Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 2237 ggr
Skogshumblan
6/29/12, 7:41 AM

Min lek & jag går inte ...

Jag har ju en renaissance tarotlek som kom till mig från en person som haft den i många år men bara haft den liggandes. Från dag ett då jag såg leken blev jag kär och älskar än i dag kortens motiv och utseende. Men jag kan inte använda den! Får dåliga vibbar av att bara hålla den. Vad ska jag göra?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Mooniq
6/29/12, 7:53 AM
#1

Låta den vara en prydnad, kanske göra ett collage/tvla med de vackra bilderna. Sen köpa en kortlek som ger bra vibbar.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Elpida
6/29/12, 8:25 AM
#2

Det är så med vissa lekar, jag har en själv hemma som är fantastiskt fin men som inte talar till mig alls.

Antingen väntar du lite och lägger den åt sidan, kanske är det så att du ska utvecklas lite till innan ni synkar. Eller så får du helt enkelt sälja den vidare…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ruzicka
6/29/12, 8:35 AM
#3

Du säger att du får dåliga vibbar av den, men annars gillar den.. Vad jag hade gjort i din situation vore att testa att "rena" den. Om det egentligen gör någon skillnad eller inte har ju inte med saken att göra och man kan tro vad man vill om det, men huvudsaken är att man gör tydligt för sig själv att man gör en nystart tillsammans. Då kanske de dåliga vibbarna släpper. Det kanske är gamla energier som leken bär på, eller så sitter det i ditt huvud. Ni vet ju att jag är skeptiker och lite dragen mellan vad jag skall tro på, men oavsett tror jag att det är bra att göra en tydlig början och ett tydligt slut när man tar  över något begagnat som har en stark känslomässig koppling. (Förstår man ens vad jag försöker säga här, haha? XD Nej, jag får nog sova några timmar till innan jag blir människa idag. =P)

Eller, så får du göra som Elipda säger - lägga den åt sidan och vänta tills ni synkar.

Jag hoppas att det löser sig! ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
6/29/12, 10:59 AM
#4

Mooniq Ja den blir nog mest prydnad. Har försökt att rena och vänta in den. Då jag är extremt på topp funkar vi så bra ihop ock det är en fröjd att ha den men till vardags är den energimässigt bångstyrig och jag kan inte lita och känna mig trygg med den. Elpida, det ligger något i att jag ska utvecklas innan vi klickar. Ska finurla på det! Ruzicka Jag fattar precis vad du menar! Ibland fattar man själv inte men den som ska få orden till sig fattar. Ofta så vid läggningar för mig:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
6/29/12, 12:23 PM
#5

Vad bra att du förstod! ^^

Den kanske skall få vara just det då, en "extremt på topp"-lek? Glad

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
6/29/12, 12:41 PM
#6

Ruzicka det var klockrent de du skrev. Skrattande

Ja Skogis min Gilded börjar bli likadan. Provade Ruzickas läggning (Inlägg 2 i tråden)

http://tarot.ifokus.se/discussions/4fe12bd588f472454400663e-nagon-som-vet?discussions-4 på Gilded och Viking,

Gilded blev mest "blahablahasvar", medan Viking gav mig ganska klara besked på vad vårt samarbete ger. Mycket jobb men också ett mycket bra samarbete. Så trots att jag inte gillar en del av korten (vad förvånade ni blev va! ) Ska jag jobba mer med den. Den kommer att kräva mer av mig och också ge mer tillbaka.

Så kanske ska du prova den läggningen.Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Ruzicka
6/29/12, 12:55 PM
#7

Yay! Jag lyckades göra mig förstådd! Skrattande

Det var också ett bra tips som Isa gav dig. Du kanske får tips om ett nytt sätt att förhålla dig till leken så att ni passar bättre ihop? Bättre förståelse för vad leken egentligen är och vad den vill?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
6/29/12, 9:07 PM
#8

Göm undan den, glöm den och hitta den om några år och skapa nya band! Tungan ute Nej jag har ingen aning… Tur du fått vettiga svar redan.. Flört


Tarotstollan
6/30/12, 1:57 AM
#9

Skulle skriva och fråga dig om du hade intervjuat den, men det hade ju redan Isa kommit på den brillianta idén att föreslå!Flört

# 7. Jag vet nu vilken blogg den kom från, hittade den när jag precis som du sa letade efter något annat. Det var ifrån "vår Aracco", var hon nu har tagit vägen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
6/30/12, 8:06 AM
#10

Jo jag skulle prova den läggningen på leken härom kvällen men fick så läskiga & dåliga vibbar att jag bara la ner. Kanske måste vara på topp själv innan jag kan göra den…* suck!*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
6/30/12, 9:27 AM
#11

#9 Nej, är det sant? Vilket sammanträffande! Det undrar jag också, vart hon tagit vägen. Hon sitter ju på en av de lekarna jag beställde men aldrig fick, jag hade velat höra lite recensioner. ;)

Det tror jag, Skogis. Att om du har problem med en lek måste du själv vara på topp för att komma åt den. Jag hade testat igen när jag känner mig ostoppbar Flört och låtit den ligga tills dess. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
6/30/12, 9:41 AM
#12

Oooh… jag skulle aldrig köpa en annan lek av någon annan. Jag är skrockfull, man vet aldrig vilka energier man får med sig hem… Flört

Jag har aldrig köpt ngt andligt beggnat. Men med nya lekar brukar jag alltid göra en läggning för att se vilken relation vi kommer att ha tillsammans. Vad just denna kommer att tillföra mig och varför. Det gör det lättare så att man inte misstolkar sådant som kan verka obehagligt senare.

Vill du bestämt ha kvar den och inte kommer överens med den så instämmer jag i ledet… prova att rena den på något vis du tycker om.

Berätta hur det går sen!

Tarotstollan
6/30/12, 9:59 PM
#13

# 12. Jag hade ju glädjen att få köpa en lek av Amandla, vi har bekantat oss lite med varandra och jag har inte känt några vibbar bara för att den bott någon annanstans!

När jag såg den i brevlådan sa jag: jasså nu har du kommit, jag har väntat på dig. Jag heter xxxxxxxxx och nu är du i xxxxx och här skall du bo i fortsättningen och du är välkommen! Vet inte om jag neutraliserade den eller om Amandla inte skickade med några av sina energierFlört, men som sagt jag har inget märkt. Skall väl tilläga att jag inte känner av energier i vanliga fall heller.

Vet att det låter dumt att prata med "döda" ting, men så gör jag oftast när jag tar in nya saker eller djur i mitt  liv. Och ärligt talat kan man väl säga att en Tarotlek är väl allt annat än död!Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
7/1/12, 8:25 AM
#14

Nädå, jag köper inte begagnat eller nytt om magkänslan säger nej men denna lek valde mig! Jag hade ett par veckor innan den kom haft en känsla av att snart kommer jag bli med lek igen. Hade letat på aeclectic och så efter lek men ingen kändes rätt. Så var det fixardag på barnens förskola och jag hamnade med en mamma och vi kom in på ämnet och hon berättade att hon hade en lek som bara låg och undrade om jag ville köpa för hon ville inte ha den kvar. Jag frågade om namn på leken, gick hem och när jag såg leken… Wow! Love at first sight! I början kunde jag andvända den och nu när jag läser era kloka ord så kanske en rening och balansering vore på plats… Tack kloka ni! Och ja var är Arraco?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
7/1/12, 1:32 PM
#15

Tarotstollan, jag tänkte på det igår att jag inte renade leken innan jag skickade den. Å andra sidan har jag bara bläddrat i den, har aldrig fått kontakt med den… å tredje sidan så har jag bara goda varma energier här Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
7/2/12, 8:07 PM
#16

Nu ni. Leken fick åka med till mamma och vi körde lite meditation ihop och jag har på det andliga planet pratat med leken och förklarat vad jag vill och önskar med oss och ta mig katten, det verkar fungera!

Jag anar att den kände sig bortskuffad av Hanson Robertsonleken som jag mest använt och jag får helt enkelt bli bättre på att lägga ö.h.t för de har legat för länge nu!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
7/2/12, 8:58 PM
#17

Så enkelt med lite kommunikation - att det ska vara så svårt att komma ihåg… Flört

Grattis - hoppas ni kommer att trivas ihop nu! Kyss

Skogshumblan
7/2/12, 9:02 PM
#18

Ja och att visa var skåpet står. Jag har varit övertydlig med att jag ville ha leken, jag längtade efter den osv. Vem visste att lekar kan känna sig ratade?!Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
7/2/12, 9:43 PM
#19

Vad bra! Kanske ni blir bästisar nu. Skrattande


Skogshumblan
7/2/12, 9:48 PM
#20

Jessica, :D

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Upp till toppen
Annons: