Annons:
Etiketttarot-tillbehör
Läst 4383 ggr
Tarotstollan
7/10/12, 5:48 AM

Tarotpåsar.

Är det någon här inne som tillverkat några egna påsar till sina lekar?

För några månader sedan fick jag se guld och silver garn i en affär och tyckte det var snyggt. Plötsligt slog mig tanken "undrar hur det skulle se ut som tarotpåsar"? Funderade allvarligt på att köpa ett nystan, men det var så dyrt så jag avstog just då. 

För några veckor sedan hade min kompis hittat billigare garn i en annan affär och köpt ett nystan till mig. Det är ljust med guldtråd i. Så nu sitter jag här och virkar och skall försöka få ihop en påse. Jag har inte virkat på många år så det går inte fort, samtidigt som jag skall försöka få lite mönster på den också. Inget avancerat bara lite blandat med fm, stolpar och lite hål senare att dra ett tjusigt band igenom!Skrattande

Det skall bli kul att ha något som jag själv knåpat ihop till någon av mina lekar. Vem vet, det kanske kan bli en fluga?!Tungan uteFlört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
plutopellis
7/10/12, 6:45 AM
#1

Låter jättefint! Hoppas vi får se en bild sen :)

Jessica Holländare
7/10/12, 9:56 AM
#2

MYSIGT!!!! Skrattande

Jag har funderat på att sy, men har så mycket annat som jag pysslar med.. Sen måste jag rengöra symaskinen med. Just nu bara den trasslar.. Obestämd


Ruzicka
7/10/12, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag funderade på att göra en, men var för lat för att ta fram symaskinen.. >.< Sticka och virka kan jag inte göra om det så handlade om mitt liv. Men så fick jag ju en påse av mataffären här, helt gratis, så nu behövs det inte mer.

Jag kom på mig själv med att inte gilla att ha leken i påse, däremot. Den känns så långt borta, så avstängd från mig. Kanske har det att göra med att påsen är så ful, men jag tror inte det. Så numera ligger alla mina tre lekar direkt på bordet utan någonting runt dem. ^^

Det kanske blir bättre om den är virkad/stickad, för då finns det lite större "hål" i påsen, om ni förstår vad jag menar? Lite mer kontakt, men samtidigt skyddad? Du får jättegärna visa hur det blev tillslut, stollan, det låter skitsnyggt i alla fall!

Bifogar bild på min dösnygga påse. ;)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
7/10/12, 2:42 PM
#4

Låter som en bra ide att virka en påse. Sy har jag fubderat på, men har så mycket annat på gång, så. Oskyldig

Hoppas du vill visa den sen när den är färdig.Tungan ute

Ruzicka, jag tycker inte påsen är ful. men kan nog förstå att du inte vill ha din lek i den. Kanske du kan klä en liten lagom papplåda utan med lite tyg och ha dina lekar i den? Om du nu vill ha något till dem. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
7/10/12, 3:40 PM
#5

Jag får se vad det blir av det. ^^ Jag trivs rätt bra med att bara ha dem liggandes, faktiskt. Det är så lätt att bara ta fram och blanda dem lite då. Jag tycker om att bara sitta och blanda när jag inte har annat för mig. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
7/10/12, 3:41 PM
#6

So many ideas, so little time… Flört

Annons:
Tarotstollan
7/10/12, 8:26 PM
#7

Anledningen för att ha dem i påse är ju att även askarna blir slitna när jag håller på och öppnar och stänger hela tiden. Då kan jag ha dem i påsar och lägga undan askarna. Vissa av mina lekar jag fått har inget mer än ett gummiband om sig, inte mycket till kläder att skydda dem medFlört!

Att lägga in bilder antar jag kräver kamera och en massa sladdar….. vilket jag inte har. Sorry tjejer, ni får gissa hur den blirSkrattandeKyss!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
7/10/12, 8:48 PM
#8

Då beställer jag en istället stollan! Vilka färger får jag välja bland? Flört

Tarotstollan
7/10/12, 9:40 PM
#9

Vi får väl se först om den första blir något att ha hahahha!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
7/10/12, 9:44 PM
#10

Jag också! Blå och silver blir bra :D

[C Stark]
9/24/12, 9:19 PM
#11

Var är påsarna??? Förvånad

Tarotstollan
9/25/12, 2:30 AM
#12

Jag fick väl min påse klar för någon månad sedan, men tyvärr blev den inte bra….
Den blev alldeles för lång, ser ut som jag skulle ha stoppat en tarotlek i en guldfärgad strumpa SkrattandeFoten i munnen!
Tyckte jag hade mätt så noga, men jag funderar på om jag skall repa upp den och försöka igen. Garnet är ju inte precis lättarbetat både stelt och lätt trassligt p g av guldtråden som är i. Får se längre fram hur jag skall göra, just nu känner jag inte för det!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
9/25/12, 10:37 AM
#13

Den låter faktiskt jättefin. Låter som en present på julafton. Lite juligt så där….
Glad

Annons:
Tarotstollan
9/25/12, 8:56 PM
#14

# 13. Hahaha, den duger inte att ta fram till jul ens! Faktiskt besviken, den ser inte alls ut som jag hade föreställt mig i min fantasi….ObestämdSkrattande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
9/25/12, 9:06 PM
#15

Övning ger visst färdighet har jag hört… Nästa gång kommer den bli fabolous!! Skrattande

Pagan
9/25/12, 9:30 PM
#16

Men kanske kan du ha den till något anat då Stollan.

Jag fick en del inspiration här. Kanske skulle man försöka sig på att göra ett par påsar till lekarna. Får kolla på tyg helt klart. Vill ju ha lite speciellt

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
9/25/12, 11:27 PM
#17

Vitt tyg och tygfärg. Då blir det en högst personlig påse. Skrattande

Stollan sätt typ dragband på insidan så blir de en väldigt chik påse som är modernt rynkad. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tarotstollan
9/26/12, 12:15 AM
#18

Hahahaha…..Isa, du är för härlig! SkrattandeFlört

Den är ju inte så bred, bara lagom till en normal tarotlek. Det är längden som är fel….Kunde gjort den minst 5 cm kortare på varje sida!
Så jag vet inte vad jag skall annars ha den till…
Vem vet, det kanske kommer en avlång tarotlek inom en snar framtid?!
Någon som hört något om det? Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
9/26/12, 9:05 AM
#19

Hahaha nej inte vad jag vet, min tanke var att du kunde sätta två snören på insidan (som i draggardiner) snörena går alltså längs längsidorna ner runt botten, så kan du dra i snören och korta den tills den blir lagom lång. Om du hänger med i min något dåliga förklaring. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
9/26/12, 1:07 PM
#20

TS du kan också vränga påsen ut och in, sen syr du en sicksacksöm på symaskin där du vill ha botten. Sy tätt och sen klipper du av det som inte ska vara kvar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[C Stark]
9/26/12, 6:37 PM
#21

Eller så får du plats med flera  på raken kanske??  Flört

Tarotstollan
9/26/12, 9:22 PM
#22

Hihi, vad påhittiga ni är! Förvånad Själv står det still i skallen!
Nej, den räcker inte till två lekar på längden, dessutom så skulle de ju "skada" varandra om de låg på raken om ni fattar hur jag menar.

Botten har jag gjort precis som jag vill ha den med förstärkning, nej det enda är att repa upp ca 10 cm och ta bort en del av "dekorationen" och sen flytta ner hålen till bandet.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
9/26/12, 9:26 PM
#23

Kämpa på! Skam den som ger sig. Glad


[C Stark]
9/27/12, 9:52 AM
#24

Men nu är vi så nyfikna så vi hålle på att dö… dumåste nästan fota före och efter bilder! Glad

Tarotstollan
9/27/12, 9:22 PM
#25

# 24. Se inlägg # 7! Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
9/27/12, 9:30 PM
#26

Du har säker webcam på datorn? Flört

Tarotstollan
9/27/12, 9:38 PM
#27

# 26, Vad är det förnågot?
Min dator är från 2002 tror jag min kompis sa, jag fick den av henne.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[C Stark]
9/27/12, 9:47 PM
#28

Hmmm… kanske inte… På nyare datorer så är det standard att det är inbyggt så att man kan både filma, ringa videosamtal och fota. Glad

Pagan
9/27/12, 10:00 PM
#29

Webcam stollan är en kamera som finns antingen inbyggt i datorn eller externt som en makapär man sätter på datorn eller i närheten så man kan kommunicera i nutid så att säga.Men som du säger din är från 2002 så du får nog ha en extra (extern) installerad bredvid.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
9/27/12, 10:26 PM
#30

Ok tack, det får bli när jag köper min första egna dator! När jag vinner på…….någonting! Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
11/27/12, 10:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jag har sytt påsar till mina lekar i nåt sidentyg jag hittat. Gjorde garnflätor att försluta påsarna med. Den här är lila (såklart). Har även svart och blå/lila, men de ligger nerpackade någonstans. Hade velat att den här lila var liite mindre, så att leken låg stilla :) De är ganska gamla alster, säkert 10 år, men de får allt hänga med ett tag till.

Fred och god växt!

Jessica Holländare
11/27/12, 10:08 AM
#32

Vad mysig!! Roligt med saker man gör själv. Skrattande


Tarotstollan
11/27/12, 8:25 PM
#33

# 31. Tycker den var jättefin.

Mycket bättre än min "virkade guldstrumpa", jag har lagt undan den nu, får göra ett nytt försök fram till våren. Har fullt upp med julstökandet nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
11/27/12, 8:31 PM
#34

Häng upp strumpan vettja, du kanske får en julklapp i den ;)

Fred och god växt!

Annons:
Tarotstollan
11/27/12, 8:38 PM
#35

Haha, tror inte det finns någon som kan lägga något i den, om inte jag själv eller Tomten gör det! Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: