Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1695 ggr
Pagan
2012-07-26 10:53

Godmorgon 26 Juli

Hallå där era sömngångareSkrattande

Vaknade lite sent här och ingen morgontråd än - betyder det att alla sover fortfarande. Eller sitter ni och gosar på balkong/trädgård och tar en lååång frukost i solen.

Vad Ni än gör så hoppas jag Ni får en underbart torsdag, här skiner solen, +27 redan, sommaren kom med besked.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
2012-07-26 11:10
#1

God middag! Nä här varken sovs eller slappas det särskilt. Har just gått rond två mot mossan som invaderat garageuppfarten. Stinker säkert ättika men myggen verkar inte bry sig… :/ Snart ska städtalangen fram. I övermorgon vankas gäster. Drömde en knepig dröm inatt. Någon som vet vad det kan innebära om man drömmer om halsband? Har drömt om att ge min dotter ett halsband med hennes månadssten i, har i verkligheten tänkt ge henne ett sådant när hon fyller tre i december. Men i drömmen kändes det inte bra alls…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-07-26 11:17
#2

Vad i drömmen kändes inte bra? Vet att halsband kan betyda att man stänger inne känslor och önskningar, att man tänker för mycket men inte får det man vill ha, att det rationella styr över det emotionella.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-07-26 11:17
#3

Godmorgon Pagan, Skogis och alla andra!

Nej, jag varken sover eller myser. Jag kunde inte sova inatt heller, så jag går runt som en sömngångare och grymtar lite. Önskar att jag kunde sova.. Jag har så många lekar nu att jag vill pilla lite med dem, så jag gjorde iordning matbordet med ljus och stenar och grejor. Men ögonen gick i kors när jag försökte titta på korten, så det var bara att ge upp. Nu ligger jag i sängen med min laptop Tage och surfar lite tanklöst.

Jag är så glad att ni äntligen har ert efterlängtade sommarväder!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-07-26 11:21
#4

Har du döpt lap topen till TageSkrattande

Ja svårt om man inte får sova, då känns det mesta avslaget. Hoppas du kan vila lite på dagen kanske och får börjat om lite mindre sömngångaraktigt senare.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-07-26 11:32
#5

Javisst! Han döptes till det direkt när han kom hem, och han är Tage, inte bara en laptop.. "Kopplar du in Tage?" "Har du sett Tage?" "Får jag låna Tage?", vi säger aldrig något annat än hans namn. Jag skrev bara Tage först i #3, men så insåg jag att ni ju inte vet vem han är så jag var tvungen att förtydliga med "min laptop". Tungan ute

Han är gammal och sjuk nu, min lille vän, och jag kommer sörja den dagen han ger upp.

Tack Pagan.Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
2012-07-26 11:34
#6

Pagan, de halssmyckena jag såg på kändes fel och sen var det något om hennes månadssten. Någon försökte ge mig en grön sten, som en rosenkvarts fast grön som tvättsåpa. Problemet var att i drömmen skulle hon ha en rosa sten, ametist. Jag kände mig bedrövad av att alla körd mig hit och dit med vad som var fint och vilken sten som var rätt så jag blev modfälld och nere. Färgerna i drömmen var dova och korniga, inte alls sköna färger att ha runt sig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2012-07-26 11:44
#7

Ruz, ja jag kan döpa mina saker också, de är ju som kompisar. Min bil - min pärla, är jag väldigt daltig med, klappar på och fjäskar för och det har minsann gett utdelning. Lojalare kompis kan man inte få.

Skogis det låter som de budskap just halsband ger - är desamma du fick i drömmen - så vad tror du? Låter du logiken styra dig för mycket, detaljerna styra - mer än kanslan och intuitionen?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-07-26 11:49
#8

Pagan, ja jag tror massor av det som hänt och som jag skrivit om i en viss tråd har med detta att göra nu när jag ser det såhär på pränt och din lilla knuff:) Tack! Och så ha en skön dag alla, glömde det i mitt första inlägg * ber skamset om ursäkt*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2012-07-26 11:54
#9

Jag kör dagens första tvätt i min nya tvättmaskin (ifall någon skulle missat att jag har en NY och fungerande tvättmaskin Tungan ute). Annars händer inte så mycket, jag och Albinpudeln har sovit gott inatt och har ganska nyss tagit första promenaden för dagen. Hans älskade pojke är hos en kompis och lillebror är hos pappan fortfarande.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-07-26 11:56
#10

Det fick mig att fundera om att döpa lekar. Har ni gjort det någon gång? Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-07-26 15:03
#11

Gott Skogis, då har du fått ett tydligt budskap som manar till förändring.

Ja visst är det underbart Amandla, sånt man så snart tar för givet när man väl har det, påminner oss om att man ska vara tacksam även för det mest elementära i vår värld.

Ruz, nej det har jag fasktiskt aldrig gjort. Lustigt egentligen att det aldrig slagit mig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

wolfheike
2012-07-26 17:07
#12

Men nu är jag allt bra senfärdig in i en godmorgontråd så det får bli go eftermidda i stället,skulle in här men fick bara felmeddelanden men kunde se en del sajter ändå men vissa där släpptes inte tanta in Förvånad

Men nu kommer jag och stör i allafall Flört

Önskar jag kunde tyda drömmar Skogis men har tummen mitt i handen för just drömtydning men det verkar ha fallit på plats ändå för dig Cool

Tage det var ju för härligt kul ,man kanske skulle döpa den lille laptopen till Hasse så har vi en Hasse och Tage med i gänget Skrattande

Snörvel fortfarande och jag lurar på om det är lunginflammation i görningen för så här brukar jag inte bli vid en vanlig förkylning.Läkarvägrar och medicinvägrar en envis alternativkärring som jag är så det blir att preparera kroppen med naturliga medel och hoppas det ger upp snart.Men visst brukar det vara mer jämmerligt sommartid med förkylning så kanske förklaringen sitter där men har urbota ont i lungorna fast det kan jag kanske skylla på rethostan.

Nåja slutklagat för idag och ni ska ha en fortsatt skön eftermiddag tycker jag Kyss

plutopellis
2012-07-26 21:33
#13

Men fy heike! Hoppas det ger med sig och jag hoppas du tar till vanlig hederlig läkarmedicin om det verkligen skulle behövas för lunginflammation är inget att leka med! *hytter med fingret* Lova att ta hand om dig Kyss

Amandla, var det ny kyl du hade eller vad sa du? Nej, tvättbräda för handtvätt? Eller vad var det nu  igen? Oskyldig

Idag var det begravning för gubbens morfar, min adopterade morfar. Prästen var väldigt opersonlig, det tappade tyvärr en del av det fina… Eller hur man uttrycker sig.. Han var med i svarta örns order och hans ordermedlemmar var där och hedrade honom, det var väldigt vackert när de alla ställde sig i en ring runt kistan och höll varandra i händerna. Men det är fruktansvärt att se älskling så otroligt ledsen att han knappt visste vart han skulle ta vägen Gråter fick slita bort honom från kistan och sätta honom i bänken igen när vi varit framme och tagit farväl. Det var mycket värre än min egna sorg! Ush… Men nu mår han bra, tror det blev en chock för honom där….

Imorgon drar vi till Uddevalla över helgen, ska bli underbart! Familjetradition. Vi hyr en stuga och knör in oss så många som kan komma just den helgen. I år blir vi inte så många men det ska bli trevligt. Theodors första riktiga semester hemifrån. Ska bli intressant Skrattande

Hoppas ni alla har haft en bra dag! Jag har haft en bra dag om man bortser från begravningen. Underbart väder!

Puss och sov gott alla!

Annons:
Skogshumblan
2012-07-26 22:46
#14

Pellis, så härligt att ni ska åka iväg och götta er. Hoppas de fina minnena av begravningen finns kvar och att ni har många fina minnen av "er morfar" som hjälper er igenom sorg och saknad.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: