Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1507 ggr
plutopellis
7/25/12, 6:49 AM

Godmorgon 25/7

Godmorgon kära tarottokar! Sitter som vanligt på bussen till jobbet. Jag har börjat må riktigt bra och det är så skönt! MEN! Jag mår verkligen dåligt varje morgon när jag måste vakna, mår illa och hela kroppen är helt matt och jag orkar knappt borsta håret sen är jag andfådd och armarna värker :( det här försvinner efter nån timme när jag vaknat till men det är plågsamt för jag har alltid bara kunnat skutta upp ur sängen förut. Men jag kommer väl dit :) Blev bara tvungen att få gnälla av mig lite. Solen skiner och det ser ut att bli lika underbart idag som igår. Så skönt!! Satt ute mycket igår och det var verkligen helt underbart!! Men solen tar snabbt! Smorde sonen men glömde den lilla randen på fötterna vid sandalerna, ser väldigt roligt ut nu ;) han har fått sånna hemska värmeutslag, nästan som blåsor. Stackars liten.. Jaja, massa tjöt! Kram på er!

Annons:
Skogshumblan
7/25/12, 6:56 AM
#1

God morgon Pellis & alla andra:) Pellis, bra att du pratar av dig så eländet kommer ur systemet;) Men så gott att du sover! Bara att hoppas den där utmattande tröttheten ger sig så du skuttar ut som du vill igen :) Om dagen idag vet jag bara att jag ska springa ikväll och sen finns det lite städning, återstår att se vad som blir gjort ;) Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
7/25/12, 8:33 AM
#2

God Morgon på er !

Säger som Skogis bra du skriver av dig Pluto,ut med skräpet för att må bra heter det ju.Kram på dig.

Lite kämpande sol som försöker så vi får se om den vinner över molnen.

Ha en fin dag alla Cool

Isa56
7/25/12, 9:38 AM
#3

Godmorgon Pluto, Skogis, Heikie och alla andra. Skrattande

Pluto bra att gnälla av sig lite. Skrattande

Skogis spring för mig är du snäll. Skrattande

Heikie hej hoppas din förkylning blivit bättre! Eller snarare att du blivit bättre. Flört

Jag har tagit lite semester från skrivandet här. Men jag smyger in och läser vad ni skriver, så jag finns här och tassar runt lite. Här händer inte så mycket. Så härligt att ta dagarna som de kommer och bara göra vad man vill. Tungan ute

Önskar er alla en härlig dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
7/25/12, 10:00 AM
#4

Isa, med glädje! Jag älskar att springa, ifall ni missat det ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Denna kommentar har tagits bort.
Isa56
7/25/12, 11:00 AM
#6

Toppen Skogis, då blir jag kvar i hammocken med gott samvete. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
7/25/12, 11:42 AM
#7

Även i dag skiner solen ordentligt, jättevarmt! Så gott. fast jag håller mest till i skuggan.

Låter som jobbiga mornar Pellis, men gott hopp, det vänder det också - förhoppningsvis snart!

Sitter och läser i en bok från 60talet . konsten att spå i kort, handlar lite om kortens historia och utvecklingen, Gutenbergs tryckarkonst på 1400 talet, (de tryckte korten före bibeln, bara det är ju kul att notera) mm och en del  om hur Marie-Anne Lenormand (1772 - 1843)  arbetade med korten och utvecklade Kunskapen. Riktigt intressant. Inköpt på bokbörsen för några tior. Just nu slevar jag i mig jordgubbskräm, som jag gjorde i går, såå himla smarrigt!

Ha en underbar dag allaGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
7/25/12, 12:09 PM
#8

Morrn! Sol är det även här, ska strax sätta mig på balkongen och äta lite brunch. Jag har inga direkta planer för dagen, mer än att läsa en bra bok, må gott och känna mig för-mig-självisk Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
7/25/12, 12:18 PM
#9

Det lät underbart pagan! Kräm och en spännande bok! Jag vill ha en lenormand lek en vacker dag :)

Pagan
7/25/12, 12:37 PM
#10

Ja med!

Fast dessa som det står om i boken låter mer som vanliga spelkort, 52 kort,  4 sviter med 13 kort vardera, men vid spådom används bara 32 kort inte 2,3,4,5,6 dessa tas bort.

Har inte kommit så långt och det är få bilder. Men hon ansågs ha varit otroligt träffsäker och hennes grundbetydelse finns med här i.

Finns en läggning i boken som går efter hennes siande. Man lägger fyra kort på rad - nio rader ner - nioloden kallas den. Varje position visar på en aspekt. 1:a raden plan, gottgörelse, framgång, hopp - å så en himlans massa till då så alla 36 korten är med i olika positioner. Vad jag inte riktigt förstår här är var platsen för signifikatorn finns. För detta ansåg Marie-Anne Lenormand vara av yttersta vikt. Måste missat nåt fast jag lusläst sidorna om just detta.Obestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
7/25/12, 1:21 PM
#11

Åhhh Lenormandkort …. Jag dregglar! Vill ha! Måste ju beställa en sådan lek helt klart!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
7/25/12, 3:32 PM
#12

Ligger i trädgården och njuter! Helt underbart! Hade sonen inte haft feber i förrgår hade vi gått och badat men nu väntar vi till helgen då vi åker till Uddevalla då ska vi bada! Men nu: NJUTA!!!

Ruzicka
7/25/12, 4:17 PM
#13

Hejhej allihopa!

Det är ju en lång process att komma tillbaka, pluto. Det är klart att det är jobbigt att du inte är hela vägen än, men du har kommit långt. :D Du får glädja dig åt att du mår bättre och att du kan sova igen istället. ^^

Duktiga, duktiga Skogis som är springer. ^^

Pauser får man såklart lov att ta, men vi blir så glada när vi ser vår Isa. Skrattande

Åh, Pagan, jordgubbskräm! Fresta mig inte! Om det är något jag saknar här i Tyskland så är det kräm och Bob blandsaft. >.< Låter mycket spännande med boken. Lenormandkort är så fina, i alla fall de jag har sett.

Vad mysigt det låter, amandla. Man får ta vara på den lilla sol som finns! Här har vi strålande sol och över 30 grader den här veckan, och jag lider. Men efter helgen skulle det börja regna igen, så jag försöker stå ut tills dess. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
[C Stark]
7/25/12, 8:31 PM
#14

Jag är lat… har tittat in flera ggr men orkar inte skriva… Flört Duktiga snygga och bra är ni!

Ruzicka
7/25/12, 9:19 PM
#15

Du också, CS. Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[Momiji]
7/25/12, 9:30 PM
#16

Hallå på er! Haft en ganska tung dag, men försökt rycka upp mig då det är syrrans födelsedag idag. Så har firat hon och gett henne ett par örhängen som jag gjort med swarowskikristaller. For sen hem till en kompis och vi gick och kollade på alla festivalgrejer som kommit till stan. Shoppade lite också trots mitt köpstopp(var i stort behov av nya bh:ar och att köpa några extra fina kan ju alltid lätta upp humöret lite). Nu ska jag äta kvällsmat och sen sova. Hoppas ni alla haft en underbar dag och gonatt på er :)

Pagan
7/25/12, 10:00 PM
#17

Va!!Förvånad finns inte jorgubbskräm och vettig saft i Tyskland!! Flytta omedelbartbums hem igen!! Det tillhör livets nödtorft RuzTungan ute Men gör egen kräm, det fungerar jättebra, de har väl jordgubbar? Kanske kan jag skicka lite Bob med posten? Vet för hundra år sedan när min mor bodde i Spanien, då sände jag kaviar och knäckebröd - vilket hon ALDRIG åt vad jag minns under min uppväxt, men i Spanien var det nödvändigt minsann. Nu finns ju IKEA överallt.

Söta cs, du e bra go duGlad fortsätt lata på du, vi vet att du tänker på oss iallafall.

Momiji ja det finns alltid saker som måste upphäva ett köpstopp tillfälligtFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
7/25/12, 10:08 PM
#18

Åh, den dagen IKEA tar in blandsaft och kräm.. *drömmer* Gifflar har jag gjort populära i vår bekantskapskrets tack vare IKEA, men kräm är ju långt mycket bättre än gifflar..

Jag har nyss börjat äta enligt LCHF, kroppen klarar inte riktigt av kolhydrater, så inte ens om jag kunde köpa kräm hade jag kunnat äta det. Gråter Det är frestande, men egentligen inte värt det när man mår så dåligt efteråt.

Jag hälsade på min pappas svenska kollega när jag bodde i Japan, hon hade nyss flyttat dit. Hon berättade hur hon handlade all mat på IKEA. "Man hittar ju ingenting man känner igen i de vanliga affärerna", sade hon, och köpte falukorv i Sueeden-shoppu ("Sverigeshoppen"). XD Ja, det är väl himla tur att IKEA finns. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
7/25/12, 10:26 PM
#19

LCHF - köp vettig kockossmör, det ska vara en gudagåva för LCHF:are enligt vad jag har hört. Hjälper mot typ allt!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
7/25/12, 10:27 PM
#20

Godkväll/natt alla!!!

Jag har läst era inlägg men är aldeless för lat för att svara, förutom att jag med vill ha en Lenormad-lek. Cool

Idag har jag, Nora och Niklas varit i djurparken och myst runt. Vilket väder!!! Man kan nästan tro att det är sommar! Tungan ute Tagit lite fina kort och grämt mig över att jag vill ha ett teleobjektiv till min kamera. Helt underbar dag!! Nu har jag ont i fötterna..


Annons:
Pagan
7/25/12, 10:37 PM
#21

Underbart Jessica, sommar, va, hetta heter de, sverige är inte landet lagom direktTungan ute ja klart man får önska mera av det man har och bättre än det man har - man ska inte nöja sig med mindre än bästa grejen.

Du har klart missat dagens höjdpunkt….säger inte vilken. Sätt fötterna i fotbad och fundera på den duFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
7/25/12, 10:45 PM
#22

VAAAA??!!! Förvånad


Pagan
7/25/12, 10:50 PM
#23

heheheTungan ute I say no more

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
7/25/12, 10:53 PM
#24

Äsch du tog ju den direkt!Rynkar på näsan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
7/25/12, 10:53 PM
#25

*hmmm* Ska jag bli tvungen att läsa allt igen??


Pagan
7/25/12, 10:56 PM
#26

Jasså du finurlade inte klartSkrattande YES!!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
7/25/12, 10:56 PM
#27

#13 Tack Ruzicka det var gulligt sagt. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Jessica Holländare
7/25/12, 11:05 PM
#28

Nej, jag fattar ingenting.. o.O Handlar det om Lenormand-leken och den bra boken?? Känner mig gaaanska trög just nu…


Pagan
7/25/12, 11:22 PM
#29

ska jag svara….nä …………tror

jag väntar tills i monTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
7/25/12, 11:23 PM
#30

Nä så stygg kan jag inte va, jag menade denna trådSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
7/25/12, 11:24 PM
#31

Åh!!! Nu kommer jag ju inte kunna sova!!! Eller jo, jag kommer däcka och sova som en klubbad säl!!! Cool


Pagan
7/25/12, 11:25 PM
#32

Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: