Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1997 ggr
Pagan
2012-07-10 00:13

Godmorgon tisdag 10 juli

God morgon God morgon

”När du blir gammal och dina ben värker, var glad för att du inte är en Aborre”Tungan ute

Ja jösses, den meningen gav mig en del perspektiv. Sitter och surfar lite på måfå och hamnar på en inredningssida som heter ”Hackspetten.nu. Ett familjeföretag. Herr & Fru Hackspett minsann. De har en del kul och charmigt i sortimentet.

Vad sägs om en Tavla där det står ”Glöm dina bekymmer imorgon kommer nya” hahaha. So not LoA minsann. GladEller ”Egen flärd är guld värd, njut så länge det varar”

Hoppas Ni får en underbar tisdag och att Ni fått sova gott.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
plutopellis
2012-07-10 06:49
#1

Godmorgon pagan och alla andra! Sitter på bussen till jobbet. Känns inte alls bra faktiskt! Sonen vaknade en stund innan jag gick men vägrade äta sin välling, han som brukar sluka den på 10 sekunder! :( vill vara hemma!! Bara fyra timmar….. Sovit underbart i alla fall men hela kroppen är helt matt och konstig.. Suck Bara gnäll! Får tänka på dom stackars abborrarna :)

wolfheike
2012-07-10 06:49
#2

Gomorrn på er Glad

Skratt den var bra,Glöm dina bekymmer i morgon kommer nya Skrattande ska kolla in sidan och få lite mer goa skratt.

För en gångs skull är det uppehåll men mera regn väntas.Uch vad jobbigt Småland har med översvämmingar.Sällan går SMHI ut med klass tre varning och jag lider med alla som får hus och hem förstörda.I såna här lägen är man glad man bor lite högt och slipper det värsta för här rinner det ner i Österdalälven om det skulle komma såna mängder med regn.

Ha en fin dag på er,nu mera kaffe så kroppen blir glad Glad

Isa56
2012-07-10 07:53
#3

Godmorgon Pagan, Pluto, Heike och alla andra. Skrattande

Grattis igen Pagan hoppas du får en kanondag i dag. Kyss

Pluto ush det låter jobbigt. Men skönt du fått sova, kanske därför du är seg nu. Hoppas det blir bättre uppåt dagen. Kram Kyss

Heike ja nu är man glad man bor lite högre, fast här har det inte regnat så mycket. Kyss

Här blir det nog lite slappedag. Imorgon tar jag och dotra och sticker iväg för oss själva. Tungan ute

Önskar alla en härlig dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-07-10 08:03
#4

God morgon! Vilka underbara grejer, låter helt i stil med min makes & min sarkastiska ironiska humor. :) Heike, fick du inte nog av regn igår kommer SMHI gärna med mer, håret kanske ska tvättas mer;) Isa det lät trevligt med slappning och umgås med dotera. Pellis, kan vara så att det du känner så för att du faktiskt vilat 8) Regngrått här idag. Får bli en dag inne. Det för med kaffe lät helt rätt- ska ta och fixa ett gäng muggar och hälla i mig. Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
2012-07-10 08:15
#5

Pluto hoppas du piggnar till under dagen,kan vara som Isa och Skogis säger seghet men skönt du sovit gott i alla fall Glad

Isa ha en skön slappar dag Glad

Nä Skogis regn får jag aldrig nog av,vill bara ha mer Cool

Jessica Holländare
2012-07-10 09:53
#6

Idag känner jag mig en aning förkyld.. *urk*

Funderar på att trotsa regnet och åka in till Borås med Nora. Hon kan få mata ankorna med det gamla brödet innan det möglar och sen kan vi leta upp en garnaffär som tydligen ska finnas där, inte Ateljé Margaretha. Ska finns en som heter Stickat och klart. Glad


Annons:
[Momiji]
2012-07-10 09:54
#7

Hallå på er!

Har inte varit inne på iFokus så mycket senaste tiden. Har inte varit så mycket dator alls egentligen då mitt psyke tillslut bestämde sig för att klappa ihop totalt. Så igår tog jag tag i det och fick en tid hos en underbar läkare som jag ska jobba med under några möten och sen ska jag börja träffa en kurator. Kommer få som jag vill och slippa medicinering också så jag känner att det är på rätt väg nu Glad

Hoppas att du får en riktigt trevlig födelsedag Pagan

Och att alla ni andra också får en trevlig dag Kyss

Jessica Holländare
2012-07-10 09:58
#8

Vad härligt att höra att du får hjälp Momiji!! Du är saknad här. Många styrkekramar!! Kyss


[C Stark]
2012-07-10 10:41
#9

God morgon alla!

Mycket bra ordspråk Pagan!

Önskar dgi en bra dag Pellis - hang in there, snart är den slut! Flört
Håller med Wolfheike, visst är det skönt att man bor på torra land.
Isa, vad gör du här? Ska inte du jobba?
Skål skogis, jag gör detsamma här!  När kommer du förresten? Det står en hink o pensel o väntar på dig? Tungan ute
Hoppas att du kryar på dig Jessica.
Och Mommiji, vad bra att du får hjälp - det är ett steg i rätt rikting!

Här är det grått, jag är helt slutkörd efter gårdagens rehab. Men är skönt utmattad, och med en godtagbar anledning för första gången på länge. Morgonruffs, Mjukbyxor och en balja kaffe… Det är dagens plan det! Flört

Hoppas att ni alla får en skön dag!Kyss

Skogshumblan
2012-07-10 11:30
#10

Momiji, gott att du sökte och fick hjälp! Hoppas det håller i sig så det blir bra! Jessica, fortsätt krya på dig. Cs fäll ut landningsbanan så tar jag kvasten strax. Är hos dig om någon minut. Sen får kvasten måla, så har du och jag en trevlig stund över en fika;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-07-10 11:42
#11

Grattis pagan! Missade att du fyllde år! Åh vad skönt att se dig momiji! Tänkte på dig härom dagen! Du är varmt välkommen bland oss sjuka här inne :) låter som en del av oss slåss med samma skit som du :/ bra att du tagit tag i det! Ja och kram på alla jag missat!!

[C Stark]
2012-07-10 11:49
#12

#10 Haha… mycket bra plan!!

Pagan
2012-07-10 12:02
#13

Hejsan sötisar

Momiji en extra kram till dig och till dig också Pellis.

Här öser det ner, jösses! verkar inte vilja hejda sig alls. Kanske får jag trots min ovilja kolla in någon nyhetssajt. Har ingen koll alls.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
2012-07-10 12:11
#14

Är det vädret du syftar på så brukar jag använda den här http://www.klart.se/ Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-07-10 12:15
#15

Verkar som regnet är här för att stannaRynkar på näsan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
2012-07-10 13:08
#16

Usch, jag fick ett släng av hopplöshet igår natt och kunde inte sova. Någon gång måste jag ju ha somnat, för jag vaknade först nu, snurrig i bollen och inte mycket lyckligare än vad jag var i nättras. :/

Katterna har kissat på heltäckningsmattan i sovrummet. Var någonstans vet vi inte, men det går inte att missta sig på att det är kattkiss. Så det blir väl bara att hyra en mattvätt för dyra pengar och tvätta hela mattan…

*suck* Jag är kanske inte på mitt bästa humör idag. På Pagans födelsedag och allt.. :/

Kram på er allihopa i alla fall! Jag har läst allt och tänker på er. Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-07-10 13:18
#17

Oj Ruzicka! Vad tråkigt Rynkar på näsan Jag rekomenderar att ni först försöker hitta stället och skrubba med ättika för det neutraliserar kattpisslukten. Kanske det kan räcka? Om ni står ut med ättiklukten ett tag vill säga Flört Hoppas det löser sig för er!

Ruzicka
2012-07-10 13:22
#18

Vi har försökt, men det går inte riktigt att lokalisera.. Det är inte blött någonstans och vår fula matta är i urinfärg i alla fall så det syns inte, och att gå efter lukten är knepigt eftersom det stinker i hela rummet.. >.<

Hur var det på jobbet, förresten, pluto? Överlevde du?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

wolfheike
2012-07-10 13:28
#19

Uch vad trist Ruzicka aldrig roligt när katt kissar inne och än värre med heltäckningsmatta.Ättika är toppen tips men en sak till om ni inte kan lokalisera så kan ni se på katten om han/hon krafsar på ett speciellt ställe i det rummet då borde fläcken vara där,eller om katten gör en extra krok går runt platsen också ett sätt att se vart.Hoppas det löser sig på enklaste sättet och inte dyraste.

Har fyra katter själv och nyss fick jag ta reda på en spya och naturligtvis i sängen,bara att tvätta alltihop.En katthona jag hade förut hon var en smart liten dam som gick på lådan om hon skulle spy.Men dom är för goa så man får ta det med en nypa salt dom små olyckor som händer.

kram på dig.

Ruzicka
2012-07-10 14:03
#20

Ja, mina gillade inte lever till en början, så det spyddes rätt rejält på heltäckningsmattan ett tag. Man vänjer sig! Men nog är de värda all kräktorkning, de små liven. Flört Tack för tipsen, jag skall se om jag hittar något!

Ni pratar om lite regn.. bah. =P Här är det riktigt obehagligt väder. Vi har, håll i er, hagelstorm. Det åskar något så in i, och är inte ens en sekund mellan blixtrarna och dånet. Det blåser så jag blir rädd att det kommer ett träd genom väggen när som helst.. och så hagel. Det har lugnat ner sig lite nu, men det är oroande att jag hör massor av sirener.. :/

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
plutopellis
2012-07-10 15:51
#21

Oooo!! Coolt väder! Tungan ute

Jo, jag har överlevt jobbet. Stressat lite Obestämd för det jag inte kunnit idag hade jag åkt på imorgon plus morgondagens så jag hann faktiskt klart efter lite lite stress. Men jag har ju blivit tvungen att erkänna för mig själv att jag inte är mitt gamla jag ännu för gud så trött jag blir! Helt slut! Idag har jag lyckats hålla mig vaken i alla fall Glad

Nu åkte gubben iväg med Theodor, bara en kort runda så jag tar och förstör att jag precis åt broccoli genom att ta mig en kopp te och slappa vid datorn. Te mindre än en timme efter maten hämmar järnupptaget….

Jessica Holländare
2012-07-10 16:39
#22

Det finns ju såndär H2O-mopp att köpa på tvshop. Är nog billigare än mattvätt….


[Momiji]
2012-07-10 17:58
#23

Känns skönt att vara tillbaka här bland alla underbara människor som förstår hur det kan vara.

Har spenderat dagen med en kompis och druckit massor med te(kommer bli mer ikväll då läkarn sa att eftersom jag inte vill ta medicin så ska jag dricka lugnande te varje kväll tillsammans med lugnande ört-tabletter och avslappningsövningar från skivor). Har haft några "anfall" men har försökt tänka bort dom och istället tänka på att jag kommer få hjälp med allt detta.

Ruzicka, tror nog att det kan vara bra att satsa på en sån där mopp som Jessica pratar om Glad

Ruzicka
2012-07-10 18:03
#24

Coolt, pluto? Inte det minsta! Det var ett par träd som hade trillat över bilar på vår gata, och jag hörde minst 9 olika sirener som var på väg åt olika håll. :O

Hm, frågan är ju om det är lönt att investera i en H2O-mopp när vi skall flytta så snart och äntligen blir av med mattan (man kan ju hoppas i alla fall..). Vi tänkte ju inte köpa en mattvätt, bara hyra en för en dag eller så..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-07-10 18:10
#25

Nämen det var ju mindre trevligt Ruz, säker på att det är mattan? Är det en honkatt? Vet ju att mina hankatter haft en förmåga att sprida odören lite högre upp vid tillfällen.

Låter som du haft en ganska bra dag Momiji, ja te kan vara bra men det bli en del spring på toaGlad vad är det för teeer? Kanske bra tips till Pellis?

Pellis, låter inte bra att du stressar, är det meningen att du ska jobba 4 timmar så måste det ju anpassas efter det, annars så gör ju de färre timmarna mindre nytta. Låter inte alls bra!Obestämd

Nyss satt i mig en halv pizza, proppmätt! Slapp och slö, tror jag ska ta och slappa lite med en bok så kalorierna får en chans att lägga sig där de skaGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
2012-07-10 18:22
#26

Har nu under dagen druckit Friggs Pepparmintste. Det som jag ska dricka på kvällen är detta eller Friggs Kvällsro. Har inte hunnit testa än då jag köpte det först idag, men kan säga imorron om det hjälpte Glad

Skogshumblan
2012-07-10 18:54
#27

Har just sett " Mannen från jupiter" på svt play, och är helt ordlös. SÅ stark film! Måste nästan rekomendera er att se den men ni som är empater, sätt upp skyddKyss

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
2012-07-10 21:20
#28

Regn, regn, regn………Rynkar på näsan

Inte mycket att orda om.  Sovit länge.

Tog en kort promenad nere i Knalleland och var inne en stund på "shopen"  och pratade med trevliga tarotmänniskor.

 Där hade min nästa roliga och spännande "sak" kommit in, tyvärr kan jag inte lösa ut den förrän i nästa vecka.Skrikandes Vad det är får ni veta senareFlört!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2012-07-10 21:26
#29

Javisstja. Min lek jag köpte av CS kom igår. Tungan ute Den var verkligen i nyskick, jättenöjd. Den verkar väldigt spännande. Jag ska sätta mig med boken som är på engelska och läsa lite.ObestämdCool

Tack CS, jag är så nöjd. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-07-10 22:16
#30

Nästa tvtips från skogis är berg flyttar in med janne loffe carlsson på tv4 play. HAN är ju för sjuttsingen andlig och medial!Förvånad

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-07-10 23:15
#31

Vad bra Isa, vad glad jag blir!!
Kyss

Pagan
2012-07-10 23:23
#32

Men det är väl repris Skogis?? Känner igen detta….den var riktigt bra minns jag

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-07-11 07:03
#33

Pagan ja det är det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: