Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1605 ggr
Tarotstollan
7/7/12, 10:42 PM

Vampyr Tarotlekar.

Det var lite "dött" här inne idag, har värmen tagit knäcken på er? Tänkte väcka er till liv, med lite skräckFlörtSkrattande!

Om ni skulle köpa en Vampyr lek, vilken skulle det bli i så fall?

Själv har jag redan "The Vampires Tarot of the Eternal Night" av Davide Corsi gjord av Lo Sarabeo. Gillar den mycket för att de ser så levande  ut på bilderna.

Funderar också på att köpa "Vampire Tarot" av Ian Daniels.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jessica Holländare
7/7/12, 10:47 PM
#1

Hmm… Ska jag verkligen bli tvungen att gå ut och dregla på aeclectic igen?? Då kommer jag bli fast där hela natten.. Tungan ute


Pagan
7/7/12, 10:54 PM
#2

Haha, ja jag köpte ju min Ludy lescot just för jag var nyfiken, men lite läskiga va`Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
7/7/12, 11:02 PM
#3

Det här är ju ingen vampyrlek och inte ens en tarotlek utan en orakellek. Men den är så "söt" så den har jag fastnat för. Tungan ute


fridelfina
7/7/12, 11:05 PM
#4

Om jag kom till det att jag måste köpa en vampyrlek tror jag det skulle bli Gothic Tarot of Vampires i så fall.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/gothic-vampires/

När jag såg Bohemian Gothic Tarot kunde jag inte låta bli att tänka Monthy Phyton…

 
 

Jessica Holländare
7/7/12, 11:19 PM
#5

Den här var fin.


Pagan
7/7/12, 11:22 PM
#6

ja det var denGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
fridelfina
7/7/12, 11:23 PM
#7

Jessica: den var ju jättefin orakellek!

Pagan: den var också fin!

Tarotstollan: är det denna du menar av Ian Daniels http://www.aeclectic.net/tarot/cards/vampyres/. Den tyckte jag bättre om än "Ethernal Night"leken

 
 

Pagan
7/7/12, 11:24 PM
#8

Förvånad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
7/7/12, 11:27 PM
#9

Samma som jag la ut.. Tungan ute Fin!!


fridelfina
7/7/12, 11:31 PM
#10

:) ja det var samma samtidigt ju!

 
 

Ruzicka
7/8/12, 3:02 PM
#11

Jag älskar vampyrer och mörka lekar! Det får gärna vara gore och äckelpeckel, och inte den romantiska "blodet strilar långsamt nedför hennes vita porslinshud"-sorten. Sådan är jag. ^^

Dark Grimoire älskar jag, men den är kanske inte särskilt Vampyrig?

Och min absoluta favoritlek i temat dark & gothic, även om den inte handlar om vampyrer: Baphomet Tarot/HR Ginger Tarot. (Jag varnar för att bilderna kan vara lite obehagliga) Synd att den bara är en Major Arcana-lek, annars hade den varit i min samling för länge sedan. Skrattande Men en helt igenom vampyrlek som jag älskar har jag inte hittat än..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
7/8/12, 7:34 PM
#12

Jessica H och Pagan, de var ju underbara hamnar på min vill ha lista.Tungan ute

Fridelfina, ja det var den och din står redan också på listan.Flört

Ruzicka, gillar Dark Grimore den står också på listan.Flört Tycker däremot inte om Baphomet för den där "gynekolog bilden" den hängda!Foten i munnen

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
7/8/12, 7:43 PM
#13

"Gynekologbilden", hahaha! Ja, den leken är lite sexuellt explicit på vissa bilder, men det är inte för ofta (tycker inte jag i alla fall ^^) så då är det okej. Även om jag kanske också egentligen hade föredragit att inte ha en kvinnas sköte i nyllet var gång jag får upp The Hanged Man.. Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Tarotstollan
7/8/12, 8:11 PM
#14

Jag bryr mig inte om "vanliga" sk sexlekar och sådant, men just den bilden tycker jag var så provoserande på något vis. Det får vara i stort sett vad som helst på bilderna och jag bryr mig inte i det stora hela.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
7/8/12, 8:24 PM
#15

Det är det som är meningen, tycker jag, att det skall vara provocerande. Om jag skall vara intresserad av en mörk lek vill jag att den verkligen skrämmer/äcklar mig. Annars känns det inte lönt och kanske till och med lite patetiskt, att den försöker skrämma mig men inte lyckas. Jag är rätt svårskrämd/svåräcklad, så det behöver vara lite provocerande ibland.

Men smaken är som baken, och himla tur är väl det. Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
7/8/12, 8:26 PM
#16

Ruzicka, vad tycker du om Zombie Tarot? Jag tycker den är vidrig.Tungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
7/8/12, 8:32 PM
#17

Vilken av dem? Den med bara en massa zombieporträtt är jag inte glad i alls, däremot fullkomligt älskar jag den nya! Den är ju helt fantastisk! Men den är ju inte läskig, det är ju en humorlek ju! Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
7/8/12, 8:38 PM
#18

# 15. Ja, du har rätt. Ibland kan man behöva något som verkligen väcker upp en. En spark i baken om korten man brukar använda inte säger så mycket.

 Jag brukar säga så här om någon lek jag inte gillar: ok jag gillar den inte och tänker inte köpa den, MEN om någon gav den till mig så självklart behåller jag den och försöker få kontakt med denFlört!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
7/8/12, 8:48 PM
#19

Självklart! Jag håller helt med dig där. Om jag får en lek av någon annan får den leken plötsligt betydelse för mig, oavsett vad jag tycker om bilderna eller temat. Då blir det en speciellt och älskad lek i alla fall.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
7/8/12, 8:53 PM
#20

# 17. Tänkte inte på att det fanns flera av dem. Det var den sista som jag hade snubblat över. Såg att den fanns att köpa nu på Vattumannen. Jag skall inte ha denSkrattande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Ruzicka
7/8/12, 8:56 PM
#21

Säg aldrig aldrig. Jag kanske ger dig den i present någon dag. Flört

Jag tycker i alla fall att den är superhärlig. Jag har hört att den går att använda också, och att den inte bara är snygg. Flört Vad är det du inte gillar med den?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
7/8/12, 9:07 PM
#22

Det är svårt att förklara, för för varje regel finns det ju undantag. Jag dras till bilder med klara färger och skarpa kanter. Dessa kort verkar solblekta och haffsiga på något vis. Sen är ju temat inget jag dras till och tycker det konserverade huvudet är ganska så äckligt, även om jag vet vilka Hazzards är. Detta är nog det enda jag kan säga just nu om den leken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
7/8/12, 9:22 PM
#23

Okej! Kul att läsa vad du inte gillar med den i alla fall. Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: