Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1235 ggr
Ruzicka
2012-07-03 10:45

Godmorgon 3/7

Godmorgon! Skrattande

Oj, vad jag blev nervös nu..! Det är första gången jag skapar godmorgontråden. Tänk så gör jag något fel? Förvånad

Jag fick en tarotpåse helt oväntat när jag var och handlade häromdagen. Det var en rolig överraskning. Kassörskan räckte över den i kassan som freebie. Det är reklam för Ice Age 4-domino som skall säljas genom mataffären och som man tydligen skall förvara i den här påsen.. äsch. Jag vet inte. Snygg är den inte, men funktionell, och det är allt jag ber om!

Hur mår ni? Vad skall ni göra idag?

Massakramar till er allihopa!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Isa56
2012-07-03 11:16
#1

Godmorgon Ruzicka och alla andra. Skrattande

Tjusigt Ruzicka, det fixade du bra ju. Kyss

Ja det var ju en trevlig överaskning du fick där. Skrattande

Här är det jobb idag. Ska bli spännande att se hur det går. Bekymrad? nä inte ett dugg. Går det så går det, annars är det bara att larva ner till doktorn och beklaga sig. Fyra dagar kvar till semester.Flört

Önskar alla en skön dag.Kyss

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-07-03 11:48
#2

Har inte hunnit tänka så mycket än, har bara varit vaken trekvart *gäsp*


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-07-03 11:59
#3

God morgon alla!

Idag blir det besök av Theodors kusin, ska bli roligt att se hur dom leker tillsammans Glad Kusinen blir ett nu denna månaden..

Annars? Klockan fem i natt tittade jag på klockan sista gången. Måttligt roligt men gör man inget på dagarna så ska man kanske inte förvänta sig så mycket mer? Ska som sagt till läkaren denna veckan för att utvärdera min sjukskrivning så får vi se…

Kram på er alla!

Ruzicka
2012-07-03 12:09
#4

Härligt Isa, det är rätt inställning! Jag håller ändå tummarna för att det skall gå bra med handen idag. Glad

Stackars plutopellis.. Testade du att göra avslappningsövningar innan du nanade? Vad jag gör när jag har svårt att sova är att jag helt enkelt ger upp. Jag läser en bok, spelar lite pokémon, lyssnar på musik etc etc. Gör något som får mig tröttare, utan att jag skall behöva ha ångest för att jag inte kan sova - jag skall ju inte sova länge, jag har ju bestämt mig för att göra något annat. Helst stannar jag i sängen, men känns det jobbigt ändå så går jag upp. Det är ett tips bara. Det kanske hjälper mot att avdramatisera sömnen. Det gjorde det för mig. Som Pagan sade, det är lätt att programmera in sig på att man inte kan sova. Jag hoppas att det blir bättre för dig snart. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-07-03 12:13
#5

Jag låg med mobilen ett tag och ugglade på nätet. Gick för övrigt och la mig i gästrummet så jag kunde snurra runt utan att ha dåligt samvete att störa gubben sen var jag riktigt seg och go i huvudet så jag har vilat väldigt gott under natten fast inte nått någon djupsömn så det har inte kännts så irriterande ändå Glad

Ruzicka
2012-07-03 12:55
#6

Vad bra att du fick lite vila i alla fall. Glad

Jag drog mitt och sambons kort för dagen. Sambon fick King of Wands, en entusiastisk ledarfigur. Själv fick jag The Fool. Jag tänkte genast att någon hörde av sig angående jobbansökningarna sambon skickade till Sverige, men vågade inte riktigt hoppas.

Sambon ringde nyss och berättade att han blivit kontaktad av ett av företagen, och att de är jätteintresserade av honom. Att de mycket gärna vill träffa och prata med honom så snart som möjligt..! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Elpida
2012-07-03 13:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

God middag!

För det första hoppas jag att Tarotstollan har hämtat sig från gårdagens anfall! Pellis, hoppas du hittar ett sätt att komma till ro och sova snart!

Nice, Ruzicka, då kanske det rör på sig snart!

Isa, var ärligt mot dig själv nu och känn efter hur det känns i handen. Känns det rätt ok …. så är det nog rätt ok. Och tvärtom förstås. Flört'

Igår råkade maken spräcka en fönsterruta när han skulle ta bort en trasig persienn. Gud vilken tur att det hände honom, nu har jag ju en upp Flört. Långfika igår efter jobbet med väninnna, idag blir det först zumba och sen….. har jag inte en aningSkrattande.

Ha det!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tarotstollan
2012-07-03 16:18
#8

# 0. Alla presenter som är gratis är väl bra. Var den så stor så du kan ha en tarotlek i den, i så fall är den ju perfekt tills vidare i alla fall. Hoppas att din kille får jobbet!

# 1. Isa,  hur har din dag varit?

# 5. Bra att du fått lite vila ändå, kroppen får ju slappna av lite i alla fall. Hoppas att läkaren kan hjälpa dig lite till.

Tack för kram och tänkande på mig!Kyss Migränen borta, men lite dåsig fortfarande och extra stel i nacken (är alltid lite stel), och så har jag domningar i nacken och är öm i lung-eller rygg muskler eller också båda, vet inte vilket det är! Det blir ju lätt så när man använder muskler som oftast vilar och tur är väl det! Dessutom fryser jsg lite extra. Fötter och ben värker lite också och är lite stela.Flört

 Slut på gnäll! Men nu är ni uppdateradeSkrattande!

Här är mest soldis och lite mulet, skall ta på mig och gå ut på en liten promenad nu, behöver "frisk" luft i lungorna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-07-03 19:45
#9

Godafton på er

Ruz, hoppas hoppasSkrattande äntligen händer det grejer.

Pellis, bra att du fått vila iallafall

Låter inte så kul med söndrigt förster Elpida, tur det är denna årstiden. Inte många dagar kvar till semesterGlad

Tarotstollan bra med uppdatering, kram och hoppas du mår ännu bättre nu.

Isa jobbar ju sena skiftet så vi får vänta med uppdateringen där, hoppas allt gått bra idag.

Amandla, gäspat klart?

Min dag har varit späckad från morgonen. Vackert sommarväder har vi här också. Så himla härligt! Nu trivs jag i Sverige igenGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
2012-07-03 19:50
#10

Gäspat klart? Finns det något som heter så? Eller så har jag bara börjat om igen… *gääääsp*

Nu ska jag laga mat, lite sent kanske men det blir så ibland.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-07-03 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ja man får göra som man villGlad

Norpat på Facebook:

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-07-03 21:02
#12

#11 Så sant som det var sagt.

Ni verkar ha det blandat idag, hoppas att dagen har rätat upp sig och att ni fått ut det bäta möjliga iallafall. Kyss
Jag är precis hemkommen från en lång dag på havet, är skönt trött och har parkerat i soffan. Just nu är livet precis perfekt.

Glad

[C Stark]
2012-07-03 21:03
#13

Ps. Såg jag inte en köp o sälj - tråd här förut? Kan inte det vara nåt, vi har nog alla massa skrot som alla är intresserad av att hitta, byta eller bli av med här?

Glad

Annons:
Isa56
2012-07-03 23:27
#14

Hej hej. Skrattande

Trött i ryggen och lite ont i knäet! Var det inte handen jag hade ont i?? Förvånad Handen har tigit still hela dagen, men så har jag varit noga med att ha stödet på dynget om också. Däremot känns det i kroppen att man varit hemma två veckor.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-07-03 23:39
#15

Cs nu hänger jag inte med, har vi en köp&sälj? Jag kanske börjar bli Trött?

Isa, I do Love your facebookwall.Cool so cool

Kan du överbelasta på andra ställen för att akta handen tro? men glöm inte vad sjukgymnasten sade om nerver i kläm. Kanske hög tid att skriva dagbok hörrödu - smärtdagbok typ!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2012-07-03 23:42
#16

Godkväller!

Jag har varit och fiskat i havet med make och son, det blev massa smått som fick simma vidare. Dotter har varit på Solvalla med morfar och sett 2 av hans hästar springa in lite pengar!

Medan son och make fiskade har jag läst, mediterat, vilat och nynnat lite grann. Har gjort en liten fullmåneceremoni och skrev en dikt.

Vi kom hem för ca en timme sen, så nu är jag trött-trött. Ska läsa lite fler inlägg så ska jag gå och sova snart.

Plutopellis, vad gör du på dagarna? När går du upp? Hur är din dygnsrytm? Alltså när är du aktiv? och hur aktiv är du? Får för mig att du är mammaledig (?), kanske du kan sova middag (inte för länge) så att det inte gör nåt att du somnar senare, tar bort laddningen om att du inte kan sova (tror också att det kan bli en "självuppfyllande profetia").

 
 

Isa56
2012-07-03 23:50
#17

Hej Firdelfina, låter som du haft en riktigt skön dag idag. Skrattande

Hm fortfarande problem att skriva. Hur aktar man handen genom att överbelasta knäet? Intressant frågeställning. Tack Pagan nu har jag något att fundera över inatt. Cool

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-07-03 23:53
#18

vassego isaFlört

Låter som du haft en härlig dag å afton fridelfinaGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2012-07-04 00:19
#19

Tack det har varit fantastiskt!

Isa, har du druckit gröna smoothies? Jag har gjort det nästan en vecka och det onda i min kropp är lite bättre! Jag har inte jättestora problem med smärta, men känner av kroppen i princip hela tiden, är stel och öm.

Leta info om Victoria Boutenko och gröna smoothies. Jag lovar att det ÄR jättegott och smakar INTE gräsmatta! Skrattande Man börjar bara med lite mer frukt och lite mindre grönt. Sen kan man nog öka det gröna mer och mer efter att man blir van.

 
 

Isa56
2012-07-04 00:25
#20

Tack för tipset. Skrattande

Frukten kan jag avstå. Äter mest grönsaker.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
fridelfina
2012-07-04 00:31
#21

Jag med, men det är en liten knix då frukten (och det gröna) mixas…. läs!

Och prova!

 
 

[C Stark]
2012-07-04 09:28
#23

Nej jag vet inte Pagan… det kan hända att det var på någon annan ifokussajt som jag såg detta.
Men tyckte att det var en idé då vi har liknande intressen? Glad Har massvis med böcker och fick en kortlek i veckan som inte kommer att bo hemma hos mig till exempel… =)

Pagan
2012-07-04 10:11
#24

faktiskt ingen dum idé med en sådan trådGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-07-04 11:54
#25

Eller en egen kategori där man kan lägga in sina egna trådar med saker man vill ha, byta eller bli av med?

*nu tänker jag högt* Glad

plutopellis
2012-07-04 12:01
#26

Fridelfina, jag började jobba heltid 2 maj och gubben blev pappaledig. Omställningen och önskan att hellre vara hemma (eller något sånt) gjorde mig enormt deprimerad så nu är jag sjukskriven förra och denna veckan. Det är nu sömnproblemen kommit och jag kan ju säga att pågrund av depressionen sitter jag mest rakt upp och ner under dagarna Rynkar på näsan men men, det går över. Jag har hjälp och jag tar emot den och jag vill må bra så det går åt rätt håll! I natt sov jag lite, ett par timmar. Sonen var orolig mellan ett och två och då låg jag och gosade med honom eftersom jag ändå var vaken. Nu ljög jag nog, måste varit tolv och ett men ja sak samma Tungan ute sen tog jag en insomningstablett och sen sov jag Glad

fridelfina
2012-07-04 13:52
#27

OK, Plutopellis, då förstår jag mer. Bra att du får hjälp.

Har du fått prova hormonet melatonin (tablett Circadin) för insomning? Eller det kanske man inte får så där utav doktorn? Min son har fått det av BUP (då han har fått ADD-diagnos i våras). Nu på sommaren tar han dem ej och under terminen tar han dem sön-tor kväll kl 20 för att somna vid 2130. De funkar toppen tycker både han och vi föräldrar. Men tar han dem försent är det risk för att han försover sig då han inte hör klockan eller går att väcka.

 
 

Annons:
plutopellis
2012-07-04 13:58
#28

Ingen aning vad mina tabletter heter. Min gubbe har hand om alla sånna och doserar ut till mig när jag behöver. Självskadebeteende Obestämd så vi gör såhär för allas våra bästa. Så kan inte säga vad det är jag får, men de verkar på en kvart tjugo minuter enligt förpackningen så tror inte det är samma som du skriver om… Men meningen är att jag inte ska ha några alls utan fick endast dessa nu under sjukskrivningen.

Upp till toppen
Annons: