Annons:
Etiketttarot-stjärnor
Läst 2303 ggr
Tarotstollan
2012-06-20 03:48

Stjärna för att lära känna en ny tarotlek?

Hoppas jag lagt denna frågan på rätt ställe, annars får ni flytta den.

Jag undrar om någon vet var jag kan hitta stjärnan (om det finns någon) och frågorna som man kan ställa till en ny tarotlek för att lära känna den bättre?

En av frågorna var: vad kan jag lära mig av dig? eller något liknande. Har många lekar och jag vill börja gräva lite djupare i deras kunskap, har letat lite överallt men jag hittar dem inte!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
plutopellis
2012-06-20 06:51
#1

Oj! Här stannar jag och ser om du får svar för det här lät spännande :) aldrig hört talas om en sån stjärna!

Ruzicka
2012-06-20 11:08
#2

Åh, jag har det här någonstans.. Skall vi se..

1. Berätta mer om dig själv. Vad är ditt viktigaste karaktärsdrag?

2. Vilka är dina starka sidor som tarotlek?

3. Vilka är dina begränsningar som tarotlek?

4. Vad för du med dig till bordet - vad är du här för att lära mig?

5. Hur kan jag på bästa sätt lära från dig?

6. Vad är den möjliga utkomsten av vår arbetsrelation?

Placeringen har jag ingen aning om, dock. Jag lade mina kort i två rader med tre kort i varje, men det kanske inte är så man skall göra. Vad vet jag. Men jag fick jättebra och tydliga svar i alla fall. :D Jag kände ju redan min lek när jag gjorde detta, men det stämde verkligen in. Det blev både en konfirmation och ett sätt att lära. Nu vet jag mer hur jag skall tänka när jag tolkar korten. När min nya kommer är detta det första jag skall göra med den. :D

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-06-20 11:09
#3

Nej du, har heller inte hört om denna stjärna. Hoppas att vi alla får svar. Glad


Skogshumblan
2012-06-20 12:19
#4

Ohh spännande! Tackar för både frågan & svaren!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-06-20 12:45
#5

Tack ruzicka!! Så spännande! :)

Jessica Holländare
2012-06-20 19:11
#6

Oj spännande!!!


Annons:
Ruzicka
2012-06-20 19:17
#7

Varsegoda. Kyss Jag kan faktiskt rekommendera den starkt, om man får lov att göra det med läggningar. ;)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jessica Holländare
2012-06-20 20:23
#8

Klart man får! Skrattande


Skogshumblan
2012-06-20 20:50
#9

Ja den här ska provas på mina lekar! Ni vet att man kan göra det med sina orakelkort också ?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
2012-06-20 22:17
#10

#2. Tack Ruzicka. vad kul att du hittade denGlad!

Jag vet att jag läste en sådan övning någonstans, eftersom ni inte kände igen frågan måste det varit inne på Aeclectic. Där är ju inte lätt att hitta något, särskilt inte när man letar efter någotTungan ute!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
2012-06-20 22:32
#11

Hm, jag tror att jag hittade den av en ren händelse på en blogg, faktiskt, när jag var på jakt efter något helt annat. Både en svensk och en engelsk, exakt samma läggning. Kan det varit på en blogg du såg den?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Tarotstollan
2012-06-20 22:46
#12

# 11. Har ingen aning faktiskt. Om det var inne på en tarotblogg ( och det bör det ju vara) är det möjligt, men tyvärr hittar jag inga direkta bloggar som jag tycker är bra. De skriver för sällan på de jag hittat. Du kanske vet någon bra blogg också?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ruzicka
2012-06-21 00:47
#13

Nej, jag följer aldrig bloggar, så jag kan inte hjälpa dig. Det var som sagt en ren händelse, jag sökte nog efter en lek på google och hittade bloggen. Jag minns inte vad den hette, tyvärr, men jag skrev ner läggningen eftersom jag tyckte den var jättespännande. Har du testat den än, förresten? :D

(Min lek kom inte idag heller. Gråter Imorgon blir det nog. Imorgon kommer den säkert. Jag är så avis på dig som fått din. Tungan ute)

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Tarotstollan
2012-06-21 03:23
#14

Nej, jag har inte testat den än. Skall göra det när det blir lugnare omkring mig, och jag känner att tiden är rätt. Har skrivit upp den så jag inte tappar bort den igen!

Vad tråkigt att inte din lek kom, men du hade väl beställt den ifrån England eller? Vilken var det förresten? Min skulle ju bara åka ca 25-30 mil inom Sveriges gränser.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2012-06-21 07:28
#15

Intressant tråd.Skrattande

Tack Ruzicka jag ska också testa den. Hoppas du får din lek idag.Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-06-21 11:44
#16

Det hoppas jag också, Isa. >.< Varför skall det ta såhär jeffla lång tid?

De sade fem dagar.. *tjurar* Idag är det 10 dagar sedan jag beställde den. Det är Dream Cards och Tarot of Metamorphosis. Jag tänkte slänga ihop dem till en lek och se hur det känns, det var många på Aeclectic som rekommenderade det och sade att lekarna kompletterar varandra väl. Det är därför jag skriver "leken" och inte "lekarna", fast det är ju inte skrivet i sten. Bara för att andra gillar att slå ihop dem kanske inte jag gör det, så vi får väl se vad jag tycker i slutändan. Men det är planen i alla fall. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Amandla
2019-05-27 17:42
#17

Puffar upp den här gamla tråden, kanske är det intressant för någon att hitta den 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-05-27 21:37
#18

Åhh, den hade jag glömt av! Vad bra att du puffade på den!👍

Kanske skulle ta och testa den på den leken jag använder nu, den är jobbig att förstå sig på.🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2019-05-27 22:52
#19

👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-05-31 03:44
#20

Jag har bytt titel på denna tråd, då "är det någon som vet?" inte säger något om vad det gäller.
Kan ju vara bra att veta titeln på stjärnan nästa gång jag eller någon annan letar efter den!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2019-05-31 10:50
#21

Klokt! 👍 Du kan ju också bokmärka tråden, det var så jag hittade den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: