. angående själskortet, kan det vara så att du inte kommit så långt att du hittat ditt trygga jag ännu. Själskort och personlighet är ju olika. Mitt själskort som är styrkan har jag vuxit in i genom åren. =)

Skogshumblan
2012-07-29 00:39
#8

Cs kärleksparet handlar inte enbart om kärlek på det sätt du pratar om uta också om att finna helheten i sig själv etc.

Läs mer på aeclectic http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/lovers.shtmlz

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-07-29 09:26
#9

Jag vet…  Flört

Ruzicka
2012-07-29 12:14
#10

Det är sant det du säger, CS, att jag inte riktigt hittat mig själv ännu. Men jag vet inte om jag vill om mitt riktiga jag är hierophanten.. Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-07-29 18:49
#11

Hur räknar man ut själskortet?

Pagan
2012-07-29 18:54
#12

Man lägger ihop månad, dag och år då man är född tills man har ett entalGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-07-29 18:55
#13

Tack! För göra det sen Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: