Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2205 ggr
Winta
2012-07-06 15:27

Cosmic tarot

Hejsan!

Har köpt de för ett tag sen och förstått ganska bra. Men en undran som jag undrar över med beskrivning över varje kort vad de betyder. Problemet är att det stod i beskrivning med både postiva och negativt ord på samma kort så man inte vet vilken som är rätt.

Eller är det något man inte vet om? Det sägs om när jag lagt fram kortet som är vänd i andra "fel" som upp och ner…så ska man ta negativt?

Vore tacksam för hjälpen!

Annons:
Skogshumblan
2012-07-06 17:38
#1

När det gäller tolkning av kort kan man precis som du skriver tolka kort från hur de ligger, alltså rätt- eller felvänt. De kan vara en bra början. Efterhand som man lägger och utvecklas kommer du märka att din intuition säger vilket som gäller. Jag har inte hållt på med Tarot så länge men märkte ganska snart att man bara fick en känsla för om det var positivt eller negativt kortet skulle tolkas. Inget kort i leken är på förhand ont eller gott. Hoppas det var svar på din fråga.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
2012-07-07 21:25
#2

Ibland blir ju tolkningen av kortet olika beroende på frågans art. Jag brukar inte ha korten åt olika håll utan jag tolkar kortet antingen i det negativa eller positiva "av mig själv", inte om kortet ligger rätt eller upp och ned.

 
 

Winta
2012-07-07 23:04
#3

Ok tackar för era svar! Vad jag har märkt av att det nog inte finns bok för comic Tarot? Desto bättre förklaringar och sånt? Har en liten broshyr som finns i kortpaket.

Kanske finns bara på engelska? Jag är tyvärr inte proffs på det.

Tarotstollan
2012-07-08 00:49
#4

Det skall tydligen finnas minst två böcker om Cosmic Tarot, båda på engelska. Jag har dock bara sett att en finns att köpa. Tror inte att det kommer någon svensk översättning, det har det ju hittills aldrig gjort med sådana böcker.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Winta
2012-07-08 12:52
#5

Ok synd det inte finns på svenska… får försöka lära mig dem vidare.

Upp till toppen
Annons: