Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 2446 ggr
Skogshumblan
7/8/12, 12:29 PM

Vad gör du med din lek?

Nyfiken som jag är undrar jag om du har fler än en lek, använder du dem alla på samma sätt eller har de olika funktioner och områden som du använder dem för? Har läst att endel har en lek för varje typ av fråga man lägger för. Ex en som man bara använder då man lägger för sig själv, en annan när man lägger för andra, en för ekonomi osv. Skriv gärna och berätta om hur du tänker och gör!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
7/8/12, 12:32 PM
#1

Jag har fyra lekar.

En mini universal wait raider som från början var min enda lek. Då använde jag den till allt. Sen kom fler lekar in i mitt liv och jag läste någostans att man kunde använda Tarot för att få fram när saker ska ske, alltså årstid, månad osv men att det är bäst om man avsätter en lek för just den form av läggning så om något är den väl till sånt. ( Tror inte att det är så kinkigkt) , Tyvärr för den leken, lägger jag så sällan med den lilla saken… Är så jobbig att hantera.

Mina två andra tarotlekar har jag till allt möjligt och oftast får käslan avgöra vilken av mina lekar som ska fram,ibland blir det orakelleken som kommer fram.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
7/8/12, 1:56 PM
#2

Jag har några lekar, mest använder jag Hanson Roberts, emellanåt New Vision, nån gång Tarot of Renaissance.

Humblan, du kanske ska redigera lite i frågorna så de blir tydligare?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
7/8/12, 2:48 PM
#3

Jag valde svarsalternativ 3.

Jag har tre lekar nu. Wizards Tarot, Tarot of Metamorphosis och Dream Inspirational Cards. Tanken var att ToM och DIC skulle läggas ihop till en lek, men när jag intervjuade lekarna sade de att de inte alls ville jobba ihop.

ToM är en känslolek, en abstrakt lek som känns helt fel att använda vid världsliga och sakliga frågor, typ ekonomi eller annat konkret. Den bli däremot säkert jättebra när det handlar om känslor, förändring eller personlighetsfrågor. 
Wizards Tarot är i princip en klon av RW, så den går att använda till allt. Den är motsatsen till ToM. Den är väldigt jordad.
Dream Inspirational Cards har jag inte använt än. Jag är lite osäker på när den kan komma till pass, men den kommer definitivt bli inspiration till berättelser jag skriver.  Vi får se vad den säger när jag bekantat mig med den mer. Men i korta drag - sakliga frågor: Wizards. Känslofrågor: Metamorphosis.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
7/8/12, 2:59 PM
#4

2 och 3. Basic så har jag dem till olika saker, men  det beror helt på fråga och frågeställare. Känsla styr alltid i slutändan.
Är jag nere vill jag ha en lek som piggar upp mig med glada svar. Är jag uttråkad vill jag ha en som ger mig spänning och mothugg osv.
Olika personligheter eller känslostämningar för olika tillfällen.
Sen har jag en som alltid bara är min, oavsett. Glad

Pagan
7/8/12, 7:07 PM
#5

Tog alternativ 4

Har flera lekar, orkaelkort, runkort.

Använder exempelvis min stora lek med enbart Stora Arkanan till att dra månadens kort - bara för mig och bara för det ändamålet.

En lek som jag använder till dagens kort - bara min. Oftas börjar jag min bekantskap med en ny lek med just detta - använda den som dagens väglednings lek.

En annan lek som jag flitigt använder till både mina egna frågor och till andras

Bruket av dem varierar, den som jag känner mig mest hemma med för tillfället/eller behöver lära känna blir min "dagens kort lek" så det är inte statiskt och alltid samma lekar så att säga. Jolandas var min favorit länge, i flera år, tills cosmic Tarot kom in i mitt liv, nu är det Univesal Goddess som är favoriten. Lustigt nog så har jag en stenask där min favoritask får bo. Universal har inte fått flytta in där än. Känns som att svika Cosmic då. Så har jag ju inte känt innan då jag bytt. Får se vad det blir av detta. Kanske får jag köpa en stenask tillFlört

Ibland så tar jag fram min lek och ska besvara en fråga som någon har, men känner att jag måste byta lek, då byter jag till den lek som känns bäst just då.

Jag kan vara lite ombytlig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
7/8/12, 7:55 PM
#6

Alternativ fyra? Jag fick bara tre alternativ? Förvånad

Men valde att jag har flera lekar men att jag använder alla. Kanske inte lika mycket men jag använder alla och har inga specifika frågor på en lek osv..

Annons:
Pagan
7/8/12, 7:58 PM
#7

jag menar förståss alternativ 3Skäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
7/8/12, 8:03 PM
#8

vaaa? ….nä, nu har ni ju ändrat alternativen!? Då stämmer det ju inte med svaren…

Ruzicka
7/8/12, 8:28 PM
#9

Håller med CS, vad hände med svaren? :O Enligt dessa hade jag valt svarsalterativ 2 och inte 3 som jag skrev..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
7/8/12, 9:21 PM
#10

Jag ber om ursäkt, jag har ändrat lite, Efter att amandla fyllt i sina svar uppmärksammade hon mig på hur luddigt jag uttryckt mig och hur plåttrigt det såg ut så jag har formulerat om frågorna så att de om möjligt är koncisa.

Jag ber om ursäkt för att jag strular till det för er.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
7/8/12, 10:06 PM
#11

Det var inte alls luddigt - no problemos! Kyss

Tarotstollan
7/8/12, 11:15 PM
#12

Jag valde alternativ 3. Har ju så många men har tänkt att försöka använda så många som möjligt. Skrattande

Varje årsskifte väljer jag en ny lek att ha som varje dag kort, den använder jag också till de få stjärnor jag lägger med tre eller ett kort, eftersom den ändå är framme.

Brukar annars med jämna mellanrum plocka fram en annan lek att ha vid sidan om att titta på och jämföra bilderna. Oftast har jag flera framme samtidigt, just nu är det 8 st som ligger på bordet jämte mig.

Har inte testat att ha olika lekar för olika frågor, då jag ärligt talat inte känner mina lekar så väl!Gråter

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
7/8/12, 11:18 PM
#13

Jag klickade också innan. Jag har några stycken lekar. Jag använder dom helt efter humör och känsla. Gilded är den jag använt mest, men börjar mer och mer ta de andra lekarna också.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
wolfheike
7/9/12, 9:21 AM
#14

Ska man räkna med olika orakelkort blir det åtta lekar men endast två Tarot och jag använder dom inte direkt som ni proffsiga tarotläggare,gör lite som jag vill men leken Spiral Tarot den tycks jag inte komma överens med så den ligger i skåpet och vilar.

Flera olika Native cards samt Healing och Änglakort som jag använder lite nu och då i alla olika situationer men mest Native cards brukar det bli .Glad

powerofthebass
7/9/12, 10:40 AM
#15

har många olicka använder 3 av de.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: