Annons:
Etiketttolkningar
Läst 653 ggr
Jennix
2012-06-30 21:16

Feedback och tankar runt kort

Hejsan!

Jag skulle verkligen behöva och uppskatta lite feedback på en läggning jag gjorde. Hoppas ni kan hjälpa mig med detta, de som vill och har tid/lust?

Ett keltiskt kors och kortordningen är följande:
The Fool, 7 Cups, 9 wands, 10 wands, High Priestess, Devil, Queen of Wands, Page of Cups, Page of Swords, The Lovers.

Vill gärna höra rent generellt vad ni skulle ge för råd, men specifikt om Djävulen är en varning eller en uppmuntran att följa kortet, det ligger ju då i framtiden - framför signifikatorn.

Tacksam för svar. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
Isa56
2012-06-30 21:24
#1

Hej Jennix. Skrattande

Vad ställde du för fråga?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jennix
2012-06-30 21:32
#2

Jag brukar lägga ett keltiskt kors för den närmsta framtiden bara. Ingen specifik fråga. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Isa56
2012-06-30 21:35
#3

Ok då ska jag fundera lite och återkomma. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jennix
2012-06-30 22:03
#4

Tack, det vore jättesnällt. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Isa56
2012-06-30 22:22
#5

Jag får mer känslan av att det är något du måste släppa/avsluta i slutet av perioden. Det kan vara slitsamt att göra, men som du ändå tjänar på att göra.

Kortet innan The high Priestess visar på kunskap och utveckling. Samvaro.

Döden är ju oftast ett avslut på något ett projekt, jobb, tankar osv.

Tittar man sen på nästa kort är det Queen of wands. Du tar mer ansvar och vidarutvecklas.

Min känsla är nog att du ändrar ditt mål för det fungerar inte som du tänkt dig, och söker nya vägar.

Lite snabbt såhär. Nu går det ite att tolka det riktigt, för då skulle jag själv gjort läggningen. Men lite tankar kring det fick du. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Jennix
2012-07-02 06:26
#6

Jag förstår att det kan vara knepigt att ge feedback på någon annans läggning, men tack för svaret! Glad

Vet inte riktigt var du fick Döden ifrån men det gör inget. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Annons:
Isa56
2012-07-02 07:53
#7

Oops Förlåt, jag har läst slarvigt.Skäms Ser nu att där står Devil. Ja då får jag ta mig en funderare till.

Hur sjutton kunde jag läsa så fel. Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-07-02 20:21
#8

Djävulen för mig är ett postivt kort i den meningen att man har en sjudjävlars vilja och envishet. Det kan också stå för den bra balasen mellan att kunna hantera och rida rätt på framgång och lycka kontra den felaktiga där man tar för givet ,blir högmodig eller känner missunsamhet mot andra. Djävulen tillhör den grupp som visar på ett sökande man gör inom sig själv.

I din tolkning så tolkar jag att kortets possition ser på något som skulle ligga framför dig, inom nära framstående tid? Jag får bara en känsla av att du ska se upp med hur du som person är gentemot andra och att du kanske ska ransaka dig inåt och ta fram din vilja och mod att få gjort de där förändringar som kanske krävs av dig. Insikter är på väg!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: