Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1596 ggr
Ruzicka
7/3/12, 11:43 AM

Önskelista!

Jag tycker att det är så spännande att drömma om alla underbara lekar som finns! Tänka att en vacker dag kanske en av dem kommer bo hos mig, och så skriver jag låååånga önskelistor. Det behöver ju inte tvunget vara lekar som jag någonsin kommer kunna få (eller ens vill ha, man kanske har nog med lekar som det är?), det är ju drömmandet som är huvudsaken tycker jag.

Vilka lekar vill ni ha? Vilka lekar står på er önskelista? Varför? Vad är det som är så vackert med dessa?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Ruzicka
7/3/12, 12:00 PM
#1

Jag börjar väl själv. Glad Jag har faktiskt ett Worddokument där jag skrivit min önskelista, så den finns på riktigt. Så nördig är jag. Oskyldig

Mary-El Tarot. Den är så vacker och nytänkande. Jag gillar konststilen väldigt mycket, och tycker om att det är så många olika sorters människor och inte bara kvinnlig nakenhet. Jag letar verkligen inte efter manlig nakenhet, men när den finns på ett fint och lite "poetiskt" sätt så tycker jag att det blir ett härligt avbrott till den annars så utbredda kvinnliga sorten. Jag undrar hur lång tid det tar innan jag är tillräckligt duktig för att förstå mig på den leken.. Förhoppningsvis inte så länge! Skrattande

Trascendental Tarot. En spansk lek som numera är OOP. Hittade en på Ebay som gick för lite drygt 400 kronor. Så fruktansvärt farligt är det inte, men på tok för mycket för en lek tycker jag. Men kanske när jag blir rik. :D Spännande och intressant är den, och så lite "utflippad" - jag älskar när det är lite galet.

Via Tarot. En annan lek som är OOP.

Ghosts and Spirits. Det känns spännande med en lek som har mycket bakgrund bakom korten. Det är dessutom ett spännande ämne, och så är den ju mycket vacker. ^^

Tarot of the Spirit World. Jag gillar det här med andeväsen på kort. Flört

Bosch Tarot. Jag har ingen aning om den fungerar som tarotlek egentligen, det har jag inte tittat på än. Men jag gillar de"utflippade" bilderna.

Morgan's Tarot. För att den är så himla söt, men också kvick och vitsig.

Märks det att jag är en samlare, eller vad..? Tungan uteI nuläget är jag nöjd, bara jag får min beställning jag väntat så länge på. Men man kanske inspirerar andra, och så är det alltid bra att ha en lista om man plötsligt vill köpa en ny lek, så att man inte glömmer en av favoriterna. Det är lätt annars. ^^

Nu vill jag se era listor! Skrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
7/3/12, 6:52 PM
#2

Jag har ju Doreens tarotlek på min vill ha lista, http://www.aeclectic.net/tarot/cards/angel-doreen-virtue/ , för den är så vacker. Samt hittade syrran en som jag verkligen älskar på grund av de otroligt vackra färgerna. Har ju dock gilded (samma som gjort) men man kan ju vilja ha en liknande ändå Tungan utehttp://www.aeclectic.net/tarot/cards/oracle-visions/

Jag älskar lekar med klara färger. Jag är inte så mycket för tecknat och så. Klara talande färger ska det vara Glad

Tarotstollan
7/3/12, 8:17 PM
#3

Ruzicka, jag tror inte det finns plats på hela Tarot i Fokus för alla de lekar jag vill haOskyldig  Skrattande !  Bara nere i den affären där jag ofta är har de ca 30-40 lekar jag vill ha. Gick igenom Aeclectic för två år sedan då var det mellan 300-500 jag ville haTungan uteSkäms!!!!

Varje gång jag får lite pengar över är tanken vilken skall det bli? Det är så svårt att bestämma sig för en när det är hundratals som jag vill ha. Visst smaken förändras och en lek jag ville ha för fem år sedan kanske har åkt ner på listan, men den finns kvar samtidigt som listan hela tiden fylls på.

Just nu så är det mest orakelkort jag funderar över. Det är särskilt tre st jag funderar över.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
7/3/12, 8:18 PM
#4

Du är underbar tarotstollan Kyss

Tarotstollan
7/3/12, 8:22 PM
#5

Det är ju så när man är en Tarotstolla!SkrattandeSkrattandeSkrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
7/3/12, 8:53 PM
#6

Viser fram emot att komma på ditt museum stollis! Skrattande

Annons:
Tarotstollan
7/3/12, 9:03 PM
#7

Skall göra en anteckning om det i mitt testamente. om jag kommer ihåg detFlört!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
7/3/12, 9:15 PM
#8

Haha, vi vill ju se det medan du lever! Tungan ute

Pagan
7/3/12, 9:19 PM
#9

Ja jösses vad man kan dregla över vackra lekar. Skrattande Har ju nyss köpte de som fanns överst på min "vill ha lista" men jag är alltid öppen för fler.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
7/3/12, 9:47 PM
#10

Kan nämna några jag vill ha: Giant Rider-Waite just för att den är så stor ca 10X16,5 cm.   Radiant Rider-Waite för att färgerna är så otroliga på den.   Hanson-Roberts, Morgan-Greer, och Connolly dels för att de har några år på nacken och så färgerna.  Runda lekar bara för att det är roligt med andra former.  Vampyrlekar för att jag dras till dessa "fulingar".   Alla kattlekar för att jag älskar katter.   Felekar för att de oftast är vackra, söta eller roliga.

 Detta är ju bara en liten del av toppen på Tarotberget! Cool

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
7/4/12, 7:17 PM
#11

Jahadå. Tråden vilken väljer du är ju livsfarlig! Jag vill ha många lekar men det blir inga fler nu. Har just bliivt vän med min krångelmört till lek.

Men en som jag suktat på bra länge och lovat köpa när jag blir fast anställd är Fey, bara för att den är sååå vacker.

Sen gillar jag radiant wait raider, vilka färger!

Och härom dagen upptäckte jag a passage in time Tarot, är man historielärare så är man väl ?Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
7/4/12, 9:00 PM
#12

Nytillskott på min lista i dag Tarot of Metamorphosis Glad Tack RuzickaFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
7/4/12, 9:59 PM
#13

Ja, det är ju det värsta att jag hela tiden hittar nya som jag vill ha. Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Pagan
7/4/12, 10:28 PM
#14

jamen precis värsta…………eller bästaFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
7/4/12, 10:29 PM
#15

Bästa är att det finns så många olika lekar man vill ha och värsta är att man sällan har råd med dem för man är pank pankare och pankastTungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
7/4/12, 10:32 PM
#16

duktig med tempus är du i allafall Skogis. Övade predikatsfyllnad i dag med dottern. Vilket hon ju borde komma ihåg, så nyss som hon lärt sig det. Nähä!! vara, heta, bliva, kallas - hon hade inte en susning!

Enligt LoA så får vi snart precis det vi ber om…..Ropen ska skalla - fler tarotlekar åt oss allaSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
7/4/12, 10:51 PM
#17

# 15. Håller helt med dig till 100%.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
7/5/12, 8:02 AM
#18

Pagan, ja något måste väl en sv/so-lärare kunna :P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
7/5/12, 12:03 PM
#19

Nej, det menar du inte Skogis? Du är inte Sv/SO-lärare? Förvånad Det hade jag aldrig kunnat gissa! Sv/SO-lärare har ett sken runt sig som man sällan missar. Ni brukar klä er på ett speciellt sätt och prata på ett speciellt sätt, så man kan ofta direkt se vad ni jobbar som. Men sådana vibbar har jag inte fått av dig alls. Ta inte illa upp - jag har bra erfarenheter av Sv/SO-lärare så det är inga dåliga vibbar.. men det brukar vara så tydligt!

Nu får jag nog ta mig i kragen. En lärare - jisses.. Hur skall jag kunna slappna av här nu? Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
7/5/12, 9:01 PM
#20

*asg* jaha hur klär sig sådana då?
Jag tror det är skillad mot dem som är som jag, som jobbar på det som förr hette låg och mellanstadie och har en klass nästan uteslutande själv hela tiden och de som jobbar på högstadie och gymnasie och bara har sina ämnen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Ruzicka
7/5/12, 9:14 PM
#21

Ja, okej. Det har du rätt i. Flört

Jadu.. hur klär sig en Sv/SO-lärare.. Jag hade en som uteslutande klädde sig i randigt. Varenda dag. Och alla kläder hade ränder i samma färger. Jag hade en annan lärare som pensionerades när vi hade henne. Hon hade hår färgat som Cruella de Ville, alltid knähöga olikfärgade strumpor, och världens jättebrosch i form av ett grishuvud klädd i stenar (ENORM var den, den vägde säkert några hekto), och olika örhängen . Sedan finns de de som är lite mer nedtonande men som ändå har tendenser åt det hållet. Åh, det är så svårt att förklara med ord..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
7/5/12, 9:35 PM
#22

*asg* happ jag fattar vad du menar.

Lite som min fördom om psykologer, mörklädda eller kulturtanter som har Gudrun Sjödénkläder. Dessa fördomar blev inte bättre av min erfarenhet kring de vi mött på BUP…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
7/5/12, 10:44 PM
#23

Jag lovar, Skogis. Det är inte fördomar, det är på riktigt! >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: