Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 3753 ggr
[Yantra]
2012-07-25 11:49

the housewives tarot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har köpt The Housewifes tarot som är en tarotlek som använder hemmet som inspiration, exempel:

  • Porslinsfat = Mynt,
  • Martiniglas = Bägare,
  • Soppborste, dammvippa och skurborste =Stavar,
  • Knivsätt = Svärd.

Tarotleken kretsar kring hemmafruns problem och perfektion.

Leken är väldig humoristisk och har sina små tips och läror som vilken lek som helst. Det är en resa bakåt i tiden till 1950-talet.

Jag kommer inte spå i kort till klienter…det är bara kul att ha för att spå mig själv.

Här är hemsidan

www.thehousewifestarot.com

Under fliken tarotreading kan man få en egen gratis spådom med tre kort och en kortfattad förklaring på kortens betydelse.

Annons:
Pagan
2012-07-25 11:55
#1

hahaha sicken söt, Gladkollade in din länk och sedan var jag inne på http://www.aeclectic.net/tarot/cards/housewives/ och snacka om att Devil var rätt träffandeFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-07-25 12:19
#2

Haha! Så häftig :)

Skogshumblan
2012-07-25 13:23
#3

Vilken ljuvlig retrolek! Förstår att du inte kan motstå den Yantra! Länken funkarinte för mig:(

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
2012-07-25 21:22
#4

Härlig lek det lilla jag ser på bilden så var det bara Den vill jag ha.

Var har du köpt den ?

Försökte klicka på länken men den  funkade inte nu tyvärr.

Är ju lite galen när det gäller tarotlekar och vissa vill man bara ha i sin ägo när man ser dom  och denna är en av dom he he.

Lasse

Amandla
2012-07-25 21:32
#5

Nu har jag redigerat länken, den funkar för mig, hoppas den funkar för er andra också Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-07-25 21:37
#6

Den är jättecharmig, jag har sett den flera gånger. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Pagan
2012-07-25 21:51
#7

Har Ni flash player? Tar en liten stund innan sidan laddats klart märker jag.

Vill man köpa så är det bra pris just nu, Man hamnar på Amazon 15,25 blir 106,50:- nån som beställt därifrån, funderar på frakt och ev. tullavgift. kanske man skulle slå till vaSkrattande Den väcker ha begäret och lust att forska mer.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-07-25 21:57
#8

Det finns ju på amazon.co.uk och amazon.de också, och då slipper du definitivt tullen. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-07-25 22:02
#9

aha, bra, upplys en okunnig Ruz - ska kolla om de har samma erbjudande då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-07-25 22:14
#10

Jag har sagt det tidigare, och jag säger det igen. Om ni någonsin vill beställa från amazon.de så kan jag ställa upp som mellanhand. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-07-25 22:16
#11

Nämen kolla in Adlibris har den för 139:- å de har ju gratis frakt.

Vattumannen för 119:- men då tillkommer ju frakt på 29:-expeditionsavg???

127:- på Bokus även de har fraktfritt - de recenserar så härGlad

Recipe for a Perfect Tarot Deck 1. Take any old New Age Tarot deck. 2. Get rid of all the cheesy woo-woo artwork. 3. Infuse with the nostalgic spirit of Far from Heaven and Leave it to Beaver. 4. Add 78 full-colour images of Duncan Hines chocolate cake (The Devil), Jell-O moulds (The Tower), station wagons (The Chariot), Mrs. Butterworth (The Empress), Brillo Pads (Strength), and other 1950s iconography. 5. Add generous helpings of mops and brooms (wands), martini glasses (cups), silverware (swords), and china plates (pentacles). 6. Seal in attractive retro packaging. Serve with 96-page book that describes the meanings of every card in the deck - along with instructions for assembling the cards in five different layouts: the Virgin Spread, the Neapolitan Spread, the Clothesline Spread, the Dinette Spread, and the Martini Spread.

Ja det verkar som Bokus har bäst pris så här långt…..En sökning på pricerunner - på Tarot, gav ju en del vill ha också, inte braTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-07-25 22:17
#12

Vilken charmig lek!! Skrattande


tarotlasse
2012-07-25 22:19
#13

jag har dålig erfarenhet av amazon.com har beställt från både USA och England utan att få några varor.

Men det är några år sedan nu jag behövde visserligen inte betala men det var lite bökigt tyvärr.

Lasse

Annons:
tarotlasse
2012-07-25 22:29
#14

Tack Pagan då blir det Bokus dom har alltid haft en bra service och brukar oftast ha dom lägsta priserna men så var det ju inte nu.

Men så har jag redan ett konto där så nu är den beställd-

Lasse

Jessica Holländare
2012-07-25 22:31
#15

Adlibris.se Lasse!! Glad


Pagan
2012-07-25 22:32
#16

Du var mig en snabb en Lasse, hm, varför vänta tills imon, jag beställer jag också. Även jag har ett konto där.Tack för att du hjälpte mig på traven.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-07-25 22:34
#17

Beställ en Lenormad lek med då. Flört


Pagan
2012-07-25 22:34
#18

Japp beställdSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-07-25 22:51
#19

Skrattande


tarotlasse
2012-07-25 22:55
#20

Väntar med spänning tlll nästa vecka  tog den frakt fri när ekonominen är skral så tar  3 dagr extra.

Jag blir så oerhörd glad när jag ser dessa kort så får vi se hur dom funerar när jag använder denna lek. händer ju i bland att lekarna är för mycket glädje så det blir svår att itta hindren man ska försöka.

Men till en annansak i dag var kah riktigt lyclkig  var en dam  som besökte mig för att hon var in treserad av korten i sitt tidigare arbete och hört talas om att man kunde använda korten som en behandligs assistnet och rådgiva om  det kvan vara  kvinno jour  dett kan var KRiS ´elelr en rådgining i terapeftsikt hon ahde alldrig någonsin varit hos en tarotläggare och hon vaar skeptisk till gur man kan använda ngt sådnat under en utredning.

Hon var helt fachinerande när vi gjorde dett på en trapeftisk väg och hon var eld och låger i det hon fick se resultatet.

Så hon har omedelbart bokat en kurs i detta för hon såg att hon kan ha en oerhörd hjälp med korten hjälp för tt få fram sker personerna behöver hjälp med.

Så blir lika överväldigad när man hittar vård personalen som  ser enorma möjlgheter till viktig informaton  i sitt arbet.

<lasse

Annons:
Pagan
2012-07-25 23:01
#21

Så himla häftigt Lasse, korten kan vara behjälpliga på så många sätt. Klart rörande att höra att någon kan ha de som hjälpmedel inom mer än vad man först tänker sig. Fytifasen vad jag blir glad.Kyss

Ps. jag beställde också den billigaste frakten, får också vänta de extra dagarna.Ds.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-07-26 01:01
#22

Ja det här var en gammaldags skönhet, Jag gillar "djävulens kort " skarpt! Det kunde vara jag hahaha!

Jag har sett den förut, men tyvärr ingen som jag fastnat för.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
2012-07-26 01:06
#23

Det visste jag redan, stollan, att du inte fastnat för den här. Lite koll har jag minsann på dig. Flört Det är samma person som gjorde min älskade Zombie Tarot, som du inte alls är glad i. Tungan ute De är väldigt lika i sättet, tycker jag. Samma humor, samma stil på korten..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
2012-07-26 01:25
#24

# 23. Hahahaha, vilken tur att vi har koll på varandra! Tänk om vi skulle missa någon vi verkligen gillade…………..Flört

Jag tänkte faktiskt på dig medan jag tittade på korten, men trodde inte du skulle gilla dem därför att de är lite för slätstrukna! I alla fall  jämfört med det andra du visat innan som du gillar.

 Fast det är ju en kul idé att göra en lek av husmoderns slit…………… Jaaaaaaaaaaaaaaa, nu vet jag varför jag inte gillar den! Jag HATAR allt som har med hushållsbestyr (utom att laga mat) att göra!

Så måste det vara, eller hur!?Oskyldig

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Yantra]
2012-07-26 10:13
#25

Hej Alla!

från #1 till slutet

Tack för alla era inlägg. Skrattande

Vad kul att min Tarotlek gick hem hos så många. Den är helt underbar och får mig att fnissa livet ur mig.

Jag köpte min lek via amazon och betalade inte mindre än 100 kronor för leken och frakt. Det var därför jag köpte den. Det var mer på lek. Jag fick en kanonlek…

Leken finns att köpa via länken jag skickade med - som verkar inte fungera först, men amandla har fixat den - tack ska du ha amandla.

…annars kan man gå in på en sökmotor och slå på the housewivestarot.

Pagan #11 har även andra förslag = Jättebra tips! Titta på hennes inlägg om någon har missat det. Tack ska ni ha!!!!

Pagan
2012-07-26 10:50
#26

Ja Yantra, din lek satte igång oss alla igår. Nu väntar jag ivrigt på att den ska hitta hem.Glad Tänk vad en liten lek kan inspireraTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Yantra]
2012-07-26 11:19
#27

#26

Det är underbart att folk blev så engagerade. Jag skrev bara för att dela med mig av en fantastisk rolig tarotlek!

Har du köpt denna lek med? I så fall! Vad kul!!!Skrattande

Vilken bra slogan du har:

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

helt underbarSkrattande

Annons:
Pagan
2012-07-26 11:23
#28

Visst är den, visar på att det finns alltid nya aspekter, nya saker att lära, och man ska passa sig för att vara så inskränkt att alltid tro man själv vet bäst.

Jag har dessa rader med mig för att jag inte ska glömma just det därFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Yantra]
2012-07-26 12:12
#29

#28

Får jag apa efter dig?

Pagan
2012-07-26 14:56
#30

nopeTungan ute bara inspirerasFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2012-08-02 19:47
#31

I dag är jag besviken Fick sms från bokus i går om att tarotleken var skickad från Bokus.

Så jag var så glad att äntligen få leken i min hand i dag men besvikelsen var stor när det visade sig att den inte kom i dag.

Får den troligtvis inte i morgon heller det var länge sedan vi fick ngn post på en fredag här i stan.

Men hoppas kan man ju alltid göra för är mest reklam jag får och det får vi aldrig på en fredag.

Lasse

Pagan
2012-08-02 21:02
#32

Har heller inte fått min

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2012-08-04 00:01
#33

Idag fick jag ett Sms om att jag hade ett paket att hämta som vanligt fick jag ingen post men Bokus Sms tjänst funkade alldeles utmärkt.

Misstänker att postens avi kommer på måndag

Så hämtade leken i dag och det är en riktigt rolig lek jag blir riktigt glad över att titta på bilderna.

Sedan får framtiden utvisa om den går att använda i det praktiska livet.

Allt i livet är ju inte så glatt  hade en tarot läggning i kväll o var sugen att prova den men vill nog lära känna den lite bättre först innan jag ger vägledning till andra.

Ha en riktigt bra helg allihopa.

Lasse

Tarotstollan
2012-08-04 00:48
#34

# 33. Grattis till din nya kompis Lasse!
Kul med en lek som gör en glad, jag blir glad av min Fairy Tarot.Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
tarotlasse
2012-08-04 01:18
#35

#34

Jo jag blev också Glad av Fairy Tarot men vi har aldrig riktgt lärt känna varandra riktigt även om jag blir glad av den o har den i min samling.

Älskar dessa tomtar o  har inga problem att läsa  den stora arkanan men lilla arkanan har jag haft svårt att tolka med denna lek.

Men funkar även att lägga med enbart stora Arkanan många tarotläggare använder aldrig lilla Arkanan

Lasse

Tarotstollan
2012-08-04 01:54
#36

# 35. Känner inte min heller ännu, har ju nyss köpt den. Har den mest för tillfället till att göra mig glad och studerar bilderna lite då och då!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-08-04 11:20
#37

Vad trevligt lasse, jag väntar än. Fast har Å andra siddan inte satt på mobilen än, kanske jag också fått sms då. Spännande.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-08-04 11:40
#38

Kollade min beställning från Bokus och vid närmare granskning visar det sig att orden inte gått igenom då den är tillfälligt slut. Så Lasse du måste fått den sista. Jaja, vad är väl en bal på slottet………

Händelser

2012-07-25

Ordern mottagen.

2012-07-26

Beställt 1 ex från leverantör.

2012-07-26

Ej levererbar från leverantör.

2012-07-26

Leverantör bekräftat 0 ex, eftersom artikeln tillfälligt är slut.

Rynkar på näsan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-08-04 12:22
#39

Åh vad tråkigt Pagan!! Kika på adlibris eller nåt..


Pagan
2012-08-04 12:24
#40

Jag har just gjort det jessica, efter vad jag kunde se så fanns den i lager där. Det kostade lite extra för jag var ju "bara tvungen" att ha wizards Tarot och cosmic boken ocksåCool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-08-04 12:26
#41

*asg* Du är för underbar!!! Kyss


Annons:
Ruzicka
2012-08-04 12:28
#42

Wizards! Skrattande Vad kul att någon gillar den förutom jag! Jag har bara hört folk klaga på den. Jag trodde jag var helt ensam i heeeeela världen att tycka om den. Nästan, i alla fall. Tungan ute

Men vad synd med housewives.. det är så tråkigt att vänta och så kommer det aldrig. :/ Det var ju samma för mig och Metamorphosis, ju. Men vad bra att de hade den på adlibris istället. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-08-04 12:41
#43

Visst är jag JessicaSkrattande

Jag lade in den i önskelistan Ruz då du visade den, så nu är den också på väg hem. Boken bara slank med för den fanns inne. Har inte funderat innan på att jag ville ha den, men det ville jag ju uppenbarligenTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-08-04 12:52
#44

Yay! Skrattande Jag hoppas att du blir nöjd med köpet. Jag vill gärna höra din åsikt om den när den kommer. Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-08-04 12:53
#45

Will do.Glad så klart!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-08-04 12:57
#46

Tack! Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-08-15 21:09
#47

Vill bara meddela att House wives Tarot nu har landat hos mig tillsammans med wizards Tarot och cosmic bokenSkrattande

House wivesasken var som en låda med recept, t.o.m med en liten flik i asken så som man brukar ha recepten avdelade, ursöt!

Wizards har en jättefin låda och fin stor bok till, alltså inte bara det lilla häftet med microtext i .Cosmic boken var som en något större pocket. Äntligen!

Återkommer Ruz när jag bekantat mig. Men vad jag gillar bilderna i Wizards som jag än så länge tittat på.

Tack adlibris, det tog sin tid att få mina lekar/böcker, men de var värda att vänta på.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-08-15 21:39
#48

Vad härligt Pagan!! Skrattande


Annons:
Ruzicka
2012-08-16 00:19
#49

Vad kul att höra att de äntligen kom, Pagan! Jag väntar ivrigt på recension, av båda två. Flört Wizardsboken var helt oersättbar för mig som absolut Nybörjare, den är jättebra om man inte kan någonting. 
Jag är för liten för att ha varit med när receptaskarna var inne, men jag kan tänka mig att det är roligt med en lek på det sättet.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

wolfheike
2012-08-16 06:22
#50

Jösses vilken härlig lek den är ju bara ett jag måste ha lek.Hoppas den finns kvar så ni inte hunnit köpa upp alla lekar Flört

Bokus nästa och beställa,tack för tips TS den är ju helskön Cool

Sissodärja fixat och klart,har jag tur dyker den upp redan på Måndag.Väntar otåligt ,,,,,,,,

_
_

Maggan71
2012-08-16 07:22
#51

Knight of Swords är ju Kenickie från Grease! *leeer*

En helt underbar lek ju! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Elpida
2012-08-16 08:09
#52

Men gud vilken härlig lek!Glad Ni bara måste berätta hur ni upplever att lägga med den. Lasse har du provat än?

Gjorde några trekortsdragningar på sidan och jag gillar tolkningarna som kom upp till korten

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

tarotlasse
2012-08-16 20:11
#53

#52 jag har bara bläddrat igenom leken och tycker den är jätte härlig. Jag har dragit enstaka kort ur leken på egna frågor med olika resultat ngt kort berättade väldigt mycket och ett annat sa mig inget ting. Men ställde samma fråga till en kollega och den fick inte heller fram ngt svar så var inte meningen att jag skulle ha svaret på  just den frågan.

Lasse

Elena-Maria
2012-08-16 20:20
#54

ÅÅh vilken söt! Vill ha. Ska ju unna mej, nåt har jag bestämt, nu när min uppsats äntligen blir klar. Vilken dag som helst nu :D Kanske ska sätta denna på önskelistan.

Fred och god växt!

[Yantra]
2012-08-16 20:54
#55

Jag lägger kort på lek, den svarar på sitt unika sätt. Ändå kan man utläsa vad den menar om man har kunskap om Tarot. Samtidigt som jag tycker att denna lek fokuserar på vardagen på ett bra och sunt sätt. Men jag tar inte svaren på allvar…därför är den så rolig. Detta är min mening. Jag spår inte folk, utan har den mer som en "varning" att inte börja jobba som tarotläggare. Den är min och för mig. Jag känner att leken inte blir smutsig av energier - utan den innehåller endast min energi.

Det är kul att så många gillar leken. Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: