Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1056 ggr
Skogshumblan
2012-06-27 07:50

Onsdag 27 juni.

God morgon alla! En mulen dag med ännu mer regn, så förvånad jag blir… INTE! För sex år sedan låg jag på bb, sonen var på väg ut. Ett par blinkningar senare är den där lille skruttungen som kom ut avsevärt mycket längre, fått mer hår på huvudet och blivit mer verbal. Men han är ändå lika spinkig… Hm. Jaja mer tårta åt honom helt enkelt! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Elpida
2012-06-27 08:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Humblan och grattis till sonen på födelsedagen!

Idag ska jag testa kroppen igen med ett zumbapass, håll tummarna för att den håller så jag kan köra hårt på lördag! Jag har stoppat i mig alldeles för mycket tårta och gottigheter sista veckorna så efter kvällens lilla kalas blir det svångremmen för Elpida!Skäms

Grå, grå grå, grå är modefärgen i år på himlen MEN ni vet väl att vecka 28, 29 och 30 kommer det bli strålande sol!Skrattande

Nähä, snart dags för frulle och lite mer kaffe!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
2012-06-27 08:34
#2

Elpida, håller allt jag har!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
2012-06-27 08:35
#3

Tack HumblanGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
2012-06-27 08:59
#4

Grattis till sonen din!

Och jag håller tummarna för dig Elpida Glad

Elpida
2012-06-27 09:59
#5

Glömde ju förresten berätta. I måndags fick vi en ny familjemedlem. En liten råttdam som heter Cece flyttade in. Hon är sååååå himla gullig!!!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

plutopellis
2012-06-27 10:00
#6

Mysigt Elpida Kyss

Annons:
Elpida
2012-06-27 10:18
#7

Har tittat på råttisarna länge och längtat efter att få ha några igen men maken har inte varit överförtjust. När den lilla dottern bad med tindrande ögon gick det bättre…Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Isa56
2012-06-27 10:40
#8

Godmiddag allesammans Skrattande

Grattis till sonen Skogis. Kyss

Elpida du är nog en "Zumbaionist" Kroppens lust att röra sig eller själens?Flört Ska hålla tummen för dig. Grattis till tillökningen.

Hej Pluto allt väl? Kyss

Här är mulet och blåsigt, så ovanligt. Obestämd Hadleden känns rätt ok inga direkta smärtor. Lite domningar i fingrarna men inget direkt störande för tillfället. Här blir det maken som ska städa och jag får väl mest titta på. Lite plock klarar jag nog, lägga in en filt eller sånt i skåpet.

Ha en skön dag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-06-27 10:42
#9

Haha ja isa jag hade bara inget att säga för en gång skull :) har det så lugnt och skönt här hemma :) tack snälla du!

Isa56
2012-06-27 10:46
#10

Ja man måste ju inte alltid skriva jättemycket. Skönt att du njuter av tillvaron. Kram Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-06-27 10:47
#11

Kyss

Skönt att din handled blir bättre och bättre Glad

Pagan
2012-06-27 10:48
#12

Godmorgon

Här var det grattisar i massor. Hoppas sonen får en fin dag Skogis.

Trevligt med tillökning av familjen Elpida, hoppas allt går som du önskar idag.

Här är inget hoppfullt sommarväder heller. var blev sommaren av?? ja vi får väl hoppas Elpida har rätt då.

Här ska packas och planeras för kanotfärd, avgång i morgonbitti. Jag får ju hoppas att jag inte druttar i vattnet för det är nog inget badväder. Nån som badat nyss?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-06-27 10:48
#13

Ja, bara lite bökigt med ett stelt stöd, men den känns bra ändå. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
plutopellis
2012-06-27 10:50
#14

Jag badade då sist när vi hade sommarvärme men det var ju några veckor sen. Kallt men inte totalt iskallt. Fast det var ju en liten sjö så.. Men på sommarlov när de slängde sig i vattnet där (på tv alltså) var det 16 grader så du kanske ska försöka hålla dig i kanoten Flört

Pagan
2012-06-27 10:53
#15

Jaaa verkligenTungan ute fytusan, brrrr. Tar nog ett tag att tina upp.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-06-27 10:53
#16

Pagan se till att ditt ombyte av kläder är väl förseglade i plast, så du har något torrt att ta på dig efter doppet. Flört

Glöm inte handduken. 

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-06-27 11:00
#17

Godmorgon allihopa!

Grattis på födelsedagen till Skogis son!

Och grattis till lilla rådisen, Elpida! Råttor är världens bästa djur, så är det bara. ;) Jag skall egentligen inte lägga mig i, men ni vet om att man inte skall ha råttor ensamma, va? ^^

Idag fick jag mail av amazon. De ville att jag skulle utvärdera leken. Som jag ännu väntar på! "Nu när du har haft den ett tag", skrev de.. Fortfarande har jag inte fått svar på min fråga..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-06-27 11:02
#18

Nämen du! Förvånad Vad arg jag hade blivit Ruzicka! Konstigt folk Obestämd

Isa56
2012-06-27 11:15
#19

Det var ju också ett konstigt svar, jag hade nog mailat direkt och talat om att jag inte kunde utvärdera den, för jag har ännu inte fått den. Har du beställt därifrån tidigare?

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-06-27 11:21
#20

Ja, det har jag, Isa. Amazon brukar vara jättesnabba, billiga, svarar på mail snabbt som blixten och jag tycker mycket om dem. Den här gången har jag inte beställt från amazon, utan via amazon. Jag vet inte hur bekant du är med deras system, men de erbjuder ju sitt eget pris för varan, och sedan listar de även andra företags priser för samma vara i olika skick. Jag tjänade 40-50 kronor på att beställa från ett av amazons dotterföretag (eller om det nu bara är att de är i sammarbete, det vet jag inte) i England istället för från Amazon här i Tyskland. Och de är inte riktigt lika snabba.. -_-

På tal om råttor, förresten. Har ni kollat in den här söta leken? Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Isa56
2012-06-27 11:25
#21

Naw vad söt den var den leken. Tungan ute

Misstänker att du inte beställer därifrån fler gånger, alltså från det företaget i England. Får väl hoppas den kommer, hade det blivit något strul borde du fått reda på det, tycker jag.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-06-27 11:38
#22

Jag skall hålla fast vid surkärringsattityden, och hoppas på att de erbjuder mig någon förmån om jag handlar där igen. Rabattkupong eller liknande. Kanske fraktfritt. Då kan jag nog tänka mig att handla där en gång till, fast bara så att jag använder upp kupongen. ;)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Isa56
2012-06-27 11:42
#23

Och inte köper något du vill ha genast. Flört Ja något plåster på såret borde du få.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-06-27 11:57
#24

Precis! Det tycker jag också! Och det skall göras klart för dem. Flört Det är tur att man kan vara lite bitchigare än man faktiskt är och kan föreställa situationen som väldigt dramatisk. Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
2012-06-27 12:03
#25

Ja fy vad trist Ruzicka.Rynkar på näsan Hoppas du får en riktigt bra kompensation för all denna väntan

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
2012-06-27 13:47
#26

#17 Nu var det ju maken som var med och köpte till dottern, själv hade jag ingen aning förrän den lilla damen flyttade in. Jag är väl medvetna om att de inte ska bo själva och får jag som jag vill så flyttar en syster till henne in här snartTungan ute. Tydligen lyckades döttrarna inte övertala honom tillräckligt i djuraffären för att ta hem två …

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ruzicka
2012-06-27 13:51
#27

Det kanske går bättre att övertala honom om han får reda på att det står i lagen att råttor måste bo minst två individer ihop? ^^

Edit: Nej, nu ljög jag. Förlåt. Det står i jordbruksverkets författningssamling. Så lag är det inte, men rekommendation. ^^

Du får gärna visa ett foto eller två, jag är så nyfiken på hur hon ser ut! :D

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Amandla
2012-06-27 13:56
#28

Elpida, ni dubbel- och trippelkollar väl flera gånger om så att det verkligen är systern som flyttar in, och inte en bror? Cool Annars blir det råttfarm…

Minns när min bror var sådär 12 år. Han hade råttor, hette de indiska takråttor tro? I alla fall så blev de många väldigt fort. Mamma fick spel på dem och sa att han skulle få en krona för varje råtta som försvann ur huset (det här var på 70/80-talet). Jodå, nog kunde han inkassera en fin peng rätt kvickt, mamma var glad eftersom alla råttor var borta.

Till mig sa han att han inte sålt eller gett bort råttorna, han hade tagit ett gäng av dem innanför jackan, tagit bussen till stan, gått in på Åhléns och tagit hissen upp. Han släppte ner alla råttor och tryckte ner hissen Förvånad själv tog han trappan. Jag har ännu i denna dag ingen aning om ifall det är sant eller bara ett påhitt… Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-06-27 13:59
#29

Åh fy! Jag hoppas att det är ett påhitt.. :/ Takråttor är förresten precis samma sak som vanlig brunråtta. Bara ett namn som låter med exotiskt. ^^

Själv har jag 19 råttor. Det är alldeles lagom, tycker jag. :D

Man missar inte könet på en råtta, även om man har ett otränat öga. Herrarna har en pung som är så stor att den nästan har en egen omloppsbana, och den är tydligt synlig from 4 veckors ålder. ;)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
2012-06-27 14:02
#30

Aha! De här var vita, men det spelar kanske ingen roll. Lååååånga rosa svansar hade de Tyst i mitt tycke rätt läbbiga, tur att smaken är som baken Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ruzicka
2012-06-27 14:09
#31

Det heter brunråtta oavsett färg. ^^

Min pojkvän tyckte också att svansen var obehaglig, men han kom över det rätt snabbt när han lärde känna dem. Man smälter lite när man märker hur mycket råttorna tycker om en. Mina gubbar kan sitta i timmar och reda ut tovor i mitt hår med sina små tassar. De ääälskar att pussas, och kommer alltid när man ropar. Och så tycker de om att sova i mattes nacke. <3

Usch, det skär genom hela mig när jag tänker på att jag måste ge bort dem.. Mina älskade.. :/

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-06-27 20:10
#32

Grattis till sonen Humblan och grattis till nya råttisen Elpida!!

Och Ruzicka, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Önskar att jag kunde hjälpa er att ha kvar råttisarna.. Gråter

Hade en sån weird och sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag var på jobbet. Efter att jag gått min runda med nattmedicinerna vid 22-tiden satte jag mig vid datorn och somnade!! Vaknade kl 05.30 och undrade vart natten tagit vägen. Förvånad Var bara att dela ut medicinerna och försöka ljuga på morgonrapporten att alla sovit bra… Oskyldig Ska man tolka den drömmen som att det börjar bli dags för semester eller??? Tungan ute


Pagan
2012-06-27 21:10
#33

håhåjaja Jessica sicken dröm.Förvånad ja du hur tolka den? Sova bort sina plikter - vad kan det betyda - gör du jobbet i sömnen? Eller brukar du lyckas komma undan utan att ngn märker detTungan ute Kan ju iofs sig också betyda att alla mår bra och inte behöver hjälp 24 - 7. Å du egentligen e en hönsmamma.

Kan ju vara så pass bra att du har sådan ro inom dig just nu att du t.o.m klarar att sova på jobbet mellan skärm och tangentbord. Har din sömn blivit bättre?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-06-27 22:41
#34

Ja, faktiskt har sömnen blivit bättre i och med min nya säng med min underbara ergonomiska bäddmadrass. Som jag tjatar om på alla för den är sååå go!! Tungan ute Jag tror nog drömmen betyder att jag har lust att skippa allt vad jobb heter och bara bry mig om mig själv istället för alla patienter. *hihihi*


Annons:
Pagan
2012-06-27 22:44
#35

hm, kanske du mentalt redan tagit semester

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-06-27 22:46
#36

Jag har nog det. Men jag får vänta nio arbetspass till… Jag har nedräkning. *hihihi*


Pagan
2012-06-27 23:25
#37

gött! sista veckan är ju värst!!

Börjar bli nattidax…..ska baraFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elpida
2012-06-28 08:39
#38

Jag talade med äldsta dottern när hon var hemma igår och hon kan konsten om övertalning. Hon drog i gång en snabb debatt med maken och inom två minuter var han nedpratadCool. Tänker se om inte systeryster flyttar in idag…. Annars måste jag säga att hon är fantastiskt snäll denna råttdam, ompysslad till tusen och så himla snäll. Vi är alla totalt förälskadeGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jessica Holländare
2012-06-28 09:49
#39

Underbart Elpida!!!


Ruzicka
2012-06-28 09:52
#40

Vad härligt, Elpida! :D Om ni behöver hjälp med något är det bara att fråga.

Jag önskar fortfarande att se bilder på lillan. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: