Annons:
Etiketttolkningar
Läst 1459 ggr
[the fool]
7/23/12, 11:55 AM

Tarot korten

Jag undrar om ni har någon speciell ritual eller sätt när/innan ni lägger kort?

Jag har hållt på med korten i 2 år från och till och kan ännu inte behärska dom!

har svårt att tolka dom…

men så finns de 3 kort som alltid får mej att känna starkt

tex kortet NARREN,den tolkar jag ibland som nonchalant,arrogant,känslo kall och opålitlig

MEN i vissa fall kan ja uppfatta å känna de kortet som Glädje,något man ser fram emot,lycka

vet inte varför …beror inte på korten runtomkring,utan bara en känsla

sen har vi DE ÄLSKADE de kortet tolkar ja inte heller som de "SÄGS" att de betyder när man läser runt om kortens betydelse..

utan de kortet tolkar jag som de älskade,2 personer mannen i mitt liv och vise verse,stark kärlek till varandra,ja allt som har med äkta och sann kärlek…

sen har vi då svärd sviten  9 i SVÄRD

Den tolkar jag aLLTID som en innre sorg,hjärte sorg,olycklig,ensamhet,att man sägt och gjort saker som man inte menat… det är nog de enda kortet som jag får samma starka känsla när jag får upp det…det känns liksom som det går rätt i mitt hjärta,de gör ont på något sätt!

Men även den tolkningen är fel enligt diverse böcker forum mm

sen sist

de sägs att om man ställer ja /nej frågor och VÄRLDEN  kommer upp så betyder det ALLTID JA

och om DÖDEN kommer upp så betyder det alltid NEJ

Nu undrar jag hur ni/Vad har ni för åsikt om detta?

Jag har fått upp BÅDE DÖDEN och VÄRLDEN i läggningar jag gjort på mej själv å då blir jag VÄLDIGT förvirrad..hur man ska tolka det!??

ALLA TIPS e tacksama era tankar och funderingar!

Skrattande

Annons:
Jessica Holländare
7/23/12, 12:04 PM
#1

Jag tycker man ska gå efter sin egen känsla. Intuition är ju viktig inom Tarot. Själv går jag helt efter boken då jag har svårt att lita på mig själv.

Vi hade en tråd för ett tag sedan ang ja och nej frågor. Jag är lat och orkar faktiskt inte leta just nu. Tungan ute Jag själv ställer inte ja och nej frågor till min tarotlek, det får pendeln ta hand om.

Du kommer säkert få bra svar under dagen. Glad


[the fool]
7/23/12, 12:27 PM
#3

Tack Jessica …

Har dock läst dom trådarna Skrattande

Men de va bra att jag fick läsa dom igen,

Pagan
7/23/12, 12:36 PM
#4

Ja det kan vara förvirrande många gånger att ens egen tolkning blir så annorlunda mot vad som kan stå om kortet i grundbetydelsen. Men du ska alltid utgå från ditt kort här och nu, din känsla och vad magkänslan säger dig. Det kan vara bra att kolla i grundbetydelsen om man fastnar och kortet inte säger dig någonting, då kan det vara bra med "någon annans perspektiv"för att liksom komma igång och det kan vara att man känner att nej nej nej, de har ju inte fattat någonting för plötsligt så kan du minsann påpeka på flera brister i deras tolkning och är på banan igen.Glad

När det gäller att vissa kort alltid svara ja och andra alltid nej - svårt det där, ungefär som att ett positivt besked - hos doktorn exempelvis - är det alltid positivt? Det kan visa på att ja du är gravid - men vill alla verkligen vara det, hänger du med på hur jag tänker.

Jag frågar inte ja eller nej frågor jag heller - det använder jag pendeln till så som jessica. Däremot kan jag fråga om jag är på rätt väg, eller om jag kommer landa mjukt så att säga - den vägledning man får där kan jag ju själv tolka som negativt eller positivt beroenda av vilket kort som kommer upp.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Maikailoa
7/24/12, 10:40 PM
#5

Vill man använda speciella kort för att betyda ja eller nej så kan man göra det, och det är inget problem om båda kommer upp, då det bör betyda varken ja eller nej; Frågan kan vara fel eller bör inte besvaras nu.

Upp till toppen
Annons: