Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning

Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Meditation och avslappning

Meditera över kort

2012-07-25 21:21 #0 av: Ruzicka

Jag har läst överallt att folk mediterar över sina tarotkort, men jag har aldrig förstått det eller fått det förklarat för mig. Det låter så himla intressant!

Gör någon av er det? Vad innebär det? Vad ger det er? Hur gör ni?

Anmäl
2012-07-25 21:45 #1 av: [C Stark]

Inte över, men ibland innan så jag finner ro och blir tom i kropp och själ. Underlättar om man får in många sinnesintryck under tiden, samt var sinnesintrycken hör hemma... Glad

Anmäl
2012-07-25 22:30 #2 av: Pagan

jag brukar tända ett ljus, ha soft musik på, ta mitt kort - Kejsaren - bara råstirra på det, ta bort allt i bakgrunden och bara seee - då kisar jag och efter en stund  blir det allt mer suddigt och då så ser jag saker runt om kortet, färger mm och hör inom mig ord och stilla lugn som faller på plats. SVårt att förklara. men jag kan tycka att det är lättare att ha nåt att fokusera på när jag mediterar, lättare att släppa "hjärnan" då.

Anmäl
2012-07-25 23:02 #3 av: Tarotstollan

Det stod väl ganska mycket om det i en annan tråd, har jag för mig. Själv tycker jag det är för omständigt, tar för lång tid. Jag har så svårt att sitta för länge i meditationer p. g. av min nacke. Ligger jag ner så somnar jag bara.

Annars gillar jag själva idén, att kunna komma korten närmre på det viset. 78 st olika meditationer i en liten ask!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2012-07-26 15:09 #4 av: PiganX

Lät hur intressant som helst. Och blev nästan lugn själv, när jag läste om hur du gör, Pagan.

Tarotstollan, vet du vilken tråd det var? Glad

Anmäl
2012-07-26 22:56 #5 av: Tarotstollan

# 4 Här har du en början i alla fall:

http://tarot.ifokus.se/discussions/4d714205b9cb462227057c02-kortmeditation?4d712566b9cb4621410494dc-1 

sen kan du leta vidare under meditation och avslappning!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2012-07-27 00:57 #6 av: PiganX

Ska läsa, tack tarotstollan!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.