Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 11107 ggr
christel70
6/29/12, 1:12 PM

Hur gör ni med Ja eller Nej frågor?

Det kom upp en fundering nu när jag körde tarotakuten denna gången.

Jag fick en ja eller nej fråga. Vanligtvis svarar jag inte på Ja eller Nej frågor utan ber personen försöka formulera om sin fråga då jag tycker att tarotkorten ska vara en vägledning och personen själv ska få möjlighet att tänka och välja sin väg i frågan men ibland kanske det är just ett rakt och enkelt ja eller nej frågeställaren behöver för att kunna gå vidare?

Jag har alltid stått på mig i just den här frågan att INTE svara på ja eller nej frågor men nu börjar jag att "vackla" lite…

(använder min pendel till ja eller nej frågor men det är i frågor till mig själv.. vill inte "styra" en annan person som det kan bli när man svarar ja eller nej. Om jag tolkar in att det blir ex. Nej, det kommer inte att hända så styr jag in frågeställarens tankar på att det kommer inte att hända och eftersom jag tror på tankens kraft och attraktionslagen så är det just det som händer…)

Ja min fråga till er är:

Hur gör och tänker ni kring Ja eller Nej frågor?

Finns det någon som svarat på Ja och Nej frågor och hur har ni gjort då?

(läste någonstans att man kan bestämma utefter sviterna vilka kort som är Ja och vilka som är Nej typ som i vanliga spelkort där svart är Nej och rött är Ja)

Medarbetare på Tarot

Annons:
Amandla
6/29/12, 1:22 PM
#1

Jag lägger då för- eller emotstjärnan för då ser jag tydligare vad som talar för och vad som talar emot. Inte riktigt detsamma som ja eller nej, men men…

Jag har lärt mig att vissa kort i stora arkanan är JA eller NEJ.

Ja: kejsarinnan, kärleksparet, stjärnan, solen

Nej: den hängde, djävulen, tornet

Så man kan ju göra en enkel läggning med bara 1-3 kort ur stora arkanan och se om det finns något eller flera av dessa med, är de med så tolkar man in dem både som ja/nej och med sin vanliga betydelse.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
christel70
6/29/12, 1:42 PM
#2

Aha! Tack AmandlaKyss Detta var ett jättebra tips!

Medarbetare på Tarot

Jessica Holländare
6/29/12, 8:55 PM
#3

Tack för bra tips Amandla. Själv använder jag också pendeln till mig själv på såna frågor.. Har inte så stor erfarenhet av att lägga för andra ännu..


[C Stark]
6/30/12, 9:51 AM
#4

Jag lägger aldrig för ja eller nej frågor.
Jag tror helt enkelt inte att andevärlden vill att man ska ge upp sin tillit till sig själv och inte ta sina egna beslut. Jag tror inte på att man skall utnyttja andevärlden alls på detta sätt faktiskt.
Detsamma gäller om jag lägger för ngn annan. Mina kort är bara redskap för att leda mig eller ngn annan att ta mina egna beslut.
Jag väger fördelar och nackdelar.
Är jag mkt nyfikn kan jag dock ställa om frågan, positivt /negativt och se vad det ger… Flört

christel70
6/30/12, 12:28 PM
#5

Håller helt med dig C Stark. Känner också att om man svarar på Ja eller Nej tar man bort lite av frågeställarens egna ansvar att ta egna beslut.

Tack för ditt svarKyss

Medarbetare på Tarot

Upp till toppen
Annons: