Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 1659 ggr
Destany
2012-06-20 17:54

Tips

Har precis köpt doreen virtue änglaterapi orakelkort och undrar om ni hat lite tips hur man hanskas med dem har använt dem idag o tyckte inte jag fick några svar på mina frågor alls. Men antar övning ger färdighet och det tar väl tid att lära känna korten o energin?

Annons:
Ruzicka
2012-06-20 18:15
#1

Du kan kanske sätta dig ner med leken och ta ett kort i taget. Titta noga på kortet, och skriv ner allt du känner och tänker om detta. Vad händer, vad kommer hända efteråt, vad hände innan detta? Vad för symboler finns här, vad säger färgerna på kortet dig, vad känner du när du ser på kortet? Och så går du igenom leken såhär. Då lär du känna leken bättre, och den blir kanske lite mer begriplig. Det är ett tips jag fick när jag precis hade börjat med Tarot, men jag tror att det kan vara användbart även om man har hållt på ett tag och får en ny lek. ^^

Kanske ka du göra mindre, lättare läggningar i början. Bara dra ett kort och så, så att du inte blir överväldigad av en massa kort som inte säger dig något.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-06-20 19:00
#2

Ibland förstår man helt enkelt inte svaren utan det kommer senare.. Jag och min orakellek kommer inte överens just för att jag inte förstår vad den vill ha sagt…


Destany
2012-06-20 20:16
#3

#1 Jag drog ett kort åt gången på kortleken men den svarade konstigt #2 nä ibland e det svårt att komma överens med den men det e ju bara första dagen idag

Skogshumblan
2012-06-20 21:01
#4

Oh så kul! Den är väldigt fin den leken! Hur formulerar du dig? Varken orakel- eller tarotkort kan svara på ja/ nej frågor. Har läst och själv upplevt att svaren man får hänger på frågan du ställer. Både formulering och hur uppriktigt du är i det du frågar. Att ex leka lite och vara halvseriös ger dito svar. Likadant kan man ibland uppleva att leken inte svarar eller svarar knepigt på frågor som man frågar om, kanske har du frågat innan och bara måste lita på första svaret etc. Hoppas ni lär känna varandra och får ett fint samarbete!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Destany
2012-06-20 22:47
#5

#4 jo den e jätte fin :) har haft den i händerna rätt mycket nu ikväll utan p fråga nåt ska försöka dra ett kort om dagen så "vi lär känna varandra "

Ruzicka
2012-06-21 00:49
#6

Den är så otroligt vacker, Angel Therapy. Jag hoppas att ni kommer överens snart. Lycka till! ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Tarotstollan
2012-06-21 02:54
#7

Jag köpte min i november 2011, anledningen var kortet "Indigo"! Jag skrattade högt i affären när jag såg det kortetSkrattande! Önskar att den konstnären hade gjort flera sådana lite galna, glada, och upplyftande kort som hade varit med i den leken!

 Som oftast är det ju olika konstnärer som valts ut, det gör att hennes orakelkort är ojämna i utseénde och för mig är det irriterande då jag inte gillar vissa av deras stilar.

Tyvätt har det inte blivit av att jag använt den så mycket, eller någon av de andra orakelkorten jag har nu på ett tag. När jag gör det är det oftast färgerna som jag fastnar i och försöker tolka. Vissa kort fastnar man i, och har svårt att släppa medan andra lämnar mig helt oberörd, och vissa kan jag tycka är fula rent ut sagt!

Det är väl tur att vi är olika!Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: