Annons:
Etiketterboktipstidningarövrig-media
Läst 2449 ggr
Pagan
2012-07-24 11:33

Mike Dooley

Mike Dooley, sicken kille vaGlad

Skulle tro att Isa har dessa böcker också (vi brukar falla för samma böcker i bokklubben)- Oändliga möjligheter och Skapa förändring - har varit mitt morgon sällskap ett par dagar. Idag skrev jag en lista efter hans recept - på vad jag materialiserat, konkreta saker, fast jag kanske trodde det var omöjligt från början. Varannan rad skulle man skriva på. Den andra raden ska man fylla med sådant som man vill manifestera i framtiden.

Man kan också skriva ner saker man tagit sig förbi, svårigheter mm som man känt oöverstigliga och på den andra raden sådant som man vill ta sig över nu.

Man kan även skriva en lista på människor man beundrar, ser upp till eller vill efterlikna - vad har de för kvalitéer som jag vill ha, eller vad har de sagt/gjort som gjort intryck på mig. Hur kan jag applicera det på mitt eget liv?

Var faktiskt ganska nyttigt, en massa saker har jag fått snurr på senaste året och det har bara fått gå, det där målet jag hade då har jag faktiskt uppnått, fast jag inte sett det som en prestation egentligen, bara nödvändigt ont. Konstigt! Nu gäller det att höja ribban då och manifestera resten. Vara klar över vart jag vill gå och låta varje steg bli vägen mot målet och fatta att det är så. Att om det dröjer så är det för att jag kan förvänta mig bättre saker än vad jag kan se själv. Man ska bra sluta tänka på HUR det ska gå till. Bara själva slutmålet ska vi ha fokus på. Lätt som en plätt ju.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[C Stark]
2012-07-24 12:04
#1

Jag älskar nuet, nuet älskar mig - framtiden serverar mig!

-Mot sherwood skogeeeeen!!! Flört

Tarotstollan
2012-07-24 18:44
#2

Har aldrig mig veterligen hört talas om denna kille. Vilken bokklubb, vilka böcker?????Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-07-24 19:25
#3

Oj så spännande! Kör hårt, ja det är bra Pagan! The sky is the limit! Stollan, weii du är i ett flöde tror jag' Sherwoodskogen ja * rodnar & flinar lätt* fram tills 20-nånting trodde jag de sa " kör mot, kör mot skogen!" Ja det gäller att ha koll;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-07-24 19:54
#4

Haha… nä, vad söt du är skogis. Nu skrattar jag Flört

Jag känner faktiskt inte heller till Mike Dooley specifikt. Men jag har också plöjt genom horder av böcker inom personlig utveckling. Det är oerhört nyttigt. Ju mer man läser desto mer vill man åt. För när man kommit en bit på traven förstår man hur lite man kände sig själv från början.
Allt som lyfter en lite grann är värt att göra minst en gång!

Pagan
2012-07-24 20:10
#5

Böckerna heter Oändliga möjligheter och Skapa förändring Stollan. Bokklubben är livsenergi, deras utbud är jättebra.

I skapa förändring finns en del uppgifter som man ska göra - ja om man vill, men det är verkligen intressanta aspekter som vaknar till liv. Så kanske kan jag justera tankebanorna lite i rätt riktning och bara fokusera på målet, och inte på HUR jag ska lyckas nå dit så är jag himla nöjd.

Om man går in på http://tut.com/ så kan man få Mikes mailbrev varje dag med massa poitiva affirmationer och/eller budskap från "universum".Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-07-24 20:26
#6

# 5. Tack Pagan,  jag är ju redan medlem i Livsenergi  (se inlägg i Godmorgon 24 juli). Hade de böcker med honom nu i det senaste nummret? Jag har tydligen totalt missat den här killen. Får ta och kolla upp honom ordentligt!Flört Eller också kan det vara så att han skriver om sådant som inte intresserar mig nämnvärt, då kan jag ha sett böckerna men inte brytt mig om dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
2012-07-24 20:48
#7

Jaha, ja där ser man vad man missar i bland, vi är ju rätt flitiga i trådarnaSkrattande

Jajamensan, eller i näst senaste kanske….kommer inte riktigt ihåg.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-07-25 11:06
#8

Jadå. Självklart är de de böckerna jag läser just nu. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: