Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 4214 ggr
[the fool]
7/22/12, 8:38 PM

Meditation???

Hej

Har följt erat forum i någon månad,har inte orkat ordna med medlemskap men nu äntligen tog jag mitt förnuft till fånga och reggade mej här hos er! :D

Har under denna tid läst mångaintressanta trådar! !!!

Men nu har ja en fråga till er alla kunniga innom meditation

Risken är stor att den är konstig och dum,men jag gör ett försök !

när jag dom senaste dagarna lagt mej för att meditera så låser det sej för mej..Har aldrig haft problem med detta förut..

men det är som att huvudet hakar upp sej,jag får helatiden en bild på en person som ja känner rätt väl..

och jag kan inte få bort ansiktet i tankarna utan de blir som det låser sej!

Det låter dumt men jag undrar om någon av er här inne vet vad det kan betyda.och varför det blir så?

Som ja nämde ovan har aldrig haft problem med meditationen tidigare,men nu så går det bara inte då detta ansiktet låser sej i mina tankar och ja kan varken tänka mej förbi det eller fokusera på annat än personens ansikte!!

Frustrerande..

För övrigt tycker detta är en mycket bra och intressant sida..!

alla medlemmar verkar goa mot varandra! :)

Annons:
Pagan
7/22/12, 9:00 PM
#1

Hej du och vad härligt att höra att du verkar trivas hos oss redanSkrattande Här har vi aldrig hört en enda fråga som är dum eller konstig. Vi är alla här för att lära av varandra och din fråga här och nu tillför just den möjligheten för oss. Jag har aldrig haft denna problematik, har mest problem med att glömma shoppinglistor och ett ostädat badrum då jag själv ska meditera.Flört

Ja vad göra? Antar att du haft en del grubblerier kring detta och det sitter som fastetsat varje gång du försöker komma till ro. Hur har du själv funderat? När började det och kan du ha en aning om varför?

Vad jag funderar på är vad du tror denna person du får upp - har att säga dig. Om du kan komma förbi det stadiet så tror jag du är en bit på väg. Saker händer inte av en slump och något hos denna person eller kring er relation har ditt omedvetna snappat upp och vill lösa på något sätt tror jag. När du ser detta ansikte så skriv så pennan glöder allt du får upp och när du gjort det kan du kanske börja om. Låter inte som om du kan negligera det iallafall.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
7/22/12, 9:05 PM
#2

Vad kul! Välkommen till oss!! Glad

Att meditera handlar väl om att inte tänka alls, tankarna som kommer upp brukar jag bara betrakta för att sedan låta gå vidare till att inte tänka alls igen.
Är det ett återkommande moment som stör dig kanske du måste fråga dig själv varför? Svaren hittar vi ju i oss själva.
Är det någon du känner för det första?
Vad har den här personen med dig att göra? Har du något otalt med personen?
Låsningar och blockeringar brukar ju vara just obearbetade händelser.
Men det vet du bäst själv.Vilka känslor kommer upp? Eller vilka känslor hindrar du från att komma upp? Det är ju du som upplever det!
Kommer obehagliga tankar upp oavsett vaket eller meditativt tillstånd så brukar jag förhålla mig till SOAS regeln, vilket innebär:
Stanna upp - Observera - Acceptera - Släpp taget
(Det fungerar oförskämt bra)
Hoppas att du kommer till rätta med vad som hindrar dig!

Glad

[C Stark]
7/22/12, 9:06 PM
#3

Haha… vi skrev samtidigt… Flört

[the fool]
7/22/12, 9:09 PM
#4

tack för svaret!

jo jag har mina funderingar,men ja är osäker på om det är det jag får till mej eller om det är något jag önskar och vill…

har ju haft fel mååååånga gånger förut…hahaha

får rannsaka mej själv!

det är i och för sej en knivig sitvation med denna person och ett stort beslut som ska tas,och vi tycker inte likadant så därutav att jag har svårt att avgöra om det ja "känner" stämmer eller bara är något som Jag SJÄLV vill att det ska vara!

Skäms

Pagan
7/22/12, 9:10 PM
#5

Två själar samma tankeGlad Gillar din:

SOAS regeln, vilket innebär:
Stanna upp - Observera - Acceptera - Släpp taget.

Hoppas The Fool kan ta till sig vad vi menar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
7/22/12, 9:11 PM
#6

#4 Det låter som att du redan är på väg…
Alla har vi fel ibland - det är från dem vi lär oss!! Glad

Annons:
plutopellis
7/22/12, 9:14 PM
#7

Hej och välkommen the fool!

Jag mediterar inte, av just den anledningen att mitt huvudet är ett enda virrvarr av tankar och när jag väl stannar upp för att meditera susar de ännu snabbare. Men du har ju fått lite tips här så jag ville mest bara säga välkommen och att jag verkligen gillar valet av nick du tagit! Skrattande Hoppas du ska trivas bland oss tokar Glad

[C Stark]
7/22/12, 9:15 PM
#8

#5 Amen. Flört

Ja, den är faktiskt bra - inte sällan står den uppskriven på min badrumsspegel! Glad

Pagan
7/22/12, 9:16 PM
#9

Men om du skriver ned allt som är / har att göra med den

Kniviga situationen

Det stora beslutet

Varför Ni har olika mål

Vad du vill egentligen

Alltså är ärligt uppriktig inför dig själv och vad DU vill - så kan ju tänkas att du får ett annat utgångsläge

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[the fool]
7/22/12, 9:17 PM
#10

Tack alla..tror nog ja kommer trivas här !!Glad

Pagan
7/22/12, 9:22 PM
#11

Klart du kommer göra detTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[the fool]
7/22/12, 9:28 PM
#12

Angående beslutet så VET jag och har redan bestämmt mej…de han som e ute å cyklar plötsligt…men vem vet han kanske tycker tvärt emot..va vet jag? han säger de men de låter inte så när han säger de,känns som han pratar mot sej själv,men de bryr ja mej inte om  i stora hela för jag har bestämmt mej och det vet han oxå,men visst känner ja mej elak som bestämmer i slut ändan…ja tack för era tips å råd…har lagt kort på detta så jag blir blodig men inte har ja fått något bra svar!

Kan ju oxå bero på att jag är KASS på att tolka och läsa Tarot korten…hahahaha ska beställa till en taro läggare i göteborg…måste ha lite vägledning! hihihiSkrattande

plutopellis
7/22/12, 9:31 PM
#13

Om du har problem med tolkningar är du alltid välkommen att lägga ut läggningen så hjälps vi alla åt att tolka Glad

Annons:
[the fool]
7/22/12, 9:35 PM
#14

tack det va snällt av er!!! testade en läggning från er sida här förut! om för och nackdelar..det var någon som lagt ut en sån stjärna!!

tyckte den verka bra men ja kunde ÄNDÅ inte tolka korten rätt

brukar lägga en  med 9 kort vet ej vad den stjärnan heter men ett mediium/taro läggare lärde mej lägga den…men de hjälper ji inte om så jesus lär mej läga stjärna när ja e lika medial som mina tofflor :) haha

Isa56
7/22/12, 9:35 PM
#15

Varmt välkommen hit The fool. Du har fått bra tips i tråden, så jag nöjer mig med att hälsa dig välkommen. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
7/22/12, 9:42 PM
#16

Hahaha, medial som tofflorna! Den var underbar! Jag är inte medial, Tarot handlar om intuition. Känsla och jag går mycket på grundbetydelse. Sedan talar korten om hur det KAN bli, inte hur det KOMMER att bli. Där ligger skillnaden. Men jag tror även att vissa frågor fungerar inte, och det är för att du själv har blockerat dig. Om du lyckas släppa allt då kan du nog få ett svar från korten. Annars har vi ju tarotkedjan uppe till vänster där vi lägger för varandra. Svarar du på en annans fråga svarar någon på din, det kan ju ge en vägledning Glad

Pagan
7/22/12, 9:48 PM
#17

9 kort kan ju vara lite mastigt att börja med också. Jag är en företrädare av 3 korts läggningen - nutid - hur det ser ut i dag - dåtid - hur det faktiskt var och framtid - det som korten vägleder dig om i det kommande.

Dåtid just för att se hur det såg ut - kan man ta till sig det svaret så kan man förstå de andra kortens betydelse också.

vad som kan vara det svåraste - har jag förstått - är ju faktiskt själva frågan! Att tolka korten utifrån den fråga jag vill ha svar på. Däri ligger den största probelmatiken. Så skriv upp din fråga - lägg tre kort - så hjälps vi åt med tolkningen om du fastnar på halva vägen. Fast vi måste ju veta vilka kort som du fått upp för att hjälpa dig på bästa sätt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
7/22/12, 10:57 PM
#18

Hejhej, och välkommen! Skrattande Jag har inget vettigt att tillägga, utan ville bara säga det. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
7/22/12, 11:48 PM
#19

Det var väl jättevettigt Ruz!! Flört

Jessica Holländare
7/23/12, 11:02 AM
#20

Välkommen hit!! Skrattande


Annons:
Amandla
7/23/12, 1:59 PM
#21

Välkommen! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[the fool]
7/23/12, 2:57 PM
#22

Tack tack alla Skrattande

Upp till toppen
Annons: