Annons:
Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 855 ggr
Tarotstollan
2012-06-26 20:33

"Missvisande kort"?

Nu har det hänt igen!

Gårdagens "dagens kort" visade inte ett dugg om hur gårdagen skulle bli! Det händer mig ofta att sådana kort dyker upp, när jag sen sitter där och stirrar på kortet så undrar jag vad det hade med min dag att göra? Jag tror att ca 30-40 % av mina dagens kort är sådana!

Händer det er också? I så fall hur ofta?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Skogshumblan
2012-06-26 20:40
#1

Ja det händer, har inte fört statistik för det men jag tror att det finns saker i alla kort som kommer upp men vi kanske behöver klura på det. Endel gånger har jag inte fattat ett smack just där ohc då men en tid senare har jag sett vad kortet ville. Exempelvis var jag förföljd av kortet "skatan", ordet skata rang i mitt huvud och jag såg skator överallt, där och då under den period detta hände förstod jag iinte men nu såhär med lite facit i hand så…

SKriv upp och för en slags logg över vilka kort som kommer och din tolkning så kanske du upptäcker lite lättare möster och tecken?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-06-26 20:40
#2

Skriver du ner vad du får fram av kortet? Eller har du en fundering just då du drar, om vad detta kort kan ha för betydelse för denna dag?

Jag brukar fundera över vad dagen har i beredskap för mig samtidigt som jag blandar leken. I stora drag så brukar jag ju ha en aning om hur dagen ser ut och hur jag vill att saker och ting ska utspela sig under dagen.

När jag sedan drar mitt kort så filurar jag över vad detta kan ha för betydelse på min dag, och försöker se denna information som vägledning om det jag har framför mig. Visst händer det att jag tolkat kortet lite annorlunda än vad som sedan händer, men i det stora hela tycker jag att korten är klokare och mer förutseende än vad jag är.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-06-26 22:13
#3

Jag drar alltid mitt kort för nästa dag precis innan jag lägger mig. Skriver upp i en almanacka vilket kort det var, funderar kanske lite på det och sen glömmer jag det under natten och tittar inte på det innan jag gör en avstämning nästa natt då jag drar nästa dags kort.

Innan jag drar kortet så blandar jag och säger lite halvhögt för mig själv samtidigt som jag fortsätter att blanda t. ex: tisdag  26 juni 2012, jag har planerat att göra xxxxx, vad skall jag tänka på eller är det något jag behöver veta eller xxxxx.

Nej, jag skriver inte upp hur jag tolkar kortet eftersom det skall ju bara gälla för en dag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-06-26 22:31
#4

Hm, funderar på om du kanske ska se det på morgonen också, filura på vad det har för vägledning för dagen och kanske skriva ner några stödord/ledord för vad du tror kortet vill poängtera för just denna dag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
2012-06-26 23:00
#5

Ja, det är väldigt frustrerande när det händer. Då blir jag lite putt och undrar om jag är världssämst.

Fred och god växt!

Pagan
2012-06-26 23:32
#6

Det kan ju också vara så att kortet visar på något som händer lite längre fram, inte alltid så lätt det där med tidsperspektiven. Eller så har man inte helhetsperspektivet klart för sig - vad denna dag faktiskt varit upphov till i det stora hela.

Därför kan jag känna att det är bra att anteckna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Maikailoa
2012-06-26 23:43
#7

Om tolkningen av kortet är otydlig eller osäker så kan det bero på att frågan var oklar.

Vid ett förfarande som "dagens kort" kan jag tänka mig att frågan är svag, i vart fall emellanåt, man är egentligen inte intresserad av den ställda frågan, utan något annat ligger i sinnet, som även kan vara omedvetet.

Pagan
2012-06-26 23:45
#8

Ja där har du en poäng Maikailoa

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-06-27 00:59
#9

Ja, det här får jag filura vidare påObestämd!

# 1. Humblan vilken lek använder du med "skatan" i, är det en orakellek?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-06-27 07:33
#10

Stollan, ja det är en orakelkortlek. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: