Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 895 ggr
christel70
6/29/12, 12:40 AM

Tarotakuten 29/6

Hejsan!

Har du en fråga du behöver få lite vägledning inom?

Är du medlem här inne på Tarot.ifokus?

Ja, passa då på för jag tänkte göra en trekortsläggning för de 3 första som svarar i denna tråden.

Varsågod och fråga på!

Medarbetare på Tarot

Annons:
lottan17
6/29/12, 12:49 AM
#1

hej jag behöver lite vägledning. jag har gått i borgen för en man. jag funderar om han kommer betala av skulden eller om jag får betala den åt honom? Vad ska jag göra? Jag vill ha ett eller två råd

christel70
6/29/12, 12:51 AM
#2

Hej lottan17

Tror du att du kan få ihop 1 fråga och inte så att det blir en Ja eller Nej fråga?

Medarbetare på Tarot

lottan17
6/29/12, 12:54 AM
#3

Hej kommer han betala av skulden?

christel70
6/29/12, 1:10 AM
#4

#3 För mig är frågan en Ja eller Nej fråga. Gör ett nytt försök till formulering och går det inte försöker jag svara ändå. Då kommer jag att dra endast 1 kort för din ja eller nej fråga.

Jag tycker det är svårt att svara på en ja eller nejfråga med tarotkort. Till Ja eller nejfrågor använder jag helst min pendel.

Tarotkorten lämpar sig bättre för vägledning.

Som det känns så är du orolig för att han inte ska betala. Du kan då ex. ställa frågan:

Hur ska jag agera om han inte betalar tillbaka mina pengar?

Medarbetare på Tarot

lottan17
6/29/12, 1:21 AM
#5

hej igen. Den här mannen jag har gått i borgen för. Jag är osäker om han betalr av skulden. jag är både förtvivlad och ledsen. Att jag skrev på pappret. Jag behöver vägledning inom ekonomin om han inte betalar

christel70
6/29/12, 1:27 AM
#6

Ok. Då kör vi:

Hur blir det med lottan17´s ekonomi om mannen hon gått i borgen för inte betalar tillbaka skulden?

Ditt svar kommer under dagen imorgon.

Kram

Medarbetare på Tarot

Annons:
lottan17
6/29/12, 1:29 AM
#7

tack så mycket

christel70
6/29/12, 2:05 AM
#8

Här kommer ditt svar lottan17:

Bakomliggande orsak till frågan:

10 i stavar:

Du har ett tungt lass att bära… Pengarna ska räcka till mycket och du har det knapert som det är nu. Det var ett risktagande när du tog beslutet om att gå i borgen för mannen, det visste du men du har ett stort hjärta och ville hjälpa…Vilken skulle han annars vänt sig till?

Så här är det nu:

Magikern

Du känner att du "lekt lite med elden". Du skulle aldrig skrivit på det där pappret… Samtidigt som det kändes bra just där, då för stunden så känns det pest nu. Godhjärtad Ja men ibland måste man tänka på sig själv och sitt eget först och främst! Använda sitt intellekt. Det handlar inte om att vara Ego utan om ren överlevnad! Magikerns tankekraft är stor och tänk på att det du tänker drar du till dig! visualisera att han betalar och tänk positivt kring frågan!

Din vägledning:

Styrkan:

På kortet ser jag en stark kvinna som tämjt ett lejon. Hon leder lejonet i en kedja kring hans hals. Det är ungefär så här du måste agera i denna situation! Du kommer att klara dig oavsett om han betalar eller ej! Dina nerver och uthållighet prövas och jag tror att du kommer att tänka dig för både en och två gånger innan du tar något förhastat beslut nästa gång. Var tålmodig och ge dig inte! Din inre styrka växer och använd den för att få tillbaka dina pengar! Var inte rädd för att "ryta till" som ett lejon! Gör något som ingen förväntar sig av dig som alltid annars är så snäll - gör upp klara riktlinjer och avbetalningsplan så kommer det att fungera! Och tänk på tankens kraft!! Positivt tänkande!

Medarbetare på Tarot

plutopellis
6/29/12, 10:14 AM
#9

Jag vill!!

plutopellis
6/29/12, 10:16 AM
#10

Hur kommer den närmsta framtiden se ut för mig och min lilla familj? Glad

christel70
6/29/12, 12:55 PM
#11

Här kommer dina kort, pellis:

Så här har det varit:

Domedagen:

Du har kämpat på för att få det att fungera i din lilla familj men många gånger har du känt att du kämpat ensam..För ett tag sen kom du fram till den slutsatsen att det inte var lönt att kämpa längre när du inte fick gehör eller förståelse från din partner. Men så hände något - du började se på er relation med nya ögon. Kanske accepterade du ert liv tillsammans som det var med alla brister. "Allt är inte guld som glimmar". Du satte ditt fokus på det som var bra istället och du vet ju hur universum fungerar - det man tänker på det får man!

Så här är det nu:

Ess i bägare:

För tillfället så leker livet lite känns det som. Du har accepterat att du inte kan förändra allt och insett att man kan vara olika och ändå få det att fungera om man ger varandra lite frihet emellan varven - lite egentid - på bådas vilkor. Du har ett öppet hjärta och sprider kärlek omkring dig! Ditt glada sätt smittar av sig till hela din familj och det du ger ut får du tillbaka! Det har varit en jobbig period men nu stundar det ljusare tider. Allt känns mycket lättare. Men du kan inte sluta att fundera på när det ska ta slut igen - det känns för bra för att vara sant, hur länge varar det den här gången.. det är denna känsla som får dig att ställa just denna frågan. Mitt råd är: tänk inte så mycket utan följ flödet.

Så kommer det att bli:

The devil

Jaha, jag vet vad du tänker när du ser detta kort - Jag visste väl det!!! Men om du fortsätter med det positiva tänkande som har lett till det bättre inom ert förhållande och följer flödet så kan detta kort föra med sig positiva budskap. Låt dig inte hamna i ekorrehjulet igen. Nu har du ju sett att det faktiskt kan fungera så fall inte tillbaka i det negativa tänkandet! Jag känner bara gott med detta kort i denna tolkning och när jag tolkar alla 3 korten tillsammans. Det du ska tänka på är att inte hela tiden analysera allt. Varför gjorde han nu så, ah nu händer det igen, det är bara för att osv. Ni styr inte över varandras liv och han måste få vara han och du måste få vara du! Frihet och egentid på lika vilkor. Kanske är det så att du tidigare gjort dig till ett offer och känt dig överkörd- han har fått för mycket egentid och fokus och du har känt dig mindre värd. Här måste man prata och disskutera fram lösningar och vara ärliga. Du måste bli mer tydlig på hur du vill att det ska fungera. Säga ifrån på ett bra sätt. Det känns som om han inte tagit dig på allvar innan och det är för att du inte varit tydlig och kanske bara accepterat att han åkt hemifrån och gjort "sina" grejor och du har fått vara hemma med huvudansvar för barn och hushållsarbete.

Allt går att förändra och med fokus på allt som varit bra kommer det att gå vägen för din lilla familj också! Kämpa på!

Kram

Medarbetare på Tarot

plutopellis
6/29/12, 1:01 PM
#12

Jösses! Jag ryser i hela kroppen och får gåshud när jag läser. Det känns som om du bott med oss ett bra tag och spanat in hur det varit! Helt galet klockrent! Tack snälla du för att du tagit dig tid och gjort denna fina läggningen för mig Kyss

christel70
6/29/12, 1:14 PM
#13

Kram PellisKyss Allt kommer att bli bra! Du är värd det bästaKyss

Medarbetare på Tarot

Annons:
lottan17
6/29/12, 8:07 PM
#14

Hej. tack christel för läggningen av korten. Nu vet jag hur jag ska agera. Tack ännu en gång.

Amandla
6/29/12, 8:12 PM
#15

En till kan få korten lagda av våran bästa Christel, kom igen! Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
6/29/12, 8:25 PM
#16

Jag vill gärna ha en läggning! :D

Jag vet inte hur långt fram du vill lägga för, men hur kommer min ekonomi se ut efter årsskiftet? Om du inte vill lägga om en så avlägsen framtid så går det bra med de kommande månaderna också. ^^

Du får gärna svara i pm. :)

Tack!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
6/29/12, 8:43 PM
#17

Åh, typiskt!! Jag vill med ha en tolkning av underbara Christel ju!!! Skrikandes Endast för medlemmar… Och endast tre.. Synd att jag är medis och försent ute.. *hihihi*


christel70
6/29/12, 10:33 PM
#18

Ruzicka - jag skickar ditt svar via pm. Och Jessica - jag tycker visst att medisar ska kunna få vara med och hade inte Ruzicka hunnit före så…

Medarbetare på Tarot

christel70
6/29/12, 11:13 PM
#19

Ruzicka - Jag har skickat ditt svar nu.

Medarbetare på Tarot

christel70
6/29/12, 11:37 PM
#20

Nu stänger tarotakuten för denna gång!

Håll ögonen öppna nästa kommer inom kort!

Kram till er alla!

Medarbetare på Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: