Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1310 ggr
Pagan
2012-06-25 09:08

Godmorgon måndag

Vecka 26 drar i gång med en trist och grå måndag. Regn och ännu mera regn. Nu tror jag t.o.m bönderna har fått nog. För egen del så ska jag in till storstaden och inköpa lite praktiska saker och en del kul också om jag får som jag villGlad

Fortsätter tråkvädret så kommer mina planer på en veckas paddling gå om intet, kanske ska jag leta rätt på en sista minuten resa i stället, till varmare breddgrader???

Hoppas Ni får en trevlig måndag, denna 25 juni 2012.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Jessica Holländare
2012-06-25 09:16
#1

Tycker nog det lutar åt att du borde ta en sista minuten resa Pagan… Den svenska sommare har kommit i all sin prakt!

Själv har jag precis dragit på mig tjocka strumpor, pyjamas och extratäcke! Det var en aning kallt och blött ute!! Nu ska jag sova några timmar innan jag ska hämta min snutt på dagis.

Ha en underbar dag alla godingar!! Kyss


Skogshumblan
2012-06-25 09:17
#2

God morgon alla! Pagan, så trist om din plan går om intet. Men en resa till vörts skulle inte ens jag tacka nej till. Hoppas du får en givande shoppingtur, kul & nödvändigheter;) Själv ska jag iväg och fixa möbler, presenter till sonen, städa lite och sen lämna bilen på verkstad så hör kan jag inte vila;) Ha en skön dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-06-25 09:18
#3

tjocka strumpor, pyjamas och extratäcke! Förvånad ja jösses, det är svensk sommar detObestämd Men gott hopp iallafall för morgondagen, enligt Yr.no, en solglimt kan dyka upp…..

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Pagan
2012-06-25 09:40
#4

Vörts?? Skogis?

Ja det låter som du har dagen fullspikad med grejer.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
2012-06-25 09:54
#5

Sjukskriven :/ kvalitetstid med sonen :)

Isa56
2012-06-25 10:26
#6

Godmiddag allesammans Skrattande

Pagan det låter inte helt fel med en sista minuten resa. Tungan ute

Jessica, Låter kallt hos dig. Sov gott iallafall. Kyss

Skogis Glöm inte bort dig själv i bara farten. Andas. Flört

Pluto, det låter ju helt rätt. Du behöver nog landa lite. Kyss

Det blåser friska vindar här och rätt som regnar så kommer det en skur. Obestämd Men njuter av lite ledighet, sjukskriven denna vecka med. Handen mucket bättre, även om domningarna är kvar i pekfinger och tumme, och det gillar jag inte. Obestämd Nå arbetsterapeuten imorgon så vi får höra vad hon tycker om det.

Ha en skön dag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Skogshumblan
2012-06-25 18:48
#7

Jaha ja denna dag var ju trevlig, eller hur det nu var. Maken och jag fick köpt det vi skulle i stan och han har satt ihop allt. Nu på eftermiddagen när jag skulle åka märker jag att det droppar från taket inne i hallen, kul kul INTE Gråter

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-06-25 18:59
#8

Nej fy så tråkigt Hublan! Rynkar på näsan

Isa56
2012-06-25 19:03
#9

Ajaj då Skogis. Det låter inte bra. Ska hålla tummen att det inte är alltför allvarligt eller svårfixat. Kram på dig vänen. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-06-25 19:03
#10

Pellis, ja så blir det när man köper renoveringsobjekt. Känner som att vi bor i den där filmen Björn SKifs är med i, den där allt går åt fanders med huset. Heter den strul?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
2012-06-25 20:12
#11

Hej allihopa.

Jag har haft en fruktansvärd helg men jag försöker komma tillbaka på rätt köl igen. Detta eviga kämpande..
Leken är fortfarande inte här. Så nu är jag surkärring och har mailat till Amazon och gnällt lite. Krävt dem på ett tracking number. Imorgon är det två veckor sedan jag beställde den.

Jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig, plutopellis! Men vad folk här har sagt är faktiskt sant - man kan inte skjuta upp när man mår dåligt, och tänka att man tar hand om det senare. Hälsan kommer alltid i första hand. Det borde ju du veta, med ditt jobb! ;) Jag är mitt i allt glad att du sjukskrev dig så att du har tid att vila. ^^ Och Isa också, jag hoppas att även du mår bättre snart. Ta hand om er!

Usch då, Skogis! Men det blir nog fint när det är klart, ni får det precis som ni vill ha det. :D

Kramar till alla er andra också, såklart! :D

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-06-25 20:14
#12

Plocka dit arga snickaren kanske? ;-) hoppas att det inte är för allvarligt humlan.


plutopellis
2012-06-25 20:15
#13

Så tråkigt Ruzicka! Att behöva vänta på leken är ju typ det värsta som finns! Förvånad Eller nästan i alla fall..

Jo, jag vet att ni alla har rätt och jag är den första att säga något när det handlar om någon annan. Men jag själv, ja där funkar det inte så. Man vill vara så mycket starkare och klara så mycket mer än man gör just nu, för det gör jag ju i vanliga fall. Surkärring, och envis är mina mellannamn Tungan ute

Annons:
Isa56
2012-06-25 20:20
#14

Jo tack Ruzicka, handleden är mycket bättre men domningarna i fingrarna släpper inte, så det ska jag ta upp med arbetsterapeuten imorgon.

Ja, bra att du söker för två veckor är en lång tid, även till Tyskland tycker jag. Ska hålla tummen för dig. Jag blir också så där sur och besviken när man får vänta länge på sina grejor. Kram på dig.Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-06-25 20:38
#15

Jag är mer inne på Bygglov, tycker Willy är så härlig! Ruzicka, nämen ush vad du verkar må , skicksr värmande goda tankar. Leken inte kommit än?! Dåligt! Isa, be att få göra en nervimpulsmätning. Mina besvär var visst karpaltunnel och ska gå att fixa.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ruzicka
2012-06-25 20:41
#16

Ja, lite trött blir jag på att vänta. Jag hade behövt något att distrahera mig med just nu. Men den kommer kanske imorgon. Jag får hoppas på det. Det har jag ju sagt i två veckors tid nu, men det blir ju bara större och större chans att den kommer ju längre tid det går, menar jag. Om inte annat kanske jag kan se fram emot ett mail från Amazon med spårnummer, och då kan jag i varje fall se var leken befinner sig någonstans.

Det handlar ju inte om styrka ju, Pluto Surkärring Envis Pellis. Flört Man klarar inte hur mycket som helst oavsett hur stark man är, så är det bara. ^^

Jag kan bara hoppas att det blir bättre snart för dig, Isa. Kram!

Förlåt för att jag bara bidrar med tråkigheter här. Allt jag gör är bara att klaga. Men jo, Skogis, jag har det inte så bra.. Men det är bara att kämpa på. En vacker dag får jag det nog hur bra som helst! Men visst är det förfärligt att leken inte kommit än?! Himla strunt också, att man alltid skall behöva vänta för länge när man väntar på något gott.. Flört

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
2012-06-25 20:44
#17

Nu förstår jag inte Oskyldig jo, så sant så sant. Ni är så kloka alla Flört Man vill mer än man kan helt enkelt. Men nu så är jag hemma och det känns faktiskt attans skönt att veta att jag inte behöver gå till jobbet på två veckor! Bara vara hemma och gosa med sonen Kyss

Jessica Holländare
2012-06-25 22:02
#18

Dumma facebook!!! Här sitter jag och chattar med syrran i lugn och ro och hela skiten stängs ner och säger att jag inte kan komma in på mitt konto just nu!!! Skrikandes Stackars syrran tror väl att jag dumpade henne eller nåt…


Isa56
2012-06-25 22:20
#19

Jag kan skriva en stump till henne Jessica.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
2012-06-25 22:21
#20

Det trodde jag inte :) jag gick och la mig :)

Annons:
Jessica Holländare
2012-06-25 22:25
#21

Underbara systeryster! Kyss Och tack Isa. Hon såg mitt sms till slut också.. Kram på er alla!! Nu ska jag logga ut och vila handleden innan den blir så illa som din Isa.


Isa56
2012-06-25 22:44
#22

Jessica. Då får du kvalitetstid därhemma, och någon annan som får laga mat och diska. Flört

Sov gott. Kram

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-06-25 23:35
#23

Här händer det grejer minsann.

Ruzicka förstår din irritation, lååång väntan då man hoppas varje dag.Obestämd Hoppas du får ett kolliId att spåra under morgondagen - eller hellre att leken kommer under morgondagen.

Skogis hoppas läckan är lätt åtgärdad. Tänk positivt. Värre då den kommer nerifrån. Som här i vintras under töperioden då fick jag in litervis med vatten i tvättstuga, pannrum, sovrum och garage nere - därav mina dräneringsplaner nu. Fytifasen vad det ställde till!! Via taket blir det lite billigare iallafall om man åtgärdar pö om pö. Enstaka pannor kan åtgärda problemet. Eller är det skorstenen?

Bra Pellis att du blir hemma en period. Kan verkligen behövas.Kyss Fick du några bra recept?

Hmmm Isa, borde ju bli bättre med vila?? Hoppas arbetsterapeuten har bra svar att ge i morgon och bra övningar att göra.

Vetnivad? jag sitter här och funderar på att bila till Skottland. Har ju varit en dröm sedan jag läste första boken av Diana Gabladon. Tänk vad häftigt!! Jag vill jag vill jag vill!!! Fast helst redan i morgon förståss. Skrattandemen Passet har gått ut, Obestämdhar inget S märke, ObestämdInget grönt kort, ObestämdInte ett eukort från F-kassan.Obestämd Ska ansöka om allt nu via nät och resten under morgondagen. Att få se LochNessFörvånad, käka HaggisCool dricka Whiskey Tungan uteoch kolla under kiltarnaSkrattande ja herre jösses allt vore väl nåt att uppleva va????

Ja nu jädrar ska här planeras.

Har kommit från stora staden med en del kuligheter och nyttigheter förresten och mätt i magen. Fann en ny thairesturang på Hisingen. Himla smarrigt!! Starkt så det brann i mun, men det var sååå gott. Fast jag fick avstå ölen - gissa vem som fick köraRynkar på näsan Men å andra sida så kan Ni ju ana vem som fortfarande är vaken och alertFlört Kan det vara jag????

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2012-06-26 01:27
#24

Åh, vad det låter trevligt med en resa till Skottland, fast jag hoppar Haggisen. Det räcker med den svenska pölsan hahahaFlört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2012-06-26 08:17
#25

Låter härligt Pagan. Hoppas du kan komma iväg nyss;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-06-26 09:31
#26

Har smakat haggis, lillebror hade med sig hem efter en skolresa. Väldigt kryddigt.. Smakade bara en tugga för vi var så många på så lite så svårt att säga om man hade kunnat äta en hel portion men äckligt var det inte faktiskt.

Funderar på om vi alla goingar här inne får följa med? *ler fånigt*

Pagan
2012-06-26 09:33
#27

Ja vilken resa det hade blivit pellisSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
2012-06-26 09:36
#28

Det vore något! Ja gillar inte wiskey så jag kan köra! Jag behöver husmorssemester, kanske ska jag dra fram kvasten å hänga på? ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-06-26 09:38
#29

Jag dricker inte heller och är bra att köra på fel sida vägen OskyldigSkäms

Jessica Holländare
2012-06-26 09:56
#30

Jag vill följa med!!! Nessie är min vän!!!


Pagan
2012-06-26 10:13
#31

Tror jag får hyra en minivanSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2012-06-26 11:53
#32

Pagan, hoppas inte du sett fram mot en lugn och tyst semester;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2012-06-26 12:14
#33

Jag har en 7-sitsig suv så jag kommer med. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2012-06-26 13:53
#34

Isa, dig kan man alltid lita på! Cool mama!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Tarotstollan
2012-06-26 18:29
#35

Ja, vad kul vi kunde ha med Nessie och våra tarotkortTungan uteSkrattande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2012-06-26 20:11
#36

Jamen så kanon Isa, då får ju även Agda platsSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-06-26 20:14
#37

Japps, klart där är plats för Tarots egna lilla Agda. 

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Upp till toppen
Annons: