Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1688 ggr
Ruzicka
7/19/12, 8:58 AM

Godmorgon 19 juli

Godmorgon kära vänner! Skrattande

Såhär tidigt har ni väl aldrig sett mig vara uppe?! Jag var tvungen att gå upp och lära sambon koka ägg ("vattnet börjar inte bubbla!").. kära nån. Tungan ute Nej, jag kryper nog ner i sängen några timmar till.

Jag hoppas att ni alla får en underbar dag, för det förtjänar ni. Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Skogshumblan
7/19/12, 9:15 AM
#1

God morgon Ruzicka och andra. Ja käre tid Ruzicka sicken morgon! Hoppas du somnar om en stund. Själv ska jag strax sparka iväg mig och dotera till doteras bästis. Tydligen hade bästisen haft Ont i magen i morse och när hennes föräldrar frågade var det gjorde Ont och hur de skulle hjälpa henne så det onda gick bort pekade ungen på sin mage och kved fram min dotters namn. De lekte en lååång stund i förrgår vill jag tillägga. Ja käretid vilka sköningar de är de där två. Låter ömsom som ett gnabbandes äldre par som varit ihop för länge för att i nästa stund vara helt förälskade av varandra. Och så har de från start gått loss i varandras garderober och provat varandras kläder som tjejer visst gör ;) Urgulligt! Nu är det bäst jag sätter fart. Ha en alla tiders dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
7/19/12, 9:16 AM
#2

Godmorgon RuZ!

Lära koka? Omg - flytta ut så fort du bara kan! Flört

Nu är solen tillbaka i min stad. Så jag får en stund i värmen mitt mellan sjukhusen idag.
Är trött som bara den, det blir solglasögon på! Cool

Önskar alla som tittar in här en fantastisk fin dag!
Kram på er.

Isa56
7/19/12, 9:20 AM
#3

Godmorgon Ruzicka och alla andra. Skrattande

"Vattnet börjar inte bubbla" Var spisen igång? Tur han har dig som kan hjälpa honom. Sov gott Ruzicka, det har du gjort dig förtjänt av. Kyss

Blir nog en tag i källaren idag också. Jag tar det i etapper, när jag känner för det.

Just nu är det lite mulet. Önskar sol, lagom värme och ljumma brisar. Så trött på den lite fuktiga småkyliga som det är nu. Tyst

Ha en bra dag med ett citat av Wernher von Braun.

"Forskning är vad jag sysslar med när jag inte vet vad jag sysslar med."

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
7/19/12, 9:23 AM
#4

Jaha och både du Skogis och Cs hann emellan där. Nåja man får ta det lugnt med ålderns rätt. Oskyldig

Ja småtjejer är söta. Tungan ute

Hoppas allt blir bra Cs. Så du även får en liten stund i solvärmen. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
7/19/12, 10:38 AM
#5

Ja jösses, hoppas han fick sina ägg som han önskadeTungan ute

Ja du skogis, säga vad man vill om yngel, de är duktiga på att få som de vill.

Låter som du har dagen spikad Cs, önskar dig en bra dag däremellan.

Isa, ja man får ta det pö om pö, kan vara rätt så trivsamt också. Tror jag är rätt duktig på att forska jag ocksåGlad

Idag står Gekås på agendan,dottern behöver ridkläder, luvtröjor, jeans och vi andra behöver diverse "fylla förråden" så listan e lååååång. Som tur är så har jag visualiserat en himla bra lottovinst så det fixar sig. Tror de har byggt ut en så där 4000 kvadrat sedan sist så det tar väl en stund att hitta det jag ska ha. Hoppas och tror att det är en bra shoppingdag så det inte är alltför mycket folk.Tyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
7/19/12, 10:59 AM
#6

Det är nog minst 20 år sedan jag var i Ullared senast. Gissar där har hänt en del sedan dess. FörvånadFlört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
7/19/12, 11:05 AM
#7

ja du de bygger ut hela tiden. Enda fördelen är väl att köerna minskat för stället kan svälja hur många som helst.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
7/19/12, 11:31 AM
#8

Ja, sist vi var där stod vi två timmar i kö för att komma in. Men det gick snabbt i kassorna sen. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Momiji]
7/19/12, 12:34 PM
#9

Hallå på er! Ja, just nu önskar jag att jag inte farit till läkaren imorse. Nu är jag inlagd på akuten med slangar över hela kroppen och jag får inte lämna avdelningen. Ska vara här till lördag är det tänkt. Fast nu vill jag helst vara hemma

Isa56
7/19/12, 1:15 PM
#10

Men Momiji då. Jo jag förstår att du vill hem, men det är ändå skönt att de kollar upp vad som händer med dig. Krya på dig.

Vi finns här. Många varma kramar till dig. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
7/19/12, 1:17 PM
#11

Jösses då, Momiji! Men gott att de tar dina besvär på allvar, nu ordnar det sig ska du se. I dagens läge så läggs man inte in på sjukhus utan stor anledning.

Ruzicka, inte utan att jag kommer att tänka på när jag hade köpt mitt första strykjärn. I bruksanvisningen stod det bland annat: "Om strykjärnet inte blir varmt beror det förmodligen på att Ni glömt sätta i kontakten" *lol*

Här är det tyst och stilla, min äldste sover och så gör Albinpudeln. Ibland kan man tro att de där två sitter ihop med varann Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Momiji]
7/19/12, 1:31 PM
#12

Har redan träffat så många läkare att jag inte vet vem som är vem. Än så länge verkar jag frisk

Ruzicka
7/19/12, 2:30 PM
#13

Åh kära nån! Jag sov till tio över två! Förvånad

Koka ägg är ju inte hans specialitet, men sambon är bra på annat. Vi har alla våra brister. Glad

Jag hade gärna hängt med till Gekås, Pagan! Jag har varit där två gånger och jag älskar det - tant som jag är. Flört Har de djurgrejor på Gekås också? Jag tänker typ matskålar och bäddar? Kanske klösträd? I så fall kanske man borde ge sig av igen.. även om det tar ett bra tag att köra dit härifrån (alltså, jag tänker från mina föräldrar nu, och inte från Tyskland Tungan ute). Jag hoppas att ni hittar vad ni vill! Och vilken himla tur med den framtida vinsten.. Flört

Amandla, det får ju en att undra hur många gånger folk ringt kundtjänsten och varit arga för att strykhjärnet inte fungerat, och det bara var kontakten.. =P

Herregud, Momiji. Vilken himla tur att du gick! Nu hittar de något skall du se, och för varje gång de inte hittar något, tja. Då är det en sak mindre som kan vara problemet! Jag önskar verkligen att du kryar på dig snart..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
[Momiji]
7/19/12, 2:39 PM
#14

Dom har upptäckt vad som händer när jag får svimmningsattackerna, pulsen ökar lite men då är det frågan vad som är hönan och vad som är ägget. Ska på ultraljud av hjärtat nu

Skogshumblan
7/19/12, 4:52 PM
#15

Momiji, skönt att du blir noggrant undersökt och utredd. Hoppas allt jag har att de hittar både "höna & ägg" samt kommer på vem som gör vad med dig. Vi finns här- bara skriv en rad så vet du att vi backar upp med pepp o tankar! Goaste kramen till dig! Ruzicka Gekås har allt och lite till. Alltid värt en tripp, till och med från Tyskland om du frågar mig ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Momiji]
7/19/12, 5:19 PM
#16

Hjärtat såg perfekt ut. Har fått ta en halv tablett av någonting som ska se till att inte pulsen håller på att öka men annars är jag fullt frisk.

[C Stark]
7/19/12, 6:21 PM
#17

Vad skönt momiji! Ett tips - Be om kbt om du inte har de redan så du får förklarat vad som händer i din kropp, det hjälper mycket!

Jag vill oxå på ullared, har aldrig varit där. Jag behöver bara ett lite större hus först så jag kan fylla det ordentligt!

Nyss hemkommen och hemkär och mina nya visitkort har kommit - dom är såå fiiina!!! Skrattande

plutopellis
7/19/12, 8:40 PM
#18

Ruz, om du ska till Ullared kör du ju förbi här och kan hämta upp mig FlörtTungan ute

Tycker det är jättebra att de la in dig Momiji! Förstår att du inte vill vara där men det känns tryggt att veta att du är där och får hjälp med vad det nu är som härjar i kroppen på dig. Krya på dig vännen Kyss

Hoppas ni gjorde massa fynd Pagan!

C Stark, häng på mig och Ruz Flört

Amandla, vad jag skrattade åt din bruksanvisning! Skrattande

Ganska nyss hemkommen från att ha kört hela långa vägen till Gislaved direkt efter jobbet för att träffa en vän och syrran och mumsa lite god mat samt se vännens lägenhet. Hon har "bara" bott där 1,5 år Förvånad borde skämmas! Men nu har jag varit där och sett den och jag tror jag ska flytta in för oj vilken inredning hon fått till! Hade jag inte kunnat tro trots att jag känt henne urlänge Glad riktigt harmonisk lägenhet. Så jag vill att mitt hus ska se ut när vi äntligen har råd efter bröllopet att sätta lite färg på väggarna. Innan dess känns det på något sätt så meningslöst att riktigt bry sig Foten i munnen

Pagan
7/19/12, 9:01 PM
#19

Ja jösses Momiji, verkar som du blir kollade från tårna och upp. Men det är ju kanon. Men förstår att det finns 100 andra ställen du hellre varit på just nu.

Härligt Pellis, ja ibland undrar man varför det ska ta år innan man ses, dagarna bara rusar och vardagen tar sitt.

Ja Gekås Ruz, jag öpptäckte att hela nedre våningen är inredd för bara djur grejer. De har ALLT! till fågel, råttor, hamster, katt & hund och häst då förståss. Bäddar, skålar, mat mm Fast jag såg ingenting till fiskar om jag tänker efter, fast jag letade ju efter annat. Sist jag var där så var det plats för verktyg, trädgård, hobby och Data grejer, nu bara djur.

6 timmars irrande där gjorde mig helt stirrig kan jag säga, eller ja, det räcker med en timme så har jag nästan panik. Nu var ju dottern med och det är nästan värre för det är ett evigt "kolla här" hela tiden, när man själv kollar på annat. Pust & stön! Vet ju att vissa älskar stället och längtar dit. Dokusåpan - Ullared - visade ju t.o.m att folk tog in på campingen och levde för shoppingen hela semestern! så det är väl tur vi är olika. Men vi såg Morgan där, men har såg lika sliten och trött ut som jag kände mig så vi hälsade inte. Han fick vara ifred. Men jag fick inhandlat allt på listan och givetvis lite till. Men dotterns behov av kläder och jeans är stillat till jul förhoppningsvis. Alla förråd fyllda och shampohyllan/deo ser lycklig utGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
7/19/12, 9:39 PM
#20

Härligt Pagan, låter som att de hinner ladda om lagom  till jag tänkt åka i oktober:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[C Stark]
7/19/12, 9:40 PM
#21

#18 Haha… jag hänger på ! Cool

Gud det låter helt fantastiskt Pagan! Med vissa undantag som panik och 6 timmar, det är ju en hel arbetsdag!?! Förvånad

Pagan
7/19/12, 9:51 PM
#22

Jo tack!! Hade hellre jobbat de timmarna faktiskt!! Men v.28-33 är ju alltid värst, de skriver de t.o.m på hemsidan. Då är det så mycket folk i huset att det är köer överallt. Så det är ju klart att jag ska dit just nu!Obestämd

Man ska väl helst välja en solig dag också, då kanske folk ligger på stranden. men denna sommar är ju inte för soldyrkarna direkt så jag chansade. Eller vad hade jag för val med en fjortis som tjötar 100 hål i huvudet på en om nya kläder för ALLT! är för litet/slitet/gammalt/fult osv osv osv. Så jag har skjutit på det ett tag.

Nu är hon lycklig över sina nya kläder och parfymer att hon t.o.m sorterar i garderoben och städar rummet!!Förvånad Slutar väl med att hon upptäcker att hon behöver ännu mer sakerTyst

Men jösses vad de har ändrat och byggt ut. En hel avdelning bara med kosttillskott och måltidsersättningar. Väskavdelningen var säkert en mil lång, damernas tog liksom aldrig slut och lamp och textilavdelningen hade ju en himla massa fint. De har ju en resturang uppe nu - rena rama IKEA - och 2 fikaavdelningar, t.o.m en hörna för karlar som kan titta på sport medans käringen shoppar. Så ja man kan lätt gå där 10 timmar om man har inspiration, tar en fika och slappar lite mellan varven och kan gå ifred. Men det lär dröja för min del.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
7/19/12, 10:07 PM
#23

Kbt ska jag börja med till hösten. Den som jobbar med det har semester. Just nu ser det ut som att allt detta är psykiskt. Men jag hoppas på att få komma hem innan lördagkväll. Nu har jag tagit mina örttabletter och ska dricka mitt te. Alla andra på avdelningen har lagt sig och det är bara jag och läkarna, sjuksystrarna och undersköterskorna som är vakna

Jessica Holländare
7/19/12, 10:14 PM
#24

Vad bra att de kollar upp dig Momiji!!! Ja, du Pagan, det är ju enormt där!! Men jag är en av dårarna som bara äääälskar gekås!!!


[C Stark]
7/19/12, 10:15 PM
#25

Det låter bra det. Glad Vi håller tummarna för Dig!
Och glöm inte att andas, det är inte helt överkattat

Kram

[C Stark]
7/19/12, 10:18 PM
#26

Sporthörna låter prima om det ska bli en sån lång dag, haha… Jag hör inte till kategorin som älskar att shoppa.
Fort ska det gå, gärna med en lista som man kan dela i två delar och ge till sin andra hälft, så ses man vid kassorna fortast möjliga sedan. Effektivitet. Cool

Pagan
7/19/12, 11:03 PM
#27

Ja vi finns alla av olika sort, tur är väl detFlört

Momiji jag hopps du kan sova gott, du är ju vad det verkar, väl omhändertagen, gott att de tar dina symptom på allvar. kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tarotstollan
7/20/12, 12:40 AM
#28

# 19. Har Gekås allt?Flört Hur många Orakel-Tarotlekar stoppade du ner i vagnen?Tungan ute Nej, jag skojar bara.Skrattande Mig veterligen har de inte sådana där, vilket är synd! Tänk så billiga de hade varit då! Då hade vi alla varit där och tömt lagren, eller hur?

#23. Vad bra att de tar dig på allvar Momiji. Hoppas att du mår bättre redan i morgon. så du får åka hem med lite hjälp mediciner.

Ha det bra alla!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
7/20/12, 12:42 AM
#29

nope inte en tarotlek så långt ögat nådde Stollan. verkligen syndFlört eller ren tur!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: