Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 2381 ggr
Destany
2012-07-15 12:54

Stänga ner?

Hej jag har nyligen tagit upp min tarotkortlek igen men det e så här att energierna (andarna?) e kvar efter jag spått och de välter saker o öppnar dörrar mm. Min sambo tycker detta e otäckt o jag vill oxå att de ska hålla sig lugna så nu har jag slutat spå igen o jag vill ju spå. Så jag undrar om nån vet hur man kan " stänga dörren " till andevärlden efter jag spått klart. Fick tipset att kolla på övernaturligt i fokus men hittade inget där

Annons:
[Ravenna]
2012-07-15 14:47
#1

Hur brukar du göra innan du börjar lägga korten, har du någon särskild ritual? Öppnar du på något sätt, kallar du in någon eller något särskilt eller inte alls? Det är lättare att svara dig om du berättar lite mer om hur du brukar gå tillväga nämligen.

Skogshumblan
2012-07-15 16:03
#2

Destany, kul att se dig här, jag håller med Ravenna ( Ravenna , kul när du kikar in :)) Jag brukar göra så att när jag ska lägga sätter ja mig en stund och samlar mina tankar, ber mina guider vara med mig och hjälpa mig lägga. Ska jag lägga för någon annan bjuder jag in dennes guider och ber om hjälpas att det som ska komma fram gör det. Sen tar jag leken, fokuserar på frågan/ frågorna och blandar tills det känns färdigt. Jag gör det jag ska och näe jag är klar tackar jag guiderna för hjälpen och stänger ner, ber dem respektera att jag vill vara "offline" igen. Jag har haft svårt för att stänga mig och vara stängd så jag har fått hitta knep som att visualisera hur jag stängs och för mig funkar det bäst med att jag föreställer mig kronärtsskocka som sluter sig hårt om mig. Hoppas du hittar sätt som funkar för dig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Destany
2012-07-15 21:38
#3

#1 jag brukar sätta mig o ha kortleken i händerna ett tag, kallar inte in nån speciell o sen när jag e klar lägger jag tillbaka dem i burken typ. E rätt ny på det o e lite rädd för andra sidan men ändå nyfiken o känner att jag vill syssla med Tarot. #2 tack :)jag ska prova o göra som du säger o hoppas att det hjälper :)

[Ravenna]
2012-07-16 18:54
#4

#2 Tack skogshumblan, jag kikar in då och då men skriver ju inte alltid. Men ibland så. :-)

#3 Tack, jag tror att eftersom du har en rädsla för något okänt så kan det vara där ditt problem ligger.

Mitt råd är att först och främst möta dina rädslor, rädsla kan annars vara som en generator för märkliga fenomen. Med andra ord så kan rädsla skapa en hel del som inte alls har med andeväsen att göra. Våra undertryckta känslor kan ge upphov till sånt som en del skulle säga är "spökerier".

Vad är det du är rädd för? Och vad är det du är nyfiken på? Vad vet du om "andra sidan"?

Skapa också en egen ritual kring dina tarotläggningar. En ritual har den fördelen att den har en tydlig början, mitten och ett slut. Du "öppnar", utför läggningen och "stänger". Upplever du rädsla, så ta det som en indikation på att du går för fort fram. Ta itu med din rädsla innan du går vidare.

[C Stark]
2012-07-16 19:41
#5

Jag förstår ditt dilemma… jag tycker inte heller att det är roligt när saker far omkring i lägenheten. Men samtidigt så ber vi ju om kontakt när vi lägger så det är väl inte konstigt att vi sen får det…
Jag har inga ritualer för någonting,jag lägger bara kort när jag känner att jag även har goda energier omkring mig.
Däremot så ber jag helt enkelt om att få vara ifred om det börjar stöka för mycket.
Och känner jag att det är dåliga energier runt mig ber jag om ljus och energi över mig, mitt hem och mitt liv, samtidigt som jag visualiserar detta.

Och det fungerar alldeles utmärkt.

Glad

Tycker också att du ska läsa, inte hur man skyddar sig, utan om vad energierna faktiskt är (eller kan vara) för något. Rädsla grundar sig ofta på okunskap och över saker vi inte kan kontrollera. Vet vi vad vi har att göra med och även insikten att vi kan kontrollera så finns inte mycket av rädsla kvar.

Upp till toppen
Annons: