Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1840 ggr
christel70
6/29/12, 12:29 AM

Juli månads kort 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi går en ny månad till mötes JULI 2012

Jag drog ett kort för att se lite allmänt vad denna månad står för och  vad man bör tänka lite extra på. Det blev:

Seven of fire

(Jag har använt Doreen Virtues underbara tarotlek Angel Tarot)

Defend your beliefs and decisions. Stand your ground! Choose your battles wisely.

Stand your ground and don´t back down. You might need to defend your beliefs or decisions, and you will be successful. It´s important to assert yourself and go for what you want. There´s strength in adversity, and you´ve got what it takes. Stand up for your convictions! Stay alert and vigilant. Don´t drop your guard just because you´re in the right. Other may envy what you possess.

Additional meanings:

Choosing your battles wisely. Learning to say no. Self-confidence. Courage. Challening those in power. Perseverance.

Skriv gärna hur du tolkar månadens kort!

Medarbetare på Tarot

Annons:
Ruzicka
6/29/12, 5:20 AM
#1

Åh, vad kul! Ny månad, nytt kort! Det skall jag dra idag, jag redovisar resultatet senare. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
6/29/12, 9:09 PM
#2

Jag måste verkligen köpa den leken.. *dreglar*


plutopellis
6/29/12, 9:54 PM
#3

Ja den är definitivt på att köpa listan!

Skogshumblan
6/30/12, 8:35 AM
#4

Jag drog Narren och 2 i stav ur min Hanson Robertsonlek. Verka ju kunna bli hur lovande och ljust som helst. Kände att stavtvåans budskap om att man har erfarenhet men inte riktigt vet hur man ska använda den- man tror inte den är för mig stämde bra in. Fast jobb ja tack!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
6/30/12, 12:27 PM
#5

Jag drog Tornet ur Viking. Och har helt glömt vad kortet från Gilded blev. SUCK Tyst

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
6/30/12, 4:41 PM
#6

Har nu dragit kortet för juli 2012 - det blev VÄRLDEN igen!Förvånad

Nu jäklar lossnar det rejält känns det somSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
6/30/12, 4:44 PM
#7

Har du plats för världen på din bakgård då? Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
6/30/12, 4:45 PM
#8

jajamensan, den ryms i mitt hjärtaFlört tar inte stor plats, men åstadkommer stoooora grejer

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
6/30/12, 4:46 PM
#9

Jag fick Vagnen… känns lite konstigt, inget kort jag brukar få. Måste jag sätta igång och göra en massa saker nu? ObestämdCool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
6/30/12, 6:07 PM
#10

Fortsätter med Solen i juli efter att ha avslutat juni med Tornet och påbörjade Narren för 10 dagar sedan… känns underbart!!!
Kommer att bli en grym månad, allt har löst sig eller kommer att lösa sig och jag är äntligen fri att njuta av livet och forma min framtid precis som jag vill ha den nu. Fullkomlig framgång över alla områden, relationer, pengar, sysselsättning…
Som tidigare nämnt; det är dags för en ny era i mitt liv.
Det kommer bli grymt!

th_pokal

Tarotstollan
7/1/12, 2:07 AM
#11

Jag drog 20 Rejuvenation/Föryngring ( eller pånyttfödelse kan man ju också tolka det) i min Cat People Tarot. Namnet är ju inte detsamma som för många andra lekar där det heter Den yttersta domen/Judgment.

Detta kort föreställer en ung tjej som hoppar ut ur en frö kapsel hennes katt har också fått ett nytt liv, det nionde och det sista om man skall tro på gammalt skrock.

Jag tolkar kortet som att min nya chans fortsätter, att jag skall ta tillfället i akt men ändå vara på min vakt! Detta kort andas pånyttfödelse, glädje och hopp inför juli månad!

Jag hoppas att det blir så!Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
7/1/12, 8:18 AM
#12

Vilka härliga vibbar denna tråd ger. Och Isa kanske du ska dra själv och inte låta Agda dra, hon minns ju ändå inte;P

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
7/1/12, 8:54 AM
#13

Haha, ja kanske det Skogis. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Skogshumblan
7/29/12, 6:06 PM
#14

Snart dags att uppdatera! Min lille narr känns så rätt, så loj och ledig har månaden varit och det har varit enbart goda härliga vibbar! Stavtvåan kan jag känna har stämt också. Hade ju helt fel om mig själv och vad löpkapacitet jag har. Känner att den även stämmer rent generellt i fråga om min självuppfattning, självförtroende och andligt. Ser fram mot vad augusti kort må sia om.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
7/29/12, 6:57 PM
#15

Ja för mig har ju världen varit kortet för både juni och juli, kan ju säga att nu, i nedräkningens tid, att det stämmer bra, fast det är först sista dagarna jag verkligen fattat. Tror jag iallafall. Ibland tar det ju som bekant tid för poletten att trilla ner.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
8/1/12, 12:25 AM
#16

Summering av juli kortet som var XX Rejuvenation.

Ja, det var ju lättare sagt än gjort.Rynkar på näsan
Mitt liv är för tråkigt och händelselöst för att jag skall få ut någonting av detta kort!
Läste vad jag skrev när jag hade dragit det, men vet inte hur jag skall få ihop det med vad som hänt ( ingenting!).
Det känns bara som drömmar, som aldrig blir uppfyllda för att de är så stora eller enkelriktade. Så det är väl bara att fortsätta att hoppas och drömma.Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
8/1/12, 8:47 AM
#17

Stollan, eller dags att fokusera på saker du faktiskt kan göra verklighet av. Heja dig som vill något!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
8/1/12, 10:49 AM
#18

Delmål är ju inte fel Stollan. En lista att pricka av så man ser vad som faktiskt hände med dagarna som gick.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
8/1/12, 12:15 PM
#19

Vagnen: nja, tja, pja… vet inte jag om det hände så mycket precis eller om jag varit särskilt bestämd, har inte behövt det. Har inte ens åkt bil särskilt mycket så den aspekten går inte att hänvisa till. Jag fick initieringar i reiki 1, 2 och master men är fortfarande övertygad om att det inte är healing som är min huvudgren utan mest ett sätt att tänka.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: