Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1427 ggr
plutopellis
7/12/12, 7:01 AM

Godmorgon 12/7

På bussen in till jobbet, att det aldrig blir fredag!! Drömt mardrömmar om snigeläggen! Haha :) Är riktigt trött i hela min kropp men sover bra nu när jag börjat jobba igen. Fick en tid till på tisdag för basal kroppskännedom eller vad det hette :) ska bli spännande! Jag är redo :) Hoppas ni har flytväst på er så ni inte försvinner i vattenmassorna! Kram kram!

Annons:
Skogshumblan
7/12/12, 8:15 AM
#1

God morgon Pellis och alla ni andra när ni kikar in. Gott att du sover och att du fått tid till basal-grejen. :) Snart är det fredag:) Här är grått och trist men det struntar vi i. Om några timmar kommer en av doteras absolut bästa vänner hit. De har inte setts på nära en månad så abstinensen är hög. Senare i dag kommer min mamma/ barnens mormor hit så då blir det än mer livat. :) Så här hinner jag inte sitta, ska städa lite innan alla kommer:) En fin dag på er!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
7/12/12, 8:33 AM
#2

Godagens i tråden !

Läste lite om det där basaglrejjen och det verkar ju intressant.Visste inte ens det fanns och kan nog vara till stor hjälp för många så jag håller mina tummar för dig Plutopellis.

Kul för din dotter Skogis och visst kan man känna abstinens när man inte träffat goda vänner på en tid.

Nu ska Kornknarren ha mer kaffe och önskar er alla en skön dag Glad

plutopellis
7/12/12, 9:38 AM
#3

Heike, jag visste heller inte vad det var förän en här inne rekommenderade det så frågade jag efter det på vc och visst hade dom det här! Så jag har höga förväntningar :)

wolfheike
7/12/12, 9:41 AM
#4

Ja jag såg VC har det och härligt när vården kan ta in alternativa metoderCool

[C Stark]
7/12/12, 10:34 AM
#5

God morgon tjejer! (undrar just varför detta intresse är så tjejjigt??)

Nu är det bara en dag kvar till helg Pellis - hang in there!
Skogis städa lugn och njut av ett fint hem i eftermiddag!
Wolfheke - Ja, visst finns det små ljusglimtar i vården trots allt.

Jag sitter i målarbrallor och undrar just….
Vad är det som  målar och målar men aldrig kommer till dörren? Förvånad

Härlig dag till alla! <3

Pagan
7/12/12, 10:45 AM
#6

ja du Cs vad kan det vara som målar såTungan ute

Pellis, gott att du sover, helt klart ett stort positivt steg i rätt riktning.

Skogis låter som din dag blir fullspäckad

Jag ska också dricka lite mer kaffe, kom upp sent i dag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
7/12/12, 12:16 PM
#7

Morrn! Vi är inte bara tjejer här, åtminstone två killar hänger här vad jag förstått (powerofthebass och Faruq).

Idag är det en dag som jag väntat på länge men inte längtat efter… Pixie ska hämtas av uppfödaren som ska ha valpkullen. Det kommer att kännas så konstigt att lämna över kopplet nere på stationen och åka hem utan min lilla Pippilotta Förvånad Jag är helt övertygad om att hon får det bra, och det är ju bara två månader lite drygt innan jag får hem henne igen, men ändå… Obestämd


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
7/12/12, 12:48 PM
#8

Vad härligt att du fick tid, plutopellis! Du får lära oss allt de lär dig där, så vi kan öva här hemma också. Flört Vissa sådana kurser borde alla människor ta, tror jag. Jag har en vän som går på KBT, och hon säger att alla skulle må bra av den. Tyvärr tar de väl inte in friska människor.. eller?

Det låter som en fartfylld och härlig dag, Skogis! Ha så trevligt med vänner och familj. Glad

Vad som målar och målar.. hmm… kan det vara vår CS kanske..? <.<

"Bara" två månader, amandla?! Kära nån! Det låter ju som en evighet.. :/

Jag försöker glömma att jag inte mår så bra idag genom att jobba lite. Det skall bli IKEA och storshopping och iväg med all äcklig tvätt till tvättautomaterna i stan.. Jag tvättar inte längre, och sambon har aldrig gjort någon hushållssyssla om man inte tjatar på honom, och det orkar jag inte det heller.. Så nu sitter vi här, helt utan kläder, handdukar och sängkläder. Jaja, jag får skylla mig själv, jag visste att detta skulle hända om jag latade mig. Vi får bara tvätta en dag i veckan så har man halkat efter med tvätten finns det ingen chans att ta in det igen. Tur att laundromaten finns några kilometer bort!

Kram!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
7/12/12, 12:56 PM
#9

Evighet, ja det är precis så det känns just nu. Men jag vet ju att efteråt kommer det att kännas som att det gått fort. Man får inte transportera en tik närmare än två veckor före beräknad valpning, sen behöver valparna (har rätt till enligt svensk lag) ha sin mamma i åtta veckor. Och skulle valparna vara kvar några veckor längre hos uppfödaren så får Pixie vara det också, om uppfödaren anser att det behövs vill säga. Hon har flera andra hundar som kommer att vara med och ta hand om valparna, med lek och uppfostran. Ofta är mamman ganska klar med dem vid den tidpunkten, men ibland kan de behöva henne lite längre.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
7/12/12, 12:58 PM
#10

Ja, tiden går faktiskt rätt fort. Och du kan väl åka och hälsa på, eller? ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
7/12/12, 1:05 PM
#11

Först ska jag vara med vid valpningen och stanna ett par dagar, sen kommer jag att åka dit så ofta jag törs för att kunna följa valparnas utveckling. Får se hur Pixie tar det, blir hon ledsen när jag åker så vill jag inte störa henne för mycket. Första veckorna går det säkert bra för då är hon ju upptagen med valparna, mot slutet blir det nog svårare. Ah, det går säkert fint för hon är så trygg i sig själv och känner uppfödaren och hennes hundar…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
7/12/12, 1:08 PM
#12

Det kommer säkert gå jättebra. Om det uppstår problem med att du är där så är det ju något som får lösas då, det lönar sig inte att oroa sig över det nu. :)

Åh, jag längtar till att se små mini-Pixier! Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[Momiji]
7/12/12, 3:38 PM
#13

Hallå på er allihopa!

Pellis, bara hålla ut, imorron är det fredag Glad

Har haft en hyfsat bra dag än så länge, bättre än gårdagen iallafall. Blev en långpromenad imorse som slutade hemma hos farmor och farfar där jag blec bjuden på frukost. Sen satt jag och farmor och löste korsord innan vi for till lill-kusinens 4-års kalas. Men jag åkte hem med mamma och syrran då jag började känna mig dålig.

Tog tag i det direkt och gjorde en riktigt ordentlig hemmaspa behandlign på över en timme och avslutade med avslappningsskivan i 45 minuter. Det kändes så mycket bättre efter det Glad

For och hämtade ut ett paket till kaninerna och träffade syrran inne på affären. Den som jobbade vid brev/paketutlämningen gav mig till och med en gratis påse(dom kostar annars 2 kronor).

Har nu även planerat klart för min mini-semester nästa vecka då jag ska till Umeå i 2 dagar och hälsa på en kompis som jag inte träffat på över ett år. Ska bli riktigt kul Skrattande

Håller tummarna för att dagen ska fortsätta åt rätt håll nu för just nu känns det underbart! Skrattande

Annons:
plutopellis
7/12/12, 3:40 PM
#14

Duktig du är Momiji! Lät skönt med spa och avslappning Glad

Imorgon är det fredag Tungan uteSkrattande

Amandla
7/12/12, 3:55 PM
#15

Nu har Pixie åkt, hon skrek efter mig när jag lämnade henne till uppfödaren Gråter


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wolfheike
7/12/12, 6:21 PM
#16

Vad jobbigt Amandla och tänk vad vi saknar våra djur när dom inte är hemma eller vi åker bort,förstår din saknad jag bölar så fort jag ska ut och resa för jag saknar katterna så oerhört även fast jag vet dom har det bra.Kyss

Amandla
7/12/12, 8:27 PM
#17

Jag har bara nästan gråtit. Men sen ringde uppfödaren och berättade att resan gått bra, och nu låg Pixie i hennes knä med de andra fyra hundarna (två toypudlar, en kanintax och en fransk bulldogg). Så det går nog bra, Pixie hade blivit jätteglad när hon såg vart hon kom. Hon är en glad och trygg vovve så det blir säkert fint.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
7/12/12, 8:32 PM
#18

Amandla,känner så med dig,hoppas de här veckorna går bra och fort för er så du får tillbaka din pälsklingsPixie snart.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
7/12/12, 8:36 PM
#19

Ush vad jobbigt Amandla! Gråter Hoppas det kommer gå bra och att det blir små söta bebisar! Och att tiden går superfort!!!!

Amandla
7/12/12, 9:18 PM
#20

Tack, vad gulliga ni är! th_grouphug

Nu ska jag lägga kort för en klient Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
7/12/12, 9:52 PM
#21

Oj, vad mycket trevligt och mycket mindre trevligt ni hittar på.Flört

Jag läser allt så ingen är bortglömnd, som jag skrivit innan.

Amandla, har du någon aning om hur många bebisar det är? Skall du ha en valp själv också?

Inte mycket nytt under solen här. Har ont i nacken igen så jag får ta det lite varligt så jag inte får huvudvärk. Den brukar komma krypande från nacken, såvida det inte är migrän. Nacken och min högra axel är en gammal arbetsskada.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
7/12/12, 10:08 PM
#22

Stollan, jag har bestämt mig för att inte ta någon valp själv den här gången. Jag har ju funderingar på att ta en kull själv nästa år, det känns extra roligt om jag får planera och bestämma Flört Dessutom har jag fått en fråga från en annan uppfödare om jag kan tänka mig att bli fodervärd, ifall hennes tik får en fin tikvalp i höst. Jag vill ju väldigt gärna ha en vit tik och den uppfödaren gillar jag så mycket! Aja, vi får se hur det går…

Det kan vara mellan en och tre-fyra valpar, förmodligen två. Det händer att en sån liten tik får fem valpar, men det hoppas jag att Pixie slipper som förstagångsmamma Tungan ute Bara det blir mer än en valp, för risken är stor att valpen växer sig så stor att kejsarsnittrisken ökar kraftigt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
7/12/12, 10:40 PM
#23

När är förlossningsdagen ca?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
7/12/12, 10:46 PM
#24

Som sagt amandla, tiden går snabbt. Och tänk så lycklig hon kommer bli när hon får träffa älskade matte igen! Skrattande

Jag håller tummarna för att allt går bra, men det gör det säkert. Det är så lätt att oroa sig i förväg. Jag var ju helt hispig när min råtta Amy skulle ha sina småbebbs och förväntade ju mig att mötas av blodbad i buren så jag vågade inte ens titta åt burens håll ibland.. men allt gick ju jättebra tillslut. Djur är duktiga på att föda själva. ^^

Har du bestämt dig för stamnamnet än, förresten?  ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
7/12/12, 10:59 PM
#25

Beräknat datum är söndag den 29 men jag tror att hon får några dagar tidigare, på torsdag-fredag om fjorton dagar.

Jag tror hon fixar det fint! Jag har inte bestämt något kennelnamn ännu, men det ligger i bakhuvudet och skvalpar runt så rätt som det är kommer det ut nåt bra Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: