Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2096 ggr
Jessica Holländare
2012-07-08 06:14

Söndag 8/7

Jösses vad tiden går fort!! Förvånad

Hoppas att ni fått sova gott inatt. Jag har haft en lugn natt på jobbet och längtar nu hem till min goa säng. Längtar efter min Nora-snutt med. Hon har varit hos farmor och farfar nu när jag jobbat i helgen. Idag ska de lämna henne till mormor. Då ska jag kika förbi innan jobbet och GOOOSA!!!! Kyss 

Hoppas att ni alla får en toppen dag!!


Annons:
plutopellis
2012-07-08 08:15
#1

Gubben får sovmorgon här :) eller, vi är ganska högljudda men han får ju vila i alla fall :)

Isa56
2012-07-08 09:12
#2

Godmorgon Jessica, Pluto och alla andra. Skrattande

Jessica nu har du väl också snart semester?

Pluto ja vila får han ju din gubbe, och det är värt mycket det med. Tungan ute

Jag har sovit gott inatt. Tungan ute Och nu sitter jag och filosoferar över dagen. Vi hamnade på Gränsbygden igår. Jag köpte en ljuslila mugg, den var riktigt skön att dricka ur. i övrigt blev det bara några nålfilar och lite lim. Skrattande Nu var det inget speciellt jag skulle ha där. I Tyringe hittade jag en bok som heter Paper Moon, filmen var väl nästan kult för många år sedan. Men skam till sägandes såg jag aldrig filmen, och har inte läst boken heller, men det ska bli ändring på nu. Tungan ute

Mulet men skönt ute, idag blir det nog lite tvätt och tömma jobbeväskan, en sak som jag gärna "glömmer" tills dagen innan jag börjar jobba igen. TystFlört Annars blir det mest lite slött och slappt idag. Känns i kroppen att jag gått upp tidigt och lagt mig sent. Jobbade i fredags också, så ska man vara korrekt börjar min semester på måndag.

Förresten sa jag att jag hade semester? OskyldigTungan uteFlörtKyss

Önskar alla en skön dag

Kram Isa.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
2012-07-08 10:14
#3

Nej men vad säger du Isa - har du semester!!?? Förvånad
Hoppas du får sova gott Jessika, du gör det verkligt bra med din upp o nervända dygnsrytm!
Och hur mår Pellis tro?

Jag ligger på sofflocket och njuter av mitt nymålade vita tak, det börjar ju nästan bli beboligt detta - fantastiskt!

Ps. Godmorgon

Pagan
2012-07-08 11:56
#4

Goddagens har det ju nästan hunnit att bli. Sitter på altanen och skissar på min trädgård…..Om jag hade pengarGlad drömmar är trevliga de också. En massa idéer har jag iallafall.

Nämen har du semester Isa, jösses??!!Flört

Har du sovit gott Pellis?

Låter trevligt med Noragos Jessica, hoppas du sover gott just nu.

Vad du grejar Cs, härligt men trist med undera.rbete

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-07-08 12:00
#5

Själv trodde jag inte att jag sovit men fick sedan veta att gubben varit uppe ett antal gånger med Theodor mellan 1-4 och jag har inte märkt något så jag måste ju ha sovit Glad

Idag blir det spontanutflykt till mamma, syrran och Nora och om det är någon annan som behagar dyka upp och säga hej Glad

Isa56
2012-07-08 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Haha Japp. Cool

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
plutopellis
2012-07-08 12:02
#7

Så söt du är Isa! Har du klippt dig? Oskyldig

Isa56
2012-07-08 12:07
#8

Nej, bara petat in det under hatten. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-07-08 12:08
#9

Hahahaha Kyss

Skogshumblan
2012-07-08 12:09
#10

Goood middag taroootareee!

Jag är på hugget, har lust att ge mig ut och jogga igen men vädret var inte så lockande.

Skulle hitta en bok till min renaissancelek eftersom det där lilla häftet som hör till är borta men tji fick jag, boken är slut i lager hos  bokus, adlibris, inme och vattumannen hade den inte ens. Suck och pust! Jaja det blir säkert bra tillslut :)

Här strilar regnet ner, härligt! Båda barnen har flyttat till farmor och farfar. Ja barnen säger att de flyttat iaf.

Maken och hans bror fixar med tak och annat i köket och jag har gett mig sjutton på att få grilla idag så det blev att baxa upp grillen på farstutrappen, där är torrt och fint. Ska strax gå och sätta igång med det men tänkte ta en tupplur först.

Har läst vad ni andra har för er och hoppas det blir en fin dag för er trots brist på pengar, bra väder, sömn och så detta underarbete som tar tidGlad

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2012-07-08 14:04
#11

Var det inte nån som hade semester? *kliar mig i skallen*

Jag har sovit riktigt bra inatt igen, till och med utan öronproppar! Det är stort, tro mig Tungan ute

Ska städa lite idag, måste det eftersom jag får besök av Pixies uppfödare imorgon. Å så ska jag nog baka något… kardemummamuffins kanske. Fast det kan jag göra imorgon bitti, såna är ju godast nybakade. Handla måste jag däremot göra idag, ska bjuda på min favoriträtt just nu. Stekt kycklingfilé med örtkryddor och citron, som serveras med fetaost, körsbärstomater, purjolök, pumpakärnor och världens godaste dressing (balsamvinäger, rapsolja, honung, vitlök, örtkryddor och lite fransk senap).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-07-08 14:25
#12

Godmorgon! ^^

Nu har jag ugglat framför TVn ett par timmar. Sambon och jag hade turen att hitta ett TVspel som INTE är dubbat till tyska - det är väldigt sällsynt. Så nu är det Mass Effect 2 som gäller för hela slanten här. Pojken spelar och jag bestämmer vad han skall göra. Flört Det är så spännande med spel där ens handlingar får konsekvenser, och när slutet blir annorlunda beroende på vad man väljer att göra. Jag har redan räddat tre personer undan döden för jag är så snäll. Skrattande

Det är mycket spel som gäller här, jag har startat om Pokémon White också. De nya Pokémonspelen släpptes för någon vecka sedan i Japan (fasen också att det var förra sommaren jag bodde i Japan och i princip pratade japanska flytande.. nu har jag glömt nästan allt och frakten att skicka hit spelet skulle bli så dyrt >.<), så något måste jag göra medan jag ivrigt väntar på att det skall bli release här i Europa. Flört

Jag hoppas att ni alla får en härlig söndag, men det låter som att vi tarotare har livet under kontroll idag. ^^ Och njut av din semester Isa! Det har du verkligen gjort dig förtjänt av. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
2012-07-08 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Haha, och ni tycker jag är stollig ibland.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Amandla
2012-07-08 14:59
#14

Halsbränna? Förvånad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-07-08 15:04
#15

Där fick du till det, amandla! Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-07-08 15:07
#16

Det är varken "trist" eller "trots" underarbete… jag har varit sängliggande närmare ett år.  Det ger en perspektiv på saker o ting… Man ser inte längre saker som man tagit förgivet som  nödvändiga ont längre.
Känslan att faktiskt klara av saker överhuvudtaget är obeskrivlig. Jag älskar att jag tar mig upp på morgonen och att jag faktiskt klarar av att sätta upp maskeringstejp både på väggar och tak är helt fantastiskt!!

Flört

Hejja Amandla - vad skönt! OCh Ruzicka, kan inte du ha en liten japansk snabbkurs för oss? De 10 fulaste japanska orden exempelvis? Cool

Pagan
2012-07-08 15:09
#17

Jamen det var ju ett perspektiv det Cs, ja då förstår jag att du älskar att sätta tänderna iallt igen. Kyss

Ja svordomar först RuzGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-07-08 15:12
#18

Haha… det är märkligt. Vilket land man är beger sig till eller vilket språk man än lär sig så är det de fula orden man får lära sig först.
Och det har verkligen inget med åldern att göra heller Flört

Ruzicka
2012-07-08 15:12
#19

Jag minns ju inte, CS! >.< Det är helt hopplöst vad snabbt man glömmer språk om man inte använder det. Jag har inte pratat japanska mer än en gång på ett år -  och då beställde jag sushi och frågade om restaurantens "pointokaado", point card, så det var ju inte direkt rocket science så att säga.. XD

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-07-08 15:16
#20

Tänk ordentligt! …meditera om det behövs. Det finns nog något litet undangömt spännande ord kvar! Flört

Annons:
Ruzicka
2012-07-08 17:25
#21

Tjaa.. om vi skall vara riktigt vulgära kan jag ju nämna "nikukei", som bokstavligen betyder "köttstam/köttstjälk".. Oskyldig

(Gick jag över gränsen nu..? <.<)

Sedan har vi lite nättare uttryck, som "damare" som betyder "håll käften", eller "sassato dero" som betyder något i stil med "försvinn ur min åsyn och det snabbt som ***!".. det är svårt att översätta från japanska till svenska eftersom språken fungerar så olika. ^^

Och så "baka" eller "ahou", såklart, som betyder idiot. Man kan också lägga till "no oni" efter ett substantiv, så betyder det "från helvetet" eller "djävul". Typ "oji no oni", skulle betyda gubbjävel.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-07-08 17:31
#22

och niku står för liten? haha… förlåt!!!  Skäms

Ruzicka
2012-07-08 17:35
#23

Det är nog snarare tänkt att användas för något stort, haha. Flört Niku betyder kött. =P

Jag lade till några andra ord också. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Ruzicka
2012-07-08 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Såhär ligger Eve och sover halvvägs in under vår säng, och har gjort i en timme ungefär. Oskyldig

(ursäkta den fula supersmutsiga heltäckningsmattan, och min stackars råttätna tarotbok som hamnat där under.. Skäms)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-07-08 17:45
#25

Jag vet… jag skojade bara! Flört

Tarotstollan
2012-07-08 18:31
#26

Isa och Plutopellis tack för dagens skratt! Jag skrattade så katterna blev rädda! Det behövs inte mycket för att det skall bli kul!Flört

Lite japanska mitt upp i allt, vad kul! Lite nya fula ord att kunna är alltid bra. Satt och tittade på "Kill Bill 1" igår, där snackas det japanska så huvudena bokstavligen flyger. Jag antar att du sett de två filmerna Ruzicka?! Inget för de som är äckelmagade, men jag tycker de faktiskt är bra. Vilken hämn alltså!Cool

Här hade de lovat regn, så jag sov länge. Vad hände, solsken och fuktighet….

Orkar inte göra något mer än ta hand om djuren och sitta här och läsa och knacka på tangenterna. Tungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-07-08 18:38
#27

På väg hem från Tranemo. Hälsat på syrran (jessica holländare om någon missat) hennes goa Nora och mamma!! Myspys! Och Theodor blir ju så glad bara han ser Nora! Helt underbart :)

Annons:
Pagan
2012-07-08 20:00
#29

oj jag svarade ju "därinne" de måste ju tro att jag är…..Skäms tänkte inte på det

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-07-08 20:10
#30

Hahahaha Kyss

Det är en av syrrans virkningar för er som vill veta Glad

plutopellis
2012-07-08 20:47
#31

*asg* De har en tävling inne på akvarium iFokus där den med finast bild på en äppelsnäcka vinner. Jag satte in syrrans virkade som mitt bidrag! De måste tycka jag är helt galen!!! Hahahahaha! Börjar känna mig som mig själv igen Skrattande

Tarotstollan
2012-07-08 21:32
#32

Hahaha vad ni är kuligaSkrattande, men den är jättesöt! Vill ha en också! Av kommentarerna där inne tycker de den är söt också och vill ha den, så de tycker nog bara det är kul. Vi har väl alla humor?!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
2012-07-08 21:35
#33

Ja man måste ha humor Skrattande gubben skämdes för mig när jag sa att jag gett den som bidrag *asg* Förstår inte varför? Oskyldig

[C Stark]
2012-07-08 22:07
#34

Du kommer vinna! haha… Skrattande

Annons:
Jessica Holländare
2012-07-08 22:10
#35

Åh, vad du är söt syrran!!! Kyss

Japp jag har sovit gott och japp snart semester. Jobbar inatt och ons, tors. Sen så!!! Skrattande


Skogshumblan
2012-07-08 22:36
#36

Ni är ju så härliiga hela högen!
Jag är så glad att ni finns var och en av er, ni inspirerar och peppar mig varje dag. Och får mig att känna mig normal, inte allt för vanligt.OskyldigTungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-07-08 22:37
#37

Kyss Stort *smack* till dig Humblan!! Kyss


Isa56
2012-07-08 23:03
#38

Normal? Något man kan äta? Tungan ute

Ja, jag är rätt trött och fånig ikväll. Oskyldig

Kram på dig Skogis, du är en härlig tjej som jag är glad över att jag lärt känna. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-07-09 19:44
#39

Isa, säger det samma!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-07-09 20:57
#40

Haha… exakt… normal? Flört

Upp till toppen
Annons: